''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

NielsD

Ik begrijp wel dat het gewaardeerd wordt, maar vind het zelf een beetje raar. Ik probeer me eerst altijd in de familie of de desbetreffende persoon te verplaatsen en dan denk ik drie keer na. :P
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Tuesday

Citaat van: NielsD op 26 februari 2015 - 22:10:10
Ik begrijp wel dat het gewaardeerd wordt, maar vind het zelf een beetje raar. Ik probeer me eerst altijd in de familie of de desbetreffende persoon te verplaatsen en dan denk ik drie keer na. :P
Los daarvan is het echt totaal niet grappig. prima als een grap op het randje is, maar dan moet het wel vooral erg grappig zijn. Op deze manier slaat het echt werkelijk nergens op.

Kootje

Of iets grappig is of niet is subjectief. Dat jij het niet grappig vond, wil niet zeggen dat het niet grappig was. Ik kon er namelijk wel hartelijk om lachen. Lach niet op de grond te rollen, zo leuk was die nu ook weer niet, maar toch ... leuk genoeg dat ik 'n lach niet kon onderdrukken.

Jozef

Zo zijn trolls nu eenmaal, de meeste mensen vinden ze niet grappig en sommigen vinden ze aanstootgevend, maar de beste reactie blijft negeren.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 26 februari 2015 - 23:22:12
Of iets grappig is of niet is subjectief. Dat jij het niet grappig vond, wil niet zeggen dat het niet grappig was. Ik kon er namelijk wel hartelijk om lachen. Lach niet op de grond te rollen, zo leuk was die nu ook weer niet, maar toch ... leuk genoeg dat ik 'n lach niet kon onderdrukken.
het is ook maar mijn mening hoor. Maar goed, ik heb er blijkbaar de aanzet toe gegeven met een onschuldige grap en jeroen pakte dat leuk op. Maar als er dan iemand zo over heen gaat, dan is voor mij de lol er wel af. Van grappen over bloemetjes en katten naar iemand in een rolstoel. timing is ook belangrijk bij humor.

Perton

Tsja het punt met harde grappen is dat de timing altijd lastig is, omdat er altijd wel mensen zijn die de grap te ver vinden gaan of zich gekwetst voelen. Maar goed, dat is juist ook de reden dat ik vind dat een dergelijke grap moet kunnen, omdat ik van mening ben dat als je op één ding censuur legt (en daarbij bedoel ik censuur niet per se in negatieve zin, maar ik kan zo even geen ander woord bedenken, misschien taboe), dat je dat dan ook op andere dingen moet doen. Ik zou me als een soort Quincy Gario kunnen aanstellen elke keer dat iemand het grapje maakt: "Hé, je gaat naar Colombia, neem je een zakje coke mee?" wat an sich geen harde grap is, maarja, ik ken wel mensen/familie die door die onzin vermoord zijn, dus het had op zich wel wat gevoelig kunnen liggen als ik een grote huilbaby * was. Desondanks accepteer ik die grappen wel, om bovenstaande redenen: overal moeten grappen over gemaakt kunnen worden. Of de grap dan leuk is of niet, da's een ander verhaal. Maar dan moet je zo'n grap, zoals Jozef zegt, maar gewoon negeren.

* FYI: Ik bedoel uiteraard niet dat de klagende mensen in dit topic huilbabies zijn, ik bedoelde dat in vergelijking met types als Quincy Gario.

Tuesday

#1386
deze grap is natuurlijk een inkoppertje, die ligt al maanden op de plank en is her en der vast al eens gemaakt. Een echte grap is het niet, zoals je hier al ziet ligt niemand er dubbel om en is er vooral veel ergenis. De grap zoals ik  (en jeroen blijkbaar ook) m zag lag m in het bewaken van de tuin, dus daar speelden we op in. Blijkbaar was dat voor Miquel reden om zijn totaal niet originele grap er in te gooien. Het valt mij gewoon tegen dat dat dan nog gewaardeerd wordt ook. Of het trollen is zoals jozef zegt weet ik niet, het kan ook gewoon slechte timing zijn, maar andere opties zie ik iig niet.
En ja, overal moeten grappen over gemaakt kunnen worden (met de nadruk op kunnen), maar wel op de juiste plekken en door de juiste personen en vooral met de juiste timing.
Wat betreft negeren;
Citaat van: Perton
Hetzelfde argument als: "Als je het geluid van de motoren niets vindt, moet je maar stoppen met Formule 1 kijken." Wat een kinderachtige flauwekul.

Perton

Ik weet hoe Jozef hem bedoelde. Maar ik trek dat door dat de grap dan moet worden genegeerd. Dat niemand er dubbel om ligt... ik vermoed dat de grappen van jou en Jeroen ook niet meer dan een glimlach hebben opgeleverd ;). Plus dat er vooral veel ergernis is, dat vind ik ook wel meevallen. Twee mensen reageerden erop (Niels en Mathijs), waarna twee anderen (Folkert en ik) dáár weer op reageerden dat we de grap oké vonden. Ik denk dat het wel meevalt dat het vooral veel ergernis is. De mensen die zich aan de grap ergeren zullen alleen wat sneller reageren. Volgens mij is de score, als we Jozef meetellen, 4-3 in het voordeel van de mensen die het geen leuke grappen vonden - gelijkspel als we Miguel zelf ook meenemen. Dat noem ik niet "vooral veel ergernis". Natuurlijk heb je ook veel mensen die niet reageren, maar daar zal ook wel een verdeling zijn tussen mensen die de grap vonden kunnen en mensen die het niet vonden kunnen.

Of een grap een inkoppertje is of niet.. tsja dan verwijs ik terug naar mijn vorige post, naar het voorbeeld dat ik noemde. Sommige mensen vinden zich nou eenmaal erg grappig met grappen die totaal niet origineel zijn. Zo gaan er ook grindbakgrappen komen zodra Verstappen in de fout gaat dit jaar. Sterker nog, volgens mij zijn die er ook al gewoon geweest toen hij in Rotterdam in de vangrail knalde. Die grappen zijn ook te flauw voor woorden, maar als iemand ze wil maken, zal ik me daar ook niet aan storen. Maar mijn punt is, dat een grap wel of niet origineel is, vind ik geen reden om tegen de grap te zijn. Hoogstens dat je het een slechte grap vindt, maar niet dat ie wel of niet gemaakt kan worden.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik snap jouw argumentatie verder wel hoor en kan me er ook wel in vinden. Ik ben het alleen niet eens met de verontwaardiging van enkele anderen en ik vind dat overal grappen over gemaakt moeten kunnen worden.

Nu ken ik Miguel overigens langer dan vandaag, dus ik kan zo inschatten dat ie het vooral als flauw grapje bedoelde, maar stiekem ook wel een beetje zal gniffelen om de reacties. In die zin heeft Jozef er wel gelijk in. Maar goed, het is dan ook een Vitesse-fan, die trollen al sinds ze de Gelredome hebben gebouwd.

Tuesday

Citaat van: Perton op 27 februari 2015 - 02:28:12
Ik weet hoe Jozef hem bedoelde. Maar ik trek dat door dat de grap dan moet worden genegeerd. Dat niemand er dubbel om ligt... ik vermoed dat de grappen van jou en Jeroen ook niet meer dan een glimlach hebben opgeleverd ;). Plus dat er vooral veel ergernis is, dat vind ik ook wel meevallen. Twee mensen reageerden erop (Niels en Mathijs), waarna twee anderen (Folkert en ik) dáár weer op reageerden dat we de grap oké vonden. Ik denk dat het wel meevalt dat het vooral veel ergernis is. De mensen die zich aan de grap ergeren zullen alleen wat sneller reageren. Volgens mij is de score, als we Jozef meetellen, 4-3 in het voordeel van de mensen die het geen leuke grappen vonden - gelijkspel als we Miguel zelf ook meenemen. Dat noem ik niet "vooral veel ergernis". Natuurlijk heb je ook veel mensen die niet reageren, maar daar zal ook wel een verdeling zijn tussen mensen die de grap vonden kunnen en mensen die het niet vonden kunnen.
of mijn grap nou wel of niet leuk was maakt geen drol uit, want het was totaal onschuldig. Gewoon een flauw grapje. Ook al vond niemand het leuk (wat absoluut niet ondenkbaar is), het was gewoon een flauw grapje.
Wat betreft die score, dat slaat echt totaal nergens op. Als je er een gewogen gemiddelde van maakt zou ie op basis van wat ik gelezen heb al zwaar in de min staan. Op school maakten we ook grapjes over 1 iemand (pesten), die vond dat totaal niet leuk, maar 20 anderen wel. 20:1, moet kunnen dus.
Met veel pijn en moeite weten we het hier op dit forum nog redelijk gezellig te houden, een grap kan de sfeer bevorderen, maar ook net andersom werken. Deze was toch wel heel erg discutabel. Hoeft verder ook geen drama van gemaakt te worden, maar als mensen aangeven dat het niet gewaardeerd wordt zou het gewoon klaar moeten zijn.  Verder kan ik er nog heel veel over zeggen, maar niet nu. En morgen ook niet ;)

Perton

Volgens mij wordt hier niemand gepest, dus tenzij er familieleden van Schumacher rondlopen op dit forum, slaat die vergelijking als een lul op een drumstel.

Daarbij is je gewogen gemiddelde net zulk onzinnig geouwehoer als mijn score. Gebaseerd op dit topic kan je echt niet zeggen dat er "vooral veel ergernis" is. Misschien is het wel zo, dat kan, maar dat blijkt in elk geval niet uit de posts en anders beweren is simpelweg gelul. Er zijn wat mensen die het erg vinden, er zijn wat mensen die het niet erg vinden. Woepdiedoe. Maar jouw gewogen gemiddelde geeft de doorslag hoor. Waar jij blij van wordt joh.

Miguel

Citaat van: Tuesday op 27 februari 2015 - 03:03:30
Wat betreft die score, dat slaat echt totaal nergens op.
Slaat echt totaal nergens op, behalve op feiten en statistieken.
Peace out yo.

Kootje

Beste Tuesday,

Leg me eens uit waarom jouw flauwe grap (waar ik ook om kon lachen) en die van Jeroen (die ik dit keer iets minder geslaagd vond, ben beter van hem gewend) wel mogen, maar die van Miguel (wat ik persoonlijk de beste vd 3 grappen vond) niet.

Is het de timing? Hoezo? Wat was er mis met de timing? Jij en Jeroen grapten ook, dus blijkbaar is er tijd genoeg verstreken om het maken van grappen te rechtvaardigen.
Of is het de hardheid van de grap? Als dat 't is, waarom mag 'n "zachte" grap dan wel, maar is het voor "harde" grappen nog te vroeg? Ik zie dat iig niet, humor is humor en zwarte humor hoort daar gewoon bij. Sterker nog, miljoenen mensen hebben juist 'n voorliefde voor zwarte humor en zitten weer niet op flauwe grappen te wachten.
Is het 't gebrek aan originaliteit waar je je zo aan stoort? Ook dat is subjectief namelijk. Ik heb dat soort grappen nog niet eerder gehoord, dus voor mij was de grap wel degelkijk origineel. Daarbij hoeft 'n grap niet altijd origineel te zijn om grappig te wezen, deze zal daardoor slechts in amusementswaarde dalen. Neem bijvoorbeeld al de sitcoms die men op tv blijft herhalen. Blijkbaar blijft dat genoeg kijkers trekken, ook al word 'n serie zoals Friends ondertussen al voor de 20e keer herhaald.
Of is het misschien niet jouw soort humor? Dat kan natuurlijk ook. Dat heb ik met het Stel Jezelf Voor Topic waar er iedere keer weer iemand is die het grappig vind om reeds bestaande leden welkom te heten. Zie ik de humor echt niet van in. Maar om daar dan 'n issue van te gaan maken ....
Of is het iets anders? Please ... vertel het me, want ik snap echt niet wat nu je probleem is.

MVG,
Kootje

Jehoentelaar

Het leukste is eigenlijk dat we weer dik anderhalve pagina verder zijn omdat er een ethische discussie ontstaat om een grapje.

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 27 februari 2015 - 13:36:10
Het leukste is eigenlijk dat we weer dik anderhalve pagina verder zijn omdat er een ethische discussie ontstaat om een grapje.

En zo, beste Jehoentelaar, houden we dit forum al een tijdje in leven. ;D Want als het over bijv. Giedo gaat, dan eindigen we uiteindelijk in een discussie over zijn linkerschoen. En daar kan ik stiekem altijd wel om lachen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fabian

Die linkerschoen van Giedo is overigens 1cm langer dan zijn rechterschoen. Zo kan ie makkelijker remmen al was dat in die Caterham vaak niet nodig.