''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 05 januari 2015 - 14:00:43Geen idee, hij heeft zelf een ongeluk meegemaakt, misschien dat hij uit eigen ervaring meent te denken / weten dat openheid helpt bij het verwerkingsproces. Ik verzin zo maar ter plekke een theorie he, maar ik heb in ieder geval niet veel fantasie nodig om te bedenken waarom het zou kunnen.

Waarom zou hij een verhaal verzinnen? De theorie dat hij voor zijn beurt gepraat heeft is naar mijn mening veel aannemelijker.

CitaatAndersom kan je ook stellen dat die mensen misschien niet zijn kamer binnensluipen of het dossier proberen te bemachtigen als er 100% openheid is. Geen kritiek op de beslissing van Schumacher zijn familie, uiteraard, maar ik snap de logica van je argument niet zo. Omdat een paar slechte mensen geprobeerd hebben informatie te krijgen, krijgt het grote publiek geen informatie, dat is in feite wat je stelt. Ik denk eerder dat het er mee te maken heeft dat ze het privé willen verwerken / afhandelen.

Zo moeilijk lijkt het me niet maar ik wil het wel voor je verduidelijken, ze willen Schumacher uit the picture houden, zodat de media aandacht vermindert en er dus ook minder gekken op af komen. Denk je dat de familie erop zit te wachten dat al die sneuzels die voor het ziekenhuis stonden straks voor hun huis staan? En dat soort volk trekt weer media aan om hen te filmen, wat op zijn beurt weer meer gekken aantrekt die op TV willen ect. Het is een vicieuze cirkel waar niemand wat aan heeft, zeker Schumacher niet.

Perton

#1336
Citaat van: Hamilton#44 op 05 januari 2015 - 16:26:08
Waarom zou hij een verhaal verzinnen? De theorie dat hij voor zijn beurt gepraat heeft is naar mijn mening veel aannemelijker.
-edit- Ah ik heb zelf jouw post niet goed gelezen. Ik bedoelde het als argument waarom hij het naar buiten had gebracht, niet dat hij het verzonnen zou hebben. Excuses.

CitaatZo moeilijk lijkt het me niet maar ik wil het wel voor je verduidelijken, ze willen Schumacher uit the picture houden, zodat de media aandacht vermindert en er dus ook minder gekken op af komen. Denk je dat de familie erop zit te wachten dat al die sneuzels die voor het ziekenhuis stonden straks voor hun huis staan? En dat soort volk trekt weer media aan om hen te filmen, wat op zijn beurt weer meer gekken aantrekt die op TV willen ect. Het is een vicieuze cirkel waar niemand wat aan heeft, zeker Schumacher niet.
Kan. Maar dan moet je ook niet verbaasd zijn als er wilde verhalen ontstaan en geen boze mailtjes naar Gary Hartstein gaan sturen als kamp-Schumacher. Mits dat verhaal waar is natuurlijk.

0634

Als je daadwerkelijk een goede vriend van de familie bent, praat je niet je mond voorbij hierover. Wij, als buitenstaanders, hebben al maanden door dat de familie niet echt veel info deelt, een goede vriend gaat dan geen krant bellen om het dan zelf maar te doen.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 05 januari 2015 - 17:03:07-edit- Ah ik heb zelf jouw post niet goed gelezen. Ik bedoelde het als argument waarom hij het naar buiten had gebracht, niet dat hij het verzonnen zou hebben. Excuses.

Kan gebeuren.  :)

CitaatKan. Maar dan moet je ook niet verbaasd zijn als er wilde verhalen ontstaan en geen boze mailtjes naar Gary Hartstein gaan sturen als kamp-Schumacher. Mits dat verhaal waar is natuurlijk.

Klopt maar ik denk dat ze ervan uitgaan dat de speculatie vanzelf doodbloed zolang er geen updates worden gedaan.
Bottom line is dat ze Schumacher uit de publiciteit willen houden, dus ze zullen dan uiteraard zeker zelf niet met updates gaan komen.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 05 januari 2015 - 19:35:39
Als je daadwerkelijk een goede vriend van de familie bent, praat je niet je mond voorbij hierover. Wij, als buitenstaanders, hebben al maanden door dat de familie niet echt veel info deelt, een goede vriend gaat dan geen krant bellen om het dan zelf maar te doen.

Wie zegt dat hij niet gebeld is door een krant en in zijn blijdschap zich wat heeft laten ontvallen? Gematigd positief nieuws zien mensen vaak onbewust als iets wat ze wel mogen vertellen.

0634

In blijdschap? Hij vertelt dat Schumacher niet kan praten en alleen met zijn ogen kan communiceren. En dan denk jij dat hij huppelend van blijdschap zich verspreekt? Kom nou.

Misschien heeft Streiff gelijk, misschien niet, maar als hij een goede vriend van de familie is (wat ik betwijfel) moet hij zich diep schamen. Al is hij een prima vriend, het is niet aan hem om dit naar buiten te brengen wanneer de familie dat niet wil.

Kootje

Mwah ... hij kan zich ook gewoon versproken hebben hé? Dat gebeurd nu eenmaal wel eens, no big deal. Ik bedoel ... das menselijk weet je wel, kom op zeg. Ik vind eigenlijk eerder dat de familie zich moet schamen. Ik snap best dat ze geen zin hebben in 'n mediacircus, maar Michael is nu eenmaal 'n publiek figuur met miljoenen fans over de hele wereld. Dat is het leven dat hij zelf gekozen heeft en dan kun je imo niet al die fans maar in het ongewisse laten om vervolgens wel ieder bericht direct af te schieten. Hou dan ook gewoon je kop dicht denk ik dan. Maar goed ... dat ben ik. ;D

0634

Waarom heeft iemand recht om te weten hoe het met Schumacher gaat? Waar is dat recht aan ontleend? De coureur Schumacher was een publiek figuur. Op het moment dat hij stopt met racen mag hij zich volledig terugtrekken en hoeft hij nooit meer iets van zich te laten horen, daar is iedereen het denk ik wel mee eens, maar als hij een ernstig ongeluk heeft gehad tijdens een skivakantie moet de familie opeens maar verantwoording blijven afleggen.

Waarom? De coureur Schumacher had geen ongeluk maar de mens Schumacher. De familie mag bepalen hoe ze daar mee omgaan en dat doen ze keurig. Ze laten helemaal niemand in het ongewisse, de belangrijke dingen (terug naar huis, uit coma, starten met therapie) worden allemaal keurig gemeld. Ze brengen af en toe eens wat naar buiten, prima, een wekelijks verslag is nergens voor nodig.

Nog even los het feit niemand zich zo uitgebreid verspreekt. En tegen twee verschillende kranten op twee verschillende momenten.

Kootje

Je chargeert er weer lustig op los, maar dan nog is dat jouw mening, bovenstaande is de mijne. ::)

0634

Het is niet chargerend, geen moment, maar wel mijn mening, dat klopt wel.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 06 januari 2015 - 20:33:48
Waarom heeft iemand recht om te weten hoe het met Schumacher gaat? Waar is dat recht aan ontleend? De coureur Schumacher was een publiek figuur. Op het moment dat hij stopt met racen mag hij zich volledig terugtrekken en hoeft hij nooit meer iets van zich te laten horen, daar is iedereen het denk ik wel mee eens, maar als hij een ernstig ongeluk heeft gehad tijdens een skivakantie moet de familie opeens maar verantwoording blijven afleggen.

Waarom? De coureur Schumacher had geen ongeluk maar de mens Schumacher. De familie mag bepalen hoe ze daar mee omgaan en dat doen ze keurig. Ze laten helemaal niemand in het ongewisse, de belangrijke dingen (terug naar huis, uit coma, starten met therapie) worden allemaal keurig gemeld. Ze brengen af en toe eens wat naar buiten, prima, een wekelijks verslag is nergens voor nodig.

Nog even los het feit niemand zich zo uitgebreid verspreekt. En tegen twee verschillende kranten op twee verschillende momenten.

Helemaal mee eens!  8)

FolkertE

#1346
Citaat van: Enzo op 06 januari 2015 - 23:41:23
Citaat van: Jeroen op 06 januari 2015 - 20:33:48
Waarom heeft iemand recht om te weten hoe het met Schumacher gaat? Waar is dat recht aan ontleend? De coureur Schumacher was een publiek figuur. Op het moment dat hij stopt met racen mag hij zich volledig terugtrekken en hoeft hij nooit meer iets van zich te laten horen, daar is iedereen het denk ik wel mee eens, maar als hij een ernstig ongeluk heeft gehad tijdens een skivakantie moet de familie opeens maar verantwoording blijven afleggen.

Waarom? De coureur Schumacher had geen ongeluk maar de mens Schumacher. De familie mag bepalen hoe ze daar mee omgaan en dat doen ze keurig. Ze laten helemaal niemand in het ongewisse, de belangrijke dingen (terug naar huis, uit coma, starten met therapie) worden allemaal keurig gemeld. Ze brengen af en toe eens wat naar buiten, prima, een wekelijks verslag is nergens voor nodig.

Nog even los het feit niemand zich zo uitgebreid verspreekt. En tegen twee verschillende kranten op twee verschillende momenten.

Helemaal mee eens!  8)

X2.


Even wat anders, maar ik kwam vandaag heel toevallig dit tegen.

Zijn eerste jaar uit de F1 en was eigenlijk bizar om naar te luisteren. Misschien niet relevant over de toestand van Schumacher nu, maar ik blijf het altijd een raar gevoel vinden als je iemand terug ziet van toen en nu gewoon niks meer kan. Kippevel eigenlijk.

gloudiesaurus

Het filmpje is nu zichtbaar in het topic.

Ik heb hetzelfde Folkert.

Het is niet voor te stellen dat hij nu in een rolstoel zou zitten, niets meer kan, en de hele dag voor een raam staat bij een meer in Zwitserland...
Verschrikkelijk.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Enzo op 06 januari 2015 - 23:41:23
Citaat van: Jeroen op 06 januari 2015 - 20:33:48
Waarom heeft iemand recht om te weten hoe het met Schumacher gaat? Waar is dat recht aan ontleend? De coureur Schumacher was een publiek figuur. Op het moment dat hij stopt met racen mag hij zich volledig terugtrekken en hoeft hij nooit meer iets van zich te laten horen, daar is iedereen het denk ik wel mee eens, maar als hij een ernstig ongeluk heeft gehad tijdens een skivakantie moet de familie opeens maar verantwoording blijven afleggen.

Waarom? De coureur Schumacher had geen ongeluk maar de mens Schumacher. De familie mag bepalen hoe ze daar mee omgaan en dat doen ze keurig. Ze laten helemaal niemand in het ongewisse, de belangrijke dingen (terug naar huis, uit coma, starten met therapie) worden allemaal keurig gemeld. Ze brengen af en toe eens wat naar buiten, prima, een wekelijks verslag is nergens voor nodig.

Nog even los het feit niemand zich zo uitgebreid verspreekt. En tegen twee verschillende kranten op twee verschillende momenten.

Helemaal mee eens!  8)

Ook mee eens.

Al vraag ik me af hoe betrouwbaar die kranten zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 06 januari 2015 - 19:56:35
In blijdschap? Hij vertelt dat Schumacher niet kan praten en alleen met zijn ogen kan communiceren. En dan denk jij dat hij huppelend van blijdschap zich verspreekt? Kom nou.

Flauwe opmerking dit.  ::)

Blijdschap is natuurlijk relatief. Mensen kunnen herkennen is in deze fase positief nieuws voor Schumacher.