''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Miguel

Peace out yo.

0634

Nee, je zegt dat Kehm zegt dat Saillant niet weet waar hij over praat, maar dat zegt ze niet. Ze zegt dat Streiff niet kan weten wat Saillant zegt of denkt, want Streiff heeft hem helemaal nooit gesproken en is helemaal geen vriend van de Schumachers. (althans, zo begreep ik wat je zei, misschien zit ik mis)

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 29 december 2014 - 21:07:23
Nee, je zegt dat Kehm zegt dat Saillant niet weet waar hij over praat, maar dat zegt ze niet. Ze zegt dat Streiff niet kan weten wat Saillant zegt of denkt, want Streiff heeft hem helemaal nooit gesproken en is helemaal geen vriend van de Schumachers. (althans, zo begreep ik wat je zei, misschien zit ik mis)

Zo heb ik het ook begrepen Jeroen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Dus uit een zin die zo breed uitgelegd kan worden, halen jullie dat. En dan zelfs nog daaraan vast blijven houden wanneer ik duidelijk maak dat ik wat anders bedoel. Oké.
Peace out yo.

0634

Er staat op Reuters:

CitaatStreiff, described by the newspaper as a long-time friend, said he had gleaned the information from contact with the German-born driver's wife, Corinne, and with his surgeon, Gerard Saillant, whom he knows as a result of his own racing accident in 1989.

He said Schumacher, who will be 46 on Jan. 3, had "very limited" movement but was working on sitting upright, and that "long term... he could hope one day to walk with crutches."

Kehm said Streiff was not a close friend of Schumacher and that his claims to have had contact with the two people named were "factually wrong".

"I cannot confirm that (report)," she said. "I can only confirm that I do not know where Mr. Streiff has his information from because he has no contact with us and he never has."
http://uk.reuters.com/article/2014/12/28/uk-motor-racing-schumacher-idUKKBN0K60H320141228

Ik heb geen idee hoe jij dat interpreteert als 'Saillant weet niet waar hij over praat'. Zo breed kan het niet uitgelegd worden want zoveel zegt ze niet.


Sabai

#1325
http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/3822441/2015/01/03/Schumi-huilt-als-hij-stemmen-van-vrouw-en-kinderen-hoort.dhtml


Als dit echt zo is zou het dan niet zo zijn dat hij liever uit zijn lijden verlost wil worden. Ondanks alle verzorging en liefde van zijn naasten is dit toch geen menswaardig bestaan  :-\

NielsD

Citaat van: Sabai op 03 januari 2015 - 17:29:28
http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/3822441/2015/01/03/Schumi-huilt-als-hij-stemmen-van-vrouw-en-kinderen-hoort.dhtml


Als dit echt zo is zou het dan niet zo zijn dat hij liever uit zijn leiden verlost wil worden. Ondanks alle verzorging en liefde van zijn naasten is dit toch geen menswaardig bestaan  :-\

Vanwaar deze opmerking? Beetje raar eerlijk gezegd...
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sabai

#1327
Citaat van: NielsD op 03 januari 2015 - 17:32:29
Citaat van: Sabai op 03 januari 2015 - 17:29:28
http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/3822441/2015/01/03/Schumi-huilt-als-hij-stemmen-van-vrouw-en-kinderen-hoort.dhtml


Als dit echt zo is zou het dan niet zo zijn dat hij liever uit zijn leiden verlost wil worden. Ondanks alle verzorging en liefde van zijn naasten is dit toch geen menswaardig bestaan  :-\

Vanwaar deze opmerking? Beetje raar eerlijk gezegd...

Ik zou zo nooit willen leven eerlijk gezegd. Elke dag het verdriet voelen dat je totaal verlamd ben en niet je naasten even iets kan vertellen of een knuffel kan geven. Niet lullig bedoeld dit natuurlijk. Maar het is op dit moment  hopen tegen beter weten in dat het ooit nog goed komt of dat hij nog enige kwaliteit van leven krijgt, lijkt mij althans.

gloudiesaurus

Als het echt zo is dan is het wel heel erg triest  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Met Sabai eens. Maar goed, da's natuurlijk gebaseerd op dit specifieke artikel. Hoe de situatie echt is weten we eigenlijk ook niet. Misschien klopt het verhaal van Streiff stiekem ook wel gewoon. In dat geval is het natuurlijk helemaal zo triest nog niet.

Racingnews365

De situatie omtrent Schumacher is er eentje waar je lastig een mening over kunt hebben. Er is nauwelijks nieuws en het 'nieuws' wat er dan eens komt is niet officieel en wordt direct tegengesproken door het management. Zijn management heeft eigenlijk nooit openheid van zaken gegeven over zijn lichamelijke schade en herstel.

Ik verwacht niet dat het met Schumacher 'ooit nog goed komt'. En dan doel ik niet op autorijden, hardlopen of iets in die geest, maar op het kunnen leiden van een normaal leven. Let wel: ik ben geen dokter! Dus ik hoop dat de wetenschap ons nog gaat verbazen.

Wat ik wel jammer vind is dat er geen informatie verstrekt wordt over de toestand van Schumacher, een publiek persoon die jarenlang de steun had van honderden miljoenen fans (en daar ook fiks aan verdiende). Diezelfde fans steunen hem ook nu nog altijd en willen graag wat meer informatie. Miljoenen mensen leven met Schumi mee.

Hebben ze daar recht op of niet? Waarom het grote mysterie rondom Schumacher? Waarom geen updates met wat meer info over zijn huidige conditie?
Een update die ook veel speculatie weg kan nemen. Een eenvoudige stand van zaken, uitgegeven door zijn doktoren, misschien zelfs met een foto erbij?

Waarom mag de wereld niet weten hoe het met Schumacher gaat?

Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

gloudiesaurus

Stel dat de situatie echt is zoals hier boven beschreven dan kan ik me nog wel enigszins voorstellen dat de familie niet veel naar buiten wil brengen.
De familie heeft andere dingen aan hun hoofd en heeft geen behoefte aan media...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Ik denk dat de situatie als volgt is: Streiff heeft zijn mond voorbij gepraat en wordt nu op de vingers getikt door Kehm.
Maar goed, dat blijft ook gissen natuurlijk maar draai het eens om, wat heeft Streiff er voor winst mee te behalen om zoiets te zeggen als het niet waar is? Hij zet alleen zijn vriendschap met de Schumachers op het spel.

Voor de mensen die steeds vragen om updates en persconferenties, toen Schumacher net uit coma was heeft Kehm al meerdere malen gezegd dat er geen updates zouden komen. Wat ook volstrekt logisch is aangezien er mensen geprobeerd hebben zijn kamer in het ziekenhuis binnen te sluipen of zijn medisch dossier te verkopen. Dus mensen die denken dat er updates gaan komen (positief of negatief) zijn naief.


FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 03 januari 2015 - 22:44:44
Stel dat de situatie echt is zoals hier boven beschreven dan kan ik me nog wel enigszins voorstellen dat de familie niet veel naar buiten wil brengen.
De familie heeft andere dingen aan hun hoofd en heeft geen behoefte aan media...
Eens, media druk is wat ze nou niet willen hebben. Gewoon rustig met de familie rouwen en elkaar troosten. Al zal het niet rustig zijn, maar rustiger als er geen media bij komt kijken.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 05 januari 2015 - 12:00:09
Ik denk dat de situatie als volgt is: Streiff heeft zijn mond voorbij gepraat en wordt nu op de vingers getikt door Kehm.
Maar goed, dat blijft ook gissen natuurlijk maar draai het eens om, wat heeft Streiff er voor winst mee te behalen om zoiets te zeggen als het niet waar is? Hij zet alleen zijn vriendschap met de Schumachers op het spel.
Geen idee, hij heeft zelf een ongeluk meegemaakt, misschien dat hij uit eigen ervaring meent te denken / weten dat openheid helpt bij het verwerkingsproces. Ik verzin zo maar ter plekke een theorie he, maar ik heb in ieder geval niet veel fantasie nodig om te bedenken waarom het zou kunnen.

CitaatVoor de mensen die steeds vragen om updates en persconferenties, toen Schumacher net uit coma was heeft Kehm al meerdere malen gezegd dat er geen updates zouden komen. Wat ook volstrekt logisch is aangezien er mensen geprobeerd hebben zijn kamer in het ziekenhuis binnen te sluipen of zijn medisch dossier te verkopen. Dus mensen die denken dat er updates gaan komen (positief of negatief) zijn naief.
Andersom kan je ook stellen dat die mensen misschien niet zijn kamer binnensluipen of het dossier proberen te bemachtigen als er 100% openheid is. Geen kritiek op de beslissing van Schumacher zijn familie, uiteraard, maar ik snap de logica van je argument niet zo. Omdat een paar slechte mensen geprobeerd hebben informatie te krijgen, krijgt het grote publiek geen informatie, dat is in feite wat je stelt. Ik denk eerder dat het er mee te maken heeft dat ze het privé willen verwerken / afhandelen.