''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Kootje

Nope, klopt niet.

http://motorsport.nextgen-auto.com/Still-a-long-road-ahead-of-Schumacher-Todt,82534.html


Nergens rept hij over 'n rolstoel en op de vraag of Schumacher ooit 'n relatief normaal leven kan leiden, zegt hij alleen: "One can only hope."

Perton

Die woorden van Todt zijn toen flink verdraaid inderdaad. Hij heeft nooit gezegd dat Schumacher normaal zal kunnen leven. Maar Formule1.nl en een Belgische site hadden die uitspraak compleet verdraaid.

Hamilton#44

OK dat zou kunnen, dat heb ik dan verder niet meegekregen dat dit verdraaid is door de media.

Maar veranderd verder niet zoveel aan mijn punt dat het niet vreemd is dat Schumacher nu nog niet veel kan aangezien we het over een jarenlang herstel hebben wat effectief nog geen half jaar bezig is.

Kootje

Er werd gesproken over 'n herstelperiode van 1 tot 3 jaar. Ga je dan uit van 'n vrijwel volledig herstel zoals jij dat doet, dan had ik nu inderdaad al meer vooruitgang verwacht ja. Niet dat hij al kan lopen ofzo, maar iig wel significant meer dan slechts communiceren met z'n ogen. Dat kon hij namelijk in Juni al.


Hamilton#44

Volledig herstel heb ik nooit gezegd, je houdt altijd iets over aan zo'n trauma. Maar met de juiste begeleiding ect geloof ik wel dat hij weer een normaal leven kan leiden na een lang revalidatie. En begeleiding of doktoren zal het hem niet aan ontbreken.

Op dat punt van herstel, dat er nu al meer vooruitgang zou moeten zijn, ben ik het niet met je eens. Laten we uitgaan van een periode van 2 jaar, dan heeft hij nu nog niet krap 1/6 deel van zijn revalidatie erop zitten. Het is nog niet eens een jaar geleden dat hij zijn ongeluk gehad heeft, laat staan heeft kunnen revalideren.

Daarnaast zal zo'n revalidatie natuurlijk oplopend in snelheid zijn.

Maar goed, we mogen het best met elkaar oneens zijn, de toekomst zal het uitwijzen.  :)

Kootje

CitaatVolledig herstel heb ik nooit gezegd,

Ik zei dan ook "VRIJWEL VOLLEDIG", wat imo overeen komt met "GROTENDEELS" en dat heb je wel degelijk gezegd. ;)



Wat zijn herstel betreft zit hij idd nog maar aan het begin. Maar ... als je de berichten mag geloven, dan kan hij nog steeds niets anders dan communiceren met z'n ogen en dat kon hij dus 5 maanden geleden ook al. Er is dus geen enkele vooruitgang geboekt en dat vind ik geen teken dat hij grotendeels zal herstellen.

Hamilton#44

Dat ligt eraan, ken jij soortgelijke gevallen als Schumacher die op dit tijdstip in hun revalidatie wel al veel meer konden?
Zo niet, dan kan je er nog niet veel conclusies aan verbinden lijkt mij.

0634

Hoezo niet dan? Ik ben geen arts, maar mocht hij idd alleen nog maar met zijn ogen communiceren, een jaar na dato, dan mogen we rustig concluderen dat dit nog jaren gaat duren, en dat de kans niet gering is dat het nooit meer goed komt.

Arthur

Ook ik ben geen arts. En ja, inderdaad zijn de ontwikkelingen tot nu tot nog niet echt geweldig. En het lijkt mij wel logisch dat het herstel zeker jaren zal duren. Hoe dat er uiteindelijk uit zal zien kan niemand vertellen. Laat Schumacher ons maar weer eens verrassen met zijn wilskracht [positief bedoeld uiteraard]. Ik wacht rustig af en geef het zeker de tijd.   
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

#1284
Citaat van: Hamilton#44 op 27 november 2014 - 16:11:20
Dat ligt eraan, ken jij soortgelijke gevallen als Schumacher die op dit tijdstip in hun revalidatie wel al veel meer konden?
Zo niet, dan kan je er nog niet veel conclusies aan verbinden lijkt mij.

Toch vreemd dat jij dat dan wel kan. ;)

Maar goed ... ik trek er dan ook geen conclusies uit, ik ben geen arts dus kan dat sowieso niet, maar spreek slechts mijn verwachting uit. En mijn verwachting is niet positief. Daarvoor is er imo simpelweg te weinig progressie geboekt de afgelopen 5 maanden.

Hamilton#44

Citaat van: Kootje op 28 november 2014 - 10:19:49
Citaat van: Hamilton#44 op 27 november 2014 - 16:11:20
Dat ligt eraan, ken jij soortgelijke gevallen als Schumacher die op dit tijdstip in hun revalidatie wel al veel meer konden?
Zo niet, dan kan je er nog niet veel conclusies aan verbinden lijkt mij.

Toch vreemd dat jij dat dan wel kan. ;)

Dat doe ik dus ook niet, de enige conclusie die ik trek is dat 5 maanden hersteltijd relatief erg weinig is ten opzichte van 3 jaar.
Dat er in dat opzicht dus nog geen conclusies te trekken zijn.


CitaatMaar goed ... ik trek er dan ook geen conclusies uit, ik ben geen arts dus kan dat sowieso niet, maar spreek slechts mijn verwachting uit. En mijn verwachting is niet positief. Daarvoor is er imo simpelweg te weinig progressie geboekt de afgelopen 5 maanden.

Dus trek je wel een conclusie daaruit.  :)

Jij trekt de conclusie dat er in 5 maanden weinig progressie is geboek. Prima, maar dan moet je dat ook onderbouwen.
Zo niet, dan moet je ook geen conclusie trekken lijkt me.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 27 november 2014 - 18:00:27
Hoezo niet dan? Ik ben geen arts, maar mocht hij idd alleen nog maar met zijn ogen communiceren, een jaar na dato, dan mogen we rustig concluderen dat dit nog jaren gaat duren, en dat de kans niet gering is dat het nooit meer goed komt.

Het is nu 11 maanden geleden waarvan hij slecht vijf maanden wakker is dus hij is bij lange na nog geen jaar aan het herstellen.
Herstel tijd gaat uiteraard pas in op het moment dat hij ontwaakt is.

Tuesday

laat toch lekker gaan deze discussie. Iedereen zn eigen verwachting/hoop. Het heeft iig bar weinig meer met F1 te maken, dus misschien de medische discussie afsplitsen naar overige onderwerpen en dit topic alleen gebruiken voor nieuws en geruchten?

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 01 december 2014 - 13:00:54
Dat doe ik dus ook niet, de enige conclusie die ik trek is dat 5 maanden hersteltijd relatief erg weinig is ten opzichte van 3 jaar.
Dat er in dat opzicht dus nog geen conclusies te trekken zijn.

Das ook 'n conclusie. ;)

Maar goed, eerder concludeerde jij al dat het niet gek is dat er na 5 maanden nog geen verbetering is. Ook 'n conclusie, net als de conclusie dat hij over 'n periode van 3 jaar weer grotendeels hersteld of dat z'n herstel met steeds grotere stappen zal gaan. Allemaal conclusies die je wel degelijk getrokken hebt. :-\


CitaatDus trek je wel een conclusie daaruit.  :)

Jij trekt de conclusie dat er in 5 maanden weinig progressie is geboekt. Prima, maar dan moet je dat ook onderbouwen.
Zo niet, dan moet je ook geen conclusie trekken lijkt me.

Ten eerste ging mijn bewering dat ik er geen conclusie uittrok over de conclusie dat het nooit meer goed zou komen. Dat is slechts 'n verwachting, geen conclusie.

Ten tweede heb ik de conclusie dat er weinig progressie is geboekt onderbouwd dmv links naar artikelen waarin over zijn huidige toestand en z'n toestand 5 maanden geleden gesproken werd. In beide artikelen wordt er beweerd dat hij slechts één ding kan en dat is communiceren dmv z'n ogen. Nu weet ik niet hoe ik hier dan iets anders uit moet halen dan dat er géén vooruitgang geboekt is, misschien jij wel?

Maar goed, uiteraard weet ik niet hoe betrouwbaar die artikelen zijn. Daarom dat ik ook al meermaals sprak van: "Als we de artikelen mogen geloven." ::)

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 01 december 2014 - 13:03:34
Citaat van: Jeroen op 27 november 2014 - 18:00:27
Hoezo niet dan? Ik ben geen arts, maar mocht hij idd alleen nog maar met zijn ogen communiceren, een jaar na dato, dan mogen we rustig concluderen dat dit nog jaren gaat duren, en dat de kans niet gering is dat het nooit meer goed komt.

Het is nu 11 maanden geleden waarvan hij slecht vijf maanden wakker is dus hij is bij lange na nog geen jaar aan het herstellen.
Herstel tijd gaat uiteraard pas in op het moment dat hij ontwaakt is.

Want? Volgens mij haal je herstel en revalidatie door elkaar heen.

Het feit dat het zo lang duurde voor het ontwaken en dan maanden later alleen maar zijn ogen kan gebruiken om te communiceren is reden genoeg om aan te nemen dat het heel, heel, heel lang gaat duren en dat een volledig herstel nog maar zeer de vraag is. Dat is een conclusie die mij niet heel vreemd lijkt.

Uiteraard gun ik een ieder, en zeker zijn fans, een positievere blik op de zaken, maar dit is mijn conclusie.