''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Franky R.

#1215
Citaat van: Kootje op 08 oktober 2014 - 21:16:12
In Franky's artikel wel ja, dus die heeft zich goed ingedekt. Kunnen ze op Formule1.nl nog wat van leren. :P
;D ;D ;D


Ik heb dat gedaan, omdat Todt geen medisch expert is...Dus wie is hij om zo bout te reageren, dacht ik toen. Vandaar mijn 'afstand' in mijn artikel.. ;)

Franky R.

Nog los van mijn opmerking dat het verhaal wel erg positief klonk...laatste alinea

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 08 oktober 2014 - 20:40:27
Citaat van: Jozef op 08 oktober 2014 - 17:14:29
Citaat van: Maikel0230 op 08 oktober 2014 - 09:43:42
Weer mooi werk van de grotere Pers, vooral RTL Belgie man man  :(

Er staat juist in die link dat RTL Belgiƫ er totaal niks mee te maken had, het zijn formule1.nl en Het Laatste Nieuws die hier de schuldigen zijn.

Dat klopt, my bad!

Citaat van: Wings op 08 oktober 2014 - 20:07:11
Deze site nam het toch ook over?

Idd, had ik zelf nog niet eens gezien

EDIT: Heb Franky gesproken en zijn bron was helaas HLN.be

Normaal gezien een van de betere kranten in Belgie maar zo zie je maar weer eens

Euh, wat? HLN is juist het grootste sensatieblaadje van Vlaanderen...

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2014 - 16:21:32
Citaat van: Maikel0230 op 08 oktober 2014 - 20:40:27
Citaat van: Jozef op 08 oktober 2014 - 17:14:29
Citaat van: Maikel0230 op 08 oktober 2014 - 09:43:42
Weer mooi werk van de grotere Pers, vooral RTL Belgie man man  :(

Er staat juist in die link dat RTL Belgiƫ er totaal niks mee te maken had, het zijn formule1.nl en Het Laatste Nieuws die hier de schuldigen zijn.

Dat klopt, my bad!

Citaat van: Wings op 08 oktober 2014 - 20:07:11
Deze site nam het toch ook over?

Idd, had ik zelf nog niet eens gezien

EDIT: Heb Franky gesproken en zijn bron was helaas HLN.be

Normaal gezien een van de betere kranten in Belgie maar zo zie je maar weer eens

Euh, wat? HLN is juist het grootste sensatieblaadje van Vlaanderen...

Nou ja in vergelijking met de anderen: De morgen, GVA en Het Belang van Limburg etc. vind ik qua papieren krant HLN wel meevallen, maar het valt op dat websites van de meeste kranten echt wel sensatielustig zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

#1220
http://www.ad.nl/ad/nl/14988/Ongeval-Michael-Schumacher/article/detail/3766696/2014/10/11/Zoon-Schumi-Hij-ontwaakt-langzaam-heel-erg-langzaam.dhtml


Opvallend dat zijn zoon zegt dat juist de bevestiging van de go pro camera op de helm van Shumacher het letsel veroorzaakt heeft.

Jozef

Dat was al een sterk vermoeden dat algemeen bekend was, toch? Een GoPro op een helm zetten is ook een enorm slecht idee, al zijn de meeste mensen zich daar niet van bewust. Als je op de GoPro valt, wordt de helm belast op een manier waar die niet voor gemaakt is en kan die veel sneller breken.

Wings

Citaat van: Sabai op 12 oktober 2014 - 00:12:01
http://www.ad.nl/ad/nl/14988/Ongeval-Michael-Schumacher/article/detail/3766696/2014/10/11/Zoon-Schumi-Hij-ontwaakt-langzaam-heel-erg-langzaam.dhtml


Opvallend dat zijn zoon zegt dat juist de bevestiging van de go pro camera op de helm van Shumacher het letsel veroorzaakt heeft.

Nog opvallender dat hij nog steeds niet is ontwaakt. Ik vraag me dan ook af hoe mensen de progress vaststellen. Naar mijn weten (let wel: ik ben geen arts en heb er de ballen verstand van) wordt het pas meetbaar op het moment dat hij uit de comateuze toestand is en de hersens actief zijn. Hoewel ik wel erbij moet zeggen dat ze bij een neef van me vrij snel doorhadden dat zijn hersens ernstig beschadigd waren, zonder dat hij volledig ontwaakt waren. Maar dat was ook overduidelijk.

Arthur

Ook als hij niet ontwaakt is kan [en zal?] er hersenactiviteit zijn. En die is te meten|monitoren.

Zoiets als dit:

http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/36578-elektro-encefalografie-eeg.html
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Jozef op 12 oktober 2014 - 03:09:01
Dat was al een sterk vermoeden dat algemeen bekend was, toch? Een GoPro op een helm zetten is ook een enorm slecht idee, al zijn de meeste mensen zich daar niet van bewust. Als je op de GoPro valt, wordt de helm belast op een manier waar die niet voor gemaakt is en kan die veel sneller breken.

Toch vind ik het nog steeds een bizarre gedachte dat deze medische toestand ontstaan is met een snelheid van 20 km/h.

Kootje

Opvallendste van de uitspraak dat hij nog steeds niet ontwaakt is, vind ik toch wel de eerdere berichtgeving dat hij dmv knipperen met z'n ogen kon communiceren en z'n vrouw zou herkennen. Nu ben ik ook geen medicus, maar volgens mij moet je daar toch echt wakker voor zijn. Blijkbaar gaat het toch niet zo goed als dat men ons wil doen eloven.

NielsD

Citaat van: Sabai op 12 oktober 2014 - 00:12:01
http://www.ad.nl/ad/nl/14988/Ongeval-Michael-Schumacher/article/detail/3766696/2014/10/11/Zoon-Schumi-Hij-ontwaakt-langzaam-heel-erg-langzaam.dhtml


Opvallend dat zijn zoon zegt dat juist de bevestiging van de go pro camera op de helm van Shumacher het letsel veroorzaakt heeft.

Berichten schijnen niet waar te zijn.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 12 oktober 2014 - 10:09:37
Opvallendste van de uitspraak dat hij nog steeds niet ontwaakt is, vind ik toch wel de eerdere berichtgeving dat hij dmv knipperen met z'n ogen kon communiceren en z'n vrouw zou herkennen. Nu ben ik ook geen medicus, maar volgens mij moet je daar toch echt wakker voor zijn. Blijkbaar gaat het toch niet zo goed als dat men ons wil doen eloven.
Nou ja, voor dat herkennen hoeft hij misschien een keer meer zijn ogen hebben geknipperd voor zijn vrouw dan voor anderen. Zijn vrouw heeft wel zo'n significante impact op zijn leven dat ik denk dat haar herkennen al vrij snel kan, zonder het meteen over "heee jij daar" te hebben.

Kootje

Maar je zult er wel wakker voor moeten zijn. ;)

Jehoentelaar