''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Fabian

Citaat van: Kootje op 22 juli 2014 - 18:57:36
Lees net op RTLGP dat Schumi communiceert met z'n ogen en men hem nu klaarstoomt om met z'n mond 'n rolstoel te besturen.
Dat las ik gisteren ook. Still a long way to go....

Enzo

Mooie handgeschreven berichten van Lewis en Button:

CitaatBritish racing drivers Lewis Hamilton and Jenson Button have written poignant letters of support to critically injured legend Michael Schumacher.

The handwritten notes were revealed as Schumacher was reported to have shown further signs of improvement by fluttering his eyes to communicate.

Hamilton wrote: "Dear Michael. You are always in my prayers. Prayers of hope that you pull through this difficult time."

He went on: "You have already achieved so much, given so much."

And he ended by saying: "May God watch over you and show you the way back to your family, fans and friends."

Button 's letter said: "When I think of Michael Schumacher I think of two things.

"The first is of one my earliest memories of being in Formula One driving out of the pitlane in Melbourne and seeing Michael's red Ferrari ahead of me scattering the leaves as he drove beneath the trees at the approach to turn three. Even in 2000 he was already a legend.

"The second thing I think about it is that familiar red car snaking about in my mirrors. Michael was such a formidable racer relentlessly competitive - Always There.

"He's fighting his greatest battle right now and I know everyone at Formula One will hope that he will win again. I certainly hope he will."

NielsD

Citaat van: Fabian op 22 juli 2014 - 19:00:48
Citaat van: Kootje op 22 juli 2014 - 18:57:36
Lees net op RTLGP dat Schumi communiceert met z'n ogen en men hem nu klaarstoomt om met z'n mond 'n rolstoel te besturen.
Dat las ik gisteren ook. Still a long way to go....

Waar lezen jullie dat? Ik kan het niet terugvinden. Mocht het echt zo zijn, dan is het spijtig, maar dan is het een kasplantje geworden. Wat bedoel je precies met: still a long way to go Fabian? Want meer zal er weer niet inzitten, ben ik bang..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Arthur

Citaat van: NielsD op 23 juli 2014 - 00:00:17
Citaat van: Fabian op 22 juli 2014 - 19:00:48
Citaat van: Kootje op 22 juli 2014 - 18:57:36
Lees net op RTLGP dat Schumi communiceert met z'n ogen en men hem nu klaarstoomt om met z'n mond 'n rolstoel te besturen.
Dat las ik gisteren ook. Still a long way to go....

Waar lezen jullie dat? Ik kan het niet terugvinden. Mocht het echt zo zijn, dan is het spijtig, maar dan is het een kasplantje geworden. Wat bedoel je precies met: still a long way to go Fabian? Want meer zal er weer niet inzitten, ben ik bang..

Al mooi dat dit herstel er is. Verder zal tijd moeten uitwijzen in hoeverre hij zal herstellen. Geduld en hopen is het enige dat we kunnen doen. Ik ben blij met het nieuws dat hij kan communiceren. Dat betekent immers dat er besef is dus van een kasplantje [afschuwelijke uitdrukking] kun je niet spreken!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Heb een Engels medium het gisteren zien brengen. Denk niet dat ie volledig zal herstellen maar denk wel dat er nog verdere verbetering kan optreden. Weet niet meer precies waar ik het gelezen heb

Wings

Citaat van: NielsD op 23 juli 2014 - 00:00:17
Citaat van: Fabian op 22 juli 2014 - 19:00:48
Citaat van: Kootje op 22 juli 2014 - 18:57:36
Lees net op RTLGP dat Schumi communiceert met z'n ogen en men hem nu klaarstoomt om met z'n mond 'n rolstoel te besturen.
Dat las ik gisteren ook. Still a long way to go....

Waar lezen jullie dat? Ik kan het niet terugvinden. Mocht het echt zo zijn, dan is het spijtig, maar dan is het een kasplantje geworden. Wat bedoel je precies met: still a long way to go Fabian? Want meer zal er weer niet inzitten, ben ik bang..

Als ik dit lees vraag ik mij ook af wat de persoon er zelf van zou vinden? En dit is het tegenovergestelde van zijn levensstijl. Wat verschrikkelijk! Enige geluk is dat Schumacher altijd mensen om hem heen kan verzamelen die hem voorzien van de beste zorg.

0634

En hij hoeft zich financieel geen zorgen te maken. Dat helpt wel. Jij en ik vallen in zo'n situatie ook financieel terug, hij niet. Goed, het is maar een klein voordeel, maar toch.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 juli 2014 - 09:15:57
En hij hoeft zich financieel geen zorgen te maken. Dat helpt wel. Jij en ik vallen in zo'n situatie ook financieel terug, hij niet. Goed, het is maar een klein voordeel, maar toch.


Sorry, misschien klink ik wat hard...maar jij en ik waren allang opgegeven, hoor! Zo denk ik er tenminste over.

0634

Dat weet ik niet. Ik weet de precieze medische toestand van Schumacher niet en ik weet bovendien niet hoe zoiets werkt. Stel, hij is niet hersendood, maar wel een zogenaamd kasplantje. Is het dan niet zo dat de familie beslist wat er gebeurt en niet de arts?

Kootje

#1089
Dat zal per land verschillen. Hier bepaald de naaste familie dat, maar in bv Amerika gaat zonder pardon de stekker eruit als je de rekening niet kan betalen en er weinig tot geen kans op genezing is. Voor gewone arbeiders zoals Frankie, jij en ik zou het daar dus al snel einde verhaal zijn.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 juli 2014 - 20:41:01
Dat weet ik niet. Ik weet de precieze medische toestand van Schumacher niet en ik weet bovendien niet hoe zoiets werkt. Stel, hij is niet hersendood, maar wel een zogenaamd kasplantje. Is het dan niet zo dat de familie beslist wat er gebeurt en niet de arts?


Klopt, maar die vraag zouden ze veel eerder aan onze nabestaanden stellen...terwijl er bij Schumi en Friso juist langer werd gewacht, en dan ook nog in een [dan al niet gerenommeerd] privé-kliniek.

0634

Geen idee, Franky. Wanneer vroegen ze het dan en wanneer zouden ze het ons vragen? Ik hoor dat soort dingen vaker hoor, maar ik heb persoonlijk geen idee.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 23 juli 2014 - 21:30:52
Citaat van: Jeroen op 23 juli 2014 - 20:41:01
Dat weet ik niet. Ik weet de precieze medische toestand van Schumacher niet en ik weet bovendien niet hoe zoiets werkt. Stel, hij is niet hersendood, maar wel een zogenaamd kasplantje. Is het dan niet zo dat de familie beslist wat er gebeurt en niet de arts?


Klopt, maar die vraag zouden ze veel eerder aan onze nabestaanden stellen...terwijl er bij Schumi en Friso juist langer werd gewacht, en dan ook nog in een [dan al niet gerenommeerd] privé-kliniek.

Een vergelijk met Friso gaat m.i. absoluut niet op qua herstel. Friso was bij voorbaat kansloos. En wat betreft het z.g. kasplantje bij Michael heb ik al aangegeven dat dat niet het geval is als hij kan communiceren [hoe beperkt dan ook].

Wat het herstel verder betreft, niemand [althans wij niet] weten hoe dat zich zal ontwikkelen. Afwachten en hopen, meer kunnen wij niet doen. Ik doe er geen voorspellingen over maar hoop enkel dat Michael mij [en ons] in dit gevecht weer zal verrassen. KEEP ON FIGHTING MICHAEL!!!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Daarom weet ik ook niet of wij die kans niet hadden gekregen.  Geen idee.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 23 juli 2014 - 20:41:01
Dat weet ik niet. Ik weet de precieze medische toestand van Schumacher niet en ik weet bovendien niet hoe zoiets werkt. Stel, hij is niet hersendood, maar wel een zogenaamd kasplantje. Is het dan niet zo dat de familie beslist wat er gebeurt en niet de arts?

Jamaar, Schumacher is 'dus' geen kasplantje, althans volgens de laatste berichten. Hij kan communiceren en hij kan 'iets' bewegen. Natuurlijk verschrikkelijk weinig ten opzichte van wat hij eerder kan, maar wel veel meer dan iemand in een vegetatieve toestand.

Google anders maar eens op Stephen Hawking en kijk wat hij allemaal nog betekent voor de maatschappij en de wetenschap. Het grote verschil met Schumacher is dat bij Hawking zijn grote meerwaarde (namelijk zijn intelligentie) niet is aangetast, terwijl de meerwaarde van Schumacher (een fantastisch coureur zijn) definitief tot het verleden behoort. Dat besef ik terdege.