''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 18 juni 2014 - 17:08:06
Iedereen mag er een mening over hebben, niks mis mee. Ik ben het meer met Breaktest eens dan met de optimisten, al had ik het zelf misschien iets anders geformuleerd.
idd, iedereen mag een mening hebben, dat is ook wat ik zeg toch? maar je moet niet anderen gaan vertellen dat ze dingen moeten accepteren etc, iedereen moet lekker zelf weten of ze hoop houden of dat ze Schumacher opgeven. In t geval je m op hebt gegeven dan heb je hier verder weinig meer te zoeken vind ik, tenminste ik zie het niet.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 18 juni 2014 - 17:37:50
Citaat van: Jehoentelaar op 18 juni 2014 - 17:08:06
Iedereen mag er een mening over hebben, niks mis mee. Ik ben het meer met Breaktest eens dan met de optimisten, al had ik het zelf misschien iets anders geformuleerd.
idd, iedereen mag een mening hebben, dat is ook wat ik zeg toch? maar je moet niet anderen gaan vertellen dat ze dingen moeten accepteren etc, iedereen moet lekker zelf weten of ze hoop houden of dat ze Schumacher opgeven. In t geval je m op hebt gegeven dan heb je hier verder weinig meer te zoeken vind ik, tenminste ik zie het niet.
Mijn opmerking was meer gericht op hoe de media in het algemeen met dit onderwerp omgaat. Ik heb maanden geleden al geroepen dat het Schumacher verhaal verworden is een zichzelf in stand houdend media event, zonder dat er sprake is van echt nieuws. Maar nu jij het op het forum betrekt: ik wist niet dat de topics alleen bedoeld voor gelijk gezinden zijn.
Wat jij "In het geval je 'm opgegeven hebt" noemt, klinkt dramatisch, maar ik zie het als gewoon realisme hoor. Geen pessimisme of cynisme maar gewoon droog realisme. Persoonlijk vind ik dat een stuk functioneler en minder schadelijk dan geloven in hocus pocus, wonderbaarlijke opstanding, wichelroedelopers, astrologen, sjamanen enzovoort. Ik ben geen medicus, maar heb heel goed de commentaren van deskundigen gelezen en heb daarnaast zelf twee coma gevallen in mijn familie gehad, dus ik weet wel ongeveer wat dat inhoudt. Het is gewoon een ramp, de weg terug is zwaar en lang, en dan nog zijn de herstelmogelijkheden over het algemeen zeer beperkt.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 18 juni 2014 - 21:48:18
Citaat van: Tuesday op 18 juni 2014 - 17:37:50
Citaat van: Jehoentelaar op 18 juni 2014 - 17:08:06
Iedereen mag er een mening over hebben, niks mis mee. Ik ben het meer met Breaktest eens dan met de optimisten, al had ik het zelf misschien iets anders geformuleerd.
idd, iedereen mag een mening hebben, dat is ook wat ik zeg toch? maar je moet niet anderen gaan vertellen dat ze dingen moeten accepteren etc, iedereen moet lekker zelf weten of ze hoop houden of dat ze Schumacher opgeven. In t geval je m op hebt gegeven dan heb je hier verder weinig meer te zoeken vind ik, tenminste ik zie het niet.
Mijn opmerking was meer gericht op hoe de media in het algemeen met dit onderwerp omgaat. Ik heb maanden geleden al geroepen dat het Schumacher verhaal verworden is een zichzelf in stand houdend media event, zonder dat er sprake is van echt nieuws. Maar nu jij het op het forum betrekt: ik wist niet dat de topics alleen bedoeld voor gelijk gezinden zijn.
Wat jij "In het geval je 'm opgegeven hebt" noemt, klinkt dramatisch, maar ik zie het als gewoon realisme hoor. Geen pessimisme of cynisme maar gewoon droog realisme. Persoonlijk vind ik dat een stuk functioneler en minder schadelijk dan geloven in hocus pocus, wonderbaarlijke opstanding, wichelroedelopers, astrologen, sjamanen enzovoort. Ik ben geen medicus, maar heb heel goed de commentaren van deskundigen gelezen en heb daarnaast zelf twee coma gevallen in mijn familie gehad, dus ik weet wel ongeveer wat dat inhoudt. Het is gewoon een ramp, de weg terug is zwaar en lang, en dan nog zijn de herstelmogelijkheden over het algemeen zeer beperkt.
ok, nou misschien ligt het aan je woordkeus dan dat het zo dramatisch doet lijken. Je hebt het over wonderberichten en een wk voetbalstunt, en verder ben je ook erg negatief, iig qua woordkeuzes in je vorige bericht. Je gaat toch niet van iemand die in coma ligt of heeft gelegen zeggen dat ie een gat in de dag slaapt?? het gaat er nu juist om wat in die andere uurtjes of waarschijnlijk minuten kan en ontwikkelingen. Je hebt het over 'over en uit', dat is toch wel erg pessimistisch, ook al is dat zeker één van de mogelijkheden en misschien wel de grootste, maar als je echt realistisch bent, zeker met onze zeer beperkte informatie moet je ook andere mogelijkheden niet uitsluiten.
Maar goed, ik zat later vanavond ook al te denken; wat doe ik eigenlijk nog in dit topic, het is continu een herhaling van zetten, na elk nieuwsbericht weer. Ik denk dat ik zelf het topic maar een tijdje links laat liggen.

Matthijs

Er is niks mis mee om wat optimisme te temperen, want ik lees genoeg berichten dat mensen emotioneel worden van het goede nieuws en dat ze kippenvel hebben, of dat ze hopen dat Schumacher maar weer snel hersteld mag zijn. In feite weten we nog helemaal niks en de kans dat het helemaal goed komt blijft vrijwel nihil.

Hamilton#44

Citaat van: Tuesday op 18 juni 2014 - 16:55:59
Citaat van: Breaktest op 18 juni 2014 - 15:56:20
Ik ben helemaal klaar met die Schumacher wonderberichtjes. Dat hij 'plotseling' uit coma zou zijn was gewoon een WK-voetbal stunt annex steun in de rug voor het Duitse elftal waar hij wat vrienden heeft. Het is wrang om te zeggen, maar met Schumacher komt het echt niet meer goed. De man is nog het best te vergelijken met een hulpbehoevende baby. Hij slaapt een gat in de dag, heeft geen taalvermogen meer, geen lichaamscoordinatie, zijn verstandelijke vermogens zijn een groot raadsel. Het is over en uit. Accepteer dat gewoon en laat die mensen verder met rust.
we houden er rekening mee, is dat ook goed?? en voorzichtig houden we nog wat hoop. Ik snap niet zo goed waarom mensen een beetje optimisme altijd zo nodig de kop in willen drukken, zo lang het voor niemand gevaarlijk of schadelijk is, is daar helemaal niks mis mee.

Helemaal mee eens. Kan me niet voorstellen dat die mensen niet stiekum iets tegen schumi hebben.  :(

Hamilton#44

Die mensen zijn volgens mij gewoon bang dat stel mocht hij wel aardig terugkomen en weer kunnen functioneren dat het bijdraagt aan zijn legende.

Matthijs

Daar gaat het toch niet om? Diegenen die het optimisme temperen (waaronder ik) doen dat om jou te behoeden voor een (door ons te verwachten) teleurstelling. Misschien hebben we ongelijk en daar hoop ik vurig op, maar je kunt niet zeggen dat we er negatieve bedoelingen bij hebben.

Figge

Misschien is het idee om dit topic te verplaatsen, naar een plek met minder exposure op het forum.
Dan kunnen mensen die interesse hebben om over Schumachers revalidatie de praten, dat op een respectvolle manier doen.
Zo hier bovenaan de topics in het F1 forum kunnen we ons in tijden dat er niks nieuws is over andere F1 onderwerpen ook
niet gaan richten op elkaars respect en manier van praten over de man die door velen als de beste ooit wordt beschouwd.

NielsD

Citaat van: Hamilton#44 op 19 juni 2014 - 11:19:22
Die mensen zijn volgens mij gewoon bang dat stel mocht hij wel aardig terugkomen en weer kunnen functioneren dat het bijdraagt aan zijn legende.

Wie zo denkt is echt een klootzak. Het gaat hier om een leven, ik zie dat los van zijn prestaties in de Formule 1. Dit had ik Pietje net zo hard gegund, die jaren bouwvakker is geweest.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Mjah, ik vind het net zo onzinnig dat mensen die kritisch zijn, zoals Breaktest, meteen worden weggezet als Schumacher-... haters is niet het goede woord, maar je snapt wat ik bedoel. Ik ben het niet exact met zijn woordkeuzes eens, van mij mogen mensen namelijk prima optimistisch blijven, maar ik moet wel toegeven dat ik op andere sites en Twitter een beetje verbaasd was over hoe het nieuws werd ontvangen alsof het het beste nieuws van het jaar was. Het is namelijk niets meer dan een klein (belangrijk) stapje voorwaarts. Wat dat betreft vraag ik me soms wel af of mensen niet een beetje naïef zijn waar het gaat om hun hoop op een (écht) goede afloop.  Dan heb ik het niet over de optimisten hier op dit forum, maar in het algemeen.

Maar om dan te doen alsof iemand iets tegen Schumacher heeft, omdat ie zich negatief uitlaat over dat optimisme... dat vind ik ook erg. Daarmee druk je elke discussie automatisch de kop in - net als sommige mensen trachtten te doen enkele maanden geleden toen er wat kritiek was op het functioneren van Sabine Kehm. Dan raad ik die mensen aan een Facebook-groep te starten "ONLY POSITIVE COMMENTS ON SCHUMACHER" en daar te converseren.

Schumacher was verre van mijn favoriete coureur, maar uiteindelijk is het gewoon een mens met een vrouw en kinderen. Ik gun hem elk herstel. Ik zie het alleen niet gebeuren. En de woorden die Breaktest heeft gebruikt waren wat hard en lang niet alles wat hij zegt ben ik het mee eens, maar men moet eens ophouden de (in hun ogen) negatieve geluiden telkens weg te wuiven. Iedereen heeft het recht om over deze kwestie te zeggen wat hij wil, ook als dat iets anders is dan YES YES YES YESSSSSSSSSS WAT EEN GOED NIEUWS.

Daar tegenover staat natuurlijk ook dat kritische mensen ook begrip moeten hebben voor optimisme, en dat heb ik verder ook wel, alleen vind ik het naïef.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 19 juni 2014 - 12:18:06
Daar gaat het toch niet om? Diegenen die het optimisme temperen (waaronder ik) doen dat om jou te behoeden voor een (door ons te verwachten) teleurstelling. Misschien hebben we ongelijk en daar hoop ik vurig op, maar je kunt niet zeggen dat we er negatieve bedoelingen bij hebben.
ach kom op zeg, dan onderschat je de positief gestemden wel heel erg hoor. Je hoeft ons echt nergens voor te behoeden. Net zo min als je bij al die Oranje fans het optimisme hoeft te temperen, allemaal lekker laten gaan, die bemoeizucht is nergens voor nodig. Mening geven ok, maar anderen behoeden?
Hoop doet leven.

Franky R.

Citaat van: Perton op 19 juni 2014 - 15:30:49
Mjah, ik vind het net zo onzinnig dat mensen die kritisch zijn, zoals Breaktest, meteen worden weggezet als Schumacher-... haters is niet het goede woord, maar je snapt wat ik bedoel. Ik ben het niet exact met zijn woordkeuzes eens, van mij mogen mensen namelijk prima optimistisch blijven, maar ik moet wel toegeven dat ik op andere sites en Twitter een beetje verbaasd was over hoe het nieuws werd ontvangen alsof het het beste nieuws van het jaar was. Het is namelijk niets meer dan een klein (belangrijk) stapje voorwaarts. Wat dat betreft vraag ik me soms wel af of mensen niet een beetje naïef zijn waar het gaat om hun hoop op een (écht) goede afloop.  Dan heb ik het niet over de optimisten hier op dit forum, maar in het algemeen.

Maar om dan te doen alsof iemand iets tegen Schumacher heeft, omdat ie zich negatief uitlaat over dat optimisme... dat vind ik ook erg. Daarmee druk je elke discussie automatisch de kop in - net als sommige mensen trachtten te doen enkele maanden geleden toen er wat kritiek was op het functioneren van Sabine Kehm. Dan raad ik die mensen aan een Facebook-groep te starten "ONLY POSITIVE COMMENTS ON SCHUMACHER" en daar te converseren.

Schumacher was verre van mijn favoriete coureur, maar uiteindelijk is het gewoon een mens met een vrouw en kinderen. Ik gun hem elk herstel. Ik zie het alleen niet gebeuren. En de woorden die Breaktest heeft gebruikt waren wat hard en lang niet alles wat hij zegt ben ik het mee eens, maar men moet eens ophouden de (in hun ogen) negatieve geluiden telkens weg te wuiven. Iedereen heeft het recht om over deze kwestie te zeggen wat hij wil, ook als dat iets anders is dan YES YES YES YESSSSSSSSSS WAT EEN GOED NIEUWS.

Daar tegenover staat natuurlijk ook dat kritische mensen ook begrip moeten hebben voor optimisme, en dat heb ik verder ook wel, alleen vind ik het naïef.


100% eens...

0634

Non-discussie ook. Mag iedereen niet gewoon reageren zoals het hem/haar belieft?

Franky R.

Citaat van: Hamilton#44 op 19 juni 2014 - 11:19:22
Die mensen zijn volgens mij gewoon bang dat stel mocht hij wel aardig terugkomen en weer kunnen functioneren dat het bijdraagt aan zijn legende.


Mensen die zo denken, sporen sowieso niet...Alsof Schumi opzettelijk zijn kokosnoot tegen dat rotsblok heeft gekuierd, om zijn heldenverering uit te vergroten? Dan had hij niet meer terug moeten komen...deed tie toch!!


Kom op! Die man is nu een schim van wie hij ooit was! Dat is helaas een feit als je dik zes maanden in een ziekenhuisbed ligt. Natuurlijk hoop je op beterschap, want Schumacher is ook nog vader en echtgenoot.


Maar ik ben niet blind voor de kennis van de medische wereld. Doet Schumi het beter dan verwacht? Prachtig! Komt het nooit meer goed? Helaas!

Zo simpel kan het zijn...

@Hamilton#44,


CitaatHelemaal mee eens. Kan me niet voorstellen dat die mensen niet stiekum iets tegen schumi hebben.


Een onnodig polariserende reactie of weet jij meer?

Perton

Citaat van: Jeroen op 19 juni 2014 - 20:37:08
Non-discussie ook. Mag iedereen niet gewoon reageren zoals het hem/haar belieft?
Da's exact mijn punt juist een beetje, dat iedereen dat moet kunnen zonder dat er meteen wordt gedaan alsof men anti is of wat dan ook ;)