''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

0634

Ooo, die was ik alweer vergeten. Die wel een beetje inderdaad, maar ik dacht meer aan teamgenoten ellende enzo.

Maar Rosberg nog steeds niet, of je moet geloven in kwade opzet zaterdag.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 20:13:39
Ooo, die was ik alweer vergeten. Die wel een beetje inderdaad, maar ik dacht meer aan teamgenoten ellende enzo.

Maar Rosberg nog steeds niet, of je moet geloven in kwade opzet zaterdag.

Ik twijfel, het zou kunnen dat het bewust was maar het kan net zo goed een compleet uit de context getrokken fout zijn.

Wat mijn argwaan omhoog drijft is het feit dat het al langer dan Monaco ambras was en dat dit misschien toch wel de wraak is geweest van Nico. Aangezien Nico heeft geconstateerd dat Lewis in Barcelona tegen de bedrijfspolitiek is gegaan in Barcelona om hem achter zich te houden (een hogere motormodus gebruikt )

Maar zelfs dan ken het een gewone fout zijn geweest.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 26 mei 2014 - 15:37:50
Als je nu naar Vettel, Rosberg, Hamilton en Alonso kijkt hebben ze allemaal "schumi streken" uitgehaald. Zelfs nog tegen hun teamgenoot deze vier, dat heeft schumi nooit gedaan.
Och, ik herinner me nog een verhaal dat Schumacher in 1999 eigenlijk niet wilde terugkeren toen hij van zijn beenbreuk was hersteld en dat Luca di Montezemolo hem nog even flink op zijn contract moest wijzen. Wilde verhaal was zelfs dat hij belde, Gina opnam en zei: "O papa is in de tuin aan het voetballen." Nu lijk dat laatste me een broodje aap-verhaal, maar niet willen terugkeren om je teamgenoot aan je wereldtitel te helpen... het is misschien niet een streek in de zin van een smerige actie, maar koosjer is het ook niet. Voor de rest til ik er niet zwaar aan, of eigenlijk til ik er helemaal niet aan, maar het is niet alsof Schumacher altijd klaarstond voor zijn teamgenoten.

Misschien dat mensen Oostenrijk 2002 ook nog wel als voorbeeld zullen noemen, maar lijkt mij dat in the heat of the moment Schumacher wellicht ook wel heeft gedacht dat Rubens stilviel. Dus het inhalen van Barrichello neem ik hem dan ook niet kwalijk in de context van teamgenoten naaien.

Jozef

Euhm, Oostenrijk 2002 was toch over de radio overlegd tussen Schumacher en Todt?

NielsD

Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 20:57:32
Misschien dat mensen Oostenrijk 2002 ook nog wel als voorbeeld zullen noemen, maar lijkt mij dat in the heat of the moment Schumacher wellicht ook wel heeft gedacht dat Rubens stilviel. Dus het inhalen van Barrichello neem ik hem dan ook niet kwalijk in de context van teamgenoten naaien.

En wat moet je als iemand op de eindstreep ineens flink veel vaart vermindert, dan kun je niet ineens hard mee gaan remmen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Citaat van: Jozef op 27 mei 2014 - 03:18:22
Euhm, Oostenrijk 2002 was toch over de radio overlegd tussen Schumacher en Todt?

Todt had besloten dat Schumacher moest winnen. Dus Schumacher mocht Barrichello niet aanvallen en Barrichello moest Schumacher er langs laten. Dat Barrichello er voor koos om dat voor start-finish te doen is geen naaistreek van Schumacher. Wat ik jammer vond is dat Schumacher mee deed aan het toneelstuk met de huilende Barrichello op het ereschavot. Die had ik wat anders verteld.

Verder lees ik her en der dat het niet des Rosberg is. Daarmee ben ik het oneens. Niet zozeer dat hij wel zo is maar dat de situatie daar geen aanleiding toe heeft gegeven. Nu dat wel is en de belangen groot zijn (misschien wel de enige kans op een titel voor Rosberg) tekent zich dat af in een gedragsverandering. Rosberg hunkert misschien wel meer naar dat kampioenschap dan Hamilton eerder riep.

Maar goed, om terug naar Schumacher te gaan, natuurlijk waren er wat momenten dat zijn handelingen geen schoonheidsprijs verdiende maar de boel werd wel uitvergroot. Logisch ook want de fans en media waren Schumacher-moe. Bij het minste geringste werd een schandaal aangekondigd. Zo lees ik dat zijn verdedigen in Hongarije (op Rubens) weg wordt gezet als 'des Schumachers'. Dat Pérez exact het zelfde deed, in 2012, nota bene against is teammate, nobody knows, and if, nobody cares. Veel meningen voortvloeien uit de eeuwenoude gedrukte stempel. En natuurlijk, hoe hoger de boom, hoe meer wind.

Los hiervan heb ik weinig hoop dat hij ooit zal vertellen hoe hij het afgelopen half jaar heeft beleefd. Ik blijf het bizar vinden. Één misstap, even een moment van onoplettendheid en het is gedaan. Mocht Schumacher ontwaken ben ik benieuwd naar zijn levenskwaliteiten. Maar, om eerlijk te zijn, ik denk dat de gemiddelde lezer van deze post er al niet meer was in een gelijke situatie als waarin Schumacher verkeert.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 20:13:39
Ooo, die was ik alweer vergeten. Die wel een beetje inderdaad, maar ik dacht meer aan teamgenoten ellende enzo.

Maar Rosberg nog steeds niet, of je moet geloven in kwade opzet zaterdag.

Volgens Mercedes heeft Rosberg in Bahrein hogere motormodus gebruikt en Hamilton in Barcelona.
Daarom heeft Mercedes nu ook gezorgd dat de coureurs dat zelf niet meer kunnen doen.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 20:57:32
Citaat van: Hamilton#44 op 26 mei 2014 - 15:37:50
Als je nu naar Vettel, Rosberg, Hamilton en Alonso kijkt hebben ze allemaal "schumi streken" uitgehaald. Zelfs nog tegen hun teamgenoot deze vier, dat heeft schumi nooit gedaan.
Och, ik herinner me nog een verhaal dat Schumacher in 1999 eigenlijk niet wilde terugkeren toen hij van zijn beenbreuk was hersteld en dat Luca di Montezemolo hem nog even flink op zijn contract moest wijzen. Wilde verhaal was zelfs dat hij belde, Gina opnam en zei: "O papa is in de tuin aan het voetballen." Nu lijk dat laatste me een broodje aap-verhaal, maar niet willen terugkeren om je teamgenoot aan je wereldtitel te helpen... het is misschien niet een streek in de zin van een smerige actie, maar koosjer is het ook niet. Voor de rest til ik er niet zwaar aan, of eigenlijk til ik er helemaal niet aan, maar het is niet alsof Schumacher altijd klaarstond voor zijn teamgenoten.

Misschien dat mensen Oostenrijk 2002 ook nog wel als voorbeeld zullen noemen, maar lijkt mij dat in the heat of the moment Schumacher wellicht ook wel heeft gedacht dat Rubens stilviel. Dus het inhalen van Barrichello neem ik hem dan ook niet kwalijk in de context van teamgenoten naaien.

Ik vind dat zelf niet hetzelfde, schumacher is niet verplicht irvine wereldkampioen te maken. Een teamgenoot niet helpen is in mijn ogen wat anders als een teamgenoot expres tegenwerken.

2002 lijkt mij een teamorder van ferreari zelf, schumacher leek er volgens mij niet al te blij mee, hij stond juist voor lul.

En dat is ook geen actie van de coureur alleen, ook als wist schumi ervan dan was het nog in overleg met het team.

schumi heeft een boel rottigheid uiteghaald maar voor zover ik kan nagaan niet bij zijn teamgenoten.

Enzo

Nou ja, hij heeft in zijn eerste carrière ze allemaal het snot voor de ogen gereden.... ;D
Was niet echt vriendelijk van hem...

0634

Teamgenoten worden ook pas vervelend als ze te dichtbij komen. Daar heeft Schumi nooit last van gehad.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 19:06:51
Teamgenoten worden ook pas vervelend als ze te dichtbij komen. Daar heeft Schumi nooit last van gehad.

Klopt, ze konden het hem gewoon niet lastig maken. Van een andere planeet!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Nou, daar gaan nog wel wat andere verhalen over ;).

Maar dat hij sowieso de beste van zijn tijd was, dat is helder uiteraard.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 19:06:51
Teamgenoten worden ook pas vervelend als ze te dichtbij komen. Daar heeft Schumi nooit last van gehad.


Johnny Herbert kreeg geen inzage meer in de telemetrie, nadat hij 'iets te snel bleek'... :D

Arthur

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 23:16:13
Nou, daar gaan nog wel wat andere verhalen over ;).

Maar dat hij sowieso de beste van zijn tijd was, dat is helder uiteraard.

Tja, en met Senna was ie ook lekker bezig. Helaas heeft hij de kans niet gehad te strijd verder aan te gaan met Senna... :(
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 29 mei 2014 - 14:24:31
Citaat van: Jeroen op 28 mei 2014 - 19:06:51
Teamgenoten worden ook pas vervelend als ze te dichtbij komen. Daar heeft Schumi nooit last van gehad.


Johnny Herbert kreeg geen inzage meer in de telemetrie, nadat hij 'iets te snel bleek'... :D
ja, joh, die Herbert zat er kort op zeg.. volgens mij was die juist vooral 'iets te langzaam'