''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: janke op 17 april 2014 - 23:13:11
Citaat van: Tuesday op 17 april 2014 - 22:46:31
Citaat van: Jeroen op 17 april 2014 - 21:04:27
Het is triest zoals het is gelopen, maar het is zoals het is.
. En ja, de kampioen Schumacher, zal misschien een heel breekbaar iemand gaan worden en we zullen m wellicht nooit meer terug zien in de publiciteit, maar ook mensen met een hersenbeschadiging kunnen nog een menswaardig bestaan leiden.

Het is maar wat je menswaardig vindt. Zelf niet meer weten dat je existeer, niet weet wat licht of donker is? Gewassen worden door iemand die je niet kent en niet voelt? Wij hebben in 1987 iemand uit onze familie zo verloren. Het gaat hier over een wereldberoemd iemand, en dan wordt het een beetje zielig. Gewoon omdat géén bekenden, maar gelukkige gezinnen deze aandacht niet krijgen. Iemand van jullie in de familie die een zware hersenbloeding heeft gehad?? Ik vraag maar. Dat geleuter over Schumacher moet maar stoppen, omdat de familie zich daar niet prettig bij voelt. Dat weet ik wel zeker. Maarja, we leven Anno 2014.
dat lijkt me idd niet menswaardig, maar ik ken juist weer voorbeelden van mensen die in coma hebben gelegen en daar ook een hersenbeschadiging aan over hebben gehouden die absoluut wel een menswaardig bestaan hebben. Die zijn absoluut niet meer de oude en daar moet je natuurlijk wel aan wennen, maar die mensen zijn wel enorm positief en energiek. Maar goed, uiteindelijk hangt het ook af van waar het uiteindelijk op uit komt. Blijkbaar heeft iedereen zo zn eigen referenties. Maar als je t beste met iemand voor hebt kun je alleen maar hopen op het beste.

Wings

Zo kent iedereen wel een 'ome Piet' die rookte en 100 werd en 'tante Jannie' die dagelijks sla at, gezond leefde en veel sport bedreef die bezweek op haar 50ste. Dat staat los van de waarschijnlijkheid. Hoe groot is de kans dat een mens die zolang in comateuze toestand verkeert daar 'rise and shine' uitkomt? Onmogelijk is het (misschien) niet maar de kans lijkt me wel nihil.

Matthijs

Citaat van: Wings op 18 april 2014 - 09:11:04
Zo kent iedereen wel een 'ome Piet' die rookte en 100 werd en 'tante Jannie' die dagelijks sla at, gezond leefde en veel sport bedreef die bezweek op haar 50ste. Dat staat los van de waarschijnlijkheid. Hoe groot is de kans dat een mens die zolang in comateuze toestand verkeert daar 'rise and shine' uitkomt? Onmogelijk is het (misschien) niet maar de kans lijkt me wel nihil.

Het gaat erom dat er nog een groot gebied zit tussen 'rise and shine' en vegetatieve toestand. Ergens binnen dat grijze gebied mag je toch hopen op een menswaardig bestaan, ookal kan hij misschien niet meer praten of lopen.

Wings

Dan hebben we duidelijk een andere definitie van menswaardig. Anders gezegd, als ik niet meer kan praten/lopen (en dan geloof ik geen eens dat als de hersenbeschadiging zo ernstig is, dat het daar bij blijft) en moet leven als een semi-kamerplant, hoop ik dat mijn omgeving besluit dat het wel prima is.

Kootje

Dat hoop ik ook!



Niet dat dit jouw overkomt hoor, maar  wel dat mijn familie dat besluit ook neemt als het mij overkomt.

Sabai


Arthur

#741
Ik heb jaren geleden een wilsbeschikking gemaakt voor het geval mij zoiets zou overkomen. Ik heb de uiteindelijke beslissing bij mijn echtgenote gelegd. Voor mijzelf gaat de stekker eruit tenzij -om welke reden dan ook- zij van mening is dat een andere beslissing haar wens is.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Tuesday op 17 april 2014 - 22:46:31
Citaat van: Jeroen op 17 april 2014 - 21:04:27
Het is triest zoals het is gelopen, maar het is zoals het is.
Idd, het is zoals het is en dat is triest! Rock bottom, om het op zn engels te zeggen, maar er lijkt inmiddels toch nog wat licht aan de horizon te zijn. Het heeft helemaal geen zin om negatief te doen, want veel erger kan het echt niet, hij is momenteel al een kasplantje. De positieve mensen hier zijn gewoon positief, maar heus wel realistisch. En ja, de kampioen Schumacher, zal misschien een heel breekbaar iemand gaan worden en we zullen m wellicht nooit meer terug zien in de publiciteit, maar ook mensen met een hersenbeschadiging kunnen nog een menswaardig bestaan leiden. En heel stiekem hopen we nog op een echt wonder ;)

Vooral blijven doen Tuesday. Hopen doe ik niet meer, maar het kan zeker geen kwaad.

0634

Citaat van: Matthijs op 18 april 2014 - 15:02:14
Citaat van: Wings op 18 april 2014 - 09:11:04
Zo kent iedereen wel een 'ome Piet' die rookte en 100 werd en 'tante Jannie' die dagelijks sla at, gezond leefde en veel sport bedreef die bezweek op haar 50ste. Dat staat los van de waarschijnlijkheid. Hoe groot is de kans dat een mens die zolang in comateuze toestand verkeert daar 'rise and shine' uitkomt? Onmogelijk is het (misschien) niet maar de kans lijkt me wel nihil.

Het gaat erom dat er nog een groot gebied zit tussen 'rise and shine' en vegetatieve toestand. Ergens binnen dat grijze gebied mag je toch hopen op een menswaardig bestaan, ookal kan hij misschien niet meer praten of lopen.

Is het menswaardig als je één van s werelds grootste sportlegenden bent en je kan niet meer lopen en praten?

Tuesday

Citaat van: Wings op 18 april 2014 - 16:19:13
Dan hebben we duidelijk een andere definitie van menswaardig. Anders gezegd, als ik niet meer kan praten/lopen (en dan geloof ik geen eens dat als de hersenbeschadiging zo ernstig is, dat het daar bij blijft) en moet leven als een semi-kamerplant, hoop ik dat mijn omgeving besluit dat het wel prima is.
niet praten of lopen, dan kun je toch nog prima zelf je eigen beslissingen nemen?? dat is wat mij betreft ook direct zo'n beetje waar de grens ligt, als je niet meer je eigen beslissingen kunt nemen, dan spreek je denk ik niet meer over menswaardig. Maar niet kunnen lopen, tja da's heel vervelend, maar dr zijn heel veel mensen die daar wel mee kunnen leven.

Citaat van: Jeroen op 18 april 2014 - 18:38:03
Is het menswaardig als je één van s werelds grootste sportlegenden bent en je kan niet meer lopen en praten?
dat ie één van de grootste sportlegenden was, staat er in principe los van. Daarnaast heeft Matthijs het over lopen OF praten, als je er EN van maakt dan maak je t alweer dubbel zo erg.

Wings

Citaat van: Arthur op 18 april 2014 - 18:23:59
Ik heb jaren geleden een wilsbeschikking gemaakt voor het geval mij zoiets zou overkomen. Ik heb de uiteindelijke beslissing bij mijn echtgenote gelegd. Voor mijzelf gaat de stekker eruit tenzij -om welke reden dan ook- van mening is dat een andere beslissing haar wens is.

Neem ik mijn hoed voor af.

janke

Citaat van: Wings op 18 april 2014 - 20:21:19
Citaat van: Arthur op 18 april 2014 - 18:23:59
Ik heb jaren geleden een wilsbeschikking gemaakt voor het geval mij zoiets zou overkomen. Ik heb de uiteindelijke beslissing bij mijn echtgenote gelegd. Voor mijzelf gaat de stekker eruit tenzij -om welke reden dan ook- van mening is dat een andere beslissing haar wens is.

Neem ik mijn hoed voor af.

Hier precies hetzelfde gedaan in goed overleg met mijn vrouw en kinderen. Laten ze daarna maar aan de mooie dingen denken die we hebben gehad. Ik wil ze niet opzadelen met 24/7 mij te verzorgen. Hun leven gaat ook door.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday


NielsD

Citaat van: Tuesday op 25 april 2014 - 17:22:13
t was al weer een hele tijd stil, maar dr is nu toch eindelijk weer (onbevestigd) nieuws:

http://www.f1today.net/nl/nieuws/schumacher-ontwaakt-uit-coma-en-herkent-zijn-vrouw

En dus geloof ik hier niets van.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sabai

Citaat van: NielsD op 25 april 2014 - 17:24:44
Citaat van: Tuesday op 25 april 2014 - 17:22:13
t was al weer een hele tijd stil, maar dr is nu toch eindelijk weer (onbevestigd) nieuws:

http://www.f1today.net/nl/nieuws/schumacher-ontwaakt-uit-coma-en-herkent-zijn-vrouw

En dus geloof ik hier niets van.

Ik zou het wel graag willen geloven.