''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Breaktest

Het is tragisch wat de man overkomen is, maar het is langzamerhand wel duidelijk waar het op uitdraait. Het hoofdstuk Schumacher is gewoon voorbij. Laat ieder naar huis gaan en die mensen in rust hun leven verder leven.

Ik geloof in de oprechtheid van het medeleven, maar soms krijg ik ook een vervelende bijsmaak. Soms zijn er onderwerpen die in de media blijven rondtollen als plastic soep in de oceaan, een mediadingetje noem ik dat, en ik heb het gevoel dat Schumacher er ook een aan het worden is. Meneer x zegt dat ie bemoedigende signalen heeft opgevangen, maar vertelt er niet bij wat het is. En daar kan dan weer over gespeculeerd worden, en hup weer een berichtje erbij, enzovoort. Daar doen zowel pers als publiek aan mee.

Voorbeeld. Zelf ben ik lange tijd benieuwd geweest hoe het nu met Giorgio Bartocci is vergaan. Zijn leed is niet minder erg dan dat van Schumacher, maar er is geen hond die ernaar kraait, want ja, niet bekend he. Geen mediadingetje. Dus is er niets over te vinden op internet. 

Tuesday

Citaat van: Enzo op 03 april 2014 - 09:33:01
Citaat van: Tuesday op 03 april 2014 - 01:33:01
Toch nog wat positief nieuws, iig genoeg om nog hoop te houden. De bouwwerkzaamheden schijnen een huis voor Schumacher zn vader te betreffen. Dus ze zaten in de buurt, de Engelse tabloids.
http://www.bild.de/sport/motorsport/michael-schumacher-skiunfall/michael-schumachers-zustand-verbessert-sich-35342152.bild.html

Hmmm, bij Bild blijf ik toch altijd wat voorzichtig en eigenlijk lees ik niets nieuws.
Positieve signalen en nog steeds in de ontwaak fase...
zo te zien komt dit uit een kort interview met Sabine Kehm.

@breaktest; volgens mij valt het de laatste tijd reuze mee. Dr gebeuren zoveel dingen in de wereld, de aandacht ligt alweer heel ergens anders.

Hamilton#44

Denk niet dat ie beter wordt, en als ie wakker word kan ie in ieder geval niet meer sporten enzo

Enzo

CitaatMichael Schumacher's agent Sabine Kehm has said that the former World Champion has experienced "moments of consciousness and awakening" in the most positive message yet to emerge since the December accident.

The statement reads: "Michael is making progress on his way. He shows moments of consciousness and awakening. We are on his side during his long and difficult fight, together with the team of the hospital in Grenoble, and wekeep remaining confident.

"We would like to thank you all for the continuous sympathies. At the same time we again ask for understanding that we do not intend to disclose details. This is necessary to protect the privacy of Michael and his family, and to enable the medical team to work in full calmness."
http://adamcooperf1.com/2014/04/04/schumacher-moments-of-consciousness-and-awakening/

Als we bovenstaande berichtgeving mogen geloven is hij bij zijn bewustzijn (geweest)....
Ik hou nog even een slag om de arm, maar dit geeft wel hoop.  8)

Perton

Bij bewustzijn zegt me niet zoveel. Wat deed ie? Met zijn ogen knipperen? De mensen om hem heen daadwerkelijk aanstaren? Mooi dat ie wat progressie boekt, absoluut, maar zonder context kan ik vrij weinig met deze info en mijn hoopmeter gaat dan eigenlijk ook niet omhoog.

Enzo

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 12:45:24
Bij bewustzijn zegt me niet zoveel. Wat deed ie? Met zijn ogen knipperen? De mensen om hem heen daadwerkelijk aanstaren? Mooi dat ie wat progressie boekt, absoluut, maar zonder context kan ik vrij weinig met deze info en mijn hoopmeter gaat dan eigenlijk ook niet omhoog.

Nou ja, het is in ieder geval meer en beter nieuws dan dat we to dusver hadden en er is dus geen sprake van een vegatieve staat.
Goed nieuws dus!!

Perton

Bij vegatieve staat kan je ook gewoon wakker worden. Vandaar dat ik zeg dat ik zonder context van het bewustzijn niet zoveel met deze informatie kan. Als hij daadwerkelijk contact heeft gemaakt met de mensen om hem heen, ja dan durf ik wel voorzichtig te zeggen dat er geen sprake is van een vegatieve staat. Maar als hij 'gewoon' wakker is geworden, dan zou ik daar nog niet zo optimistisch over zijn.

Vandaar dat ik van mening ben dat deze informatie absoluut heel fijn is om te horen, maar (voor mij althans) echt geen reden om hoopvoller te zijn. En als iemand anders wel meer hoop krijgt, prima, dat ga ik uiteraard niet bekritiseren, ik ben geen harteloos figuur, maar ik hoop wel dat dat met een besef is dat je dus ook in vegatieve staat 'wakker' kunt worden.

Maikel0230

We zullen zien Perton, het is in ieder geval het positiefste bericht dat we in tijden over hem hebben gehoord ook al is het niet 100% duidelijk wat men bedoelt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Enzo

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 12:55:00
Bij vegatieve staat kan je ook gewoon wakker worden. Vandaar dat ik zeg dat ik zonder context van het bewustzijn niet zoveel met deze informatie kan. Als hij daadwerkelijk contact heeft gemaakt met de mensen om hem heen, ja dan durf ik wel voorzichtig te zeggen dat er geen sprake is van een vegatieve staat. Maar als hij 'gewoon' wakker is geworden, dan zou ik daar nog niet zo optimistisch over zijn.

Vandaar dat ik van mening ben dat deze informatie absoluut heel fijn is om te horen, maar (voor mij althans) echt geen reden om hoopvoller te zijn. En als iemand anders wel meer hoop krijgt, prima, dat ga ik uiteraard niet bekritiseren, ik ben geen harteloos figuur, maar ik hoop wel dat dat met een besef is dat je dus ook in vegatieve staat 'wakker' kunt worden.

Tja, maar Sabine spreekt van een vorm van bewustzijn. Dat kan niet in een vegatieve staat lijkt mij.

Perton

Het impliceert positieve signalen, maar we weten ook dat Kehm niet altijd de meest betrouwbare partij is gebleken de afgelopen maanden.

Van Wikipedia: Andere patiënten zullen evolueren tot een "minimaal-bewuste toestand" (minimally conscious state), zwevend tussen een vegetatieve toestand en een bij momenten hersteld bewustzijn

Misschien is dat bewustzijn dat hij nu toonde wel zo minimaal dat het slechts bij deze vorm blijft. En dan is het voor mij, als ik heel eerlijk ben, om het even welk label je eraan plakt, een echt herstel dat ie bijvoorbeeld weer met zijn kinderen kan spelen of zijn vrouw kan knuffelen is het niet. Dus nogmaals: positieve berichten, absoluut, ben ik ook heel blij om, maar zegt het ons iets? Eigenlijk heel weinig.

Enzo

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 13:01:34
Het impliceert positieve signalen, maar we weten ook dat Kehm niet altijd de meest betrouwbare partij is gebleken de afgelopen maanden.

Van Wikipedia: Andere patiënten zullen evolueren tot een "minimaal-bewuste toestand" (minimally conscious state), zwevend tussen een vegetatieve toestand en een bij momenten hersteld bewustzijn

Misschien is dat bewustzijn dat hij nu toonde wel zo minimaal dat het slechts bij deze vorm blijft. En dan is het voor mij, als ik heel eerlijk ben, om het even welk label je eraan plakt, een echt herstel dat ie bijvoorbeeld weer met zijn kinderen kan spelen of zijn vrouw kan knuffelen is het niet. Dus nogmaals: positieve berichten, absoluut, ben ik ook heel blij om, maar zegt het ons iets? Eigenlijk heel weinig.

Ik begrijp je Perton, ook ik moet het allemaal nog maar zien. Echter is mijn glas liever halfvol dan halfleeg, daar verschillen wij in denk ik.
Waaruit blijkt dat Kehm onbetrouwbaar is eigenlijk?

Perton

Ik heb niet zoveel zin om die discussie nog een keer te voeren, dus als je uitgebreide info wilt, moet je het topic nog maar eens doorlezen, want die is al meerdere malen gevoerd. Maar in het kort: slechte ontwikkelingen werden niet door haar gemeld. Als die wel in de media kwamen was het: 'geen commentaar' om er vervolgens achter te komen dat er toch wel een kern van waarheid inzat. Ok, onbetrouwbaar is dan misschien een net wat te sterke term, maar de volledige waarheid is nooit verteld (en dat is natuurlijk haar goed recht, vanwege privacy en zulke zaken), maar een deel van de fans weet dus niet altijd wat nou het ware verhaal is.

Met gevulde glazen heeft mijn mening vrij weinig te maken en ik vind het een beetje raar dat ik hier nu als een soort pessimist wordt neergezet. Ik ga hier alle mensen die hoop op herstel houden toch ook niet naïef noemen? Ik probeer gewoon elk nieuwtje dat over Schumacher verschijnt op een realistische manier te bekijken. Als er bij wijze van spreken een bericht verschijnt dat hij rechtop in bed heeft gezeten en zelf een koekje heeft gegeten, dan regeer ik daar uiteraard positief op.

Enzo

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 13:10:12
Ik heb niet zoveel zin om die discussie nog een keer te voeren, dus als je uitgebreide info wilt, moet je het topic nog maar eens doorlezen, want die is al meerdere malen gevoerd. Maar in het kort: slechte ontwikkelingen werden niet door haar gemeld. Als die wel in de media kwamen was het: 'geen commentaar' om er vervolgens achter te komen dat er toch wel een kern van waarheid inzat. Ok, onbetrouwbaar is dan misschien een net wat te sterke term, maar de volledige waarheid is nooit verteld (en dat is natuurlijk haar goed recht, vanwege privacy en zulke zaken), maar een deel van de fans weet dus niet altijd wat nou het ware verhaal is.

Met gevulde glazen heeft mijn mening vrij weinig te maken en ik vind het een beetje raar dat ik hier nu als een soort pessimist wordt neergezet. Ik ga hier alle mensen die hoop op herstel houden toch ook niet naïef noemen? Ik probeer gewoon elk nieuwtje dat over Schumacher verschijnt op een realistische manier te bekijken. Als er bij wijze van spreken een bericht verschijnt dat hij rechtop in bed heeft gezeten en zelf een koekje heeft gegeten, dan regeer ik daar uiteraard positief op.

Ik lees elk persbericht wat Sabine uitbrengt en kan haar nergens op valse info betrappen, wel zie ik dat ze in herhaling valt en eigenlijk niks prijs geeft. Dat is denk ik de manier hoe de Schumacher's altijd zijn omgegaan met de media. Soms iets te krampachtig naar mijn smaak, maar ze hechten meer waarde aan privacy voor de familie.

Ik wilde je niet persé als pessimist neerzetten, excuus voor mij woordkeuze.  :)

Perton

Ok, dan was dat wat miscommunicatie, ook excuses als mijn reactie verkeerd overkwam, no worries :).

Nee dat krampachtige snap ik verder ook wel hoor. En de info uit de persberichten is dan nooit verkeerd geweest, maar wel.. verzwijgend, om het zo maar te noemen, terwijl er lijkt me best obstakels tussendoor zijn geweest. Waren er negatieve geruchten, dan kwam er een 'geen commentaar', waren er positieve verhalen dan was het: "ja Schumacher boekt progressie". Vandaar dat ik nu ook direct heb: "Ok, bemoedigend bericht dat we vandaag horen, what's the catch?" En dát is dan wellicht wel pessimistisch van me, maar is wel het resultaat van de manier van communiceren van Kehm, wat (nogmaals) verder natuurlijk haar goed recht is.

Enzo

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 13:20:30
Ok, dan was dat wat miscommunicatie, ook excuses als mijn reactie verkeerd overkwam, no worries :).

Nee dat krampachtige snap ik verder ook wel hoor. En de info uit de persberichten is dan nooit verkeerd geweest, maar wel.. verzwijgend, om het zo maar te noemen, terwijl er lijkt me best obstakels tussendoor zijn geweest. Waren er negatieve geruchten, dan kwam er een 'geen commentaar', waren er positieve verhalen dan was het: "ja Schumacher boekt progressie". Vandaar dat ik nu ook direct heb: "Ok, bemoedigend bericht dat we vandaag horen, what's the catch?" En dát is dan wellicht wel pessimistisch van me, maar is wel het resultaat van de manier van communiceren van Kehm, wat (nogmaals) verder natuurlijk haar goed recht is.

Klopt. Ander gevolg van de beperkte informatie is dat de pers gaat vissen en speculeren, ook daardoor komen er verhalen in de wereld die niet waar zijn.
We moeten het gewoon nog even afwachten.