''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

0634

Mwah, er gebeurt gewoon heel lang niks. Moet zij dan maar steeds roepen: 'er is niets te melden'?

Ik vind van niet, maar ok, ieder zijn mening. Ik denk alleen niet dat je speculatie kunt tegenhouden, hoe je het ook communiceert naar buiten toe.

Arthur

Speculatie houd je ook niet tegen dus laat het gewoon gaan. Lopen ontkennen heeft ook geen zin als je vanaf het begin hebt aangegeven dat alleen jouw nieuws of dat van doctoren als waarheid aangenomen moet worden. Verder is en blijft het afwachten. Het is gewoon niet anders!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 08 maart 2014 - 16:09:21
Mwah, er gebeurt gewoon heel lang niks. Moet zij dan maar steeds roepen: 'er is niets te melden'?

Ik vind van niet, maar ok, ieder zijn mening. Ik denk alleen niet dat je speculatie kunt tegenhouden, hoe je het ook communiceert naar buiten toe.

Als je speculatie wilt voorkomen is dat een optie. Zeker omdat het nauwelijks tijd kost. Als ze nu  achteruit moest zwemmen van Engeland naar Nederland om wat te kunnen schrijven op het net, zou ik zeggen, "kom, als er niks is, doe geen moeite". Bovendien heb ik het idee dat de kritiek vooral voorkomt dat op een gegeven moment alles werd ontkent wat later weer teruggedraaid moest worden. Daarmee is geen beste beurt gemaakt als je het mij vraagt.

0634

Oneens. Speculatie stop je nooit. Kehm heeft heel duidelijk gemeld dat als er iets te melden is, zij dat meldt. Dat lijkt mij voldoende. Maar goed, ik laat het er verder bij, vind het een weinig boeiende discussie eigenlijk.

Perton

Uiteraard stop je speculatie nooit. Maar je kan het zijn gang laten gaan of er extra de nadruk op leggen, waardoor de speculatie juist enorm gaat leven. Beetje een vorm van het Streisandeffect. En dat is dus ook waarom ik kritiek heb op Kehm. De wijze waarop zij met de speculatieberichten is omgegaan heeft ervoor gezorgd dat die berichten veel meer zijn gaan leven dan wanneer ze er geen aandacht aan had geschonken of er in ieder geval anders mee was omgegaan.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 maart 2014 - 16:32:52
Oneens. Speculatie stop je nooit. Kehm heeft heel duidelijk gemeld dat als er iets te melden is, zij dat meldt. Dat lijkt mij voldoende. Maar goed, ik laat het er verder bij, vind het een weinig boeiende discussie eigenlijk.

Klopt, maar het feit dat zei niets meld, zelfs als er wel wat te melden is, zorgt wel voor extra speculatie. Als zij gewoon het nieuws naar buiten brengt zodra het er is, word de ruimte om te speculeren kleiner en zullen speculatieve berichten minder snel opgepikt worden.

Wings

Kan. Maar dan heeft het ook geen meerwaarde om speculatie tegen te spreken. Dan werk je speculatie juist in de hand. Maar goed, geen nieuws ervaar ik als slecht nieuws en zolang er geen duidelijkheid bestaat, geeft dat de onwetende mens de ruimte er een eigen interpretatie aan te geven. En nogmaals en tevens afsluitend, dat kan je beperken door eens in de week -of twee weken- een bericht uit te zetten over de toestand. Hoe minder er te melden is des te sneller ze klaar is. Alles daar omheen kan zo genegeerd worden. Maakt het voor haar makkelijker en voor de rest duidelijker.

Kootje

Je laatste 2 zinnen is dus precies wat ik bedoel. Al meld ze maar dat er nog geen verandering in zijn toestand is, dan weten wij dat we de overige berichtgeving kunnen negeren. Maar zolang ze dat niet doet, creëert ze de ruimte voor speculatie. Uitsluiten doe je het nooit, maar indammen kun je het wel.

Wings


0634

Citaat van: Kootje op 08 maart 2014 - 17:29:06
Citaat van: Jeroen op 08 maart 2014 - 16:32:52
Oneens. Speculatie stop je nooit. Kehm heeft heel duidelijk gemeld dat als er iets te melden is, zij dat meldt. Dat lijkt mij voldoende. Maar goed, ik laat het er verder bij, vind het een weinig boeiende discussie eigenlijk.

Klopt, maar het feit dat zei niets meld, zelfs als er wel wat te melden is, zorgt wel voor extra speculatie. Als zij gewoon het nieuws naar buiten brengt zodra het er is, word de ruimte om te speculeren kleiner en zullen speculatieve berichten minder snel opgepikt worden.

Zij brengt ook het nieuws naar buiten zodra het er is.

Kootje

Dus niet.

1) Schumi heeft 'n zwaar ongeval gekregen, nadat hij, al is het maar voor even,  buiten de piste geskied heeft.   Kehm ontkent glashard over oorzaak en gevolg.
2) Schumi ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.   Kehm zegt dat het allemaal wel meevalt.
3) Shumi wordt in 'n kunstmatige coma gebracht.   Kehm zegt alleen: "Zolang het niet bij mij of de artsen vandaan komt is het speculatie.
4) Schumi wordt tijdens zijn coma getroffen door 'n longontsteking.   Kehm komt met haar inmiddels standaard speculatie, want ... leus en ontkend noch bekend.
5) Schumi wordt langzaam uit z'n coma gehaald.   Kehm komt wederom met haar standaard speculatie verhaaltje.
6) Schumi's ontwaking verloopt alles behalve soepeltjes en er zij diverse complicaties.   Kehm beroept zich weer op speculatie.

En toch ... al deze dingen heeft ze uiteindelijk moeten bevestigen.

0634

#596
Dan heb jij andere berichtgeving dan ik gehad in bepaalde gevallen, wat overigens kan, want ook over wat Kehm of de medici wel of niet hebben gezegd gaan natuurlijk de wildste verhalen.

Maar zoals ik het herinner was he bijvoorbeeld niet Kehm, maar de eigenaar van het Ski-resort was de eerste om te vertellen dat het allemaal wel meeviel, dat was al meteen op die middag, Kehm kwam pas in de namiddag met berichtgeving. Toen de media al volop speculeerden over de ernstigste verwondingen was haar eerste officiele reactie dat zij niets over de verwondingen kon zeggen maar dat hij professionele medische verzorging kreeg. Vervolgens geeft zij om 23:00 aan dat het kritiek is. Er is geen woord aan gelogen.

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/update-schumacher-gewond-na-ski-ongeluk/

Natuurlijk hadden de speculerende media gelijk door te stellen dat het allemaal heel ernstig was, maar ik snap de logica van Kehm die niet gillend voor de camera gaat staan maar er gewoon op wijst dat de medici eerst maar moeten zeggen wat de schade is en pas daarna met een verklaring komt dat het ernstig is. En zo waren er meer gevallen. Ik vind het allemaal niet zo gek.

Het enige dat ze roept van 'geloof al die media niet' dat snap ik wel, maar is natuurlijk niet helemaal waar. Geruchten met kernen van waarheden stromen natuurlijk snel nar buiten in ziekenhuizen. Kranten hebben bronnen. Er zijn zat medici, verpleegkundigen en anderen die pers kunnen toefluisteren en dan zal er vast een kern in zitten van waarheid. Alleen kom Kehm pas naar buiten als iets daadwerkelijk zo is, dat snap ik wel. In bovenstaand voorbeeld ook: pas als de artsen zeggen dat het kritiek is, meldt zij het. Dat andere media dan achteraf gelijk hadden met hun speculatie, prima.

Kootje

Oh ... maar begrijp me niet verkeerd hoor, het is hun volste recht iets pas naar buiten te brengen wanneer zij dat wensen te doen, dat staat buiten kijf. Echter is het nu eenmaal zo, dat wanneer Kehm niets van zich laat horen, de media zelf op zoek gaan naar verhalen. Dan heb je de tabloids die zelf maar wat verzinnen, de kranten zonder eigen journalisten die klakkeloos alles dat ze lezen kopiëren en het echte journaille. Die laatste groep weet echt wel waar ze over lullen als ze 'n bericht de wereld insturen, die hebben idd gewoon hun bronnen binnen net ziekenhuis, en het is nu aan ons om de schifting tussen die 3 groepen media te maken. Zou Kehm zelf met 'n wekelijkse update komen, zelfs wanneer er niets te melden valt, ontneem je de media in principe die mogelijkheid tot wat zij altijd maar weer speculatie noemt, zelfs als het gewoon de waarheid blijkt. Prima dat ze dit niet doen, maar dan geef je de media dus wel die ruimte.

Tuesday

kan deze discussie ook ergens anders gevoerd worden zo dat ik het niet hoef te lezen?? ik stoor me er namelijk mateloos aan (heb ik al eerder gezegd ja). Ik heb niks tegen off topic discussie's (in feite is dit geen eens off topic), maar ik ben enkel geinteresseerd in eventuele nieuwe ontwikkelingen rond Schumacher, niet in deze onzin en het zal mij niet verbazen als dat ook voor andere Schumacher fans geldt.

robbert

Citaat van: Tuesday op 09 maart 2014 - 09:59:58
kan deze discussie ook ergens anders gevoerd worden zo dat ik het niet hoef te lezen?? ik stoor me er namelijk mateloos aan (heb ik al eerder gezegd ja). Ik heb niks tegen off topic discussie's (in feite is dit geen eens off topic), maar ik ben enkel geinteresseerd in eventuele nieuwe ontwikkelingen rond Schumacher, niet in deze onzin.

tja, in de meeste topics gaat het off-topic, en niemand vind dit erg....