''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Kootje

Ik wist niet dat zo'n ontwakingsproces zo lang duurde, we zijn al ruim 3 weken verder, maar dacht dat dit zo gebeurd was en dat het nu gewoon wachten was op het daadwerkelijke ontwaken. ??? Hoe dan ook, geen goed nieuws dit. Ze stoppen dat proces niet zomaar, dan moeten er echt wel serieuze complicaties zijn.

0634

áls deze berichtgeving klopt. Geen idee. Ik ken dat blad verder niet.

Feit is wel inderdaad, dat het ontwaken wel heeeeel lang duurt.

Kootje

Dat het ontwaken zelf heel lang kon duren, dat wist ik wel. Heb ik hier zelfs al meerdere malen geroepen. Maar dat het proces om hem uit die coma te halen zo lang duurt .... daar sta ik echt van te kijken.


NielsD

Kan nog wel een aantal maanden duren.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Het duurt allemaal wel erg lang en gaat ook nog erg lang duren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 februari 2014 - 12:12:16
En de reactie van Kehm:

http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/3602611/2014/02/24/Ontwakingsproces-Schumacher-kan-lang-duren.dhtml

Fijn dat ze nu eindelijk daadwerkelijk eens wat ontkracht ipv met haar standaard: Als het niet bij mij of de artsen vandaan komt, dan is het speculatie antwoord.

robbert

Citaat van: Kootje op 24 februari 2014 - 15:55:10
Citaat van: Jeroen op 24 februari 2014 - 12:12:16
En de reactie van Kehm:

http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/3602611/2014/02/24/Ontwakingsproces-Schumacher-kan-lang-duren.dhtml

Fijn dat ze nu eindelijk daadwerkelijk eens wat ontkracht ipv met haar standaard: Als het niet bij mij of de artsen vandaan komt, dan is het speculatie antwoord.

inderdaad, maar het verandert wel niks aan é. Het is pas officieel als het van de artsen komt, maar als de pers daar anders over denkt om wat bladen te vullen, dan doen ze maar. Jammer dat er enkele fans zijn die het dan nog geloven ook  ;)

Kootje

Ik zou niet weten waarom ik de pers niet zou geloven wanneer Kehm het niet ontkracht. Haar standaard zinnetje dat info alleen maar betrouwbaar is als zij of de artsen het naar buiten brengen is al meermaals ontkracht. Dat riep ze ook toen werd gezegd dat Schumi in 'n kunstmatige coma werd gebracht, dat zij ze toen men berichtte over zijn kritieke toestand, het uit z'n coma halen en bij de longontsteking. Allemaal zaken waar ze later alsnog 'n bevestiging van gaf. Dus ja .... dan kan ik die uitspraak niet meer zo serieus nemen en hecht ik meer waarde aan doorgaans betrouwbare nieuwsbronnen.

Tuesday

misschien moet je een nieuw topic openen in de sectie 'allerlei' en daar het functioneren van Kehm (en eventueel managers in het algemeen) bespreken. Hoe bekend Schumacher ook is, dit is in eerste instantie een privé aangelegenheid, daar moeten wij ons gewoon bij neerleggen.

Kootje

Niet nodig.

Ik bespreek namelijk het functioneren van Kehm in deze situatie, dus past dat imo prima binnen dit topic. ;)

Rho

#536
De blog van dr. Gary Hartstein is al een keer voorbij gekomen in dit topic, hij schrijft nog regelmatig over berichten uit de media en van Kehm. Het is allemaal erg interessant en lijkt mij betrouwbaar. Ook al is hij niet betrokken bij Schumacher, als expert kan hij wel uitleggen wat de beperkte informatie die we krijgen betekent en dat doet hij goed.

22 januari: Conclusie: Schumachers situatie is zorgwekkend maar er is hoop. Belangrijk citaat uit die tekst van een persconferentie van de neurochirurgen:
CitaatI'm almost quoting him here, translating from the French. He said "don't think that we evacuated two hematomas and that's it". "Michael has lots of hematomas in his brain, on the left, on the right, and in the middle".

Damn. See, the "middle" is where all the important stuff happens – awareness, arousal, control of blood pressure, respiration, swallowing etc. And the left – well that's usually language. Etc etc. The neurosurgeon, intentionally or not, painted a rather catastrophic neurologic picture.

31 januari: Er kwam officieel bericht dat artsen aan het proberen zijn Schumacher uit zijn coma te halen, Hartstein legt helder uit wat dat betekent en wat de verwachtingen zijn.

11 februari: Bild had bericht dat Schumacher nog nergens op reageerde, Hartstein reageert hierop en legt uigebreid uit hoe zo'n ontwakingsproces verloopt, wat de verwachtingen zijn, etc. Conclusie: geen reactie zoals Bild zegt is slecht, maar het is Bild en hoeft niet waar te zijn. Hij wil vooral weten of Schumacher nog aan de beademing ligt, want dat zegt veel over zijn progressie: niet aan de beademing betekent dat zijn hersenen in zoverre functioneren dat hij zelfstandig kan ademen en dan is er vooruitgang, als dat niet het geval is en hij nog wel aan de beademing ligt is de hersenstam beschadigd en dat is niet goed. Hartstein ergert zich er aan dat er totaal geen nieuws wordt gebracht via Kehm, zijn theorie is dat goed nieuws wel meegedeeld zou worden, dus in dit geval: geen nieuws is slecht nieuws?

24 februari: Nog steeds geen bericht van Kehm (bijvoorbeeld over beademing), maar wel van Focus.de dat ze Schumacher weer onder verdoving zouden hebben gebracht. Volgens Hartstein is dat een raar bericht en zou het vreemd zijn als het waar is (dus waarschijnlijk niet waar). Hartstein uit ook kritiek op de manier waarop fans niet worden ingelicht, hij heeft een duidelijke mening, waar sommigen hier het vast mee eens zijn.

Dus erg hoopgevend is het allemaal niet. Ik ben geen Schumacher fan, ik zou alleen uit nieuwsgierigheid willen weten hoe het nou gaat, maar ik kan me voorstellen dat het voor de die-hard fans erg frustrerend is om niets te horen.

Breaktest

Zelf word ik een beetje onpasselijk van al die stoere "Michael is a fighter" kretologie. Dit heeft niets met vechten te maken, maar gewoon met de ernst van de beschadiging. En die is toch wel erg groot. De lange duur en het moeizame verloop van het ontwakingsproces is voor diverse neurochirurgen van naam aanwijzing genoeg dat hij nooit meer volledig zal herstellen - als hij al wakker wordt, zie
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/02/28/schumacher-zal-nooit-volledig-herstellen/

0634

Mee eens Breaktest. Dat vind ik ook altijd zo suf: maar hij is een vechter...

Ja, maar als die verwondingen te heftig zijn, kan je vechten wat je wil maar ben je kansloos.

Tuesday

tuurlijk is dat onzin, maar met dit soort dingen is het toch altijd zoeken naar positieve punten. Je kunt ook heel realistisch gaan doen, of heel negatief, maar vaak kiezen mensen er toch voor om dit soort dingen te roepen (ook al weten ze zelf ook wel dat het niet gaat helpen). Als buitenstaander kun je zoiets suf vinden, als betrokkene zul je dat toch anders ervaren denk ik.