''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Kootje

#510
Oké .... hoewel, of wellicht doordat, ik de grap niet snap, vindt ik de reacties hierop nogal overdreven om eerlijk te zijn.
Leuk of niet .... het blijft maar 'n geintje, hoe smakeloos deze dan ook mag zijn.

Maar goed, ieder zijn mening, dat mag.


Wat ik echter helemaal niet begrijp, niets ten nadele van jou persoonlijk Janke,  is dat je het dan wel nodig acht dit plaatje te delen.

janke

Citaat van: Kootje op 06 februari 2014 - 10:14:01



Wat ik echter helemaal niet begrijp, niets ten nadele van jou persoonlijk Janke,  is dat je het dan wel nodig acht dit plaatje te delen.

Om te laten zien hoe ver de media kan gaan, als is het een satirisch blad. Enne, is dit geen forum waar je wat neer mag zetten. Ik beledig er niemand mee, toch? Verder las ik vandaag in de Telegraaf dat Bild meld dat Schumacher een longontsteking erbij heeft gekregen.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Tuurlijk mag je dat hier plaatsen, ik zal de laatste zijn die 'n censuur op gaat leggen. Ik zeg alleen dat als je iets zo ontzettend smakeloos vind, ik niet snap hoe je dan mee kunt werken aan de verspreiding ervan, ongeacht je bedoeling. Maar nogmaals, niets ten nadele van jou persoonlijk hoor.


Wat die longontsteking van Schumi betreft, dat wordt ook alweer tegengesproken door Kehm. Althans ... daar kwam weer de standaard reactie vandaan, dat als het niet via haar of de behandelend arts gemeld word het slechts speculatie is. Echter riep ze dat ook toen werd gezegd dat hij in kritieke toestand lag'en toen hij uit z'n coma gehaald zou worden, dus heb ik zo m'n twijfels.

Daarbij komt dat Schumi, ondanks dat hij ondertussen uit z'n kunstmatige coma gehaald is, nog steeds niet ontwaakt is en dus in zekere zin nog steeds in coma ligt. Doodsoorzaak nummer 1 bij comapatiënten is 'n longontsteking, wat het niet ondenkbaar maakt dat hij er een op heeft gelopen. Daarnaast schijnt hij nog steeds niet op alle prikkels te reageren, dus zelfs als die longontsteking niet waar blijkt ziet het er niet goed voor hem uit.

janke

Citaat van: Kootje op 12 februari 2014 - 22:50:57
Tuurlijk mag je dat hier plaatsen, ik zal de laatste zijn die 'n censuur op gaat leggen. Ik zeg alleen dat als je iets zo ontzettend smakeloos vind, ik niet snap hoe je dan mee kunt werken aan de verspreiding ervan, ongeacht je bedoeling. Maar nogmaals, niets ten nadele van jou persoonlijk hoor.


Om gewoon te laten zien hoe smakeloos het is. Ik ben geen MS fan, nooit geweest. Maar respect voor hem en zijn familie in deze omstandigheden is niet eens een vraag, maar dat zou normaal moeten zijn. Maar dat vind ik niet alleen in de zaak Schumacher hoor. Ik hou wel van rough, maar er is een grens.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Ik begin een beetje moe te worden van Kehm. Begrijp me niet verkeerd, 95% van het 'journaille' dat over Schumacher rapporteert heeft is tabloid of heeft nooit enige interesse in Formule 1 gehad behalve bij dit soort momenten en mag van mij ook redelijk optyfen, maar een post op het Autosport-forum zette me wel aan het denken: Kehm hoor je eigenlijk alleen iets zeggen als er in positieve zin iets te melden is (even natuurlijk los van de eerste 3, 4 dagen). Zodra er iets negatiefs in het geruchtencircuit is, komt er weer het standaardzinnetje: "Wij reageren niet op geruchten, alleen officieel nieuws van ons moet je naar luisteren." Maar ik kan mij niet niet voorstellen dat er in de afgelopen 1,5 maand alleen maar positief nieuws of nieuws van "de situatie is onveranderd" is geweest. Er zullen vast ook mindere dingen zijn voorgekomen en door dat juist te verzwijgen en alleen te reageren zodra de geruchten in de wereld komen, blijven die geruchten in de wereld komen. Het is natuurlijk haar goed recht (of van de familie) om het zo te doen, maar door het alleen over neutrale of positieve dingen te hebben in haar praatjes, creëer je juist een sfeer waarin de roddelcircuits zich behoorlijk op die negatieve of minder positieve geruchten gaan focussen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het verhaal van de longontsteking per se waar is (wel aannemelijk, maar dat is anders), maar door er weer 'geen commentaar' op te geven, geeft ze eigenlijk aan dat de negatieve verhalen waarschijnlijk wel waar zijn, maar die wil ze zelf blijkbaar om de een of andere reden niet melden - en dan moet ze in mijn ogen ook niet verontwaardigd zijn als de negatieve verhalen ontstaan.

Franky R.

Citaat van: Perton op 12 februari 2014 - 23:41:35

Waarmee ik niet wil zeggen dat het verhaal van de longontsteking per se waar is (wel aannemelijk, maar dat is anders), maar door er weer 'geen commentaar' op te geven, geeft ze eigenlijk aan dat de negatieve verhalen waarschijnlijk wel waar zijn, maar die wil ze zelf blijkbaar om de een of andere reden niet melden - en dan moet ze in mijn ogen ook niet verontwaardigd zijn als de negatieve verhalen ontstaan.


Ja, ben het wel met je eens....

robbert

Citaat van: Perton op 12 februari 2014 - 23:41:35
Ik begin een beetje moe te worden van Kehm. Begrijp me niet verkeerd, 95% van het 'journaille' dat over Schumacher rapporteert heeft is tabloid of heeft nooit enige interesse in Formule 1 gehad behalve bij dit soort momenten en mag van mij ook redelijk optyfen, maar een post op het Autosport-forum zette me wel aan het denken: Kehm hoor je eigenlijk alleen iets zeggen als er in positieve zin iets te melden is (even natuurlijk los van de eerste 3, 4 dagen). Zodra er iets negatiefs in het geruchtencircuit is, komt er weer het standaardzinnetje: "Wij reageren niet op geruchten, alleen officieel nieuws van ons moet je naar luisteren." Maar ik kan mij niet niet voorstellen dat er in de afgelopen 1,5 maand alleen maar positief nieuws of nieuws van "de situatie is onveranderd" is geweest. Er zullen vast ook mindere dingen zijn voorgekomen en door dat juist te verzwijgen en alleen te reageren zodra de geruchten in de wereld komen, blijven die geruchten in de wereld komen. Het is natuurlijk haar goed recht (of van de familie) om het zo te doen, maar door het alleen over neutrale of positieve dingen te hebben in haar praatjes, creëer je juist een sfeer waarin de roddelcircuits zich behoorlijk op die negatieve of minder positieve geruchten gaan focussen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het verhaal van de longontsteking per se waar is (wel aannemelijk, maar dat is anders), maar door er weer 'geen commentaar' op te geven, geeft ze eigenlijk aan dat de negatieve verhalen waarschijnlijk wel waar zijn, maar die wil ze zelf blijkbaar om de een of andere reden niet melden - en dan moet ze in mijn ogen ook niet verontwaardigd zijn als de negatieve verhalen ontstaan.
ja ok, maar er is al dagen gezegd geweest dat alleen de artsen of het ziekenhuis algemeen, officiele berichten over de toestand van schumacher kunnen naar buiten brengen. Maar toch is er 1 of andere krant of journalist die het toch waagt, terwijl er dan niks gezegd is geweest door de artsen. Dus het is eigenlijk de pers die al heel de tijd geruchten verspreid. Er werd al zelfs gezegd dat schumacher zou overleden zijn :-\

NielsD

Citaat van: Perton op 12 februari 2014 - 23:41:35
Ik begin een beetje moe te worden van Kehm. Begrijp me niet verkeerd, 95% van het 'journaille' dat over Schumacher rapporteert heeft is tabloid of heeft nooit enige interesse in Formule 1 gehad behalve bij dit soort momenten en mag van mij ook redelijk optyfen, maar een post op het Autosport-forum zette me wel aan het denken: Kehm hoor je eigenlijk alleen iets zeggen als er in positieve zin iets te melden is (even natuurlijk los van de eerste 3, 4 dagen). Zodra er iets negatiefs in het geruchtencircuit is, komt er weer het standaardzinnetje: "Wij reageren niet op geruchten, alleen officieel nieuws van ons moet je naar luisteren." Maar ik kan mij niet niet voorstellen dat er in de afgelopen 1,5 maand alleen maar positief nieuws of nieuws van "de situatie is onveranderd" is geweest. Er zullen vast ook mindere dingen zijn voorgekomen en door dat juist te verzwijgen en alleen te reageren zodra de geruchten in de wereld komen, blijven die geruchten in de wereld komen. Het is natuurlijk haar goed recht (of van de familie) om het zo te doen, maar door het alleen over neutrale of positieve dingen te hebben in haar praatjes, creëer je juist een sfeer waarin de roddelcircuits zich behoorlijk op die negatieve of minder positieve geruchten gaan focussen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het verhaal van de longontsteking per se waar is (wel aannemelijk, maar dat is anders), maar door er weer 'geen commentaar' op te geven, geeft ze eigenlijk aan dat de negatieve verhalen waarschijnlijk wel waar zijn, maar die wil ze zelf blijkbaar om de een of andere reden niet melden - en dan moet ze in mijn ogen ook niet verontwaardigd zijn als de negatieve verhalen ontstaan.

Heel eerlijk, als Kehm weer komt met zo'n reactie, dan weet ik dat het waar is. Vorige keer zei ze dat ook en een dag later werd het bevestigd.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Precies.

Frappante is ook dat geruchten die pertinent niet waar zijn wel ontkend worden, terwijl op de geruchten die later waar bleken het standaardzinnetje "Als het niet bij de artsen of mij vandaan kom t is het speculatie" volgt.
Ze zou er imo beter aan doen 'n gerucht gewoon te bevestigen of ontkennen ipv met zo'n nietszeggend statement te komen. Dat voed juist de geruchtenmachine.

Perton

Citaat van: robbert op 13 februari 2014 - 06:55:15
ja ok, maar er is al dagen gezegd geweest dat alleen de artsen of het ziekenhuis algemeen, officiele berichten over de toestand van schumacher kunnen naar buiten brengen. Maar toch is er 1 of andere krant of journalist die het toch waagt, terwijl er dan niks gezegd is geweest door de artsen. Dus het is eigenlijk de pers die al heel de tijd geruchten verspreid. Er werd al zelfs gezegd dat schumacher zou overleden zijn :-\
Jawel, maar dan moet Kehm de onware geruchten ook gaan ontkrachten ipv alleen te reageren wanneer het om positief nieuws zou gaan en bij negatief nieuws zegt: "geen commentaar", terwijl er heus wel negatief nieuws te melden zal zijn. Dat hoeft niet direct negatief nieuws te zijn in de trant van: "Hij ligt op sterven", maar het zou ook kunnen zijn: "Het ontwaken uit de coma gaat langzamer dan verwacht."

Nu hóeft ze dat niet van mij te doen, maar door dat niet te doen en wel alleen op positieve berichten te reageren (of bij negatieve 'geen commentaar' te zeggen) creëert ze juist de sfeer waarin er veel aandacht is voor die negatieve geruchten.

Enzo

Tja, het blijven allemaal aannames...

Schumacher is altijd al mediaschuw geweest, extreem zelfs in sommige gevallen en altijd maar zijn privé beschermen. Het is niet geheel onbegrijpelijk als je zijn relatie met de Britse pers in ogenschouw neemt. Kamp Schumacher is gewoon erg gesloten en hierbij is elke persuiting doordacht, weloverwogen en wordt Britse media zoveel mogelijk vermeden.

Of de huidige mediabenadering van Khem de juiste is weet ik niet, maar ik zou iig niet in haar schoenen willen staan. Ik wacht wel gewoon tot een officiële bron inhoudelijk iets te melden heeft en hoop tot die tijd op het beste...

Persberichten



robbert

Citaat van: Enzo op 14 februari 2014 - 02:08:41
Tja, het blijven allemaal aannames...

Schumacher is altijd al mediaschuw geweest, extreem zelfs in sommige gevallen en altijd maar zijn privé beschermen. Het is niet geheel onbegrijpelijk als je zijn relatie met de Britse pers in ogenschouw neemt. Kamp Schumacher is gewoon erg gesloten en hierbij is elke persuiting doordacht, weloverwogen en wordt Britse media zoveel mogelijk vermeden.

Of de huidige mediabenadering van Khem de juiste is weet ik niet, maar ik zou iig niet in haar schoenen willen staan. Ik wacht wel gewoon tot een officiële bron inhoudelijk iets te melden heeft en hoop tot die tijd op het beste...

Persberichten




voila, zo zouden er meer moeten denken. En niet altijd alles geloven wat de pers schrijft. Straks gaan ze nog beweren dat hij opeens rondwandeld in zijn kamer, en zal men dat dan ook geloven? ;)

Wings

Citaat van: Perton op 13 februari 2014 - 14:05:12
Citaat van: robbert op 13 februari 2014 - 06:55:15
ja ok, maar er is al dagen gezegd geweest dat alleen de artsen of het ziekenhuis algemeen, officiele berichten over de toestand van schumacher kunnen naar buiten brengen. Maar toch is er 1 of andere krant of journalist die het toch waagt, terwijl er dan niks gezegd is geweest door de artsen. Dus het is eigenlijk de pers die al heel de tijd geruchten verspreid. Er werd al zelfs gezegd dat schumacher zou overleden zijn :-\
Jawel, maar dan moet Kehm de onware geruchten ook gaan ontkrachten ipv alleen te reageren wanneer het om positief nieuws zou gaan en bij negatief nieuws zegt: "geen commentaar", terwijl er heus wel negatief nieuws te melden zal zijn. Dat hoeft niet direct negatief nieuws te zijn in de trant van: "Hij ligt op sterven", maar het zou ook kunnen zijn: "Het ontwaken uit de coma gaat langzamer dan verwacht."

Nu hóeft ze dat niet van mij te doen, maar door dat niet te doen en wel alleen op positieve berichten te reageren (of bij negatieve 'geen commentaar' te zeggen) creëert ze juist de sfeer waarin er veel aandacht is voor die negatieve geruchten.

*iets met hoge bomen en wind*

Kootje

Oke .... ik weet niet waar hun het vandaan hebben, maar ik lees net op NOS teletekst (ja ... ik gebruik dat nog) dat Schumi inmiddels hersteld schijnt te zijn van z'n longontsteking. Das dus alvast goed nieuws.

Daarnaast wisten zij nog te melden dat de politie nu onderzoek doet naar z'n helm. Zij kijken nu of de helm misschien verzwakt was doordat men er 'n camera op gemonteerd had. Dit als gevolg vd extreme schade, terwijl hij vrij langzaam skiede.