''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

0634

Clarkson is toch juist degene zonder hersenen?

Enzo

Hoop toch wel op positief nieuws één dezer dagen, het kan nu niet meer lang duren voordat ze hem wakker maken.

janke

Citaat van: Enzo op 19 januari 2014 - 17:17:45
Hoop toch wel op positief nieuws één dezer dagen, het kan nu niet meer lang duren voordat ze hem wakker maken.

Wakker maken doen ze pas als alle vitale delen in je lichaam nog functioneren. Volgens mij is dit een groot probleem na drie weken bij Schumacher.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Citaat van: janke op 19 januari 2014 - 21:02:43
Citaat van: Enzo op 19 januari 2014 - 17:17:45
Hoop toch wel op positief nieuws één dezer dagen, het kan nu niet meer lang duren voordat ze hem wakker maken.

Wakker maken doen ze pas als alle vitale delen in je lichaam nog functioneren. Volgens mij is dit een groot probleem na drie weken bij Schumacher.

Of ze willen geen enkel risico nemen [lees dat ze hem te snel uit coma halen] en vergeet niet dat er twee heftige operaties kort na elkaar geweest zijn. Ik ben nog niet negatief over zijn herstel.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Enzo op 19 januari 2014 - 17:17:45
Hoop toch wel op positief nieuws één dezer dagen, het kan nu niet meer lang duren voordat ze hem wakker maken.

Wakker worden moet hij helemaal zelf doen. Het enige dat de artsen kunnen doen is z'n lichaam weer op de juiste temperatuur brengen, want dat is wat 'n kunstmatige coma is. Het gecontroleerd onderkoelen van het lichaam zodat dit buiten bewustzijn raakt.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 19 januari 2014 - 21:26:25
Citaat van: Enzo op 19 januari 2014 - 17:17:45
Hoop toch wel op positief nieuws één dezer dagen, het kan nu niet meer lang duren voordat ze hem wakker maken.

Wakker worden moet hij helemaal zelf doen. Het enige dat de artsen kunnen doen is z'n lichaam weer op de juiste temperatuur brengen, want dat is wat 'n kunstmatige coma is. Het gecontroleerd onderkoelen van het lichaam zodat dit buiten bewustzijn raakt.
dus wordt hij in slaap gehouden. Niet alleen met temperatuur, maar ook met medicatie. Het laatste stukkie zal ie idd zelf moeten doen al zouden ze m zelfs daarbij nog wel een handje kunnen helpen ;)

Kootje

En dat is dus niet zo. Wakker maken kun je iemand die slaapt, maar Schumi slaapt niet.

CitaatArtsen brengen een patiënt in coma met een verdoving of door zijn lichaamstemperatuur beneden de 33 °C te brengen. Deze toestand is reversibel, wat betekent dat de arts de patiënt weer uit het coma kan halen door de behandeling stop te zetten.

Als de situatie later – na een paar dagen, of na weken tot maanden – onder controle is, kan de behandeling die het kunstmatige coma in stand houdt, worden gestaakt.

Er is alleen geen garantie dat de patiënt dan weer bij bewustzijn komt. Als de hersenbeschadigingen zeer ernstig van aard waren, kan het natuurlijke coma er namelijk voor zorgen dat de hersenen langere tijd verlamd blijven.



Bron: http://wibnet.nl/hoe-zit-dat/wat-is-een-kunstmatig-coma

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 januari 2014 - 11:51:51
En dat is dus niet zo. Wakker maken kun je iemand die slaapt, maar Schumi slaapt niet.

CitaatArtsen brengen een patiënt in coma met een verdoving of door zijn lichaamstemperatuur beneden de 33 °C te brengen. Deze toestand is reversibel, wat betekent dat de arts de patiënt weer uit het coma kan halen door de behandeling stop te zetten.

Als de situatie later – na een paar dagen, of na weken tot maanden – onder controle is, kan de behandeling die het kunstmatige coma in stand houdt, worden gestaakt.

Er is alleen geen garantie dat de patiënt dan weer bij bewustzijn komt. Als de hersenbeschadigingen zeer ernstig van aard waren, kan het natuurlijke coma er namelijk voor zorgen dat de hersenen langere tijd verlamd blijven.



Bron: http://wibnet.nl/hoe-zit-dat/wat-is-een-kunstmatig-coma
ach ja, je weet prima wat Enzo bedoelde met wakker maken. Dat zal toch echt ingezet moeten worden door de artsten, de rest zal normaal vanzelf gaan mits de schade niet te groot is.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 20 januari 2014 - 12:22:03
ach ja, je weet prima wat Enzo bedoelde met wakker maken.

Nee ... dat weet ik dus niet, net zomin als dat jij dat weet.
Enzo zal in ieder geval niet de eerste zijn die niet weet dat je er met het beëindigen vd coma nog niet bent.


CitaatDat zal toch echt ingezet moeten worden door de artsen, de rest zal normaal vanzelf gaan mits de schade niet te groot is.

Dat klopt, maar daarna is het afwachten. Uit de kunstmatige coma halen is één, maar of hij dan ook ontwaakt is 'n ander verhaal. Dat hangt allemaal af van de opgelopen schade en je kunt ervan uitgaan dat hoe langer de coma in stand gehouden wordt, hoe groter de schade is.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 januari 2014 - 14:20:46
Citaat van: Tuesday op 20 januari 2014 - 12:22:03
ach ja, je weet prima wat Enzo bedoelde met wakker maken.

Nee ... dat weet ik dus niet, net zomin als dat jij dat weet.
Enzo zal in ieder geval niet de eerste zijn die niet weet dat je er met het beëindigen vd coma nog niet bent.
ach, tuurlijk weet je dat wel. Volgens mij is Enzo zo'n beetje de grootste Schumacher fan, die heeft echt wel t één en ander mee gekregen. De artsen bepalen wanneer t zover is.

Kootje

#446
Als ik zeg dat ik dat niet weet, dan weet ik dat ook niet. Zo simpel is het gewoon. Dat Enzo 'n zéér groot Schumi fan is veranderd daar helemaal niets aan. Het gaat hier namelijk om medische kennis en ik weet niet of Enzo daar ook over beschikt of zich in deze materie verdiept heeft. Er is er maar een die daarop het antwoord weet en dat is Enzo, niet jij.

En dat de doctoren het moment bepalen wanneer de coma beëindigt wordt is duidelijk. Dat snapt iedereen denk ik wel. Maar met de beëindiging van de coma ben je er nog niet. Uiteindelijk zal Schumi ook nog moeten ontwaken, en dat hebben de artsen dus niet in de hand. Dat zal Schumi zelf moeten doen. Dat is het punt wat ik maakte, en dat maakte ik omdat ik 100% zeker weet dat dit niet bij iedereen bekend is. Wellicht wel bij Enzo, maar het gros van de mensen die ik hierover gesproken heb denken dat met het beëindigen vd coma Schumi ook ontwaakt, en dat is dus niet per definitie zo.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 19 januari 2014 - 17:13:37
Clarkson is toch juist degene zonder hersenen?


I.i.g. wel bekend als de 'Oerang oetan' van de drie... :P


En Kootje heeft gelijk. De artsen kunnen de omstandigheden verbeteren, maar het is toch echt Schumi zelf die zijn ogen moeten openen...

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 20 januari 2014 - 16:14:05
Citaat van: Jeroen op 19 januari 2014 - 17:13:37
Clarkson is toch juist degene zonder hersenen?


I.i.g. wel bekend als de 'Oerang oetan' van de drie... :P


En Kootje heeft gelijk. De artsen kunnen de omstandigheden verbeteren, maar het is toch echt Schumi zelf die zijn ogen moeten openen...
tja, volgens mij is dat inmiddels wel algemene kennis onder de geinteresseerden.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 20 januari 2014 - 16:51:23
tja, volgens mij is dat inmiddels wel algemene kennis onder de geinteresseerden.

Vraag ik me oprecht af, maar zelfs als dat zo is, dan nog ....