''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Franky R. op 18 januari 2014 - 09:50:52
Citaat van: Jozef op 18 januari 2014 - 06:50:19
Ik denk dat hij meer kans heeft om te ontwaken dan Friso, maar ik verwacht niet dat hij nog veel zal kunnen (lopen en praten zullen misschien wel moeilijk worden, net als bij mensen die een hersenbloeding hebben gehad).
Ik hoop met je mee, maar als de artsen het zelf ook niet meer weten...

Hmm, zeker niet te vergelijken met Friso. Die liep hersenletsel op door langdurig [50 minuten] zuurstoftekort en dat was direct als fataal te beschouwen. Ik denk dat Michael vooral rust krijgt [zijn hersenen] en men hem uit die kunstmatige coma laat komen als hij stabiel genoeg is en als het beste moment gekomen is. Pas dan zal blijken wat er aan [blijvend] letsel zal zijn. Ik zeg; rustig afwachten en het beste blijven hopen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Friso kreeg vijfentwintig minuten geen zuurstof, geen vijftig, verder heb je gelijk en valt er eigenlijk niet veel te vergelijken behoudens het feit dat het beiden ski-ongevallen waren ;)

janke

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 18:01:08
Friso kreeg vijfentwintig minuten geen zuurstof, geen vijftig, verder heb je gelijk en valt er eigenlijk niet veel te vergelijken behoudens het feit dat het beiden ski-ongevallen waren ;)

Inderdaad, deze beide trieste zaken kun je niet met elkaar vergelijken. En ik vind de situatie rondom Schumacher best angstaanjagend. Zolang al in coma. Dat zit echt niet goed. Als het maar geen kastplantje wordt. Maar daar neigt het wel naar toe te gaan. Zéér triest allemaal. Ook zijn familie hebben het zwaar te verduren. IK wens hem en zijn familie oprecht sterkte en vooral geluk. Zeg nooit, nooit.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 18 januari 2014 - 19:05:17
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 18:01:08
Friso kreeg vijfentwintig minuten geen zuurstof, geen vijftig, verder heb je gelijk en valt er eigenlijk niet veel te vergelijken behoudens het feit dat het beiden ski-ongevallen waren ;)

Inderdaad, deze beide trieste zaken kun je niet met elkaar vergelijken. En ik vind de situatie rondom Schumacher best angstaanjagend. Zolang al in coma. Dat zit echt niet goed. Als het maar geen kastplantje wordt. Maar daar neigt het wel naar toe te gaan. Zéér triest allemaal. Ook zijn familie hebben het zwaar te verduren. IK wens hem en zijn familie oprecht sterkte en vooral geluk. Zeg nooit, nooit.
de lengte van het coma maakt mij ook wel enigzins ongerust, maar het zegt in feite nog niks over het uiteindelijke resultaat. Maar het geeft wel een indicatie van hoe ernstig de verwondingen waren, wat natuurlijk ook invloed gaat hebben op het uiteindelijke resultaat, maar uiteindelijk draait alles om herstel. En een kunstmatig coma is uiteindelijk maar op één ding gericht en dat is herstel, dus ik zie het maar positief en denk dat er dus nog steeds sprake is van herstel. Het enige wat mij echt zorgen baart is het gebrek aan nieuws, maar wellicht is dat bewust.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 18:01:08
Friso kreeg vijfentwintig minuten geen zuurstof, geen vijftig, verder heb je gelijk en valt er eigenlijk niet veel te vergelijken behoudens het feit dat het beiden ski-ongevallen waren ;)

Hmm, voordat ze Friso gelocaliseerd hadden en vervolgens gereanimeerd waren er [voor zover mij bekend] ongeveer 50 minuten verstreken. Maar ook met 25 minuten zijn de overlevingskansen [zonder blijvend letsel] minimaal [of minder]. In ieder geval dus totaal niet te vergelijken met het letsel van Michael.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 20:24:53
Was 25 minuten: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9644/Prins-Johan-Friso-overleden/article/detail/3491184/2013/08/12/Chronologie-dit-gebeurde-er-na-het-ski-ongeluk-van-prins-Johan-Friso.dhtml

Maar goed, doet er niet zo toe, details, details. Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.
daar staat ook dat de reanimatie 50 minuten heeft geduurd, in die tijd zullen de hersenen ook weinig tot geen zuurstof hebben gehad. Dus totaal 1 uur en een kwartier geen zuurstof? Maar goed, wat mij betreft spreken we af dat we Friso hier niet meer noemen.

0634

Ha ja is ook weer zo. Naja hij had heel lang geen zuurstof en Schumacher had dat probleem niet. Dus inderdaad, laat die vergelijking maar varen.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 21:26:38
Ha ja is ook weer zo. Naja hij had heel lang geen zuurstof en Schumacher had dat probleem niet. Dus inderdaad, laat die vergelijking maar varen.

25 minuten, 50 minuten of meer dan een uur... Laten we hopen dat het met Michael wel goed afloopt. De tijd van de kunstmatige coma maakt me niet ongerust. Meer wat er gebeurt als ze hem laten ontwaken... Wat dan???
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 18 januari 2014 - 22:29:24
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 21:26:38
Ha ja is ook weer zo. Naja hij had heel lang geen zuurstof en Schumacher had dat probleem niet. Dus inderdaad, laat die vergelijking maar varen.

25 minuten, 50 minuten of meer dan een uur... Laten we hopen dat het met Michael wel goed afloopt. De tijd van de kunstmatige coma maakt me niet ongerust. Meer wat er gebeurt als ze hem laten ontwaken... Wat dan???
tja, je weet het niet.. misschien zijn nu net de laatste dingetjes aan het herstellen.. misschien zijn er dingen al onherstelbaar beschadigd.. maar t lijkt me wel dat dr nog steeds een proces gaande is..

0634

Citaat van: Arthur op 18 januari 2014 - 22:29:24
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 21:26:38
Ha ja is ook weer zo. Naja hij had heel lang geen zuurstof en Schumacher had dat probleem niet. Dus inderdaad, laat die vergelijking maar varen.

25 minuten, 50 minuten of meer dan een uur... Laten we hopen dat het met Michael wel goed afloopt. De tijd van de kunstmatige coma maakt me niet ongerust. Meer wat er gebeurt als ze hem laten ontwaken... Wat dan???

Sja, geen idee...  T kan ook allemaal goed gaan, he.

Maa de lange tijd stemt mij inderdaad niet gerust.

Franky R.

Friso is IMHO geen 'goed vergelijkingsmateriaal'...Ik kijk naar naar de crash van Hammond met die raketauto. Ook Hammond is toen in coma gebracht. Het duurde wel een goed jaar, voordat hij op zijn gemak voelde. Zo heb ik dat gelezen in zijn boek over het ongeval en diens herstel...

In totaal lag de Hamster twee weken in coma.

Gerard

Als... Zijn hersenbeschadeging meevalt... zal het nog heel lang duren voor hij weer een beetje oke is.. 3 weken in coma is niet best voor spieren, nieren, lever etc... vooral door alle meds e.d.
En Dan is het nog afwachten welke delen van de hersenen beschadigd zijn... Ik heb er eek if vertrouwen in dat het weer "goed" komt

Gerard

@franky had Hammonds  (ook) hersenbeschadeging?
Hij is er echt goed vanaf gekomen!

Perton

Volgens Jeremy Clarkson niet, aangezien Hammond volgens hem geen hersenen had, maar op Wikipedia staat dit:

In February 2008 Hammond gave an interview to The Sunday Times newspaper in which he described the effects of his brain injuries and the progression of his recovery.[61] He reported suffering loss of memory, depression and difficulties with emotional experiences, for which he was consulting a psychiatrist.[61][62] He also talked about his recovery in a 2010 television programme where he interviewed Sir Stirling Moss and they discussed the brain injuries they had both received as a result of car crashes.[63]

http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2008/feb/26/healthandwellbeing.society