''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Sabai

Friso is nooit in een kunstmatige coma gehouden. Hij was echt in coma en ook hersenen dood. Hij is wel die tijd kunstmatig in leven gehouden.De vergelijking met Schumacher gaat niet op in deze.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Volgens mij is de hersenschade en de coma beter te vergelijken met die van Häkkinen in 1995. Heeft 10 dagen in coma gelegen, heeft permanente hersenschade opgelopen (mede waardoor hij relatief vroeg met F1 is gestopt) en kampt nog steeds met de naweeën van het hersenletsel.

Grootste verschil: Hakkinen werd nog tweevoudig wereldkampioen, waarbij het voor Schumacher nog maar de vraag is of hij ooit weer kan lopen of praten. Maar hoop doet leven en Mika is het beste voorbeeld voor Schumacher hoe het ook kan gaan als alles meezit.

http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/1768343/2014/01/05/Hakkinen-ontwaakte-zelf-na-10-dagen-uit-coma-Weet-wat-Schumachers-doormaken.dhtml

NielsD

Citaat van: Matthijs op 07 januari 2014 - 09:06:02
Volgens mij is de hersenschade en de coma beter te vergelijken met die van Häkkinen in 1995. Heeft 10 dagen in coma gelegen, heeft permanente hersenschade opgelopen (mede waardoor hij relatief vroeg met F1 is gestopt) en kampt nog steeds met de naweeën van het hersenletsel.

Grootste verschil: Hakkinen werd nog tweevoudig wereldkampioen, waarbij het voor Schumacher nog maar de vraag is of hij ooit weer kan lopen of praten. Maar hoop doet leven en Mika is het beste voorbeeld voor Schumacher hoe het ook kan gaan als alles meezit.

http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/1768343/2014/01/05/Hakkinen-ontwaakte-zelf-na-10-dagen-uit-coma-Weet-wat-Schumachers-doormaken.dhtml

Misschien dat ze woensdag gaan aankondigen de verdoving (coma) te stoppen en te kijken hoe het er nu voor staat.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Citaat van: Matthijs op 07 januari 2014 - 09:06:02
Volgens mij is de hersenschade en de coma beter te vergelijken met die van Häkkinen in 1995. Heeft 10 dagen in coma gelegen, heeft permanente hersenschade opgelopen (mede waardoor hij relatief vroeg met F1 is gestopt) en kampt nog steeds met de naweeën van het hersenletsel.

Grootste verschil: Hakkinen werd nog tweevoudig wereldkampioen, waarbij het voor Schumacher nog maar de vraag is of hij ooit weer kan lopen of praten. Maar hoop doet leven en Mika is het beste voorbeeld voor Schumacher hoe het ook kan gaan als alles meezit.

http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/1768343/2014/01/05/Hakkinen-ontwaakte-zelf-na-10-dagen-uit-coma-Weet-wat-Schumachers-doormaken.dhtml

Zo kan het iidd ook gaan en kunnen we hier alleen maar op hopen. Maar toch ... ik ben allerminst positief gestemd. ::)

Maikel0230

F1 Today is weer goed bezig, daar hebben ze gewoon dat virus-filmpje op hun website staan

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

http://www1.skysports.com/f1/news/12433/9105281/michael-schumachers-wife-corinna-pleads-with-media-to-be-left-in-peace

De vrouw van Schumacher roept de media op het ziekenhuis te verlaten en ze wil dat de familie met rust wordt gelaten, kan ik haar alleen maar in bijstaan, als er nieuws is zal het wel door Sabine Khem gecommuniceerd.

Ik heb zelfs op Twitter gelezen dat de ziekenwagens met moeite aan het ziekenhuis geraken omdat er zoveel wagens staan van de media.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: NielsD op 07 januari 2014 - 09:27:46
Misschien dat ze woensdag gaan aankondigen de verdoving (coma) te stoppen en te kijken hoe het er nu voor staat.
Woensdag is (voor zover ik weet) alleen de politie-persconferentie. Ik denk niet dat die dat gaan bekendmaken.

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 07 januari 2014 - 11:59:17
http://www1.skysports.com/f1/news/12433/9105281/michael-schumachers-wife-corinna-pleads-with-media-to-be-left-in-peace

De vrouw van Schumacher roept de media op het ziekenhuis te verlaten en ze wil dat de familie met rust wordt gelaten, kan ik haar alleen maar in bijstaan, als er nieuws is zal het wel door Sabine Khem gecommuniceerd.

Ik heb zelfs op Twitter gelezen dat de ziekenwagens met moeite aan het ziekenhuis geraken omdat er zoveel wagens staan van de media.

ik versta ze ook hoor. De pers heeft al paar keer verkeerde informatie doorgegeven aan de wereld. Zoals dat schumacher buiten levensgevaar is.... En ze heeft ook nog nadrukkelijk gezegd, dat alleen de doktoren de juiste informatie kan doorgeven over de toestand van schumacher

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Breaktest

Tja, de rol van de pers is, zoals zo vaak, een bedenkelijke; je weet niet wat je moet geloven. In de drang tot scoren zijn al heel wat niet-onderbouwde verhalen de wereld in geholpen (vermeende hoge snelheid, op weg of net terug om een vriend te helpen, het citaat dat hij erg zou zijn geschrokken, het niet bestaande amateurfilmpje, enzovoort).
Daarom vraag ik me af of het klopt dat de Schumacher familie de beheerders van de piste verantwoordelijk voor het incident wil houden. Als dit waar is, zou me dat flink tegenvallen. Dit klinkt wel heel erg als: dit gaat ons kosten, wie kunnen we de schuld geven? Skiën houdt altijd een risico in en een piste kun je niet volledig afhekken. Afgaande op de locatiefoto's en de duizenden sporen is het voor iedereen volstrekt helder waar de piste ophoudt en waar niet, en dan heb je ook nog die grote plattegrondsborden die het verloop kraakhelder uitleggen. Wat hooguit opvalt is dat het stukje piste niet echt uitdagend is. Sommige skiërs hebben dan de behoefte om hun eigen uitdaging te creëren...

Perton

Afgaande op de foto had ik wel iets meer bordjes verwacht om de grenzen van de pistes aan te geven, maar volgens de politie stond dat wel goed aangegeven, dus daar vertrouw ik meer op dan een kleine foto die ik op internet heb gezien. En anders is het ook gewoon common sense van een ervaren skiër om te weten waar de piste loopt. Ik had dat ook al gelezen van dat de familie een aanklacht zou willen indienen, maar ik had er maar niks over gezegd, omdat ik de bronnen nou niet echt betrouwbaar vond.

NielsD

Citaat van: Perton op 07 januari 2014 - 12:05:28
Citaat van: NielsD op 07 januari 2014 - 09:27:46
Misschien dat ze woensdag gaan aankondigen de verdoving (coma) te stoppen en te kijken hoe het er nu voor staat.
Woensdag is (voor zover ik weet) alleen de politie-persconferentie. Ik denk niet dat die dat gaan bekendmaken.

Zie je bericht nu pas. Dat wist ik niet, dacht dat ze ook over zijn toestand zouden gaan praten.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

robbert

ja niet veel. Ze hebben enkel gezegd dat ze goed gebruik kunnen maken van die camera van schumacher zijn helm, en over de snelheid hebben ze niks. En hij is degelijk off-piste gegaan. zo een 6meter ofzo

Perton

Naja dat hij off-piste was, wisten we allemaal zonder de persconferentie ook wel. Hij viel met zijn hoofd op een rots, die liggen doorgaans niet op pistes, dan is de conclusie algauw dat hij off-piste is gegaan. De vraag waarom hij off-piste was, is interessanter. Ging hij inderdaad een gevallen vriend helpen? Stak hij over tussen beide pistes? Of wou hij gewoon even een stukje lekker sneeuw meepakken en ging dat mis?

Dat zullen ze ongetwijfeld nog wel onderzoeken, maar eerlijk gezegd vond ik (wat ik ervan mee heb gekregen) de persconferentie een beetje een non-evenement. Behalve dan dat de informatie over het ongeval nu uit onafhankelijke, betrouwbare bronnen kwam.