''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: janke op 04 januari 2014 - 21:06:03
Citaat van: Wings op 03 januari 2014 - 07:27:19
Citaat van: janke op 02 januari 2014 - 23:19:45
Citaat van: robbert op 02 januari 2014 - 23:16:51
Citaat van: Arthur op 02 januari 2014 - 22:56:45
Citaat van: Wings op 02 januari 2014 - 22:03:27
Foto wat ik heb gezien staan twee druppels bloed op. Geen horror foto's of zo dus begrijp de commotie niet helemaal.

Prima, maar ik zit gewoon niet op dat soort foto's te wachten. Wel op berichten over actuele situatie of beter nog voorspoedig herstel....

ja inderdaad, dat vind ik ook het belangrijkste. De rest is overbodig

Totaal onbelangrijk.

Hahaha.

Want??

ik ben nu ook wel benieuwd

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 04 januari 2014 - 20:50:05
Wat heeft dat nu voor nut, die lijfarts die nu gaat praten........

Verder nog weinig nieuws. Het begint wel allemaal lang te duren zo  >:(
Lang duren? Ik heb het even nagezocht: Richard Hammond lag 2 weken in coma. Schumacher morgen een week. Natuurlijk onvergelijkbare gevallen, maar ik bedoel maar te zeggen dat ik het nog allerminst lang vind duren.

T.Nuvolari

Het is maar hoe je het bekijkt, ik vind elke dag coma een dag te lang.

Tuesday

Citaat van: Perton op 04 januari 2014 - 23:14:56
Citaat van: gloudiesaurus op 04 januari 2014 - 20:50:05
Wat heeft dat nu voor nut, die lijfarts die nu gaat praten........

Verder nog weinig nieuws. Het begint wel allemaal lang te duren zo  >:(
Lang duren? Ik heb het even nagezocht: Richard Hammond lag 2 weken in coma. Schumacher morgen een week. Natuurlijk onvergelijkbare gevallen, maar ik bedoel maar te zeggen dat ik het nog allerminst lang vind duren.
precies, je legt niet iemand ff voor een paar uurtjes in een kunstmatig coma, een goeie griep ben je ook zo 2 weken zoet mee om maar iets te noemen. Kortom, dit heeft tijd nodig. Geen enkele garantie op volledig herstel, maar ook zeker geen reden om in paniek te raken. Ik heb de indruk dat dokters en familie bewust heel erg terughoudend zijn met nieuws, ik neem daarom de reactie van die vriend van Schumacher wel serieus. Al doet het me ook een beetje denken aan die gast die zei dat het met Friso allemaal wel meeviel (die zou ook inside information hebben gehad). Ik wordt ook wel een beetje ongeduldig, maar k heb er nog steeds vertrouwen in.


Kootje

Citaat van: Tuesday op 04 januari 2014 - 23:39:50
een goeie griep ben je ook zo 2 weken zoet mee om maar iets te noemen.

Zoooo ..... misschien toch is wat gezonder gaan leven Tuesday. Dagelijks 'n beetje groente en fruit ofzo. :o

Tuesday

Citaat van: Kootje op 05 januari 2014 - 00:10:06
Citaat van: Tuesday op 04 januari 2014 - 23:39:50
een goeie griep ben je ook zo 2 weken zoet mee om maar iets te noemen.

Zoooo ..... misschien toch is wat gezonder gaan leven Tuesday. Dagelijks 'n beetje groente en fruit ofzo. :o
misschien heb jij nog nooit een goeie (eigenlijk slechte) griep gehad? houden zo dan. Ik toevallig vorig jaar voor het eerst (voor zover ik het me herinner),  anders zou ik er misschien ook wel lacherig over gedaan hebben. Maar laat het eens een dikke week zijn of tien dagen, ik wilde alleen maar zeggen dat het lichaam tijd nodig heeft om te herstellen ;) Een klein wondje geneest ook niet in één dag, bloedingen in de hersenen dus ook niet. Ik had misschien wel wat meer nieuws verwacht, maar niet dat ze Schumacher binnen 2 of 3 dagen weer uit het coma zouden halen. En zoals ik al eerder zei, wat betreft nieuws lijkt het me nogal logisch dat ze daar heel voorzichtig mee zijn.

gloudiesaurus

Nou hoe langer de coma duur hoe groter de kans op "schade".

Citaat'Ongeval Michael Schumacher per ongeluk gefilmd'
Michael Schumacher is per ongeluk gefilmd toen hij tijdens een skiongeval met zijn hoofd op een rots klapte.
Foto:  AFP

Dat beweert het Duitse tijdschrift Spiegel zaterdag.

Een 35-jarige toerist zou met zijn telefoon opnamen van zijn vriendin hebben gemaakt. Op de achtergrond zou te zien zijn dat de zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 off piste skiede en ten val kwam.

Schumacher zou met een gematigde snelheid van zo'n twintig kilometer per uur zijn gevallen.

Sabine Kehm, de manager van de 45-jarige Duitser, benadrukte eerder al dat speculaties over hoge snelheden onzin waren.

Politie

De eigenaar van de telefoon wil zijn bewijsmateriaal aan de politie overhandigen. Agenten namen eerder al een helm van Schumacher in beslag. In het hoofddeksel zou een camera zitten die het ongeval mogelijk ook gefilmd heeft.

De oud-coureur wordt sinds 29 december kunstmatig in coma gehouden. Hij heeft zwaar hersenletsel en zijn toestand is kritiek maar stabiel.

Mogelijk geven de artsen die Schumacher verplegen maandag weer een persconferentie in een ziekenhuis in Grenoble. Dan wordt mogelijk meer duidelijk over de toestand van de Duitser.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Citaat van: Tuesday op 04 januari 2014 - 23:46:08
Citaat van: M@rc op 04 januari 2014 - 23:36:03
Het is maar hoe je het bekijkt, ik vind elke dag coma een dag te lang.
http://wibnet.nl/hoe-zit-dat/wat-is-een-kunstmatig-coma

Goed ja, wist ik al. Blijf bij mijn statement, ik heb het liever niet.

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 05 januari 2014 - 01:09:14
Nou hoe langer de coma duur hoe groter de kans op "schade".
schade is er sowieso, het gaat nu om het herstellen van die schade, daarvoor hebben ze m juist in coma gebracht. Niemand hier die aan de duur van het kunstmatige coma kan zeggen wat uiteindelijk de gevolgen kunnen zijn. Je haalt iemand er pas uit als er geen progressie meer is lijkt mij. Dr zijn genoeg voorbeelden van mensen die zelfs na een natuurlijk coma van een aantal weken nog zo goed als volledig genezen.

Tuesday

Citaat van: M@rc op 05 januari 2014 - 01:48:33
Citaat van: Tuesday op 04 januari 2014 - 23:46:08
Citaat van: M@rc op 04 januari 2014 - 23:36:03
Het is maar hoe je het bekijkt, ik vind elke dag coma een dag te lang.
http://wibnet.nl/hoe-zit-dat/wat-is-een-kunstmatig-coma

Goed ja, wist ik al. Blijf bij mijn statement, ik heb het liever niet.
nee, ik liever ook niet. Ik vind het alleen onzin dat elke dag coma er één te lang is. Voor een gezond persoon misschien wel, voor een ziek persoon kan het wonderen doen. Vandaar ook dat ze m in die toestand gebracht hebben. Dat ie het nodig heeft is geen goed teken natuurlijk, daarom noemen ze de zaak ook zeer ernstig, maar uiteindelijk zegt het nog weinig over het verloop.

gloudiesaurus

True, maar hoe eerder uit coma hoe beter natuurlijk.
En ik zeg ook niet dat Schumacher niet meer volledig kan herstellen, zorgelijk is het wel.

Maar jezus wat een pech heeft hij gehad met 20 km per uur met helm op een steen skiën...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 05 januari 2014 - 02:04:17
True, maar hoe eerder uit coma hoe beter natuurlijk.
En ik zeg ook niet dat Schumacher niet meer volledig kan herstellen, zorgelijk is het wel.

Maar jezus wat een pech heeft hij gehad met 20 km per uur met helm op een steen skiën...
zorgelijk is het zeker, maar wat mij betreft zegt de duur van de coma mij nog niet zo heel veel. Momenteel is het 6 dagen, wat mij  betreft voor herstel toch een heel normale termijn lijkt. Ik ga me pas zorgen maken als het weken gaat duren.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 05 januari 2014 - 02:04:17
True, maar hoe eerder uit coma hoe beter natuurlijk.
En ik zeg ook niet dat Schumacher niet meer volledig kan herstellen, zorgelijk is het wel.

Maar jezus wat een pech heeft hij gehad met 20 km per uur met helm op een steen skiën...
Nou inderdaad... 20 km/u dat is helemaal niks. Dat je dan, inclusief helm, er zo slecht vanaf komt. Dan ben je echt heel ongelukkig gevallen.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 05 januari 2014 - 02:04:17
True, maar hoe eerder uit coma hoe beter natuurlijk.
En ik zeg ook niet dat Schumacher niet meer volledig kan herstellen, zorgelijk is het wel.

Maar jezus wat een pech heeft hij gehad met 20 km per uur met helm op een steen skiën...

Is deze snelheid bevestigd? Kan me niet voorstellen dat dan een helm compleet verbrijzeld.