''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Perton

Zoals inmiddels vaker gezegd (maar dat kan je natuurlijk gemist hebben, dus ik herhaal het met liefde ;)): Schumacher deed dat om iemand die gevallen was te helpen.

Dan is de vraag waarom gaat DIE persoon daar dan skiën: buiten de piste is daar net even wat leuker, tussen de rotsen door, bochtjes oefenen. Sneeuw op de piste is bij wijze van spreken helemaal platgedrukt, op dit stukje komen niet zoveel mensen en is de sneeuw dus nog lekker relatief vers.

Als de rotsen daar even iets minder aanwezig waren geweest, een stukje dat ik met mijn weinige ervaring ook graag even zou meepakken. Ik zou juist verbaasd zijn als een ervaren skiër dat stukje in de dagen dat hij in het gebied is NIET even een keer mee zou pakken.




En de foto van het bloed viel inderdaad mee, ik had mijn post geplaatst voor ik op de link had geklikt die ik was tegengekomen.

Wings

Oké. Of iemand is off-piste geraakt. Ik zou daar ook tussen belanden met mijn knikker.

Wings

Citaat van: Perton op 02 januari 2014 - 17:46:04
Oja ze mogen het van mij ook wel. Ik vind het alleen wat treurig. Heeft niet zoveel met favoriete coureurs te maken. Blijkbaar was er ook kritiek op bottas, dat vind ik even treurig. Das geen favoriet.

Akkoord. Vond het namelijk tegenstrijdig en infantiel. Maar dan is het bij mij verkeerd overgekomen.

Perton

Het kan aan de foto liggen, maar volgens mij zie je links (voor ons) van het off piste-gedeelte allemaal hobbels, ik ben de Duitse term even vergeten. Daar kan je ook lekker bochtjes op doen. Daar kom je als onervaren persoon al niet snel op, dus vanaf die kant per ongeluk op het off piste komen, dan zou iemand zichzelf echt compleet overschat moeten hebben.

Lijkt me sterk dat iemand daar per ongeluk is gekomen hoor, dan zou die ook nog eens per ongeluk alle rotsen waar Schumacher later tegen aan kwam hebben ontweken voor ie ten was gekomen. Niet onmogelijk, maar wel heel onwaarschijnlijk.


Wings

@Perton: Kan. Als onervaren skiër zou ik niet weten waar ik zou moeten skiën als je de pijlen weglaat. Dat is wat ik bedoel dat mij zoiets ook zal overkomen. Ik ben dan ook niet gemaakt om op 2 latten de berg af te glijden maar dat terzijde. Mja, als leek kan ik héél moeilijk een beeld maken bij wat hier gebeurd kan zijn. Niet zozeer waarom Schumacher daar was maar die vriend die viel.

@Franky: Volgens mij een initiatief van Ferrari-club Genk. Die zijn zoiets aan het optuigen. De vraag is of ze in Grenoble zitten te wachten op een massa toestroom van fans. Deze kunnen namelijk de aanrijroute van de ambulance verhinderen. Ben benieuwd.

robbert

Citaat van: Wings op 02 januari 2014 - 22:15:52
Citaat van: robbert op 02 januari 2014 - 22:13:26
Citaat van: Wings op 02 januari 2014 - 22:03:27
Foto wat ik heb gezien staan twee druppels bloed op. Geen horror foto's of zo dus begrijp de commotie niet helemaal.

aah ok, dan snap de commotie ook niet. Maar als je de reacties hier las was het alsof het vol met bloed ging. Ik trek dus mijn mening terug

Gezien er mensen moeite mee hebben zal ik niet flauw zijn om de foto's te plaatsen maar heb ik je een link gestuurd van het uitgebreid artikel dat ik heb gelezen. Daarin staan de foto's met het bloed welke mij in eerste instantie geen eens waren opgevallen. Maar kan zijn dat er andere foto's circuleren.

ja en die foto's vallen inderdaad heel goed mee. Dus ik vind dat de reacties hier wel wat overdreven waren over die foto's.
Het is dus nog altijd te hopen dat hij het overleeft. Had graag met de andere fans naar daar geweest morgen...

Maikel0230

Of er nu veel of weinig op die foto's valt te zien maakt niks uit, het is laag-bij-de-gronds en maar weer eens een fantastisch voorbeeld van de "moderne" wereld waarin wij leven.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Wings op 02 januari 2014 - 22:03:27
Foto wat ik heb gezien staan twee druppels bloed op. Geen horror foto's of zo dus begrijp de commotie niet helemaal.

Prima, maar ik zit gewoon niet op dat soort foto's te wachten. Wel op berichten over actuele situatie of beter nog voorspoedig herstel....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Arthur op 02 januari 2014 - 22:56:45
Citaat van: Wings op 02 januari 2014 - 22:03:27
Foto wat ik heb gezien staan twee druppels bloed op. Geen horror foto's of zo dus begrijp de commotie niet helemaal.

Prima, maar ik zit gewoon niet op dat soort foto's te wachten. Wel op berichten over actuele situatie of beter nog voorspoedig herstel....

ja inderdaad, dat vind ik ook het belangrijkste. De rest is overbodig

janke

Citaat van: robbert op 02 januari 2014 - 23:16:51
Citaat van: Arthur op 02 januari 2014 - 22:56:45
Citaat van: Wings op 02 januari 2014 - 22:03:27
Foto wat ik heb gezien staan twee druppels bloed op. Geen horror foto's of zo dus begrijp de commotie niet helemaal.

Prima, maar ik zit gewoon niet op dat soort foto's te wachten. Wel op berichten over actuele situatie of beter nog voorspoedig herstel....

ja inderdaad, dat vind ik ook het belangrijkste. De rest is overbodig

Totaal onbelangrijk.
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Citaat van: Perton op 02 januari 2014 - 22:29:51
Het kan aan de foto liggen, maar volgens mij zie je links (voor ons) van het off piste-gedeelte allemaal hobbels, ik ben de Duitse term even vergeten. Daar kan je ook lekker bochtjes op doen. Daar kom je als onervaren persoon al niet snel op, dus vanaf die kant per ongeluk op het off piste komen, dan zou iemand zichzelf echt compleet overschat moeten hebben.

Lijkt me sterk dat iemand daar per ongeluk is gekomen hoor, dan zou die ook nog eens per ongeluk alle rotsen waar Schumacher later tegen aan kwam hebben ontweken voor ie ten was gekomen. Niet onmogelijk, maar wel heel onwaarschijnlijk.

Dat is een blauwe buckel piste.Ben er zelf niet zo fan van.En snel kan je daar ook niet gaan.Hij heeft gewoon super veel pech gehad. Ik heb  zelf wel grotere risico's genomen vroeger met skiën niks gebeurt gelukkig.  Alleen toen ik een lift uitstapte en door ijs in mijn binding voorover viel skistok tussen mijn ribben , en daardoor twee gekneusde ribben kreeg. Ook een meisje uit het hotel stond stil verliest haar evenwicht valt met haar zij op een rots.Gescheurde milt en inwendige bloedingen.Het is zonder dat de meeste mensen het beseffen best wel een risicovolle bezigheid. 

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 02 januari 2014 - 22:47:48
Of er nu veel of weinig op die foto's valt te zien maakt niks uit, het is laag-bij-de-gronds en maar weer eens een fantastisch voorbeeld van de "moderne" wereld waarin wij leven.
ach ja, tabloids, zo werkt dat nou eenmaal, moet je je niet druk om maken. Eén persoon zal er een lekker bedrag aan over hebben gehouden en er zijn genoeg mensen die het wel willen zien. Dr gebeuren veel ergere dingen in de wereld.

Franky R.

Citaat van: Wings op 02 januari 2014 - 22:37:33
@Perton: Kan. Als onervaren skiër zou ik niet weten waar ik zou moeten skiën als je de pijlen weglaat. Dat is wat ik bedoel dat mij zoiets ook zal overkomen. Ik ben dan ook niet gemaakt om op 2 latten de berg af te glijden maar dat terzijde. Mja, als leek kan ik héél moeilijk een beeld maken bij wat hier gebeurd kan zijn. Niet zozeer waarom Schumacher daar was maar die vriend die viel.

@Franky: Volgens mij een initiatief van Ferrari-club Genk. Die zijn zoiets aan het optuigen. De vraag is of ze in Grenoble zitten te wachten op een massa toestroom van fans. Deze kunnen namelijk de aanrijroute van de ambulance verhinderen. Ben benieuwd.
http://www.inautonews.com/ferrari-to-organize-event-for-schumacher-in-grenoble-france#.UsYtto33HTo

0634

Citaat van: Arthur op 02 januari 2014 - 22:56:45
Citaat van: Wings op 02 januari 2014 - 22:03:27
Foto wat ik heb gezien staan twee druppels bloed op. Geen horror foto's of zo dus begrijp de commotie niet helemaal.

Prima, maar ik zit gewoon niet op dat soort foto's te wachten. Wel op berichten over actuele situatie of beter nog voorspoedig herstel....
De ramptoerist is een grote afzetmarkt en die wordt met dit soort foto's even binnengehaald. Het is niks anders dan een kijkersfile.