''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »


Fabian


0634

Yup. Misschien wist ze niet eens dat het Schumacher was toen ze de pics schoot.

Verdien je onverwacht toch even een extra eindejaarsbonus met je IPhone.

Tuesday

Citaat van: Fabian op 01 januari 2014 - 15:13:59
Citaat van: Jeroen op 01 januari 2014 - 14:30:54
Er is er altijd eentje met een fototoestel bij de hand. http://www.bild.de/sport/motorsport/michael-schumacher-skiunfall/foto-zeigt-bergung-am-unfallort-34039706.bild.html
Tja. Die cameraatjes op je telefoon tegenwoordig...
vraag me wel af of diegenen op dat moment wist dat Schumacher daar lag. Denk het haast niet.

0634

Gisteren stonden er in de Gazzetta dello Sport tien pagina's over Schumacher, heb ik via via vernomen. Ook een interview met de eigenaar van het betreffende complex die aangaf dat dat stukje helemaal niet verboden was en dat het gewoon op eigen risico is. Een reconstructie wees uit dat hij eerst over een rotsblok struikelde en daarna op een andere terecht kwam. Weet niet precies hoe ze dat weten. Misschien met ooggetuigen gesproken of wat dan ook. Of duimzuigerij. Kan ook.

Perton

#291
Aangezien Kahm (of Kehm, wat is het?) zelf heeft gezegd dat ze met de entourage (kan even niet op beter woord komen) van Schumacher had gesproken en tot hetzelfde verhaal kwam als Gazzetta, lijkt het me dat zij de bron is van dat gedeelte.

Dat het niet verboden was, was al wel duidelijk trouwens, anders was het wel afgezet met een hek (of van hout, of van touw) en/of hadden er waarschuwingsbordjes gestaan. En ik heb geen erg hoge pet op van de persoon Schumacher, maar ik denk dat ie dat niet genegeerd zou hebben.

0634

O, dat van Kehm (e) zou kunnen, ik heb niet helemaal meegekregen wat zij verklaarde.

Overigens denk ik ook niet dat hij erg gekke dingen zou doen. Zover ik weet is MS privé een erg betrokken huisvader en aangezien zijn zoon erbij was, kan ik me niet voorstellen dat hij buitengewone risico's zou nemen.

Sabai

#293
Lewis krijgt ook weer een storm van kritiek over zich heen omdat hij een foto heeft gepost terwijl hij aan het langlaufen is voor zijn wintertraining. De kritiek gaat ook over het feit dat hij geen helm draagt wat ook ongebruikelijk is bij langlaufen. Vinden jullie die kritiek terecht?  Misschien niet echt tactisch van hem aangezien Schumacher ambassadeur van Mercedes is. Maar ik stoor me er ook niet aan hij moet lekker zelf weten welke foto's hij post.

0634

Ik heb de storm van kritiek even niet meegekregen, maar zou het wat overdreven vinden.

Breaktest

De foto's van de locatie maken het wel begrijpelijk. Het ziet er op het eerste gezicht redelijk onschuldig uit:  niet steil, een sneeuwveld met wat  verspreid liggende kleinere rotsblokken die je als geoefende skier moet kunnen omzeilen. Een welkome variatie aan de rand van de piste. Het veld is rommelig genoeg om te bedenken dat onder het sneeuwdek misschien nog meer obstakels liggen, maar als je eerdere skisporen ziet, ben je geneigd om dit laatste te negeren. Als je dit met pakweg 30 km/u doorsnijdt  en je wordt uit balans gebracht, komt zo'n rotsblok akelig hard aan. 

Perton

Citaat van: Sabai op 01 januari 2014 - 19:17:49
Lewis krijgt ook weer een storm van kritiek over zich heen omdat hij een foto heeft gepost terwijl hij aan het langlaufen is voor zijn wintertraining. De kritiek gaat ook over het feit dat hij geen helm draagt wat ook ongebruikelijk is bij langlaufen. Vinden jullie die kritiek terecht?  Ik vind het niet echt tactisch van hem aangezien Schumacher ambassadeur van Mercedes is. Maar ik stoor me er ook niet aan.
Ik vind het compleet bizarre kritiek. Ik zag Susie Wolff ook iets van wintersport posten, waar was de kritiek op haar, zij is immers de vrouw van een Mercedes-CEO? Mensen moeten zich niet aanstellen. De wereld draait niet om Schumacher. Klinkt lullig, maar het is wel zo. Men is niet plots gestopt met skiën. Mag Sven Kramer straks geen foto van zijn training posten omdat Sjoerd Huisman is overleden? Genoeg mensen die de foto's van Hamilton graag willen blijven zien.
Men heeft een veel te grote fixatie op wat er op social media gebeurt, zeker in het geval van Hamilton, maar dat is een andere discussie. Hij is nou eenmaal op wintersport met Roscoe P. Coltrane en Kokosnoot en dat deelt ie graag met de wereld. Ik zie het probleem erin echt niet.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 01 januari 2014 - 19:17:49
Lewis krijgt ook weer een storm van kritiek over zich heen omdat hij een foto heeft gepost terwijl hij aan het langlaufen is voor zijn wintertraining. De kritiek gaat ook over het feit dat hij geen helm draagt wat ook ongebruikelijk is bij langlaufen. Vinden jullie die kritiek terecht?  Ik vind het niet echt tactisch van hem aangezien Schumacher ambassadeur van Mercedes is. Maar ik stoor me er ook niet aan.


Ja, die kritiek heb ik ook gezien. Mensen kunnen soms compleet achterlijk reageren. Er is IMHO indd. een groot verschil tussen skiën en langlaufen...Jeez!


En hoezo is het niet tactisch? Lewis kan de foto's gemaakt hebben nog voordat hij wist dat Schumacher gewond was geraakt. Mensen reageren nu wel heel erg overgevoelig... ::)


Net wat Sabai zegt...mensen beginnen zich nu wel heel erg aan te stellen...

Maikel0230

Bottas heeft hetzelfde meegemaakt, hij had ook een foto gepost tijdens het langlaufen en meteen kwam de gezamenlijke verontwaardiging op gang, net alsof iedereen die nu foto's van skiën/wintersport post spuugt in het gezicht van de familie Schumacher. Belachelijk gewoon.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Citaat van: Tuesday op 01 januari 2014 - 15:23:50
Citaat van: Fabian op 01 januari 2014 - 15:13:59
Citaat van: Jeroen op 01 januari 2014 - 14:30:54
Er is er altijd eentje met een fototoestel bij de hand. http://www.bild.de/sport/motorsport/michael-schumacher-skiunfall/foto-zeigt-bergung-am-unfallort-34039706.bild.html
Tja. Die cameraatjes op je telefoon tegenwoordig...
vraag me wel af of diegenen op dat moment wist dat Schumacher daar lag. Denk het haast niet.
Dat zou kunnen, maar los daarvan, iedereen maakt tegenwoordig eerst foto's voordat ze gaan kijken en hulp bieden. Kan me herinneren dat toen ik in zo'n situatie terecht kwam waarbij er een ongeluk gebeurde dat ik meteen naar die plek toerende om te kijken of ik iets kon doen. Niet eens aan gedacht om een foto te maken.