''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

0634

Dat het giswerk is, klopt als een bus. Maar als ons gepraat over het herstel van MS is evengoed giswerk, daar weten we allemaal evenmin iets van.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 31 december 2013 - 19:09:50
Wat is er niet-relevant aan? Er is een ongeluk gebeurd en de toedracht daarvan is alleszins relevant.

Hoezo is dat relevant dan?
Maakt de toedracht de situatie minder erg of juist erger dan?
Heeft hij iemand meegesleurd in z'n ongeval en ligt diegene nu ook in (kritieke toestand) in het hospitaal of erger nog ... is deze overleden?
Nee toch?

Dus niet relevant, althans .... sowieso nog niet op dit moment.

Sabai

Ik zat te denken wat zouden zijn eerste woorden kunnen zijn als hij weer wakker word." Did Maldonado hit me"

janke

Citaat van: Jeroen op 31 december 2013 - 19:48:44
Dat het giswerk is, klopt als een bus. Maar als ons gepraat over het herstel van MS is evengoed giswerk, daar weten we allemaal evenmin iets van.

Ja toch? Ik heb beide persconferenties bekeken. Gelezen. Na omstandigheden na een 2de, 2 uur durende operatie te hebben ondergaan ziet het er beter uit als gisteren, hebben we live kunnen horen. Betekend natuurlijk niet dat hij aan de betere hand is. Was dat maar zo.

@Fietser,

Met jouw bericht, je hebt deels gelijk. Maar nu is het Schumacher. Het was Mandela, het was Lou Reed. Toen enkele weken geleden Lou Reed overleed heb ik met een whisky en zijn muziek met natte ogen in mijn stoel gezeten. Schumacher, Mandela zijn geen fake, net als Lou Reed. Die dan meeleven (wie en wat vooreen aantallen dan ook) leven werkelijk mee. Die spelen geen spelletje. En toevallig heeft Schumacher gelijk aan Mandela miljoenen volgers fans op deze aardkloot. Dan zijn de reacties natuurlijk ook veel/overweldigend, of hoe je het ook wilt noemen. Dat daar shit opmerkingen tussen zitten vind ik dan wel logisch. Ik lees er overheen en denk, het zal wel.
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 31 december 2013 - 19:09:50
Wat is er niet-relevant aan? Er is een ongeluk gebeurd en de toedracht daarvan is alleszins relevant.

Omdat ik het maar raar vindt dat er nu gegokt wordt over hoe snel hij aan het skiën was, dat is nu toch helemaal niet relevant. Er is iemand aan het vechten voor zijn leven, dat heeft nu voorang. Maar goed dat is mijn gevoel erover.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Kootje op 31 december 2013 - 19:57:06
Citaat van: Jeroen op 31 december 2013 - 19:09:50
Wat is er niet-relevant aan? Er is een ongeluk gebeurd en de toedracht daarvan is alleszins relevant.

Hoezo is dat relevant dan?
Maakt de toedracht de situatie minder erg of juist erger dan?
Heeft hij iemand meegesleurd in z'n ongeval en ligt diegene nu ook in (kritieke toestand) in het hospitaal of erger nog ... is deze overleden?
Nee toch?

Dus niet relevant, althans .... sowieso nog niet op dit moment.

Nee. Het maakt de toedracht niet erger of minder erg, maar het spastische gedoe om er niet over te mogen praten begrijp ik niet zo. Als er een ongeluk gebeurt heb je het over de oorzaak en over het gevolg, dat doen we ook bij F1-crashes. Dan moeten we ook tot op de bodem bediscussieren waarom het verkeerd ging. Ik zie niet in waarom dat nu niet zou mogen.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 31 december 2013 - 21:43:07
Citaat van: Jeroen op 31 december 2013 - 19:09:50
Wat is er niet-relevant aan? Er is een ongeluk gebeurd en de toedracht daarvan is alleszins relevant.

Omdat ik het maar raar vindt dat er nu gegokt wordt over hoe snel hij aan het skiën was, dat is nu toch helemaal niet relevant. Er is iemand aan het vechten voor zijn leven, dat heeft nu voorang. Maar goed dat is mijn gevoel erover.
Dat kan natuurlijk. Of het voorrang heeft, weet ik niet. Voor de artsen wel. Voor forummers zie ik het nut niet zo. Bovendien heb ik niet het idee dat iemand nou zegt: eigenschuld dikke bult, het is meer dat we proberen te begrijpen wat er gebeurde. Met alle respect voor MS en zijn familie.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 31 december 2013 - 21:46:47
Citaat van: Maikel0230 op 31 december 2013 - 21:43:07
Citaat van: Jeroen op 31 december 2013 - 19:09:50
Wat is er niet-relevant aan? Er is een ongeluk gebeurd en de toedracht daarvan is alleszins relevant.

Omdat ik het maar raar vindt dat er nu gegokt wordt over hoe snel hij aan het skiën was, dat is nu toch helemaal niet relevant. Er is iemand aan het vechten voor zijn leven, dat heeft nu voorang. Maar goed dat is mijn gevoel erover.
Dat kan natuurlijk. Of het voorrang heeft, weet ik niet. Voor de artsen wel. Voor forummers zie ik het nut niet zo. Bovendien heb ik niet het idee dat iemand nou zegt: eigenschuld dikke bult, het is meer dat we proberen te begrijpen wat er gebeurde. Met alle respect voor MS en zijn familie.


Mee eens...Ik zou niet weten waarom het wel/geen voorrang zou hebben. Mensen discussiëren nu eenmaal over van alles op een forum. Een beetje proberen te begrijpen wat er nou is gebeurd...


James Allen meldde dat Schumi nauwelijks snelheid had. Dan denk je dat hij ergens loodrecht naar beneden is gevallen? Men zei dat de helm was verbrijzeld, vandaar ook de verhalen over een hoge snelheid. Maar als je de foto van de plek bekijkt...Een vreemde gebeurtenis. Het belangrijkste is dat MS het kan navertellen.

janke

Citaat van: Sabai op 31 december 2013 - 20:04:34
Ik zat te denken wat zouden zijn eerste woorden kunnen zijn als hij weer wakker word." Did Maldonado hit me"
Nee, mijn fake op Monaco, de fake met Villeneuve, de shit met Montoya, de Damon Hill fucking  enz enz.shit. Hij is geen God hè. Happy newyear, we gaan stappen.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 december 2013 - 21:45:23
Citaat van: Kootje op 31 december 2013 - 19:57:06
Citaat van: Jeroen op 31 december 2013 - 19:09:50
Wat is er niet-relevant aan? Er is een ongeluk gebeurd en de toedracht daarvan is alleszins relevant.

Hoezo is dat relevant dan?
Maakt de toedracht de situatie minder erg of juist erger dan?
Heeft hij iemand meegesleurd in z'n ongeval en ligt diegene nu ook in (kritieke toestand) in het hospitaal of erger nog ... is deze overleden?
Nee toch?

Dus niet relevant, althans .... sowieso nog niet op dit moment.

Nee. Het maakt de toedracht niet erger of minder erg, maar het spastische gedoe om er niet over te mogen praten begrijp ik niet zo. Als er een ongeluk gebeurt heb je het over de oorzaak en over het gevolg, dat doen we ook bij F1-crashes. Dan moeten we ook tot op de bodem bediscussieren waarom het verkeerd ging. Ik zie niet in waarom dat nu niet zou mogen.
alleen weet nu niemand wat er precies gebeurd is, niet echt vergelijkbaar met een F1 crash Gewoon onderzoek afwachten en eventuele nieuwtjes posten. Maar vooral niet deze discussie. Als iemand het niet relevant vind dan leest ie het maar niet, of wat dan ook. En iemand die aangeeft dat ie het niet relevant vind heeft niks met spastisch gedoe te maken.

Tuesday

Citaat van: janke op 01 januari 2014 - 00:24:31
Citaat van: Sabai op 31 december 2013 - 20:04:34
Ik zat te denken wat zouden zijn eerste woorden kunnen zijn als hij weer wakker word." Did Maldonado hit me"
Nee, mijn fake op Monaco, de fake met Villeneuve, de shit met Montoya, de Damon Hill fucking  enz enz.shit. Hij is geen God hè. Happy newyear, we gaan stappen.
goh, Janke is geen Schumacher fan, dat konden we tussen de regels door niet lezen hoor... pffff, veel plezier in de andere topics dan.

Wings

Citaat van: Jeroen op 31 december 2013 - 21:45:23
Citaat van: Kootje op 31 december 2013 - 19:57:06
Citaat van: Jeroen op 31 december 2013 - 19:09:50
Wat is er niet-relevant aan? Er is een ongeluk gebeurd en de toedracht daarvan is alleszins relevant.

Hoezo is dat relevant dan?
Maakt de toedracht de situatie minder erg of juist erger dan?
Heeft hij iemand meegesleurd in z'n ongeval en ligt diegene nu ook in (kritieke toestand) in het hospitaal of erger nog ... is deze overleden?
Nee toch?

Dus niet relevant, althans .... sowieso nog niet op dit moment.

Nee. Het maakt de toedracht niet erger of minder erg, maar het spastische gedoe om er niet over te mogen praten begrijp ik niet zo. Als er een ongeluk gebeurt heb je het over de oorzaak en over het gevolg, dat doen we ook bij F1-crashes. Dan moeten we ook tot op de bodem bediscussieren waarom het verkeerd ging. Ik zie niet in waarom dat nu niet zou mogen.

Je kunt tot op de bodem willen discussiëren tot dat je een ons weegt, je was er niet bij, er zijn geen beelden waar je iets van kunt vinden en er is geen officiële verklaring vrijgegeven, dus verder dan een 'ik heb geen idee wat er gebeurd is en heb dus geen mening' kan je niet komen. De rest is gelul in de ruimte. En eens met Kootje dat in dit stadium de focus ligt op het herstel. Laten we hopen dat Schumacher in staat is zelf een verklaring af te geven in een later stadium en heb daar een mening over.

Wings

Citaat van: janke op 01 januari 2014 - 00:24:31
Citaat van: Sabai op 31 december 2013 - 20:04:34
Ik zat te denken wat zouden zijn eerste woorden kunnen zijn als hij weer wakker word." Did Maldonado hit me"
Nee, mijn fake op Monaco, de fake met Villeneuve, de shit met Montoya, de Damon Hill fucking  enz enz.shit. Hij is geen God hè. Happy newyear, we gaan stappen.

Erg jammer dat je frustraties in een topic als deze botviert op een stukje cynisme van een medeforummer. Dat heeft geen raakvlakken met de situatie waarin Schumacher verkeert en de toonzetting verdient Sabai niet.

0634

#268
Citaat van: Wings op 01 januari 2014 - 02:20:32
Je kunt tot op de bodem willen discussiëren tot dat je een ons weegt, je was er niet bij, er zijn geen beelden waar je iets van kunt vinden en er is geen officiële verklaring vrijgegeven, dus verder dan een 'ik heb geen idee wat er gebeurd is en heb dus geen mening' kan je niet komen. De rest is gelul in de ruimte. En eens met Kootje dat in dit stadium de focus ligt op het herstel. Laten we hopen dat Schumacher in staat is zelf een verklaring af te geven in een later stadium en heb daar een mening over.

Er wordt helemaal niet gediscussierd totdat iemand een ons weegt, dus waar gaat het over. Hier en daar zegt iemand iets over de toedracht van het ongeluk, zonder dat die discussie uit de bocht giert van speculaties en aannames. We weten alleen wat er gezegd is en waar het gebeurd is. Net als we alleen weten wat er over de medische kant gezegd is.

Lijkt me vrij normaal dat er over gepraat wordt. Ik heb het er met vrienden ook al over gehad, maar hier mag het dan weer niet terwijl het op op een keurig nette manier gaat zonder schuldverwijten. Ik heb Briatore al zien speculeren, ik lees diverse media die erover filosoferen maar wij als anonieme forummers worden door medeforummers ineens monddood gemaakt omdat we er niet bij waren en omdat het niet respectvol zou zijn en omdat de toedracht van een ongeval niet-relevant zou zijn.

Ik zie echt geen enkele reden waarom er niet over gesproken mag worden, zeker niet op de manier waarop het hier in dit topic tot dusverre mondjesmaat is gegaan, zonder dat er wilde verhalen of idiote speculaties over tafel vliegen.

0634

Overigens:

CitaatGPUpdate.nl ‏@GPUpdate_nl 13m

Ziekenhuis komt deze ochtend nog met kleine update #F1 http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/304943/ziekenhuis-komt-deze-ochtend-nog-met-kleine-update/ ...

Ben benieuwd of er weer iets positiefs te melden is (al is positief misschien een te sterk woord in deze).