''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Fabian

Citaat van: Wings op 30 december 2013 - 22:43:31
Citaat van: Jeroen op 30 december 2013 - 22:17:32
Citaat van: Sabai op 30 december 2013 - 22:10:03
Ik las net bij toeval dat Hakkinen in 1995 ook dagen in coma heeft gelegen na een ongeluk.Kan niet terug vinden wat hij precies had maar hij is er toch aardig van hersteld. Dus er is hoop.

Adelaide bedoel je. Tja, rechtuit in de vangrails tijdens kwalificatie. Schedelbasisfractuur had hij toen. Was behoorlijk heftig destijds, maar volgens mij geen bloedingen of zwellingen.

Maakt dat wat uit [serieuze vraag]?
Nog een serieuze vraag van mij kant: In hoeverre is dat te vergelijken met een ski ongeluk? Als je met een F1 auto crasht heb je nog wat meer bescherming voor je dat de klap opvangt, de auto. Als je zoals Schumacher valt met skieen dan heb je slechts je helm die de klap opvangt en je lichaam. Dat lijkt met toch ook belangrijk. Anyway hoop dat het voor Schumi ook nog 'goed' afloopt, wat dat dan ook moge zijn.

0634

Citaat van: Wings op 30 december 2013 - 22:43:31
Citaat van: Jeroen op 30 december 2013 - 22:17:32
Citaat van: Sabai op 30 december 2013 - 22:10:03
Ik las net bij toeval dat Hakkinen in 1995 ook dagen in coma heeft gelegen na een ongeluk.Kan niet terug vinden wat hij precies had maar hij is er toch aardig van hersteld. Dus er is hoop.

Adelaide bedoel je. Tja, rechtuit in de vangrails tijdens kwalificatie. Schedelbasisfractuur had hij toen. Was behoorlijk heftig destijds, maar volgens mij geen bloedingen of zwellingen.


Maakt dat wat uit [serieuze vraag]?

Naah, geen idee. Gewoon anders, weet niet of het erger is of minder erg. Mijn vriendin heeft jaren geleden ook een schedelbasisfractuur gehad (zonder bloedingen en zwellingen ook) en heeft daar niks aan over gehouden, buiten een lange revalidatie. Maar ik heb geen idee wat erger is.

Perton

Lijkt me wel dat het anders is. Bij een fractuur is simpelweg je schedel kapot, bij een zwelling gaan er dingen tegen elkaar aandrukken op een wijze die niet hoort. Dus ik denk (als leek, kan het niet vaak genoeg zeggen) dat het weldegelijk verschil maakt

0634

Dat denk ik ook. Al kan je, denk ik ook als leek, dat je bij een fractuur ook bloedingen kan hebben. Zwellingen minder omdat je door de fractuur minder druk zal hebben.

janke

#214
Ga dan maar op de site van die Hollandse neuropsycholoog. Echt geen charlatan. Een deskundige. Maar ik ga daar toch niet over in discussie?? Net als jij ben ik daarin een leek.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 30 december 2013 - 23:46:19
Ga dan maar op de site van die Hollandse neuropsycholoog. Echt geen charlatan. Een deskundige. Maar ik ga daar toch niet over in discussie?? Net als jij ben ik daarin een leek.
een neuropsycholoog is wat anders als een neurochirurg. Bovendien roepen experts in dit soort situatie's totaal verschillende dingen. Ik kan dr weinig mee.

TheDoc

Waar ik het momenteel zéér moeilijk mee heb zijn zulke mensen! Met deze persoon heb ik al de ganse dag zware discussies, als je het al zo kunt noemen, over het voorval! Dat mensen zo dom en marginaal kunnen zijn, het kan er bij mij niet in...  >:(
Btw, mijn naam is Yves, altijd leuk voor iedereen om te weten. Zo'n forumnaam zegt namelijk niet altijd even veel  ;)


TheDoc

En dan moet je weten dat deze meneer (?) het hem letterlijk toewenst te sterven, en hij het verdiend zijn kinderen achter te laten!  :-\

0634

Citaat van: Tuesday op 31 december 2013 - 01:19:26
Citaat van: janke op 30 december 2013 - 23:46:19
Ga dan maar op de site van die Hollandse neuropsycholoog. Echt geen charlatan. Een deskundige. Maar ik ga daar toch niet over in discussie?? Net als jij ben ik daarin een leek.
een neuropsycholoog is wat anders als een neurochirurg. Bovendien roepen experts in dit soort situatie's totaal verschillende dingen. Ik kan dr weinig mee.
Ik ook. Bovendien is die vent er niet bij betrokken en krijgt zijn info betreffende dit specifieke geval gewoon via de media zoals wij. Je kunt je afvragen of je op die manier echt iets over dit geval kan zeggen over dat je vervalt in algemeenheden (die verder op zich best zullen kloppen). Om echt iets te zeggen lijkt het me dat je de ins en outs moet kennen. Neurologie is tamelijk complex.

0634

Citaat van: TheDoc op 31 december 2013 - 02:13:36
En dan moet je weten dat deze meneer (?) het hem letterlijk toewenst te sterven, en hij het verdiend zijn kinderen achter te laten!  :-\

Dat is iemand die loopt te provoceren. Iemand die een tekort aan aandacht heeft gehad of zoiets als kind. Zou het gewoon negeren en vooral niet de discussie aangaan.

janke

Citaat van: TheDoc op 31 december 2013 - 02:13:36
En dan moet je weten dat deze meneer (?) het hem letterlijk toewenst te sterven, en hij het verdiend zijn kinderen achter te laten!  :-\

Ik zou dan maar niet op Powned gaan kijken/lezen, want dan trek jij je de haren uit je hoofd. Misbaksels kom je overal tegen. Het beste is om daarop niet te reageren. Maar dat is wel eens moeilijk. Ook voor mijzelf.
Some things are too important to be left in the past.

NielsD

#221
Om 11.00u weer een persconferentie!

Hier te vinden: http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna


NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fietser

Citaat van: TheDoc op 31 december 2013 - 02:13:36
En dan moet je weten dat deze meneer (?) het hem letterlijk toewenst te sterven, en hij het verdiend zijn kinderen achter te laten!  :-\

Deze meneer is kennelijk aan het provoceren, zoals Jeroen ook schrijft. Inderdaad: gewoon niet reageren is het beste.
En toch kan ik in dit soort gevallen provocaties soms wel begrijpen. Als er iets naars gebeurt met een persoon, waar ook ter wereld, dan lijkt iedereen te vallen in een modus waarin smart, medeleven, respect, zalvende woorden en overcorrectheid over elkaar heen buitelen. Iedereen - vooral zij die de betreurde niet persoonlijk kennen - lijkt aangeslagen of in shock. We zagen dit bij Engelse prinsessen, Koreaanse tirannen en Zuid-Afrikaanse heiligverklaarden. Belangrijke oorzaak bij dit alles, zijn de media. En die media, dat zijn wij tegenwoordig zelf. En dus doet iedereen een duit in het zakje door het schrijven van teksten, het (soms hardop) prevelen van gebeden, plengen van tranen, neerleggen van waxinelichtjes, beertjes en vlaggetjes.
Dit massale gedrag doet sommigen zo jeuken, dat ze daar tegenin gaan. We zien het bij cabaretiers (en andere populisten), lolbroeken en kennelijk ook jouw 'uitdager'. Let wel, ik neem het niet voor deze 'meneer' op, maar mogelijk komt zijn gedrag voort uit de hypercorrectheid van de massa die niet persoonlijk is betrokken bij de Duitse racelegende. En dat laatste kan ik een beetje begrijpen.
Voor alle duidelijk: ik gun Michael Schumacher het allerbeste en (dus) een spoedig herstel, wat overigens wel weer erg correct is.