''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Gerard

Ach, dat soort mensen/reacties zullen er altijd zijn... Voor ny is he afwachten...

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 30 december 2013 - 12:21:37
Het schijnt dat hij nog soort van bij kennis was bij binnenkomst ziekenhuis. Hij sprak niet, reageerde niet op vragen en maakte nerveuze bewegingen. Kort daarna in een coma...

Had een vriend van mij ook toen hij een hersenbloeding heeft opgelopen. Hele dag wakker, maar niet echt allert, 's avonds in een coma.
Hij is nu doof en is zijn evenwicht kwijt. Dat eerste hebben ze kunnen verhelpen en aan dat tweede heeft hij meer dan een jaar moeten werken. Hopelijk houdt Schumacher hier niets ernstig aan over.

Sabai

Ik ben ooit een vriend verloren door een hersenbloeding na een brommer ongeluk en een val op het hoofd.Deze had alleen geen helm op. Als ik zo de berichten lees zie het somber in voor Schumacher hij zal sowieso nooit meer de oude worden  :'(

Maikel0230

Het evenwicht is een vreemd iets inderdaad, mijn vader werd op een morgen wakker en kon nog niet eens rechtstaan. Na een jaar was het ongeveer terug maar aan de rechtse kant is het voor 80% verlamd dus nu lijkt het alsof hij permanent in de olie is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Enzo op 30 december 2013 - 12:21:37
Het schijnt dat hij nog soort van bij kennis was bij binnenkomst ziekenhuis. Hij sprak niet, reageerde niet op vragen en maakte nerveuze bewegingen. Kort daarna in een coma...

Dat klinkt niet best  >:(
Hopelijk komt het goed met hem.
De persconferentie heeft me wel zorgen gebaard...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: SDG op 30 december 2013 - 12:00:18
Citaat van: Maikel0230 op 30 december 2013 - 11:58:42
Linda van der Heide moet haar poepert nu intrekken, gisteren stond ze nog te schreeuwen op dat iedereen niet zo hysterisch moest doen "hij heeft alleen maar zijn hoofd gestoten" verklaarde deze zogenaamde "professionele journaliste". Ik heb haar in een privé bericht op twitter laten weten dat ze beter in het vervolg wacht op feiten in plaats van al direct zulke praat te verkopen. Nu doet ze alsof haar neus bloedt en ze haar oorspronkelijk bericht baseerde op informatie van Sabine Kehm, wat niet klopt want zij heeft pas gisteren avond voor het eerst een papieren reactie de wereld in gestuurd omstreeks 11 uur en toen stond het bericht al lang op twitter Linda!

Ik haat zulke onverantwoordelijke journalisten.

Heb die tweet gisteren ook toevallig zien passeren. Niet echt professioneel, om het zacht uit te drukken.

Het slaat helemaal nergens op wat ze doet.
Zomaar iets als journaliste op internet gooien zonder enige bron...

Moet je nagaan hoe ze normaal haar werk zal doen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: Maikel0230 op 30 december 2013 - 12:56:10
Het evenwicht is een vreemd iets inderdaad, mijn vader werd op een morgen wakker en kon nog niet eens rechtstaan. Na een jaar was het ongeveer terug maar aan de rechtse kant is het voor 80% verlamd dus nu lijkt het alsof hij permanent in de olie is.

Ik ken die symptomen. De vriendin van mijn vader heeft een paar jaar terug ook een hersenbloeding gehad en was toen ook aan een kant gedeeltelijk verlamd. Om te stappen heeft ze nu nog steeds een looprekje nodig.

Perton

Vergeet niet dat Richard Hammond ook zo'n klap heeft gehad en er wel (op wat geheugendingetjes na) volgens mij helemaal bovenop is gekomen. Ik denk daarom dat het nu gewoon nog te vroeg is om conclusies te verbinden aan zijn huidige situatie. Ik noemde eerder Joe Saward die zei dat de eerste 36 uur belangrijk waren, Gary Hartstein had het op zijn Twitter zelfs over 24-48 tot wel 72 uur.


Overigens is dit wel ontzettend treurig:

https://www.facebook.com/search/results.php?init=quick&q=RIP%20michael%20schumacher

Maikel0230

Dat is de marginaliteit voorbij gewoon!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Citaat van: Perton op 30 december 2013 - 13:10:00
Vergeet niet dat Richard Hammond ook zo'n klap heeft gehad en er wel (op wat geheugendingetjes na) volgens mij helemaal bovenop is gekomen. Ik denk daarom dat het nu gewoon nog te vroeg is om conclusies te verbinden aan zijn huidige situatie. Ik noemde eerder Joe Saward die zei dat de eerste 36 uur belangrijk waren, Gary Hartstein had het op zijn Twitter zelfs over 24-48 tot wel 72 uur.

Laat het ons hopen. Het zou het mooiste verjaardagsgeschenk zijn dat Schumacher zou kunnen krijgen indien we deze week zekerheid krijgen dat het levensgevaar definitief geweken is.

Perton

CitaatWe're all going to be hearing a lot about intracranial pressure over the next hours and days, so I thought it would be useful to understand a bit about it. Here we go.

The brain is enclosed in a rigid closed box. Since the volume of the box is fixed in adults, the addition of any extra "stuff" won't take up more space, it'll increase the pressure. What kind of "stuff"? Well in this case, at least yesterday, the extra stuff was a blood clot. This clot now has crammed itself into the same snug volume as the brain, kinda like when your kids jump into bed with you. The pressure goes up. Treatment is obvious – take out the clot!

Another "extra" element which can try to stuff itself into the skull is the brain itself. Remember that what we call the brain actuall contains three things: brain tissue, cerebrospinal fluid (or CSF), and the blood volume contained in the arteries, veins and capillaries of the brain. An abnormal increase in the volume of any of these "compartments" can, if big enough, lead to increased pressure. In Michael's case, what we don't want to have happen is to see the brain tissue itself swell. This would mean the brain cells themselves are not maintaining their volume, implying a severe level of injury. This kind of edema (swelling) is also harder to treat. Here, one attempts to optimise the flow of CSF and blood return to the heart by nursing the patient 30° head up. The brain needs to be properly perfumed with blood containing the right amounts of oxygen and glucose to maintain healthy cellular metabolism. If the pressure is much too high, the patient will be deeply sedated in order to protect the brain by decreasing its metabolic requirements. Lastly, the neurosurgeon can remove a large flap of skull bone. The "box" is now open, the pressure is now normal, and the swelling now expresses itself as a brain that is actually swollen without many of the deadly side effects of elevated ICP. This extreme measure, regularly carried out with severe head injury, is called a decompressive craniectomy.

Why is elevated intracranial pressure (ICP) bad?

There are at least 3 reasons. First is that elevated ICP means something bad has happened to the brain. This primary injury, whatever it is, has already done damage and that's of concern. Second, this pressure acts to compress the blood vessels nourishing the brain. The higher the ICP, the worse the blood flow. So there's a vicious circle: the ICP goes up, blood flow down. The cells suffer from lowered oxygen delivery and start to swell, making the ICP worse. Bad news. The third reason is mechanical. The brain is held in place in the skull by tough sheaths, between the hemispheres, and between the brain and the cerebellum. When the ICP goes much too high, it can actually force the brain to slide under one or the other of these partitions, usually with catastrophic consequences.

Hope this helps!

http://formerf1doc.wordpress.com/

Tuesday

Citaat van: Perton op 30 december 2013 - 13:10:00
Vergeet niet dat Richard Hammond ook zo'n klap heeft gehad en er wel (op wat geheugendingetjes na) volgens mij helemaal bovenop is gekomen. Ik denk daarom dat het nu gewoon nog te vroeg is om conclusies te verbinden aan zijn huidige situatie. Ik noemde eerder Joe Saward die zei dat de eerste 36 uur belangrijk waren, Gary Hartstein had het op zijn Twitter zelfs over 24-48 tot wel 72 uur.


Overigens is dit wel ontzettend treurig:

https://www.facebook.com/search/results.php?init=quick&q=RIP%20michael%20schumacher
het blijft toch lastig oordelen op  basis van informatie die we hebben/krijgen. Dat het ernstig is, lijkt me duidelijk, maar de artsen zullen het uiteraard eerder overdrijven dan de zaak bagataliseren. Ze hebben de ogen van de hele wereld op zich gericht en moeten dus uitermate voorzichtig zijn. Wat kenners van buiten roepen zegt me niet zoveel eerlijk gezegd. Ik blijf goede hoop houden, al realiseer ik me dat het alle kanten op kan.

Sabai

Er word idd veel gespeculeerd het AD schrijft zelfs dat hij gereanimeerd is. En ze quoten tweets van vettel die geen Twitter account heeft  :P

Maar zoals ik al eerder zei ik hoop het beste voor hem en zijn familie.

Fabian

Dacht ook dat ik die arts iets hoorde zeggen over reanimeren, maar mijn Frans is niet zo goed dat ik dat met zekerheid durf te zeggen.

Wings

Citaat van: Jeroen op 30 december 2013 - 11:14:33
Citaat van: M@rc op 30 december 2013 - 09:21:05
Ik zou eigenlijk niet weten waarom er niet gesproken zou mogen worden over het waarom hij naast de piste moest gaan en wat de gevaren daarvan zijn. Ze is misschien niet belangrijk nu, maar dat komt nog wel. Moest zijn zoon op zijn plaats liggen zou Schumacher diezelfde vraag mogen uitleggen aan zijn mevrouw.
Eens.

Mee oneens. Het is pas relevant indien men praat over de schuldvraag niet als wordt gesproken over het ziektebeeld en herstel. Zo las ik vanmorgen een tweet van een jongeman die zei geen fan van hem te zijn. Maar deze overwinning gunt hij Schumacher als iedere andere en dat Schumacher deze maar wint ook. Zo iets vind ik veel meer bijdragen dan al dat gemekker en gezeur. Maar goed, ontopic, volgens mij is er weinig nieuws. Her en der lees ik conclusies die ik zelf ook al had getrokken dat het er niet goed uitziet. Nu is Schumacher wel ontzettend fit en lees ik dat hij ook nu nog steeds topfit was maar wat zegt dat over de impact van de klap? Bovendien vraag ik mij meer af dat mocht hij deze dagen overleven wat zijn kansen zijn om normaal te functioneren als voorheen.