Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 20:51:37
Inderdaad. Williams zit er ook nog tussen. Dat is een voordeel voor Merc. Ricciardo is echt (zo goed als, Tuesday ;)) kansloos m.i..
af en toe idd. Maar goed, in het scenario waarin Ricciardo kampioen wordt gaat RBR sowieso een grote stap maken waarmee Williams iig wel gezien is ;)

0634

Nou ja, op snellere banen als Monza, Spa en Suzuka, verwacht ik toch wel minimaal 1 Williams voor de Bulls.

En dat allemaal nog los van het gegeven dat Red Bull ook weer niet de allerbetrouwbaarste wagen is tot nu toe.

Jozef

Spa en Suzuka zijn banen waar topsnelheid én downforce erg belangrijk zijn dus qua kwalificatiesnelheid moet ik het daar nog zien. In de race worden de Williams-jongens daar wel weer onmogelijk om in te halen. :)

0634

Maar die downforce vind ik bij Williams ook niet verkeerd om eerlijk te zijn. Misschien iets minder dan bij RBR, maar dat compenseert de motor wel weer. Hoeveel die compenseert, tja, dat gaan we zien. Maar ik vind de Renault wel erg traag ogen om op die lange stukken van Spa goed mee te komen. Maar dat is gevoel uiteraard.

Sabai

Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 21:35:10
Spa en Suzuka zijn banen waar topsnelheid én downforce erg belangrijk zijn dus qua kwalificatiesnelheid moet ik het daar nog zien. In de race worden de Williams-jongens daar wel weer onmogelijk om in te halen. :)

Spa is juist een low downforce baan dus Williams zal het daar erg goed doen. Suzuka zal iets meer in het voordeel van de RBR zijn.

Jehoentelaar

In het gekke geval dat een Williams op een van die historische circuits wint (Spa, Monza, Suzuka) is het leven toch wel een stuk completer.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 21:33:32
Nou ja, op snellere banen als Monza, Spa en Suzuka, verwacht ik toch wel minimaal 1 Williams voor de Bulls.

En dat allemaal nog los van het gegeven dat Red Bull ook weer niet de allerbetrouwbaarste wagen is tot nu toe.
Mercedes is nou ook niet de betrouwbaarste.
Wel opvallend trouwens wat Ted? Zei op Sky, in het begin van het seizoen werd verwacht dat er in de eerste paar races veel auto's zouden uitvallen en dat dat gedurende het jaar zou afnemen, maar het lijkt nu precies andersom. Vooral Mercedes blijft problemen hebben met de remmen en zodra ze te lang stil staan of niet genoeg gekoeld worden schieten de temperaturen omhoog met alle gevolgen van dien.
Overigens verwacht ik ook niet dat Ricciardo( of Vettel als hij deze opwaartse lijn vast houd. ) Kampioen word hoor, daar moet Mercedes veel te veel voor verliezen of fouten maken. Spa, Monza en en Amerika zie ik Williams toch voor RBR eindigen. Susuka geef ik nog een goede kans voor RBR, want dat Circuit lijkt wel voor de RBR gemaakt te zijn.

Ik verwacht Daniel zeker nog wel een keer een gooi naar de overwinning te doen, maar zeker niet naar de titel.

Wings

Citaat van: Dimensie op 28 juli 2014 - 19:56:32
Aan het einde van de rit gaan ook de vervangen onderdelen meetellen.
En er kunnen dingen gaan spelen als Vettel die wel of niet indienst van Ricciardo gaat rijden.
Wie weet hoe het tussen Hamilton en Rosberg verloopt?
Verder zit Williams er ook nog bij die meer punten bij Rb had kunnen weg houden.
In de basis is het gat te groot.

Niet vergeten dat de laatste twee dubbel tellen hé. Rosberg en Hamilton hoeven elkaar het licht niet te gunnen of Ricciardo gaat er met de titel van door. Niet vergeten dat je 100 punten kan scoren, de laatste twee races.

Kootje

Laatste 2? ??? Alleen de laatste race telt toch dubbel? :-\

Wings

Oké dan (gelukkig maar). Ik dacht de laatste twee. Of waren ze dat alleen van plan? Thanks! Maar dan zijn er nog 75 punten te halen. Dus schokkend vind ik de achterstand van Ricciardo niet. Zeker niet als Red Bull terrein goed kan maken (iets wat ze vaker lukte tijdens de tweede seizoenshelft) en Mercedes snelheid inboet (iets wat ze vaker lukte tijdens de tweede seizoenshelft).

FolkertE

Citaat van: Kootje op 29 juli 2014 - 17:35:06
Laatste 2? ??? Alleen de laatste race telt toch dubbel? :-\
Ze wilde de laatste 4 races dubbele punten geven, maar dat hielden teams tegen.

Kootje

Citaat van: F1fan2987 op 30 juli 2014 - 11:43:01
Citaat van: Kootje op 29 juli 2014 - 17:35:06
Laatste 2? ??? Alleen de laatste race telt toch dubbel? :-\
Ze wilde de laatste 4 races dubbele punten geven, maar dat hielden teams tegen.

I know!

Vandaar mijn verbazing over Wings' opmerking dat de laatste 2 races dubbele punten op zouden leveren.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 30 juli 2014 - 11:49:31
Citaat van: F1fan2987 op 30 juli 2014 - 11:43:01
Citaat van: Kootje op 29 juli 2014 - 17:35:06
Laatste 2? ??? Alleen de laatste race telt toch dubbel? :-\
Ze wilde de laatste 4 races dubbele punten geven, maar dat hielden teams tegen.

I know!

Vandaar mijn verbazing over Wings' opmerking dat de laatste 2 races dubbele punten op zouden leveren.
Ze zijn er geloof ik nog steeds mee bezig, maar ik geloof niet dat dat er nu door gaat komen.

Arthur

Laat duidelijk zijn dat Mercedes die titel gaat pakken [beide]. Over de malheur? Kan het niet zo zijn dat ze op het scherpst van de snede zijn afgesteld en er maar dit hoeft te gebeuren en het is foute boel?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 18:56:41
Laat duidelijk zijn dat Mercedes die titel gaat pakken [beide]. Over de malheur? Kan het niet zo zijn dat ze op het scherpst van de snede zijn afgesteld en er maar dit hoeft te gebeuren en het is foute boel?


Dat kan, maar wel opvallend dat tot aan Canada er niet al teveel aan de hand was. Nu kampen beide auto's plots met heetgelopen remmen en andere problemen.


En daar komt ook het verlies van een efficiënte FRIC bij.