Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

0634

Eigenlijk wel leuk om de (voorzichtige) meningen te peilen na zijn debuut in de Red Bull.

Even los van de meevallende pace van de wagen, ben ik toch wel een beetje onder de indruk van deze jongen. Tuurlijk, opgezweept door zijn landgenoten, maar toch vanaf de trainingen zat hij dicht op Vettel. Tijdens de kwali in wisselende omstandigheden misschien ook een beetje geluk gehad, maar toch alleszins een allround goede indruk achtergelaten. Zo ook tijdens de race.

Al met al heb ik wel het idee dat hij een stuk dichter op Vettel kan zitten dan Webber en zeker op zaterdagen. Bovendien vind ik het persoonlijk wel een leuk, fris joch met een prettige uitstraling, maar dat is verder niet echt relevant.

Een hoopgevend begin wat mij betreft.

Perton

Ik quote mezelf:

Citaat van: Perton op 25 december 2013 - 10:27:27
Geen idee. Hij kan leuk kwalificeren, maar in de races is het vervolgens vaak niks. Zijn eigen excuus is dat het aan de auto ligt, en daar wil ik hem nog best gelijk in geven. Ik verwacht ook niet dat hij als zesde finisht als hij op die positie start in een STR, maar te vaak (of ik denk dat het te vaak is, omdat het me opvalt als het wél gebeurt en niet als het niet gebeurt) heb ik het idee dat ie echt heel veel plekken verliest bij de start. Hé, als ik dit zo schrijf, perfecte vervanger van Webber dus ;D

Ik hoop oprecht dat Ricciardo gaat laten zien dat het allemaal door de Toro Rosso komt, want hem gun ik het enorm.

Nou. Da's duidelijk, het lag aan Toro Rosso!

Tuesday

#62
Citaat van: Jeroen op 19 maart 2014 - 22:05:02
Eigenlijk wel leuk om de (voorzichtige) meningen te peilen na zijn debuut in de Red Bull.

Even los van de meevallende pace van de wagen, ben ik toch wel een beetje onder de indruk van deze jongen. Tuurlijk, opgezweept door zijn landgenoten, maar toch vanaf de trainingen zat hij dicht op Vettel. Tijdens de kwali in wisselende omstandigheden misschien ook een beetje geluk gehad, maar toch alleszins een allround goede indruk achtergelaten. Zo ook tijdens de race.

Al met al heb ik wel het idee dat hij een stuk dichter op Vettel kan zitten dan Webber en zeker op zaterdagen. Bovendien vind ik het persoonlijk wel een leuk, fris joch met een prettige uitstraling, maar dat is verder niet echt relevant.

Een hoopgevend begin wat mij betreft.
juist omdat een heel aantal teams nog veel probleempjes hebben vind ik het lastig om nu al coureurs te vergelijken. Na afgelopen weekend is er eerlijk gezegd weinig veranderd in wat ik verwacht. In kwalificatie zal ie Vettel redelijk kunnen volgen denk ik, maar in racepace zal ie het toch wel duidelijk gaan afleggen. Eigenlijk redelijk vergelijkbaar met Webber denk ik. Echt onderbouwen kan ik het verder niet, t is gewoon een optelsom van alles wat ik de afgelopen jaren heb gezien. En ik ben als Vettel fan uiteraard niet geheel objectief. Maar idd, t is wel een frisse verschijning, en vooral de boordradio na afloop was grappig, deed me ff denken aan Beavis & Butthead ;)


Kootje

Vooralsnog blijf ik bij m'n eerdere standpunt, maar ik hoop oprecht dat ik me vergis. Want idd, het is qua persoon 'n leuk joch die je daarom wel wat gunt.

Citaat van: Kootje op 25 december 2013 - 12:13:42
Ben niet onder de indruk van zijn kunnen. Het is geen pannenkoek die niets in F1 te zoeken heeft, integendeel zelfs, maar meer als 'n nieuwe Webber zie ik niet in hem. Gewoon 'n 2e man die, als hij zich ook in die rol schikt, de kruimels mag rapen die Seb laat liggen.

Wings

Ricciardo maakt een prima eerste indruk. Misschien wel boven ieders verwachting. Ben het wel met Tuesday eens dat het te vroeg is om daar nu al wat van te vinden.

Wings

Citaat van: Jeroen op 19 maart 2014 - 22:05:02
Eigenlijk wel leuk om de (voorzichtige) meningen te peilen na zijn debuut in de Red Bull.

Grappig. Want had je geen 'kritiek' dat ik Kimi bekritiseerde dat het wel erg voorbarig is dat te doen? Of heb ik je misschien verkeerd begrepen?

NielsD

Ik denk dat Ricciardo wel even heeft laten zien, waar hij toe in staat is en dat-ie gretiger is dan Mark Webber was. Hoe goed hij echt wordt is wat voorbarig inderdaad, maar dat hij Vettel moeilijk kan maken is mij nu al wel bevestigd.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Vergeet niet dat Webber ook het vuur aan Vettels schenen kon leggen in het begin. Het contrast werd pas echt groot toen bleek dat Vettel beter met het 'diffuser effect' kon omgaan. Dat effect hebben ze na het verbod kunnen 'nabootsen' maar is nu weer verdwenen doordat met turbomotoren wordt gereden.

FolkertE

Citaat van: Wings op 20 maart 2014 - 09:11:44
Vergeet niet dat Webber ook het vuur aan Vettels schenen kon leggen in het begin. Het contrast werd pas echt groot toen bleek dat Vettel beter met het 'diffuser effect' kon omgaan. Dat effect hebben ze na het verbod kunnen 'nabootsen' maar is nu weer verdwenen doordat met turbomotoren wordt gereden.
Het verschil tussen Webber en Vettel verraste mij eigenlijk. Verraste me heel erg als ik eerlijk  ben. Ik denk dat 2010 een betere verhouding weergeeft dan de overige jaren.
Ik ben nog steeds ontzettend verbaasd dat Vettel 2010 heeft gewonnen en (hoe stom het ook klinkt) ik verdenk RBR er wel van dat ze het met opzet hebben gedaan. Die pitstop is gewoon niet te verklaren. Maar het grootste verschil in 2011, 2012 en 2013 was dat de auto perfect bij de rijstijl van Vettel paste. Webber had er enorm veel moeite mee. Daarom vind ik het altijd zo raar dat mensen zeggen dat Vettel zo veel beter is dan Webber. Webber kon gewoon niet aan passen aan de auto en dat is natuurlijk ook een rijders kwaliteit en daar faalt Webber dan in.
Ik verwacht dat Vettel het dit jaar heel moeilijk gaat krijgen, niet alleen met Ricciardo, maar ook met de auto. De concurentie nog niet eens mee genomen.
En daar mee wil ik niet zeggen dat Vettel slechte coureur is, want dat is hij niet.

Maikel0230

#69
Webber was een goed coureur (Punt) daar durven weinig mensen aan twijfelen denk ik dat Vettel gewoon een veel hoger niveau heeft, die behoort tot de absolute toppers.

Maar goed het gaat over Ricciardo dacht ik, ik vind het nog te vroeg om een defenitief oordeel te vellen over de jongeman, zijn debuut voor het team in Melbourne was uitstekend maar het is maar de vraag wat Vettel had gedaan als zijn wagen ook zo optimaal werkte.

Ik wacht tot we halverwege het seizoen zijn om eens een analyse te maken van de aussie, of ie echt tegenstand is voor Herr Vettel.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaatzijn debuut voor het team in Melbourne was uitstekend maar het is maar de vraag wat Vettel had gedaan als zijn wagen ook zo optimaal werkte.

Of waar hij zich had gekwalificeerd en geklasseerd als z'n team zich aan de brandstofreglementen had gehouden! ???

Had hij dan ook op P2 van start gemogen?
En zoja: Had hij dan die positie vast kunnen houden, of was hij juist teruggevallen tot achter Button of erger nog, Alonso of Bottas?
Zoniet: Had hij zich dan naar voren kunnen knokken of was hij op 'n voor hem doodnormale P6, P7 doorgekomen?


Zolang ik niet weet waar hij staat tov Vettel en in hoeverre hij voordeel had van dat brandstofverhaal, ga ik m'n mening over hem iig niet bijstellen. Sowieso zijn daar meerdere races voor nodig en vind ik het, indien onschuldig, ietwat voorbarig om nu al de loftrompet uit te hangen. Een zwaluw maakt nog geen zomer nietwaar?

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 20 maart 2014 - 11:47:25
Webber was een goed coureur (Punt) daar durven weinig mensen aan twijfelen denk ik dat Vettel gewoon een veel hoger niveau heeft, die behoort tot de absolute toppers.

Maar goed het gaat over Ricciardo dacht ik, ik vind het nog te vroeg om een defenitief oordeel te vellen over de jongeman, zijn debuut voor het team in Melbourne was uitstekend maar het is maar de vraag wat Vettel had gedaan als zijn wagen ook zo optimaal werkte.

Ik wacht tot we halverwege het seizoen zijn om eens een analyse te maken van de aussie, of ie echt tegenstand is voor Herr Vettel.
Het was overigens niet als aanval bedoelt op Vettel. Wilde even duidelijk maken waar mijn gedachte vandaan komt dat Vettel het dit jaar moeilijker gaat krijgen en dat Vettel Ricciardo niet zomaar gaat verslaan zoals hij dat met Webber deed.

Tuesday

Citaat van: Wings op 20 maart 2014 - 09:11:44
Vergeet niet dat Webber ook het vuur aan Vettels schenen kon leggen in het begin. Het contrast werd pas echt groot toen bleek dat Vettel beter met het 'diffuser effect' kon omgaan. Dat effect hebben ze na het verbod kunnen 'nabootsen' maar is nu weer verdwenen doordat met turbomotoren wordt gereden.
Het begin was 2009 en toen was Vettel als nieuweling in het team ook wel duidelijk de betere van Webber, zeker in kwalificatie (15-2). In 2010 had hij veel meer pech als Webber, maar verslaat ie m ook gewoon. Sindsdien is het contrast wel groter geworden, maar ik denk dat dat vooral te maken heeft met ontwikkeling van de coureur. Vettel die steeds beter werd en Webber die minder werd, waarbij het mentale aspect mogelijk ook een grote rol heeft gespeeld.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 20 maart 2014 - 10:12:51
Citaat van: Wings op 20 maart 2014 - 09:11:44
Vergeet niet dat Webber ook het vuur aan Vettels schenen kon leggen in het begin. Het contrast werd pas echt groot toen bleek dat Vettel beter met het 'diffuser effect' kon omgaan. Dat effect hebben ze na het verbod kunnen 'nabootsen' maar is nu weer verdwenen doordat met turbomotoren wordt gereden.
Het verschil tussen Webber en Vettel verraste mij eigenlijk. Verraste me heel erg als ik eerlijk  ben. Ik denk dat 2010 een betere verhouding weergeeft dan de overige jaren.
Ik ben nog steeds ontzettend verbaasd dat Vettel 2010 heeft gewonnen en (hoe stom het ook klinkt) ik verdenk RBR er wel van dat ze het met opzet hebben gedaan. Die pitstop is gewoon niet te verklaren. Maar het grootste verschil in 2011, 2012 en 2013 was dat de auto perfect bij de rijstijl van Vettel paste. Webber had er enorm veel moeite mee. Daarom vind ik het altijd zo raar dat mensen zeggen dat Vettel zo veel beter is dan Webber. Webber kon gewoon niet aan passen aan de auto en dat is natuurlijk ook een rijders kwaliteit en daar faalt Webber dan in.
Ik verwacht dat Vettel het dit jaar heel moeilijk gaat krijgen, niet alleen met Ricciardo, maar ook met de auto. De concurentie nog niet eens mee genomen.
En daar mee wil ik niet zeggen dat Vettel slechte coureur is, want dat is hij niet.
je bedoeld die pitstop in de laatste race?? reed Webber niet vlak daarvoor tegen de vangrail (goede verklaring lijkt mij) en kwalificeerde hij zich zelf niet heel slecht voor de race?? Daarnaast had Webber zelfs aan een 2e plaats niet genoeg gehad om voor Vettel te eindigen. Vettel was dat jaar ook gewoon duidelijk de betere van de 2 al was dat qua consistentie wel zn minste jaar denk ik.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 20 maart 2014 - 12:27:03
Citaat van: F1fan2987 op 20 maart 2014 - 10:12:51
Citaat van: Wings op 20 maart 2014 - 09:11:44
Vergeet niet dat Webber ook het vuur aan Vettels schenen kon leggen in het begin. Het contrast werd pas echt groot toen bleek dat Vettel beter met het 'diffuser effect' kon omgaan. Dat effect hebben ze na het verbod kunnen 'nabootsen' maar is nu weer verdwenen doordat met turbomotoren wordt gereden.
Het verschil tussen Webber en Vettel verraste mij eigenlijk. Verraste me heel erg als ik eerlijk  ben. Ik denk dat 2010 een betere verhouding weergeeft dan de overige jaren.
Ik ben nog steeds ontzettend verbaasd dat Vettel 2010 heeft gewonnen en (hoe stom het ook klinkt) ik verdenk RBR er wel van dat ze het met opzet hebben gedaan. Die pitstop is gewoon niet te verklaren. Maar het grootste verschil in 2011, 2012 en 2013 was dat de auto perfect bij de rijstijl van Vettel paste. Webber had er enorm veel moeite mee. Daarom vind ik het altijd zo raar dat mensen zeggen dat Vettel zo veel beter is dan Webber. Webber kon gewoon niet aan passen aan de auto en dat is natuurlijk ook een rijders kwaliteit en daar faalt Webber dan in.
Ik verwacht dat Vettel het dit jaar heel moeilijk gaat krijgen, niet alleen met Ricciardo, maar ook met de auto. De concurentie nog niet eens mee genomen.
En daar mee wil ik niet zeggen dat Vettel slechte coureur is, want dat is hij niet.
je bedoeld die pitstop in de laatste race?? reed Webber niet vlak daarvoor tegen de vangrail (goede verklaring lijkt mij) en kwalificeerde hij zich zelf niet heel slecht voor de race?? Daarnaast had Webber zelfs aan een 2e plaats niet genoeg gehad om voor Vettel te eindigen. Vettel was dat jaar ook gewoon duidelijk de betere van de 2 al was dat qua consistentie wel zn minste jaar denk ik.
Dat van de vangrail kan ik me niet herinneren. Zou idd logische verklaring zijn. Hij kwalificeerde zich wel wat teleurstellend, maar op P5 toch goed in het zicht van de titel. Met P2 was Webber WDC geloof ik. Vettel was wel de betere, maar maakte ook meer fouten.