12e team kansloze missie?

Gestart door Breaktest, 12 december 2013 - 15:34:06

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 13 december 2013 - 09:32:39
Ik vind een team erbij toch wel een aanwinst. Ook HRT had wel wat...

Een nieuw team is leuk, moet Bernie alleen niet meteen gaan roepen dat hij ze liever kwijt dan rijk is.
En het budgetcap moet werken in 2015. Het klinkt leuk maar het is in de praktijk heeeel moeilijk te controleren.

Dat budgetteam is idd lastig in de hand te houden. Teams [grotere] zijn slim en bepaalde onderdelen worden buiten het budget gehouden via aparte rechtspersonen etc. Als je dat allemaal zou meenemen deugt er natuurlijk niets meer van de cap.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 13 december 2013 - 09:32:39
Ik vind een team erbij toch wel een aanwinst. Ook HRT had wel wat...

Dat zie ik dus niet. Ik zou niet weten wat HRT heeft toegevoegd. Ja, een leuke livery, maar dat is wel heel mager.

Arthur

Super Aguri hebben we ook nog gehad.... Leuk team maar verder.....???
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

#63
Super Aguri vond ik nog wel cool. En die hebben wél gewoon punten gepakt, in hun tweede seizoen, met Sato die in Canada effe Alonso inhaalde aan het einde van de race.

Nou, dat hebben ze dus toegevoegd aan de F1. ;)

Edit: en wat ik ook nooit vergeet, is dat Toyota het ondanks hun 10 keer hoger budget (waarschijnlijk nog letterlijk te nemen ook) en 5 jaar ervaring, het in 2007 nauwelijks beter deed dan hun landgenoten van Super Aguri. Of hoe de kleine man het met veel lef en waardigheid opneemt tegen de gigant.

Jehoentelaar

Ze voegen twee auto's toe. Als je puur financieel denkt heb je dan meer waar voor je geld als je een race bezoekt.

Het probleem met de teams die in de schulden zitten heeft er denk ik sowieso mee te maken dat ze hun positie op de grid niet graag willen opgeven. De big boys blijven grote bedragen uitgeven, dus het is competitief gezien pompen of verzuipen.

Franky R.

Toyota mislukte, doordat men voor elk wissewasje toestemming nodig had van Tokio. Men had of alles vanuit Japan moeten doen of het dependance te Duitsland beslissingsbevoegdheid moeten geven.


Verder heb ik al vaker gezegd dat het niet moet uitmaken wie er wil toetreden tot de Formule 1. Men wil natuurlijk rottige scenario's a la Tom Walkinshaw met Arrows en Andrea Moda-taferelen voorkomen.


Maar goed, we hebben nu toch ook opa Bernie die de naam c.q. aanzien van de F1 bezoedeld?

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 16 december 2013 - 22:29:18
Citaat van: gloudiesaurus op 13 december 2013 - 09:32:39
Ik vind een team erbij toch wel een aanwinst. Ook HRT had wel wat...

Dat zie ik dus niet. Ik zou niet weten wat HRT heeft toegevoegd. Ja, een leuke livery, maar dat is wel heel mager.

Vond het anders wel wat hebben. Zo'n klein team als HRT heeft wat. En 2 extra auto's erbij is altijd leuk...
Al is een wat meer competititever team erbij leuker  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Kleine teams zijn altijd leuk, zeker als ze zoals Super Aguri eens een keer de oren wassen van een een groter team. Toch staat HRT meer bekend voor de flaters die ze uithaalden en voor de 'komkommers' die ze lieten rijden ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

T.Nuvolari

Kleinere teams erbij is altijd leuk vind ik, als ze wat hebben toe te voegen. Zelfs Minardi had enkele uitschieters met mogelijke podiumplaatsen. Als ze zoals HRT, Marussia of Caterham enkel meedoen om zoveel mogelijk 13de plaatsen te halen hoeft het voor mij niet.

gloudiesaurus

Toch vind ik het duel Caterham/ Marussia ook wel leuk om te volgen. In die zin brengt het wel weer wat.
En ik denk nog steeds dat Caterham op de juiste weg is straks een keer in de middenmoot mee te kunnen doen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Een reden waarom ik ook wel blij ben met de aanwezigheid van Caterham en Marussia, is dat Williams anders roemloos allerlaatste was geëindigd in het constructeurskampioenschap van 2013. Als er iemand de oneer moet dragen van de laatste plaats, dan liever een suf team zonder naam dan Williams. Stel je voor wat een klap het zou zijn, de krantenkoppen "Williams slechtste F1-team 2013". :o

Breaktest

Intussen heeft Lamborghini bedankt voor de eer. Evenals Volkswagen, Audi en Porsche. How surprising...

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 17 december 2013 - 10:36:42
Kleine teams zijn altijd leuk, zeker als ze zoals Super Aguri eens een keer de oren wassen van een een groter team. Toch staat HRT meer bekend voor de flaters die ze uithaalden en voor de 'komkommers' die ze lieten rijden ;D

Ze zorgden iig voor gespreksstof ;D

Kootje

Citaat van: Breaktest op 17 december 2013 - 15:03:42
Intussen heeft Lamborghini bedankt voor de eer. Evenals Volkswagen, Audi en Porsche. How surprising...

Tsja .... zegt niets.
Kunnen ze nog steeds met Bugatti, Bentley, Skoda of SEAT komen. ::)

0634

Citaat van: M@rc op 17 december 2013 - 12:27:25
Kleinere teams erbij is altijd leuk vind ik, als ze wat hebben toe te voegen. Zelfs Minardi had enkele uitschieters met mogelijke podiumplaatsen. Als ze zoals HRT, Marussia of Caterham enkel meedoen om zoveel mogelijk 13de plaatsen te halen hoeft het voor mij niet.
Precies, zo zie ik het ook. HRT had van mij nooit hoeven bestaan. Minardi was een prima raceteam. Niet ieder achterhoedeteam is hetzelfde.