Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Perton

De belangrijkste regelveranderingen:

seizoensfinale levert voortaan dubbele punten op (http://www.autosport.com/news/report.php/id/111795)
Coureurs krijgen vast nummer (http://www.autosport.com/news/report.php/id/111796)
Budgetcap vanaf 2015 (http://www.autosport.com/news/report.php/id/111798)

Punt een: ik ben geen tegenstander van 'spelen' met de puntentelling. Bijvoorbeeld twee sprintraces voor de helft van de punten zou ik geen gek idee vinden, of een race van bijvoorbeeld 400km die iets meer punten oplevert. Maar puur de seizoensfinale meer punten geven, ben ik niet zo van. Enige voordeel is dat als het qua punten redelijk dicht bij elkaar ligt, het een beetje een winner takes all wordt, waarbij er echt om de zege geknokt moet worden door de titelkandidaten. Aan de andere kant: als het dicht bij elkaar ligt, is dat nu ook al zo.

Vast nummer, ben ik voorstander van, weten jullie.

Budgetcap ben ik helemaal voor, maar ik ga pas hallelujah roepen wanneer de details bekend zijn.

Franky R.

Spelen met de puntentelling?
Ooit was het normaal dat de heren hun slechtste resultaten mochten c.q. moesten aftrekken. Of dat een seizoen in tweeën werd gedeeld. Ene Gilles Villeneuve was anders WK geworden in 1979 ipv Zuid-Afrikaan Jody... ;)


Sprintraces?
Klinkt beter dan een race van 400 kilometer lang. We zijn geen Yanks! Ik zeg twee sprintraces, waarbij de grid voor de tweede race wordt omgekeerd!


Budgetcap?
Liever meer mogelijkheden voor externe leveranciers. Een beetje de kant op van de IndyCars. Teams mogen nog hun eigen chassis' maken, maar men moet ook spullen kunnen afnemen. Motoren van Cosworth of PURE en klantenauto's van constructeurs zoals Dallara of Mygale. Dit naast de reguliere F1-teams!


En dat gedoe met vaste nummers kan mij totaal niet boeien. Dus daar laat ik mij niet over uit.

Sabai

Ik vind de huidige punten telling wel prima.Zou dan eerder een punt geven voor pole en snelste ronde.Vast nummer maakt me niet zoveel uit. Budget cap vind ik ook best alleen 2 jaar te laat

Jehoentelaar

Vast nummer: leuk, stukje identiteit van de coureurs. Hoop wel dat dan niet een of andere lambal met getallen als 3, 4 of 27 aan de haal gaat, maar dat merken we vanzelf.

Budgetcap: awesome, ben benieuwd hoe dat precies ingevuld gaat worden. Vrees wel weer voor een loophole met de aanstaande grote bekken van bijvoorbeeld Ferrari en Suikerwater F1 Team.

Dubbele punten: sodemieter op.

robbert

ik ben alleszins tegen die dubbele punten. Dat is toch de f1 manipuleren vind ik.

0634

#5
Slaat inderdaad echt helemaal nergens op. Dubbele punten, wat een onzin zeg. Lijkt wel een grap.

Budgetcap is top. Al jarenlang voorstander. Vaste nummers interesseren me niet. Als de kampioen maar met 1 rond rijdt. En liever iets zichtbaarder dan bij Red Bull.

Tuesday

Dat kan echt niet, dubbele punten voor Abu Dhabi. Je zal maar net pech hebben die race. Echt te belachelijk voor woorden dit, t is toch geen 1 april vandaag toevallig??

NielsD

Het is al bevestigd, die dubbele punten en vaste startnummers lees ik.. :-\

Ik dacht dat het ideeën waren.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Buxoq


0634

Dus je kan zoveel beter zijn dat je 49 punten voorsprong hebt voor de laatste race en vervolgens een turbo opblazen en toch geen kampioen worden...

Hoe kom je op zo'n idee.

Kootje

en dat allemaal om te voorkomen dat het kampioenschap voortijdig beslist wordt  :-\

is de laatste jaren slechts 1x voorgekomen (2013) en daarbij was de voorsprong in India al zo groot dat ook dubbele punten daar geen verandering in had gevbracht ::) belachelijke regel, net als die vd pitsstops en maximaal gebruik vd banden >:( goed bezig daar bij de FIA

Tuesday

Citaat van: Buxoq op 09 december 2013 - 20:19:45
Voor mensen die er in geinteresseert zijn hier het artikel van de FIA: http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes
betekend dit dat de verplichte pitstops niet doorgaan?? dat zou dan weer een meevaller zijn.

Perton

Dat idee heb ik ook ja, dat dat van de baan is.

Buxoq

Citaat van: Tuesday op 09 december 2013 - 20:06:24
Dat kan echt niet, dubbele punten voor Abu Dhabi. Je zal maar net pech hebben die race. Echt te belachelijk voor woorden dit, t is toch geen 1 april vandaag toevallig??
Ik kan maar een klein voordeel bedenken en dat is dat teams nu worden gedwongen om tot het eind van het seizoen hun wagen te ontwikkelen omdat anders de concurrentie hun voorbij kan streven.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 09 december 2013 - 20:33:12
en dat allemaal om te voorkomen dat het kampioenschap voortijdig beslist wordt  :-\

is de laatste jaren slechts 1x voorgekomen (2013) en daarbij was de voorsprong in India al zo groot dat ook dubbele punten daar geen verandering in had gevbracht ::) belachelijke regel, net als die vd pitsstops en maximaal gebruik vd banden >:( goed bezig daar bij de FIA
en dan heb je zometeen 2 kampioenen, 1 volgens de normale puntentelling en 1 volgens de nieuwe puntentelling. Dat gaat jarenlang gebekvecht opleveren tussen fans.