Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Pancake Shield

Citaat van: Arthur op 12 juli 2016 - 00:06:38
Maar dan moet het wel een iets meer inhoudelijker programma moeten worden met een presentator die verstand van zaken heeft en niet een " wanna be " is.

En dan herinner ik me ineens de documentaire op de Hockenheimring waar Kamphues de fans van Jos tegen hem opzette en Jos als een jakhals achterna zat en hem belachelijk maakte. Zeker, de reacties van Jos waren absoluut onhandig maar het wringt toch bij mij zoals Kamphues nu ineens zo joviaal acteert en mooie sier maakt met het harde werk dat Jos geleverd heeft.

Dat is zo typisch Nederlands. Als er gewonnen wordt is het 'we winnen' en bij verlies 'zij verliezen'. Bij Verstappen nu ook, je krijgt ineens al die wanna be-fans, maar bij een race zoals in Monaco lopen ze allemaal alweer te lachen en te verwijzen naar Verstappen senior. In de ene hand de zegebloemen en de ander de tomaten, dat is ook waar ik zo'n verschrikkelijke hekel heb aan al die 'fans'. Die BN'ers komen bij Ziggo nu ook alleen maar opdraven, omdat Verstappen toevallig goed is. Als er geen Nederlander zou rijden, moeten ze de gasten toch ergens anders zoeken en zaten we iedere race tegen dat hoofd van Doornbos en een andere autosport-prominent aan te kijken.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Robbert65

Citaat van: Pancake Shield op 12 juli 2016 - 11:42:38
Citaat van: Arthur op 12 juli 2016 - 00:06:38
Maar dan moet het wel een iets meer inhoudelijker programma moeten worden met een presentator die verstand van zaken heeft en niet een " wanna be " is.

En dan herinner ik me ineens de documentaire op de Hockenheimring waar Kamphues de fans van Jos tegen hem opzette en Jos als een jakhals achterna zat en hem belachelijk maakte. Zeker, de reacties van Jos waren absoluut onhandig maar het wringt toch bij mij zoals Kamphues nu ineens zo joviaal acteert en mooie sier maakt met het harde werk dat Jos geleverd heeft.

Dat is zo typisch Nederlands. Als er gewonnen wordt is het 'we winnen' en bij verlies 'zij verliezen'. Bij Verstappen nu ook, je krijgt ineens al die wanna be-fans, maar bij een race zoals in Monaco lopen ze allemaal alweer te lachen en te verwijzen naar Verstappen senior. In de ene hand de zegebloemen en de ander de tomaten, dat is ook waar ik zo'n verschrikkelijke hekel heb aan al die 'fans'. Die BN'ers komen bij Ziggo nu ook alleen maar opdraven, omdat Verstappen toevallig goed is. Als er geen Nederlander zou rijden, moeten ze de gasten toch ergens anders zoeken en zaten we iedere race tegen dat hoofd van Doornbos en een andere autosport-prominent aan te kijken.
Sterker, toen er geen Nederlanders reden was er helemaal geen supportprogramma meer. Het is wel jammer dat Ziggo niet van de gelegenheid gebruik maakte een nieuwe start te maken.

Dit supportprogramma lijkt eigenlijk nogal op het geneuzel destijds van Ruud ter Weijden, die overigens nog wel verstand van zaken had, maar wat werd er daarover geklaagd zeg, in de jaren negentig! Dat moet Ziggo denk ik niet willen. 

Maar goed, dat moeten ze lekker zelf weten, wij kijken thuis gewoon rondom de wedstrijd naar de kwalitatief betere Engelsen en als er een interessante kop van een van de rijders op Ziggo verschijnt (en da's bijna nooit of het is Verstappen) dan zappen we naar de buis...

Verder he-le-maal eens met wat hierboven staat Pancake... Meer Jan Lammers, meer Gijs van Lennep, Hezemans, Albers, Doornbos, Coronel en vooral minder soapies...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

max1102

1. Welke van deze autosportklasses zijn voor jou een reden om naar Ziggo Sport te kijken en welke zouden uit het aanbod mogen verdwijnen?

Ik kijk F1, F3, GP2 en GP3 op Ziggo Sport. Formule E, WEC, DTM en Indycar kijk ik soms als ik niks te doen heb.
De rest van de klasses mogen wel verdwijnen van mij.

2. Zijn er nog andere autosportklasses die je graag op Ziggo Sport zou willen zien ongeacht of zij op dit moment door een andere zender worden uitgezonden?

Ik zie graag de FR2.0 en FR3.5 erbij komen

3. Zou je ook graag motorsport op Ziggo Sport willen zien, of vind je dat deze categorie van racesport (MotoGP; World Superbike, British Superbike, CEV, MXGP) op dit moment goed zit bij Eurosport/MotorsTV?

Ik heb niks met motorsport dus voor mij hoeft het niet

4. Welke van de huidige autosportklasses die bij Ziggo Sport worden uitgezonden, zou je uitgebreider willen zien (denk aan: trainingen, kwalificaties, persconferenties)?

Het WEC zou ik graag de hele race willen zien en geen samenvatting, en de F1 mag wel uitgebreider.

5. Om een Formule 1 raceweekend na te beschouwen presenteert Ziggo Sport F1 Fans Only. Voldoet dit programma aan jouw verwachtingen of wat zou je anders willen zien? Lijkt het je leuker om net zoals bij het voetbal een praatprogramma te hebben over de autosport waarin meer raceklasses aan bod komen?

F1 fans only gaat alleen over de F1. Ik zou liever iets zien zoals Pitspraat, lekker ouwehoeren over verschillende raceklasses

6. Een race die live uitgezonden wordt op Ziggo Sport behoort altijd van Nederlands commentaar te worden voorzien of is origineel commentaar voldoende?

Het liefst Nederlands commentaar en zeker bij de meest bekeken klasses

7. Ben je tevreden over het huidige team van commentatoren (Mol, Winkelman, Weeink, Hoogterp, van Dam, Verhoeven) of zou je dit graag anders ingevuld zien (bijv. Kalff, Valkenburg, de la Mar)?

Mol en Hoogterp vind ik goed, Winkelman gaat wel, van Dam is gewoon slecht.
Wat mij betreft mag Kalff er wel bij.

Pancake Shield

De gast van vandaag is gewoon HET voorbeeld waarom ze moeten proberen te vissen uit de vijver met autosport-mensen/personen. Totaal kleurloos die Van Hanegem. Je kunt beter een test-dummy daar wegzetten. Dat ligt niet aan die beste man, maar Ziggo had hier gewoon beter dan bij wijze van spreke een extra oud-coureur kunnen neerzetten of kunnen laten bij Doornbos en Lammers.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

BMW.WilliamsF1

Inderdaad, hij zei wel dat ie t al volgt sinds de jaren 70, maar had niet het idee dat ie er erg veel verstand van had.

Tuesday

ik kan Channel 4 ontvangen via de schotel en Hongarije is 1 van de 10 GP's die ze live mogen doen, maar dat is toch ook wel een tikje minder dan we van de BBC gewend waren. Susie Wolff die na de race haar echtgenoot mag interviewen en veel reclame in de voor en nabeschouwing, daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Maar toch 10x liever dat, dan dat geneuzel bij Ziggo Sport.

Mickey

Van Hanegem sloeg inderdaad nergens op.

Arthur

Citaat van: Mickey op 25 juli 2016 - 09:09:46
Van Hanegem sloeg inderdaad nergens op.

Tja, een beetje zoals Kimi, niet veel woorden gebruiken indien niet nodig....  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tessa

#1448
Ik heb niets tegen van Hanegem, maar ik wil hem echt niet horen praten over de F1. Belachelijk al die gasten die ze uitnodigen.

Zelfs de presentator himself en zijn vaste gasten die wel "weten waar ze het over hebben", vind ik regelmatig sub par.

Wat dat betreft kijk ik liever op sky ...op de achtergrond staat het zwamprogramma van Ziggo dan aan, zodat er snel overgeschakeld kan worden met het geluid, om het zwaarbetaalde minuutje interview met Verstappen voor en/of na de wedstrijd mee te krijgen  ;)

René Hoogterp

Ha jongens, wellicht kan ik wel wat insights geven voor wat betreft Ziggo Sport en alles.

- Olav Mol krijgt sinds dit jaar wat hulp in de oren, van 2 collega's die vanuit Amsterdam meekijken en eventuele foutjes doorgeven aan Olav. Daarom hoor je hem zichzelf wat vaker verbeteren en dat is een mooie nuttige toevoeging in mijn ogen.

- Olav Mol wil zelf echt geen mede-commentator naast zich hebben, ik heb het er regelmatig met hem erover gehad, maar hij vindt dat je dan een afstand creëert tussen de kijker en de commentator, omdat je dan de situatie kan krijgen dat je als commentatoren met z'n 2-en gaat babbelen tegen elkaar en de kijker 'vergeet'. Daar kun  je het mee eens zijn of niet, maar een tweede commentator gaat er in ieder geval niet komen ;)

- Ik lees vaak dat Allard Kalff moet terugkomen e.d. Los van enkele anekdotes die ik weet bij MotorsTV weet ik dat Olav en Allard absoluut géén samenwerking meer met elkaar gaan hebben. Ze zijn met veel bombarie uit elkaar gegaan en dat gaat echt niet meer goed komen.

- De productie van de Formule 1 uitzendingen (voorbeschouwing dus e.d.) wordt niet door Ziggo Sport gedaan, maar door Southfields, een extern productiemaatschappij. Maar ik heb zelf ook al zovaak aangegeven dat ze eens échte Formule 1 liefhebbers daar in de productie moeten laten werken, gelukkig heb ik het dit jaar nog niet gezien, maar vorig jaar stonden er met regelmaat ofwel een Williams uit 2002/2003 of een McLaren als modelauto in het decor. "Omdat het een Formule 1 race-ootoo is". Ook die spelletjes e.d. zijn dus ook ideeën van Southfields.

- Persoonlijke noot: Ik had vorig jaar nog mijn bedenkingen over Robert Doornbos. Je kon immers turven hoevaak hij per uitzending moest melden dat hij ooit bij Red Bull zat. Maar dit jaar is hij toch behoorlijk veranderd, sterker nog: ik vind hem best prettig om naar te luisteren, heeft nu ook een stukje zelfspot wat ik erg waardeer en komt met technische details. Positief dus!

Jehoentelaar

Op de spaarzame momenten dat ik Doornbos hoor praten (kijk meestal RTL Deutschland) vind ik het ook veel minder een ergernis dan voorheen.

Overigens: best een prima argument van Olav aangaande de co-commentator, klinkt herkenbaar als ik terugdenk aan de IndyCar-periode op RTL7.

Robbert65

Over Doornbos: die leert inderdaad bijna even snel als Max Verstappen momenteel :D

Dank voor de intel!

Laten we vooral hopen, dat Southfields iets doet binnenkort met het algemene oordeel van fans. Kenners ja, nono's of zomaar BN'ers liever niet.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Hey René dat is nog eens leuke info!

Allard en Olav waren vroeger de beste maatjes, dat ze uit met ruzie uit elkaar zijn gegaan wist ik niet...

Ik had al gemerkt dat Olav zich wat vaker corrigeert. Dat er iemand meekijkt naar rondetijden etc. lijkt me goed. Ik vind dat Olav ons goed op de hoogte houdt over Verstappen en zijn tijden.

Ik zou wel graag een mede- commentator zien, maar oké, als er wat mensen meekijken dan is dat misschien ook een goede oplossing.

Southfield maakt ook F1 Fans only met Van Gammeren en ik vind dat wel een leuk programma. Ik kijk het altijd en als ik het niet kan zien neem ik het op...

En Doornbos is een beetje afgestapt van zijn eigen carrière en geeft nu goed commentaar. Ik vind dat hij de dingen toch wel vaak goed ziet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Wat ik weet over de 'ruzie' tussen Olav en Allard is dat ten tijde dat Kalf richting de VS zou vertrekken om daar Johnny Herbert te ondersteunen bij diens carriere, dat het allemaal nogal plotseling gegaan is. Mol was 'not  amused'  wat ik begrepen heb. En toen dat Herbert-avontuur niet doorging stond Kalf natuurlijk met hangende pootjes terug bij RTL (of was het toen SBS?), maar die hadden hem al vervangen voor Plooij en Winkelman. Dat is wat ik destijds meegekregen heb dat er gebeurd zou zijn, ik weet niet wat hier van waar is, als er al iets van waar is. Maar daar komt die wrevel vandaan. Het is ook wel typisch dat in zijn boek Mol nauwelijks een woord rept over Kalf een paar kleine dingetjes, maar wel wat uitgebreider over Plooij praat.

Het is wel goed dat er twee mensen meekijken, dat is in ieder geval een bestrijding tegen een van de sympthonen van Mol. Persoonlijk denk ik dat een co-commentator wel iets kan toevoegen, maar als Mol zelf  daar niet voor open staat vanwege die reden gaat het lastig worden. Zelf denk ik altijd aan het Sporza-commentaar bij het wielrennen waar bij de actievolle moment de hoofdcommentator Michel Wuyts alleen het woord voert en bij de wat saaiere slepende momenten dat hij dan de hand toegereikt krijgt van zijn co-commentator. Die eigenlijk een beetje de achtergrondinformatie aanlevert dan over de toestand van de wielerploegen en wielrenners zelf. Zoiets heb ik altijd voor ogen gezien bij autosport dan ook, dat je Mol dan gewoon op dat moment zijn praatje laat doen (bij de start, bij de finish, bij acties etc) en dat gedurende de dode momenten een co-commentator inspringt voor de achtergrondinformatie/anekdotes etc.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

Kalf hoeft mij sowieso niet terug te komen met zijn kleuterpraat. Vind dat ze het super doen bij ziggo.Ze pakken het veel beter aan welke zender dan ook die in NL F1 heeft uitgezonden.