Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Jozef

Citaat van: Henkie op 22 december 2015 - 08:03:16
Citaat van: Jehoentelaar op 21 december 2015 - 21:41:21
Citaat van: Henkie op 21 december 2015 - 17:08:22
Ik vertelde net over de app Filmon, maar je kunt ook gewoon naar filmon.com en dan op je pc channel4 kijken (en streamen naar je TV.)

Is dat legaal? Het aanbieden van en/of verwijzen naar illegale content op dit forum kan het forum(beheer) duur komen te staan.

Lijkt mij, dat als de app zelfs gewoon in de apple store zit, hij legaal is.
Er is trouwens een app voor elk platform, zelf de pc en de mac.

De app zelf kan wel legaal zijn, de vraag is of de content die wordt aangeboden legaal is. Een torrent-programma op je computer hebben is ook niet illegaal, maar er films mee uploaden naar anderen wel. Als je een tv-zender kunt bekijken in het buitenland, die normaal gesproken niet gratis wordt aangeboden via kabel of antenne, kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het illegaal is.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 22 december 2015 - 08:51:04
Citaat van: Jehoentelaar op 21 december 2015 - 21:40:51
Dat kan ook niet. Pure doodsteek voor het betaalpakket.

Hoezo?

Het is alleen gratis voor Ziggo klanten, de rest heeft de keuze ... of betalen, of Ziggo abonnee worden. Nu ben ik geen business major, maar dat lijkt mij 'n win-win situatie?

Ziggo heeft een enorm aandeel van alle TV-abonnees in Nederland. Het zou zomaar kunnen dat het wél uit kan hoor (laat ik iets minder stellig zijn dan hiervoor), maar ik verwacht het zelf eerlijk gezegd niet.

gloudiesaurus

Geen idee, het zijn dure rechten.
Ze willen vooral abonnees binnen halen.
De afgelopen tijd zijn ze wat marktaandeel verloren, wellicht dat ze dat zo willen goed maken? Ik vind Ziggo Sport nu wel een enorme pre ten op zichtte van bijv. KPN (wat ik eerst had).

Sowieso verwacht ik niet dat Sport1 winst zal maken. De rechten op Formule 1 zijn duur en ik denk dat het aantal fans dat een abonnement nam om de Formule 1 is tegen gevallen. Dus wellicht dat ze het daarom zo proberen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

-Nino-

Citaat van: Henkie op 21 december 2015 - 17:08:22
Ik vertelde net over de app Filmon, maar je kunt ook gewoon naar filmon.com en dan op je pc channel4 kijken (en streamen naar je TV.)

En dat is een app waar je bij het downloaden daarvan en per maand niets voor hoeft te betalen?

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 22 december 2015 - 14:10:22
Geen idee, het zijn dure rechten.
Ze willen vooral abonnees binnen halen.
De afgelopen tijd zijn ze wat marktaandeel verloren, wellicht dat ze dat zo willen goed maken? Ik vind Ziggo Sport nu wel een enorme pre ten op zichtte van bijv. KPN (wat ik eerst had).

Sowieso verwacht ik niet dat Sport1 winst zal maken. De rechten op Formule 1 zijn duur en ik denk dat het aantal fans dat een abonnement nam om de Formule 1 is tegen gevallen. Dus wellicht dat ze het daarom zo proberen.

Als je geen winst maakt met F1 op je betaalpakket is F1 op je semi-open zender helemaal geen goed idee, toch? Je blijft de rechten betalen maar je genereert er nog minder inkomsten uit.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 22 december 2015 - 15:11:34
Citaat van: gloudiesaurus op 22 december 2015 - 14:10:22
Geen idee, het zijn dure rechten.
Ze willen vooral abonnees binnen halen.
De afgelopen tijd zijn ze wat marktaandeel verloren, wellicht dat ze dat zo willen goed maken? Ik vind Ziggo Sport nu wel een enorme pre ten op zichtte van bijv. KPN (wat ik eerst had).

Sowieso verwacht ik niet dat Sport1 winst zal maken. De rechten op Formule 1 zijn duur en ik denk dat het aantal fans dat een abonnement nam om de Formule 1 is tegen gevallen. Dus wellicht dat ze het daarom zo proberen.

Als je geen winst maakt met F1 op je betaalpakket is F1 op je semi-open zender helemaal geen goed idee, toch? Je blijft de rechten betalen maar je genereert er nog minder inkomsten uit.
óf je hebt door een veel groter bereik veel meer reclame-inkomsten die de investering dekken? Ik weet niet veel van de Hilversumse mores, maar ik mag toch aannemen dat zoiets dergelijks erachter zit?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Dat zou inderdaad wel weer een mogelijkheid kunnen zijn, denk ik. Al valt Ziggo wel onder de Nederlandse mediawet dus tijdens races zijn er volgens mij geen reclames mogelijk (vraag naar de rest: waren die er in 2015?).

Kootje


gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 22 december 2015 - 15:11:34
Citaat van: gloudiesaurus op 22 december 2015 - 14:10:22
Geen idee, het zijn dure rechten.
Ze willen vooral abonnees binnen halen.
De afgelopen tijd zijn ze wat marktaandeel verloren, wellicht dat ze dat zo willen goed maken? Ik vind Ziggo Sport nu wel een enorme pre ten op zichtte van bijv. KPN (wat ik eerst had).

Sowieso verwacht ik niet dat Sport1 winst zal maken. De rechten op Formule 1 zijn duur en ik denk dat het aantal fans dat een abonnement nam om de Formule 1 is tegen gevallen. Dus wellicht dat ze het daarom zo proberen.

Als je geen winst maakt met F1 op je betaalpakket is F1 op je semi-open zender helemaal geen goed idee, toch? Je blijft de rechten betalen maar je genereert er nog minder inkomsten uit.

Niet als je er een heleboel abonnees mee kan trekken...
Ziggo is een commercieel bedrijf dus er zal vast een gedachte achter zitten  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Hoe trek je er abonnees mee door de rechten op een open zender te plaatsen? Ik snap dat het gaat om mensen bij een andere provider dan Ziggo, maar je blijft met een ronduit overbodig betaalpakket Ziggo Sport zitten.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 22 december 2015 - 16:44:31
Hoe trek je er abonnees mee door de rechten op een open zender te plaatsen? Ik snap dat het gaat om mensen bij een andere provider dan Ziggo, maar je blijft met een ronduit overbodig betaalpakket Ziggo Sport zitten.

Wellicht dat Ziggo erop gokt dat mensen voor het gratis voetbal/ Formule 1 kiezen en daarom de overstap maken naar Ziggo.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 22 december 2015 - 15:20:10
Dat zou inderdaad wel weer een mogelijkheid kunnen zijn, denk ik. Al valt Ziggo wel onder de Nederlandse mediawet dus tijdens races zijn er volgens mij geen reclames mogelijk (vraag naar de rest: waren die er in 2015?).
Nee, ze zonden op het open kanaal de Abu Dhabi race zonder onderbrekingen uit....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Ze garanderen ook zeker niet dat ze alles gaan uitzenden. En dat zullen ze waarschijnlijk ook niet gaan doen. Wellicht wel de races maar of ze ook de Q's uitzenden is de vraag. Voor een compleet aanbod zul je uiteindelijk toch een abbo moeten nemen. Daar zal het toch op uitdraaien verwacht ik. Langzaamaan zullen ze gaan knijpen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Kwalificaties vallen samen met Engels voetbal. Nou weet ik niet helemaal meer wie welke rechten heeft maar ik geloof dat Ziggo Sport dat ook op termijn gaat uitzenden. Er vanuit gaande dat de topduels sowieso in het betaalpakket blijven wordt het afwachten wat de voorkeur gaat krijgen: de kwalificatie voor een Grand Prix of pakweg Leicester City - Crystal Palace.

Hamilton#44

RTL Duitsland zend ook nog altijd uit, volgens mij kan iedereen in Nederland dat ontvangen toch? Je kan dat via internet combineren met Sky commentaar via een stream als Duits niet je taal is.  :)