Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Jehoentelaar

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 02 november 2015 - 11:59:28
Brazilie is in het weekend van 14-11, dus die zou dan al op het nieuwe kanaal uitgezonden kunnen worden.

Ze schrijven wel dat niet alle F1 races gegarandeerd op het open kanaal uitgezonden gaan worden. Als er belangrijkere (wss dat pauper voetbal) wedstrijden live zijn, dan hebben die voorrang.

Alleen zou misschien Sport 1 Go of per wedstrijd aankopen goedkoper kunnen zijn dan 15 euro per maand afrekenen. Als je natuurlijk alleen F1 kijkt.

Sport1 heeft op de Primera Division en Champions League na bijna geen noemenswaardige voetbalrechten. De Spanjaarden spelen vooral op zaterdag(avond) en de CL is doordeweeks, dus "paupervoetbal" zal niet vaak botsen met autosport.

Perton

Citaat van: Mickey op 02 november 2015 - 15:12:36
Heb ook Sport1, maar betaal liever een beetje om zonder onderbrekingen te kunnen kijken. Zou mij niet verbazen als Ziggo reclameblokken gaat inlassen. Is daar al iets over bekend?
Nederlandse zenders mogen live sport-evenementen niet onderbreken met reclame (tenzij er natuurlijk een pauze in de wedstrijd zelf zit). Vandaar dat je bij SBS ook Formule 1 zonder reclame had, en bij RTL5/7 met, aangezien dat formeel gezien een Luxemburgse zender is.

Nu weet ik natuurlijk niet wat de regels zijn omtrent betaalzenders als Sport 1, daar zullen best wel eens andere regels voor kunnen gelden, maar mij lijkt de kans minimaal dat er reclame op zal komen.

Pancake Shield

Tot zover ik weet gelden voor betaalzenders dezelfde regels. Want de enige keer dat ik echt reclame gezien heb tijdens een sportevenement was met de kwalificatie in Austin. Zelfs vorig jaar met de crash van Raikkonen in Silverstone bleven ze tot zover ik mij kan herinneren uitzenden.

Overigens geldt het niet zo dat het alleen voetbal is dat de F1 kan dwarsbomen. Golf, basketbal etc worden ook op dat Ziggo sportkanaal uitgezonden. Al verwacht ik dat de rangorde wel voetbal > F1 > andere sporten is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Het staat in de Nederlandse mediawet dat er, zoals Perton zegt, geen reclameblokken mogelijk zijn tijdens live sportevenementen. NPO en SBS zijn Nederlands, RTL is Luxemburgs en hoe het met FOX zit weet ik niet (verder niet erg relevant).

-Nino-

#1189
Citaat van: gloudiesaurus op 02 november 2015 - 14:43:46
http://www.gppits.net/nieuws/gratis_formule_1_voor_ziggo_abbonees/

Goed nieuws!

Zo wordt Ziggo extreem aantrekkelijk voor abonnees, in ieder geval voor mij.
Alleen mijn abonnement op Sport1 ga ik waarschijnlijk wel opzeggen zo...

Als je enkel en alleen voor de Formule 1 een abonnement hebt op Sport1, zou ik zeggen: opzeggen is zeker het overwegen waard.
Maar van de overige racesporten: GP2, GP3, Porsche Super Cup, Formule E, Nascar, IndyCar, WRX, Formule 3, DTM, Porsche Carrera, Audi TT, ADAC GT, Ferrari Challenge weet ik niet of ze zo veel zullen laten zien op het open kanaal. En wat kan en gaat men in 2016 doen?

Allereerst dit:
"Ziggo liet ons bovendien weten dat Ziggo Sport Golf en Ziggo Sport Racing binnen enkele maanden in HD beschikbaar zullen komen, in tegenstelling tot de Select en Voetbal zenders zijn deze kanalen op dit moment nog niet in HD te ontvangen."

Wat het aanbod betreft:

Optie:
Men laat het zoals het nu is.

Optie:
Er zijn verschillende sporten aan het aanbod van Sport1/Ziggo Sport toegevoegd: o.a. NL Hockey; NL Basketbal; NL Volleybal; WK Handbal, Veldrijden.
Ik verwacht ook nog wel rare dingen binnen de racesport. Liberty Global is het bedrijf van John Malone. Wat valt er zoal onder Liberty Global? Ziggo; Sport1 en in België Telenet. In België is per 01 november 2015 Motors TV uit het aanbod van Telenet gehaald vanwege "grote overlap" met andere zenders. Motors TV heeft onder andere de live uitzendrechten van o.a.: Formule 3; WEC; ELMS; USCC; Blancpain Endurance; International Endurance Series; International GT Open; British GT; V8 Supercars; Goodwood; CIV Motorcycle, MX en Le Touquet.
Nu was er in 2013 ook al onzekerheid over de doorgifte van Motors TV bij Ziggo. De samenwerking tussen Ziggo en Sport1 zou wel eens nadelig uit kunnen pakken voor Motors TV. Ziggo Sport zou jacht kunnen gaan maken op deze uitzendrechten (al hoewel de tweewielers niet meer bij Sport1 te zien zijn maar bij Eurosport: MotoGP; WSBK; BSB, CEV, MX). 

Optie:
Ziggo Sport zal na dit seizoen vast wel een indicatie hebben van de kijkcijfers van de verschillende autosporten die het dit jaar heeft uitgezonden. Misschien dat het aan de hand daarvan het aanbod uitbreidt met (kwalificatie)trainingen of uitbreidt met live-uitzendingen van supportklasses (Nascar Xfinity, IndyLights, ADAC F4) of een echt samenvattingsprogramma met daarbij persconferenties, etc.

En wat te denken van het BTCC, Dutch Supercar Challenge, etc. ?


Ik heb de vraag halverwege het seizoen ook al eens gesteld, maar nu richting het einde van het seizoen vraag ik het nog maar eens: wat zouden jullie, wat het aanbod betreft, graag (anders) willen zien op Sport1/Ziggo Sport Totaal?


Hamilton#44

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2015 - 14:22:52
Citaat van: Hamilton#44 op 02 november 2015 - 13:42:04
Als ik de berichtgeving zo lees denk ik dat de ochtend- en avondraces (tijdzone Europa) van F1 live uitgezonden gaan worden op het gratis kanaal, overige races conflicteren denk ik met voetbal. En ze gaan niet alles gratis weggeven natuurlijk.  :)
Waar lees je die berichtgeving?

Ze zeggen dat de races die niet concurreren met voetbal wedstrijden worden uitgezonden. Dat zijn waarschijnlijk dan de ochtend- en avondraces (Europese tijd). Dat lees ik tussen de regels door.  :)

Jehoentelaar

Er wordt op zondagavond in een aantal Zuid-Europese landen (waarvan de rechten bij Sport1 liggen) gewoon gevoetbald, dus dat gaat niet helemaal op.

Jehoentelaar

Citaat van: -Nino- op 02 november 2015 - 16:28:51
Als je enkel en alleen voor de Formule 1 een abonnement hebt op Sport1, zou ik zeggen: opzeggen is zeker het overwegen waard.
Maar van de overige racesporten: GP2, GP3, Porsche Super Cup, Formule E, Nascar, IndyCar, WRX, Formule 3, DTM, Porsche Carrera, Audi TT, ADAC GT, Ferrari Challenge weet ik niet of ze zo veel zullen laten zien op het open kanaal. En wat kan en gaat men in 2016 doen?
Allemaal niet, denk ik. Hooguit de Indianapolis 500 en een verdwaalde Formula E-race.

CitaatOptie:
Er zijn verschillende sporten aan het aanbod van Sport1/Ziggo Sport toegevoegd: o.a. NL Hockey; NL Basketbal; NL Volleybal; WK Handbal, Veldrijden.
Ik verwacht ook nog wel rare dingen binnen de racesport. Liberty Global is het bedrijf van John Malone. Wat valt er zoal onder Liberty Global? Ziggo; Sport1 en in België Telenet. In België is per 01 november 2015 Motors TV uit het aanbod van Telenet gehaald vanwege "grote overlap" met andere zenders. Motors TV heeft onder andere de live uitzendrechten van o.a.: Formule 3; WEC; ELMS; USCC; Blancpain Endurance; International Endurance Series; International GT Open; British GT; V8 Supercars; Goodwood; CIV Motorcycle, MX en Le Touquet.
Nu was er in 2013 ook al onzekerheid over de doorgifte van Motors TV bij Ziggo. De samenwerking tussen Ziggo en Sport1 zou wel eens nadelig uit kunnen pakken voor Motors TV. Ziggo Sport zou jacht kunnen gaan maken op deze uitzendrechten (al hoewel de tweewielers niet meer bij Sport1 te zien zijn maar bij Eurosport: MotoGP; WSBK; BSB, CEV, MX).

Rechten van sporten als Basketbal liggen bij de NOS en die sporten trekken in Nederland zodanig weinig bekijks dat je daar niks van hoeft te verwachten. Hooguit een finale links en rechts, maar geen competitiewedstrijden.

De hele reeks autosportklassen die je noemt zijn volgens mij oninteressant voor Ziggo Sport aangezien ze meer zijn dan een autosportzender en autosport in Nederland behoudens Formule 1 nauwelijks bekijks trekt. Enige uitzondering is de Le Mans 24H, die afgezet tegen de meeste sportseizoenen gunstig valt om uitgezonden te worden (al gaan die rechten los van het WEC en is het weinig zinvol om die uit te zenden als Eurosport en RTL de rechten hebben - er vanuit gaande dát ze die hebben).

CitaatOptie:
Ziggo Sport zal na dit seizoen vast wel een indicatie hebben van de kijkcijfers van de verschillende autosporten die het dit jaar heeft uitgezonden. Misschien dat het aan de hand daarvan het aanbod uitbreidt met (kwalificatie)trainingen of uitbreidt met live-uitzendingen van supportklasses (Nascar Xfinity, IndyLights, ADAC F4) of een echt samenvattingsprogramma met daarbij persconferenties, etc.

En wat te denken van het BTCC, Dutch Supercar Challenge, etc. ?
IndyCar doet het altijd slecht in Nederland dus IndyLights wordt sowieso een no-go. NASCAR idem. ADAC F4 zal bijna niemand überhaupt kennen. Supercar Challenge-samenvattingen zijn in handen van SBS en voor BTCC geldt hetzelfde als ADAC F4: geen hond die dat in Nederland kijkt. In ieder geval lang niet genoeg om de kosten van de aankoop van TV-rechten te rechtvaardigen en helemaal niet genoeg om BTCC-uitzendingen te verkiezen boven andere sporten. We mogen Nederland echt niet overschatten als autosportland; dat stelt bijzonder weinig voor en buiten Formule 1 zal daar weinig rek in zitten.

CitaatIk heb de vraag halverwege het seizoen ook al eens gesteld, maar nu richting het einde van het seizoen vraag ik het nog maar eens: wat zouden jullie, wat het aanbod betreft, graag (anders) willen zien op Sport1/Ziggo Sport Totaal?

Loop vooral niet te hard van stapel. Liever twee of drie autosportklassen die goed te volgen zijn dan vijftien autosportklassen met inconsequente uitzendingen en wisselende uitzendtijden.

gloudiesaurus

Amerikaanse autosporten interesseren me helemaal niet. Geloof ook niet dat er op Sport1 veel naar NASCAR in Nederland wordt gekeken.

Ik volg wel GP2 en af en toe GP3 of Formule 3. Al is Formule 3 gratis via een live stream te bekijken. GP2 is een pluspunt maar om daar elke maand 15 euro voor te betalen?

Spaans voetbal is leuk, maar als dat ook op het gratis kanaal komt?

Nederlandse autosport zoals de Supercar Challenge leeft ook niet. In het verleden moest sponsoren altijd betalen om het uit te zenden, er is namelijk bijna niemand die er interesse in heeft....

Om terug te komen op je vraag ik zou Sport1/Ziggo Sport Totaal vooral zo houden. Dus op gratis kanaal Ziggo sport de Formule 1 race en kwalificaties uitzenden de grote Spaanse wedstrijden. Ik weet zeker dat de Formule 1 op een gratis kanaal kijkcijfers zal trekken, zeker met Verstappen in de Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 02 november 2015 - 17:45:39
Spaans voetbal is leuk, maar als dat ook op het gratis kanaal komt?

De grote wedstrijden niet maar af en toe kan het best om de interesse te wekken.

Jehoentelaar

Oh, op RTL wordt in een interview met een mannetje van Ziggo juist gemeld dat dingen als de nationale basketbalcompetitie wel worden uitgezonden. Dat had ik in eerdere berichtgeving over het hoofd gezien.

Jehoentelaar

Excuus voor de triple-post, maar het gaat ineens hard hier.

Citaat van: gloudiesaurus op 02 november 2015 - 17:45:39
Om terug te komen op je vraag ik zou Sport1/Ziggo Sport Totaal vooral zo houden. Dus op gratis kanaal Ziggo sport de Formule 1 race en kwalificaties uitzenden de grote Spaanse wedstrijden. Ik weet zeker dat de Formule 1 op een gratis kanaal kijkcijfers zal trekken, zeker met Verstappen in de Formule 1.

Juist niet denk ik; door de kijkcijferkanonnen weg te halen bij Sport1 vermoord je die zenders in een keer. Ik denk dat het een mix wordt van minder interessante voetbalwedstrijden, diverse minder populaire sporten en een aantal Formule 1-races. Zo heeft Ziggo Sport een leuk aantal kijkers maar blijft Sport1 rendabel doordat niet alles één op één naar Ziggo Sport verhuist.

Arthur

Aan een paar Formule 1 races hebben we niet zoveel. Tenzij die in te passen zijn met de BBC. Dan weer wel natuurlijk!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Het gaat er ook niet om of 'we' er wat aan hebben, die bedrijven willen (en moeten) geld verdienen. Al zou het natuurlijk wel mooi zijn als het her en der gunstig te combineren valt met de Engelsen - dat weten Ziggo en Sport1 echter natuurlijk ook.

Arthur

Even anders gezegd [geld verdienen]; de eigenaar van Ziggo en Sport1 is dezelfde eigenaar. De winst die men met dit kanaal beoogd te behalen zijn de klanten die men bij concurrent KPN hoopt weg te kapen. De vraag verder is of men Sport1 [dat zou verdwijnen] integraal opneemt in het gratis sportkanaal waarbij de Formule 1 ongewijzigd gehandhaafd wordt. Wat ik vrees is dat er geknipt wordt; minder races, of geen Q meer of samenvattingen i.p.v. liveraces. Dan vind ik het leuk dat het er komt maar niet veel meer dan dat.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel