Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Kootje

Tsja ... ik moet me er echt op focussen, anders kan ik het A; niet goed genoeg lezen en is B; hetgeen ik wil zien vaak net voorbij gekomen. :-[ :'(


Mickey

Wat ik irritant vind aan die balk, is dat de onderlinge gaten bij een ronde achterstand niet te zien zijn. Maar om er nou met een tablet naast de live timing bij te gaan houden gaat me ook te ver.

0634

Dát is inderdaad wél een nadeel. Maar dat is soms, als ze de achterstand op de leider weergeven. De helft van de tijd geven ze de onderlinge afstanden door en dan staan de gelapte rijders er ook bij.

Perton

Eigenlijk zou je zoals bij IndyCar of NASCAR gewoon een voortdurend doorlopende balk moeten hebben. Maar goed, dan gaan de Europeanen weer miepen dat er telkens een balk in beeld staat, waarschijnlijk :P. Ik denk dat als er een beetje goed over nagedacht het prima kan worden gedaan op een manier die niet afleidt. Zo vind ik de tussenstand tijdens de kwalificatie die altijd links in beeld is (met hun drieletterige afkortingen) ook niet storend.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 27 september 2015 - 17:23:15
Eh... bril?

Daarmee verhelp ik alleen probleem A, niet B. En dan is er idd nog wat Mickey zegt, het is niet altijd het onderlinge verschil, maar evenzo vaak de achterstand op de leider of het aantal stops. Maar goed ... het is verder 'n prima hulpmiddel waar ik best gebruik van maak als Mol me niet vd gewenste info voorziet, maar ik heb liever dat Mol me die info wel geeft zodat ik me gewoon op de race zelf kan focussen. Zeker wanneer er 'n spannend gevecht gaande is zoals vandaag het geval was.

Wings

Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 14:29:57
Tsja ... jullie rekenen hem daarop af, ik was er juist blij mee. Wat er op tv te zien was zie ik namelijk zelf ook wel, daar heb ik Mol niet voor nodig, maar de rondetijden van Max en Carlos zie ik dan weer niet. ;)

Zo kun je het inderdaad ook bekijken. Oftewel, een kok kan niet naar alle monden koken blijkt wel weer. Ik stoor me verder niet aan mij en net als jou vind ik dat hij niet per sé hoeft te vertellen wat ik zelf ook zie maar vind ik de randzaken daar omheen wel eens prettig. Ik heb ook altijd het idee dat hun meer schermen hebben en meer zien dan wij. Denk aan een motor die rookt, Max die Alonso niet heeft ingehaald, of juist een pitstop die de regie niet oppikt. Ondanks livetiming vind ik dat wel prettig. Mij hoor je dan ook niet klagen. Plus, hij bedient zijn publiek natuurlijk. Max is een ontzettende hype aan het worden en de meesten die nu kijken (natuurlijk niet de die-hard fans zoals wij) kijken voor Max. Lekker belangrijk dat op P15 ene Kvyat ene Nasr inhaalt (bij wijze van spreke). 

Arthur

Ik heb Mol niet nodig om op de hoogte te blijven van de verschillen in rondetijden. Die balk onderin is vrij simpel als je kunt rekenen [en dat is niet de beste eigenschap van Mol]. Ik wil het objectief commentaar en als ik bovenstaande reacties lees is Mol niets veranderd. Waarschijnlijk enorm enthousiast maar ook veel te chauvinistisch en nog steeds mist hij de belangrijkste acties op de baan. Laat maar dus...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Waar kijk jij Formule 1 dan? BBC en RTL zijn net zo chauvinistisch. Nagaan dat zij ook nog eens veel breder publiek hebben.

0634

Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 18:05:51
Citaat van: Jeroen op 27 september 2015 - 17:23:15
Eh... bril?

Daarmee verhelp ik alleen probleem A, niet B. En dan is er idd nog wat Mickey zegt, het is niet altijd het onderlinge verschil, maar evenzo vaak de achterstand op de leider of het aantal stops. Maar goed ... het is verder 'n prima hulpmiddel waar ik best gebruik van maak als Mol me niet vd gewenste info voorziet, maar ik heb liever dat Mol me die info wel geeft zodat ik me gewoon op de race zelf kan focussen. Zeker wanneer er 'n spannend gevecht gaande is zoals vandaag het geval was.

Het klopt dat het niet altijd het onderlinge verschil is maar dat staat ondanks dat altijd nog veel vaker in beeld dan dat Mol rondetijden doorgeeft.

Los daarvan kan je ook wanneer ze de stand tov de leider doorgeven wel zien hoe groot de onderlinge gaten zijn, he  ;).

Maar okee, ik kan me prima voorstellen dat jij het prettiger vind als het genoemd wordt en nog weer anderen pakken blijkbaar een mobiel met een app. Ieder zo zijn ding.

Arthur

Citaat van: Wings op 27 september 2015 - 18:24:26
Waar kijk jij Formule 1 dan? BBC en RTL zijn net zo chauvinistisch. Nagaan dat zij ook nog eens veel breder publiek hebben.

BBC|RTL zijn minder schreeuwerig dan Mol [in al zijn enthousiasme] en maken ook minder fouten. Dat laatste komt waarschijnlijk omdat ze het met zijn tweeën doen en Mol blijkbaar nog steeds van mening is dat niemand het beter kan dan hij alleen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Ik weet dat hij dat voor jaren terug heeft geroepen. Of dat nu nog zo is geen idee.

Robbert65

Citaat van: gloudiesaurus op 27 september 2015 - 16:38:01
Ik kijk ook vaak mee op de Formula 1 app naar rondetijden. Gebruik het op mijn telefoon op Ipad.
Soort van tweede scherm dus.

Eigenlijk hetzelfde tweede scherm als Olav  ;)

Wat Olav in het begin nog wel eens deed, maar nu niet meer, is Twitter volgen.
Veel teams posten tijdens de race al updates.
precies, F1.com live timing en Twitter aan ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#1078
Citaat van: Arthur op 27 september 2015 - 20:33:41
Citaat van: Wings op 27 september 2015 - 18:24:26
Waar kijk jij Formule 1 dan? BBC en RTL zijn net zo chauvinistisch. Nagaan dat zij ook nog eens veel breder publiek hebben.

BBC|RTL zijn minder schreeuwerig dan Mol [in al zijn enthousiasme] en maken ook minder fouten. Dat laatste komt waarschijnlijk omdat ze het met zijn tweeën doen en Mol blijkbaar nog steeds van mening is dat niemand het beter kan dan hij alleen.
BBC en SKY Sports zijn professioneel en erg sterk in kennis en kunde, BBC werkt met Eddy Jordan en David Coulthard, SKY met Johnnie Herbert en Martin Brundle. Verder hebben beide een team van ervaren journalisten / commentatoren / verslaggevers die alle met een eigen rolverdeling aan het werk zijn gedurende de hele week op de circuits. De kwaliteit daarvan is vergelijkbaar met hoe de NOS grote WK en EK voetbaltoernooien, of vroeger de TdF deed. Mol doet interviews, commentaar en research allemaal zelf, vroeger had hij Allard Kalf en die tandarts altijd bij zich. Je kunt van Mol niet verwachten dat hij bijna in zijn eentje hetzelfde presteert als de grote producties van BBC en SKY.

RTL is onvoorstelbaar slecht. Twee commentatoren die volkomen langs de actualiteit lullen, geen idee hebben van wat er gebeurt, wie wie is en wat waar rijdt, onzin uitkramen en meningen hebben over irrelevante zaken. zum Kotzen. Maar ik heb verder geen mening over die RTL uitzendingen natuurlijk....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 27 september 2015 - 16:53:01
Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 15:35:04
Maar hoe let je op die gaten als de regie ze niet in beeld brengt? Dan heb je toch echt de rondetijden of die balk onderin beeld nodig nietwaar? Die balk leid mij teveel af vd actie in beeld, dus vind ik het wel prettig dat Mol dit voor me doet. Maar inderdaad, das persoonlijk.

Hoe leidt het af? Totaal niet bij mij. Die balk schiet het grootste deel van de tijd onderin beeld langs en af en toe kijk ik even naar het onderlinge verschil. Als het interessant is, zoals nu met Max en Sainz, dan kijk ik een paar keer per ronde. Een enkele oogopslag en je ziet de gap. Leidt mij echt totaal niet af.

Wat mij wel afleidt is wat Gloudi hierboven zegt: met een app op je telefoon gaan zitten pielen. Daar begin ik niet aan. De tijden op zich interesseren met niks. Net als met die stats die je soms in beeld ziet met 'best lap' en 'last lap' van elke rijder. Daar kijk ik nevernooit naar.

Ieder zijn ding. Ik zie op de live timing soms meer dan op tv. Hoe gat zich ontwikkelt, wie er snel is...
Maar ieder zijn ding.

Denk dat het voor Mol ook lastig is om na zoveel jaar iemand naast je neer te zetten.
Op Sport1 deden ze het met Van Dam en nog Albers/ Doornbos/ Coronel/ Verstappen.
Het was eigenlijk allemaal slecht... dan heb ik liever Mol alleen.

Destijds was een pitcommentator wel een echte toevoeging, vooral zoals Kalff het deed.
Ze hebben er in de hoogtijdagen bij RTL zelfs een tijdje 2 gehad, Jack Plooij. Dat vond ik dan weer helemaal niks  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is