Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

0634

Klopt. Dat bedoelde ik eerder deze week ook: ik erger me niet aan chauvinisme, ook niet van Britten of Duitsers, alleen moet dat chauvinisme niet in de weg zitten van de actualiteit op de baan. Als er elders actie genoeg is, hoef ik de ronde tijd van Verstappen niet te weten. Dat komt dan straks wel weer.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 27 september 2015 - 09:12:10
Ik heb mij vandaag voor het eerst sinds lange tijd geirriteerd aan Mol. Niet zo zeer, omdat hij een aantal dingen in het begin miste  (Rosberg van P1 naar P4 bv). Maar vooral dat terwijl hij zich concentreerde op de rondentijden van Verstappen en Sainz, hij een aantal inhaalacties miste. Beetje chauvinisme is goed, maar dit is gewoon fout.

Het is logisch dat hij zich toespitst op Nederlands publiek. Verstappen is een snelgroeiende hype. Hij is de reden dat mensen weer Formule 1 gaan kijken. De mensen die een abonnement nemen zijn zijn klanten die hij moet bedienen. Als het grootste gros kijkt voor Max leg je daar het accent op. Doen de Engelsen en Duitsers niet anders. Tot nu toe heb ik mij daar niet aan gestoord eigenlijk. De regie heeft het gevecht in de middenmoot ook veel in beeld gebracht. Dat hij dan mist dat Rosberg terugviel, sja, ik vind het geen ramp eigenlijk. Rosberg die niet goed wegkomt is niet nieuw, en in het midden gebeurde er meer (Massa - Ricciardo, Sainz - Pérez).

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 27 september 2015 - 10:31:28
Citaat van: Pancake Shield op 27 september 2015 - 09:12:10
Ik heb mij vandaag voor het eerst sinds lange tijd geirriteerd aan Mol. Niet zo zeer, omdat hij een aantal dingen in het begin miste  (Rosberg van P1 naar P4 bv). Maar vooral dat terwijl hij zich concentreerde op de rondentijden van Verstappen en Sainz, hij een aantal inhaalacties miste. Beetje chauvinisme is goed, maar dit is gewoon fout.

Het is logisch dat hij zich toespitst op Nederlands publiek. Verstappen is een snelgroeiende hype. Hij is de reden dat mensen weer Formule 1 gaan kijken. De mensen die een abonnement nemen zijn zijn klanten die hij moet bedienen. Als het grootste gros kijkt voor Max leg je daar het accent op. Doen de Engelsen en Duitsers niet anders. Tot nu toe heb ik mij daar niet aan gestoord eigenlijk. De regie heeft het gevecht in de middenmoot ook veel in beeld gebracht. Dat hij dan mist dat Rosberg terugviel, sja, ik vind het geen ramp eigenlijk. Rosberg die niet goed wegkomt is niet nieuw, en in het midden gebeurde er meer (Massa - Ricciardo, Sainz - Pérez).

Tuurlijk dat van Rosberg is typisch Mol, daar ergerde ik me dan ook niet aan. En het is ook niet erg dat hij het accent legt op Verstappen. Maar in het gevecht: Ericsson-Kvyat miste hij compleet dat Kvyat Ericsson inhaalde door achter Raikkonen aan te glippen, terwijl dat vol in beeld was geweest. Pas in de herhaling zag hij het voor de eerste keer. "Laten we eens kijken hoe Kvyat Ericsson inhaalt, oh nee dat is Raikkonen. Oh, Kvyat glipt gelijk mee" Hij was op dat moment te druk bezig met de rondentijden van Verstappen-Sainz. Als er geen actie op de baan is no problem. Maar bijna gedurende de hele tijd dat dat clubje dicht bij ellkaar zat, was het alleen maar: Verstappen is zoveel sneller dan Sainz, Verstappen is nu 1.3 seconden weg van Sainz, Verstappen rijdt snellere ronden dan Sainz. Ja, mooi, maar ondertussen is er wel allerlei actie op de baan, dat is toch wel iets belangrijker.

Ik denk dat de BBC/Sky en RTL toch wel opletten op wat er gebeurt dan.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Verschil is dat de BBC moet 2 commentatoren zit. Dan kan er een op het scherm voor de rondetijden kijken en een kijkt gewoon op de TV. Mol doet alles alleen. Logisch da thij dan soms wat kan missen.

Ik vind het overigens wel goede info die rondetijden van Max  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik ook. Maar niet als er actie elders op de baan is.

Wings

@Pancake Shield, helder. Ik heb me er echter niet aan gestoord.

+ wat ik eerder schreef over het publiek van Mol;
+ wat gloudiesaurus zegt.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 27 september 2015 - 11:12:19
Verschil is dat de BBC moet 2 commentatoren zit. Dan kan er een op het scherm voor de rondetijden kijken en een kijkt gewoon op de TV. Mol doet alles alleen. Logisch da thij dan soms wat kan missen.

Ik vind het overigens wel goede info die rondetijden van Max  ;)
sorry maar ik vind dit een kulargument. Mol wil niet een duocommentator. Dat is alsof je een rallycoureur zonder navigator laat rijden omdat ie dat zo wil en als ie elke rally crasht zegt "jamaar hij heeft geen navigator"  mol heeft er ooit voor zo gekozen om het op deze manier te doen, nou dan mag hij ook op de nadelen van het systeem worden afgerekend. Vind ik.

Pancake Shield

Citaat van: gloudiesaurus op 27 september 2015 - 11:12:19
Verschil is dat de BBC moet 2 commentatoren zit. Dan kan er een op het scherm voor de rondetijden kijken en een kijkt gewoon op de TV. Mol doet alles alleen. Logisch da thij dan soms wat kan missen.

Ik vind het overigens wel goede info die rondetijden van Max  ;)

Soms wat missen is niet erg. Maar de afloop van dat hele gevecht Perez-Ericsson-Kvyat-Ricciardo miste hij, omdat hij de ronde-tijden van Verstappen zat op te dreunen. Mol staat er om bekend dat hij wel eens wat mist en ik ben wel de laatste die hem daarop afrekent. Maar als jij consequent actie op de baan, omdat je rondetijden van een andere coureur op zoekt. Tsja...dan is er toch iets mis. Zoals ik zeg, af en toe iets missen is echt niet erg. Maar vandaag was het echt wel extreem, omdat hij constant naar zijn tijdenmonitor bleef kijken ipv naar de camera-beelden. 
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Tsja ... jullie rekenen hem daarop af, ik was er juist blij mee. Wat er op tv te zien was zie ik namelijk zelf ook wel, daar heb ik Mol niet voor nodig, maar de rondetijden van Max en Carlos zie ik dan weer niet. ;)

0634

Die zie je niet nee, maar je ziet wel tamelijk constant de onderlinge gaps tussen de rijders. En als een gap in een ronde van 7,2 naar 5.8 gaat dan weet ik ongeveer wel wie de snelste van de twee is.

Iedereen kickt altijd op die tijden maar die doen mij nooit vedel. Of het precies 1:35.354 of 1:34,987 interesseert me eigenlijk nog minder dan korfbal.

Kootje

Exacte tijden doen mij ook weinig, maar zoals vanochtend met Max en Carlos vind ik het wel fijn om te horen of en hoeveel hij per rondje inloopt. Tuurlijk kan je dat ook zelf in de gaten houden dmv die balk onderin, maar dan mis ik dus wat er op de baan gebeurt. Ben nu eenmaal geen vrouw, kan maar één ding tegelijk.

0634

Ieder zijn ding uiteraard, maar ik let alleen op de relevante gaten. Vandaag een beetje Rosberg-Vettel en uiteraard Sainz-Verstappen. De rest van de gaps niet echt. Dat zegt mij veel meer dan de rondetijden die Mol op dreutelt. Maar nogmaals: dit is misschien allemaal erg persoonlijke voorkeur.

Kootje

Maar hoe let je op die gaten als de regie ze niet in beeld brengt? Dan heb je toch echt de rondetijden of die balk onderin beeld nodig nietwaar? Die balk leid mij teveel af vd actie in beeld, dus vind ik het wel prettig dat Mol dit voor me doet. Maar inderdaad, das persoonlijk.

gloudiesaurus

Ik kijk ook vaak mee op de Formula 1 app naar rondetijden. Gebruik het op mijn telefoon op Ipad.
Soort van tweede scherm dus.

Eigenlijk hetzelfde tweede scherm als Olav  ;)

Wat Olav in het begin nog wel eens deed, maar nu niet meer, is Twitter volgen.
Veel teams posten tijdens de race al updates.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 15:35:04
Maar hoe let je op die gaten als de regie ze niet in beeld brengt? Dan heb je toch echt de rondetijden of die balk onderin beeld nodig nietwaar? Die balk leid mij teveel af vd actie in beeld, dus vind ik het wel prettig dat Mol dit voor me doet. Maar inderdaad, das persoonlijk.

Hoe leidt het af? Totaal niet bij mij. Die balk schiet het grootste deel van de tijd onderin beeld langs en af en toe kijk ik even naar het onderlinge verschil. Als het interessant is, zoals nu met Max en Sainz, dan kijk ik een paar keer per ronde. Een enkele oogopslag en je ziet de gap. Leidt mij echt totaal niet af.

Wat mij wel afleidt is wat Gloudi hierboven zegt: met een app op je telefoon gaan zitten pielen. Daar begin ik niet aan. De tijden op zich interesseren met niks. Net als met die stats die je soms in beeld ziet met 'best lap' en 'last lap' van elke rijder. Daar kijk ik nevernooit naar.