Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Jehoentelaar

Je kan een zender ook voor een bepaald tijdslot openstellen, dus mochten ze die manier kiezen zal dat het wel worden.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 18:46:14
Je kan een zender ook voor een bepaald tijdslot openstellen, dus mochten ze die manier kiezen zal dat het wel worden.

Ligt er dan wel aan WAT ze openstellen. Gaat het op slot voor een F1 race en daarna weer open? Dan is het zinloos omdat iedereen dan de wijk naar RTL of BBC neemt. CL zou dus niet kunnen omdat SBS de open rechten heeft? Kun je daar een slotje ophangen gedurende de wedstrijden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Misschien is dat zinloos, maar Sport1 heeft geen miljoenen euro's aan rechtengelden betaald om vervolgens ruim vier miljoen potentiële kijkers via een andere (goedkopere) route de races te laten zien. Ik zie het eerder gebeuren dat dat Ziggo Sport de races integraal herhaalt en/of samenvattingen uitzendt, misschien in combinatie met een enkele live race als promotietool voor Sport1.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 20:05:21
Misschien is dat zinloos, maar Sport1 heeft geen miljoenen euro's aan rechtengelden betaald om vervolgens ruim vier miljoen potentiële kijkers via een andere (goedkopere) route de races te laten zien. Ik zie het eerder gebeuren dat dat Ziggo Sport de races integraal herhaalt en/of samenvattingen uitzendt, misschien in combinatie met een enkele live race als promotietool voor Sport1.

Wat ik zeg, wellicht betaalt Ziggo een mooie vergoeding aan Sport 1 zodat de lasten m.b.t. die rechten voor Sport 1 niet meer zo zwaar wegen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel


Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 21:18:51
Dat zou kunnen.

En zouden ze nieuwe klanten kunnen verwerven van de concurrentie [b.v. KPN] die nog wel moeten betalen voor Sport 1. Op die fiets kan het een win-win situatie zijn voor zowel Ziggo en Sport 1.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ik vraag me af of er heel veel mensen vanwege F1 overstappen naar Ziggo. Die Sport1-kijkers hebben niet allemaal alleen maar een abo voor de F1 zoals wij, maar ook voor andere sporten, zoals de PD of de CL.

Ik geloof niet zo snel dat Sport1 gratis F1 zal uitzenden. Alleen in samenvatting en wellicht een enkele race als promo. Meer niet. Denk ik.

gloudiesaurus

#1042
Geen idee. Ziggo heeft ook al rechten van Ajax. Zo zonden ze enkele wedstrijden in de voorbereiding uit.

Wellicht dat ze een sport-zender starten met exclusieve content. Dat ze ook live F1 gaan uitzenden kan ik me haast niet voorstellen. Wellicht wat losse Grand-Prix...

Feit is wel dat Sport1 en Ziggo van hetzelfde bedrijf (liberty) zijn. Als Ziggo meer klanten denkt te trekken met een sportzender dan kan liberty zo misschien haar geld verdienen ipv abbonementsgeld op Sport1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Arthur op 27 augustus 2015 - 21:36:02
Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 21:18:51
Dat zou kunnen.

En zouden ze nieuwe klanten kunnen verwerven van de concurrentie [b.v. KPN] die nog wel moeten betalen voor Sport 1. Op die fiets kan het een win-win situatie zijn voor zowel Ziggo en Sport 1.

Wat is de win voor Sport1 dan? Dit kost Sport1 abonnees, sponsoren en dus uiteindelijk de kop. Zonder abonees is Sport1 niks, ook niet als Ziggo wat voor het uitzenden van de F1 (of een andere sport) betaalt.

Mickey

Lang niet iedereen heeft Sport1 alleen voor Formule1. Ik wel trouwens.  :)

Als Ziggo met gratis F1 een veel groter publiek weet te bereiken en daarmee hun reclame-inkomsten groter ziet worden dan de inkomsten die F1 op Sport1 genereert, is de keuze makkelijk gemaakt.

En Max gaat denk ik een hoop nieuwe F1-liefhebbers in Nederland maken.

Perton

Ik ga binnenkort trouwens juist van Ziggo naar KPN, dus da's alvast compensatie voor mensen die nu naar Ziggo gaan.

Pancake Shield

Door Verstappen zijn er wel heel wat 'fans' uit hun holletje gekropen dat is wel zo en ik durf ook wel te zeggen dat Ziggo hier klanten mee gaat winnen. Alleen het zal ook wel een beetje charme-offensief zijn van Ziggo natuurlijk. Die fusie met UPC heeft heel veel klachten opgeleverd voor het bedrijf. En ze zijn natuurlijk vorige week tot twee keer natuurlijk ook 'aangevallen' door hackers. Die hackers hebben ook weer van alles geeist. Dus Ziggo kon wel wat positief nieuws gebruiken. Is er trouwens bekend gemaakt wat voor sporten (buiten F1) er nog meer op die zender komen?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2015 - 06:09:41
Citaat van: Arthur op 27 augustus 2015 - 21:36:02
Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 21:18:51
Dat zou kunnen.

En zouden ze nieuwe klanten kunnen verwerven van de concurrentie [b.v. KPN] die nog wel moeten betalen voor Sport 1. Op die fiets kan het een win-win situatie zijn voor zowel Ziggo en Sport 1.

Wat is de win voor Sport1 dan? Dit kost Sport1 abonnees, sponsoren en dus uiteindelijk de kop. Zonder abonees is Sport1 niks, ook niet als Ziggo wat voor het uitzenden van de F1 (of een andere sport) betaalt.

Ziggo en Sport 1 hebben ook dezelfde eigenaar, dus op de achtergrond spelen er ook andere belangen denk ik.

Ik zie denk ik wel wat ze proberen, Ziggo verliest al jarenlang abonnees aan KPN ect. Nu kunnen ze voor Ziggo abonnees terughalen of behouden die anders toch niet voor Sport 1 betaald hadden. De populariteit van Max geeft dat natuurlijk een mooie boost. Ze zullen met het behouden van Ziggo abonnees meer geld overhouden dan met het verliezen van Sport 1 abonnees, dat hebben ze van tevoren heus wel berekend.  :)

En als straks iedereen hooked is aan Verstappen/F1 en Max bij Ferrari races wint ( ;) ) gooien ze het weer achter de decoder. 

Arthur

Ik weet nog wel een andere optie. Gratis voor een uitgeklede versie en een complete versie voor € 5,00 per maand. Zou ik best voor openstaan :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Ik heb mij vandaag voor het eerst sinds lange tijd geirriteerd aan Mol. Niet zo zeer, omdat hij een aantal dingen in het begin miste  (Rosberg van P1 naar P4 bv). Maar vooral dat terwijl hij zich concentreerde op de rondentijden van Verstappen en Sainz, hij een aantal inhaalacties miste. Beetje chauvinisme is goed, maar dit is gewoon fout.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock