Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Pancake Shield

Citaat van: Matthijs op 24 juni 2015 - 09:48:00
Citaat van: Miguel op 24 juni 2015 - 09:21:02
Citaat van: Arthur op 21 juni 2015 - 22:35:57
BBC is wat dat betreft een verademing. En ja, Duitsers hebben alleen oog voor Duitsers maar met Engelsen is dat niet veel anders.... Gelukkig had ik de race opgenomen en kon snel door de werbung heel spoelen.
Beetje zoals die Nederlanders met Max Verstappen dus.
Tja, ik snap nooit zo goed waarom dat erg is. Zeg dat 95 procent van de BBC-kijkers Brits is, en dat 95% van de RTL-kijkers Duits is. Dan is het toch logisch dat er extra veel aandacht besteed wordt aan de lokale rijders? Dan moet je je daar als 5% buitenlandse kijker niet teveel aan storen.

Waar ik mij het meeste aan stoorden bij vooral RTL is dat ze eigenlijk ook met een gekleurde bril commentaar geven. Tuurlijk is het logisch dat ze aandacht geven aan de Duitsers. En ja dan hoor ik sneller voorbij komen op welke positie Hulkenberg ligt dan Alonso. Maar als er dan een incident is waarbij een Duitse coureur betrokken is, is het meteen de schuld van de ander. En dat dan ook stug blijven volhouden, dat is waar ik mij het meeste aan irriteerde bij RTL en BBC. Overigens vind ik dat als Olav Mol dat doet bij Verstappen ook irritant.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Dit is inderdaad irritant, maar ja die verslaggevers zijn net mensen ;)

Hamilton#44

Ik heb wat nieuws bedacht, ik vind het commentaar op RTL Duitsland geen ruk aan dus ik zoek nu een stream van Sky F1 op de laptop op. Waardeloos beeld maar geluid is wel ok.  :)

Vervolgens zet ik het geluid van RTL uit en luister ik voor commentaa naar de stream (stream loopt uiteraard enkele seconden achter maar dat kan je oplossen door de TV even te pauzeren).

0634

Citaat van: Matthijs op 24 juni 2015 - 09:48:00
Citaat van: Miguel op 24 juni 2015 - 09:21:02
Citaat van: Arthur op 21 juni 2015 - 22:35:57
BBC is wat dat betreft een verademing. En ja, Duitsers hebben alleen oog voor Duitsers maar met Engelsen is dat niet veel anders.... Gelukkig had ik de race opgenomen en kon snel door de werbung heel spoelen.
Beetje zoals die Nederlanders met Max Verstappen dus.
Tja, ik snap nooit zo goed waarom dat erg is. Zeg dat 95 procent van de BBC-kijkers Brits is, en dat 95% van de RTL-kijkers Duits is. Dan is het toch logisch dat er extra veel aandacht besteed wordt aan de lokale rijders? Dan moet je je daar als 5% buitenlandse kijker niet teveel aan storen.

Zo is het ook. Het moet nog wel wat objectief zijn, in de zin van: bij incidenten moet je wel onpartijdig oordelen. Maar dat het vooral veel over landgenoten gaat, daar stoor ik me niet aan.

Jozef

Citaat van: Hamilton#44 op 24 juni 2015 - 15:35:55
Ik heb wat nieuws bedacht, ik vind het commentaar op RTL Duitsland geen ruk aan dus ik zoek nu een stream van Sky F1 op de laptop op. Waardeloos beeld maar geluid is wel ok.  :)

Vervolgens zet ik het geluid van RTL uit en luister ik voor commentaa naar de stream (stream loopt uiteraard enkele seconden achter maar dat kan je oplossen door de TV even te pauzeren).

Haha, briljant. :)

-Nino-

Hallo Forumleden,

Wat zou er volgens jullie verbeterd kunnen worden aan Sport1? Ik vraag dit regelmatig zodat we met een kritische noot het maximale uit ons abonnement kunnen halen:

Huidig aanbod

Formule 1: vrije trainingen / kwalificatie / voorbeschouwing / race / nabeschouwing
GP2: race 1 / race 2
GP3: race 1 / race 2
Porsche Supercup: race

DTM: race 1 / race 2
Audi TT: race 1 / race 2 (Engels commentaar)
Porsche Carrera Cup: race 1 / race 2 (Engels commentaar)

Formule 3: race 1 / race 2 / race 3

ADAC GT Masters: race 1 / race 2 (Engels commentaar)
Ferrari EuroChallenge: Shell Cup race 1 / race 2   Pirelli Cup race 1 / race 2  (Engels commentaar)

Nascar Sprint Cup: race
Nascar Xfinity Cup: samenvatting
Nascar Truck Serie: samenvatting

Indycar: race


Perton

Aandacht (mag in samenvattingen) voor de f4 en Renault juniorklassen, fr 3.5 zou leuk zijn en om het af te maken het wk karten.

Pancake Shield

Persoonlijk ben ik ook wel heel erg voor aandacht voor de FR3.5 en eventueel FR2.0 (al dan niet in samenvattende vorm) en wellicht in de toekomst ook een uitzending voor Le Mans (dit zou best op een van de extra kanalen kunnen).

Qua andere verbeteringen zit ik vooral te denken aan niet constant hetzelfde herhalen. De vorige IndyCar-race in Fontana moest ik wachten tot maandag om dan pas de samenvatting te kunnen zien, omdat ik destijds op zaterdag de race niet kon kijken. Natuurlijk had ik tegen die tijd al samenvatting e.d. gezien. Maar als je dan keek naar het programma kwamen er herhalingen van de kwalificatie van de GP van Canada en de race zelf, terwijl de week daarvoor de race in Oostenrijk geweest was. In zo'n geval heb ik dan toch zoiets van: "Waarom zend je dan niet de samenvatting of de Indycar-race nogmaals uit?"
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Historic Grand Prix zou wel leuk zijn, al dan niet in samenvatting (of alleen de hoofdact live). Beetje exposure voor Zandvoort en die klassieke F1-auto's doen het marketingtechnisch wel goed zou je zeggen.

Kootje

#999
-

Kootje

Wat Pancake zei, meer diversiteit in herhalingen vd verschillende races. Daarnaast zou ik graag meer programma's als F1 Legends, the Fast Lane ed zien, zelfde geld voor de jaaroverzichten. Maar ... belangrijker nog: Een horizontale programmering, ipv het lukrake uitzenden dat ze nu doen. 

Edwin90

Wat meer diversiteit in het herhalen zou inderdaad misstaan. Ik heb 's morgens de zender altijd even aanstaan, maar in laat ik zeggen de helft van de gevallen is de Grand Prix van MaleisiĆ«, Bahrein of Monaco er op.  ;D De GP van AustraliĆ« zie je dan bijvoorbeeld nooit voorbijkomen. Het zou leuk zijn om bijvoorbeeld naast alleen F1 ook eens een DTM, Formule 3, WRX of een Indycar uit te zenden.

Nieuwe content is overigens altijd beter, maar kan me voorstellen dat die niet onbeperkt beschikbaar is.  ;D

0634

Mol had overigens een goed punt in Hongarije: de pitstops waren nauwelijks te volgen. We zagen de Mercs een een Ferrari hier of daar, maar alles daarachter zag je nauwelijks. Zelfs de DT van Max is nooit in beeld geweest. Mol zei dat hij vind dat iedere top 10-stop in beeld moet worden gebracht tenzij er ontzettend veel actie op de baan is. En dat ben ik wel met hem eens eigenlijk. In Hongarije was de regie matig.

Arthur

Wellicht komt dat omdat er deze race zoveel OP de baan te beleven was.... 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Laten we wel wezen: er is een fase van bijna drie kwartier geweest dat er weinig gebeurde. Ik heb inderdaad ook weinig pitstops gezien op momenten dat het best kon - we hebben geen 60+ doldwaze rondjes gezien.