Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Kootje

Tsja .... stond ikzelf ook niet bij stil, dus ....  ::)

Perton


Kootje

En dus mag ik wel dingen missen, maar is Olaf gelijk waardeloos?

0634

Tja, ik kan me er ook niet zo aan storen.

Perton

Citaat van: Kootje op 29 maart 2015 - 11:25:52
En dus mag ik wel dingen missen, maar is Olaf gelijk waardeloos?
Nouja het was een optelsom van dingen. Als ik alles moest opnoemen wat Mol verkeerd deed deze race, had het topic er 3 pagina's bij gekregen, en dan overdrijf ik niet. Een paar foutjes vind ik niet erg, maar Mol was gewoon echt slecht vandaag. Daarvan heb ik er dan eentje gepost.

En ja, dan ben je dus waardeloos bezig. Net als dat Affelay slechte passes en voorzetten gaf gisteren. En net als dat Pérez weer eens een domme actie had. Dat mogen we toch ook benoemen?

Pancake Shield

Het wordt gewoon tijd voor pensioen voor Olav. Of achtergrond-reportages/interviews maken. Hij mist gewoon dingen op de baan. En daarbij ga ik niet zeggen, dat ik het beter zou kunnen. Maar vroeger was hij veel scherper enzo, dat scherpe is er gewoon van af.

Mooiste voorbeeld dat ik kan geven is dat hij op de tijdmonitoren zit te kijken naar het verschillen tussen Verstappen en Sainz (Seenz) terwijl de twee volop in beeld zijn.

Zijn tijd is gewoon voorbij voor de races iig of hij zou bv een co-commentator moeten krijgen, maar dat heeft hij volgens mij altijd pertinent geweigerd.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 11:29:35
Citaat van: Kootje op 29 maart 2015 - 11:25:52
En dus mag ik wel dingen missen, maar is Olaf gelijk waardeloos?
Nouja het was een optelsom van dingen. Als ik alles moest opnoemen wat Mol verkeerd deed deze race, had het topic er 3 pagina's bij gekregen, en dan overdrijf ik niet. Een paar foutjes vind ik niet erg, maar Mol was gewoon echt slecht vandaag. Daarvan heb ik er dan eentje gepost.

En ja, dan ben je dus waardeloos bezig. Net als dat Affelay slechte passes en voorzetten gaf gisteren. En net als dat Pérez weer eens een domme actie had. Dat mogen we toch ook benoemen?

Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen persoonlijk stoor ik me daar niet zo aan als jij.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 11:26:47
Tja, ik kan me er ook niet zo aan storen.

Ik ook niet. Enige waar ik me lichtelijk aan stoorde was de lofzang aan het adres van Arrivabene? en Vettel. Alsof zij er persoonlijk verantwoordelijk voor zijn dat die Ferrari zo goed is, terwijl die nog onder door het "oude" Ferrari ontwikkeld is. Nu zullen zij best 'n bepaalde invloed gehad hebben, maar in feite plukken zij de vruchten van andermans arbeid en vind ik dat Olaf ze iets teveel eer gaf. Maar ja ... misschien speelt mijn aversie richting Ferrari daarin ook wel weer 'n rol.


Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 11:29:35
Citaat van: Kootje op 29 maart 2015 - 11:25:52
En dus mag ik wel dingen missen, maar is Olaf gelijk waardeloos?
Nouja het was een optelsom van dingen. Als ik alles moest opnoemen wat Mol verkeerd deed deze race, had het topic er 3 pagina's bij gekregen, en dan overdrijf ik niet. Een paar foutjes vind ik niet erg, maar Mol was gewoon echt slecht vandaag. Daarvan heb ik er dan eentje gepost.

En ja, dan ben je dus waardeloos bezig. Net als dat Affelay slechte passes en voorzetten gaf gisteren. En net als dat Pérez weer eens een domme actie had. Dat mogen we toch ook benoemen?

Wel 3 pagina's zonder te overdrijven? Knap, ik denk dat ik niet eens één pagina vol zou kunnen krijgen. Sterker nog, en dan overdrijf ik ook niet, ik krijg nog niet eens 'n top 10 bijeen gesprokkeld denk ik. In ieder geval niet met fouten die hij niet zelf al herstelde. Maar goed ... ik geef toe, ik was er zelf niet altijd bij met m'n gedachten. Was iets te gezellig en veel te laat vannacht. ;D

Maar idd ... je mag het best benoemen. Echter word ik altijd 'n beetje moe van die kritieken en dan vooral het gebruik van termen als waardeloos. Tuurlijk is Olaf niet zo scherp meer als vroeger, maar zo slecht is hij ook weer niet. Zoals ik al zei hersteld hij in de meeste gevallen z'n fouten tijdig genoeg, daarbij zou ik ook zo niet weten wie het beter zou kunnen. Van Dam en Kalff iig niet, en ook Winckelman vind ik persoonlijk geen topper.


Perton

Tsja dat mag. Ik vind hem wel heel slecht. En ik heb het al vaker gezegd: die handvol keren dat Mol een co-commentator naast zich had vond ik hem heel, heel, heel, heel erg goed. En ook die vier keer 'heel' is geen overdriving van me ;). Maar ja, dat wilde meneer nooit. Ik weet niet of dat nu nog zo is of dat Sport 1 er gewoon geen budget voor heeft / wil vrijmaken. Het punt is ook niet zozeer dat er iemand is die het beter zou moeten doen dan Mol, maar dat je een manier vindt hoe Mol (weer) goed kan worden. Want die mogelijkheid is er wel.

Pancake Shield

Citaat van: Kootje op 29 maart 2015 - 11:43:45
daarbij zou ik ook zo niet weten wie het beter zou kunnen. Van Dam en Kalff iig niet, en ook Winckelman vind ik persoonlijk geen topper.

Dat is eigenlijk ook het enige waarvan ik zoiets heb dat Olav voorlopig nog kan blijven zitten. Ik zie niet echt iemand die het over zou kunnen nemen. Maar aan de andere kant als je het niet probeert, dan weet je het nooit.

En zoals Perton zegt, de paar keer dat Olav een co-commentator naast zich had, was ie inderdaad veel beter. Maar dan ook echt veel. Hij doet nu alles eigenlijk in zijn eentje met het opletten op de tijdsmonitoren, de race zelf, het beeld in de pitstraat etc. Met een co-commentator zou hij zijn aandacht volledig kunnen richten op de race.


De scherpte is er overigens al een paar jaar niet meer hoor. Ik kan mij nog herinneren dat hij een paar jaar geleden zei dat Montoya iemand ging inhalen, terwijl dat toch echt Raikkonen was, toen beiden voor McLaren reden. Dus dat is nog al een tijdje geleden
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Ik vind Formule 1 kijken met Mol anders wel leuk. En hij houdt ons goed op de hoogte over Max...
Olav weet hoe het zit en straalt enthousiasme uit. Een van de redenen waarom ik een abonnement heb op Sport1

Nee Mol is 3000x beter dan die Van Dam en Winkelman samen  ;)

Het commentaarhok van Olav had trouwens vandaag technische problemen. Zijn live timing etc. was uitgevallen.
Denk dat hem dit ook wel parten heeft gespeeld vandaag.

Waar ik me aan stoor is die Kalff die zo onder uitgezakt op de bank zit bij Sport1
Die hadden ze al jaren geleden met pensioen moeten storen. Als pitreporter was hij goed maar voor de rest....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Als ik moet kiezen tussen Kalff en Mol zou ik inderdaad ook wel voor Mol gaan.

Kootje

Van 'n co-commentator word hij echt niets beter, hij heeft dan alleen minder tijd om fouten te maken en zal sneller gecorrigeerd worden.  ;D


Maar goed ... om hem beter te laten worden moet er dus 'n co-commentator komen. Daar moet echter wel de bereidheid voor zijn, bij zowel Sport1 als Mol zelf. Daarbij komt dan weer de vraag, wie zet je ernaast? Persoonlijk vond ik alleen Coronel voldoen, maar die heeft sowieso niet de tijd om er iedere race bij te zijn. Doornbos en Albers vond ik iig weinig toevoegen. Albers letterlijk, Doornbos figuurlijk. Van Kalff, Winckelman, Lammers etc. heb ik iig ook geen al te hoge pet op.


Overigens vraag ik me wel af waarom je überhaupt naar Sport1 kijkt als je Mol zo slecht vindt? Waarom kijk je dan geen Beeb en RTL+? En voor de goede orde bedoel ik dit niet als: A;s het je nietbevalt, kijk dan niet. Maar is het een serieuze vraag, aangezien ik persoonlijk nooit Sport1 zou kijken als ik me zo aan Mol; zou storen en het daarom vreemd vind dat iemand dit wel doet.

Perton

Doornbos heb ik bij Sport 1 niet meegemaakt, maar jaren geleden bij SBS of RTL vond ik hem prima te pruimen. Maar toen was ie ook nog Red Bull-testcoureur ipv iemand die het denkt helemaal gemaakt te hebben, dat kan het verschil zijn.

En waarom ik Sport 1 kijk? Heel simpel, ik heb een abbonement genomen omdat het autosportaanbod van dit jaar me enorm bevalt. Waarom zou ik dan andere zenders gaan kijken als ik hier juist specifiek mijn geld uitgeef? Mijn Duits is erg slecht dus RTL valt al af. BBC zou inderdaad een optie zijn, maar sinds de grootschalige zenderwijziging van Ziggo doet die het gek genoeg niet meer. Moet nog altijd even een monteur laten komen, want mijn vermoeden is dat de antennekast kapot is. Aan de kabel ligt het in elk geval niet. Dus voorlopig zit ik sowieso aan Sport 1 vast (of streams).

En dat is het toch een beetje, ik betaal er wel 15 euro p/m voor. Op zich niet heel veel, maar daar mag ik dan ook wat voor terugverwachten. En ik vind het heel lovenswaardig dat Sport 1 het aanbod qua autosport heeft uitgebreid en nu ook daadwerkelijk voorbeschouwingen enzo maakt (al heb ik vanochtend niet gekeken omdat ik sliep, dus over de kwaliteit ervan kan ik niet oordelen), maar dat 90% van wat ze doen goed is, betekent niet dat ik dan maar tevreden moet zijn met die andere 10%.

0634

Zo werkt het niet Perton. Sport1 is net als de belastingdienst: gewoon betalen en verder je mond houden  ;).