Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 30 september 2014 - 12:29:07
CitaatMotorsportnieuws!

Rechten MOTOGP™ voor Nederland en België naar Eurosport.

Eurosport heeft zich in Nederland en België voor vier seizoenen (2015 – 2018) verzekerd van de MotoGP™ rechten. In Nederland* gaat het om de exclusieve TV- en online rechten en in België om de pay TV- en online rechten. De rechten zijn vanaf seizoen 2016 exclusief voor Eurosport in België voor zover het gaat om de Nederlandse taal.

De overeenkomst met Dorna Sports heeft betrekking op de live (HD) coverage van alle ronden in de MotoGP™, de Moto2™ en de Moto3™, inclusief de vrije trainingen op vrijdag, de kwalificaties op zaterdag en de wedstrijdraces op zondag.

* Rechten zijn non-exclusief voor de Iveco Daily TT Assen GP

Is dit een signaal? Sport1 is de MotoGP in elk geval kwijt...

Als ze nu nog Frank Weeink meenemen naar Eurosport, zou ik misschien nog durven afstemmen...

Figge

Heb het al vaker gezegd. Content moet makkelijk en gratis beschikbaar zijn voor volgers. MOTOGP heeft te weinig diehard fans om die zoveel geld voor de race willen betalen. Voor F1 geldt het niet anders, geef het nog een paar jaartjes en het is gewoon op het open net.

Hamilton#44

Volgens mij was het in het verleden toch zelfs verplicht op een open net in Nederland?

Waarom niet zoals in Engeland, een stuk of tien races live op het open net en een grote samenvatting van de overige races vlot na het einde van de race.
Een betaalzender (Foxsports of Sport1) kan dan alle races live uitzenden. De betaalzender kan de kosten delen en heeft promotie voor zijn product op een open net en het open net kan voor de doorsnee kijker genoeg F1 aanbieden voor een normale prijs die een open net kan betalen.

Ik denk dat Foxsport dit misschien wel gaat doen. Alle races live achter de decoder en dan een select aantal races live en de overige in samenvatting op hun open net Fox.

Misschien is dit al oud nieuwe hoor maar ik heb het niet gevolgd.  :)

gloudiesaurus

Citaat van: Figge op 30 september 2014 - 13:16:53
Heb het al vaker gezegd. Content moet makkelijk en gratis beschikbaar zijn voor volgers. MOTOGP heeft te weinig diehard fans om die zoveel geld voor de race willen betalen. Voor F1 geldt het niet anders, geef het nog een paar jaartjes en het is gewoon op het open net.

MotoGP is in Nederland nog kleiner dan Formule 1.
Maar voor een motorsport/ autosportzender is MotoGP toch wel een must.

Sinds MotoGP achter de decoder stelt de sport nauwelijks nog wat voor in Nederland.

En ik denk dat Fox uiteindelijk de Formule 1 echt niet gratis gaat aanbieden.
Misschien af en toe een wedstrijd zoals bij het voetbal, als een teaser voor pay-tv kanaal.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Figge

Citaat van: gloudiesaurus op 30 september 2014 - 13:58:34
Citaat van: Figge op 30 september 2014 - 13:16:53
Heb het al vaker gezegd. Content moet makkelijk en gratis beschikbaar zijn voor volgers. MOTOGP heeft te weinig diehard fans om die zoveel geld voor de race willen betalen. Voor F1 geldt het niet anders, geef het nog een paar jaartjes en het is gewoon op het open net.

MotoGP is in Nederland nog kleiner dan Formule 1.
Maar voor een motorsport/ autosportzender is MotoGP toch wel een must.

Sinds MotoGP achter de decoder stelt de sport nauwelijks nog wat voor in Nederland.

En ik denk dat Fox uiteindelijk de Formule 1 echt niet gratis gaat aanbieden.
Misschien af en toe een wedstrijd zoals bij het voetbal, als een teaser voor pay-tv kanaal.

Dat denk ik ook. Maar als Fox NL het wil hebben komt door de naïviteit omtrent Max Verstappen.
Ze denken dat mensen voor Max Verstappen € 10 (weet niet van FOX kost trouwens) een abonnement
zullen nemen. Thats not gonna happen. Dus hier na zal men mogelijk weer naar het open net gaan.
TV is qua aanbod net als de krant hoor. De jongere generatie gaat er simpelweg niet voor betalen.
Het moet gratis zijn. Zo niet, dan kijkt men naar iets anders. Betaal TV is een klein beetje een concept
van de vorige eeuw. Diensten als Netflix en spotify hebben meer toekomst. Maar dat zou de FOM
voor F1 zelf moeten ontwikkelen.

gloudiesaurus

Pay tv kan wel werken.
Je ziet het bijvoorbeeld bij het voetbal.

Maar ik denk ook dat er maar heel weinig mensen zijn die echt een abonnement nemen enkel en alleen voor de Formule 1.
En nu Max rijdt wordt de Formule 1 voor op het open net ook weer interessanter.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Netflix is juist betaald. Ik denk dat juist de jongere generatie meer bereid is om voor content te betalen, want dat zijn wij (ik vind me met mijn 27 jaar nog altijd tot de jonge generatie behoren, vriendin en moeder zeggen immers niet voor niets dat ik eens een keer volwassen moet worden) nou eenmaal gewend. Het gaat er alleen om dat de content ook waar voor je geld is. Het probleem is alleen dat dit soort fratsen nog altijd door wat oudere mensen worden bepaald die denken dat je mensen kan trekken door een volledig pakket aan te bieden. Maar dat werk niet.

Maar dat de jongere generatie best wil betalen voor content bewijst het succes van een gratis spelletje als Candy Crush. Ook ik heb één keer betaald om een level te halen.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 30 september 2014 - 14:07:10
Pay tv kan wel werken.
Je ziet het bijvoorbeeld bij het voetbal.

Maar ik denk ook dat er maar heel weinig mensen zijn die echt een abonnement nemen enkel en alleen voor de Formule 1.
Ik denk dat die mensen er genoeg zijn, maar die mensen willen niet 15 euro per maand betalen als ze er óók voetbal en andere sporten bij krijgen, wanneer ze alleen Formule 1 willen kijken.

Voor 10 euro per maand zou ik best toegang willen hebben tot een autosportkanaal van Sport 1. Nu heb je Sport 1 Go voor een tientje in de maand, maar dat is alleen voor tablets en smartphones en die heb ik niet. Of die laatste wel, maar daar ga ik geen F1 op kijken.

Figge

Citaat van: Perton op 30 september 2014 - 14:09:08
Netflix is juist betaald. Ik denk dat juist de jongere generatie meer bereid is om voor content te betalen, want dat zijn wij (ik vind me met mijn 27 jaar nog altijd tot de jonge generatie behoren, vriendin en moeder zeggen immers niet voor niets dat ik eens een keer volwassen moet worden) nou eenmaal gewend. Het gaat er alleen om dat de content ook waar voor je geld is. Het probleem is alleen dat dit soort fratsen nog altijd door wat oudere mensen worden bepaald die denken dat je mensen kan trekken door een volledig pakket aan te bieden. Maar dat werk niet.

Maar dat de jongere generatie best wil betalen voor content bewijst het succes van een gratis spelletje als Candy Crush. Ook ik heb één keer betaald om een level te halen.

Hahahaha serieus, heb je voor CCS betaald hahaha

Ik denk dat de jongere generatie niet wil betalen. Hmm das wat ongenuanceerd. Het ligt uiteraard aan de prijs van het aanbod.
Ik denk dat producten als Netflix toekomst hebben. Waarom? Omdat je het haast ongebrensde database van series is dat je kunt kijken wanneer het jouw uitkomt, op een apparaat dat jouw het beste uitkomt. Maar betaal tv, zoals het concept nu bestaat? Daar gaat vooral de
jongere generatie niet voor betalen hoor. Pay per view wellicht wel als het goedkoop genoeg is.

Perton

Eén keer slechts maar, en ik schaamde me daarna :P

Maar inderdaad, het bestaande concept van betaaltelevisie zie ik de jongere generatie ook niet voor betalen. Ik denk dat daar het succes van de NFL Game Pass in zit. Je kan wedstrijden live bekijken, maar ook nog on demand. En in topkwaliteit. Nu heeft dat natuurlijk 17 wedstrijden per weekend en de Formule 1 één wedstrijd per twee weken, dus dat maakt iets als Gamepass ook wel aantrekkelijk. Elk weekend zijn er wel twee of drie wedstrijden die je leuk vindt. Ik zie nu zelfs dat je ook toegang hebt tot het archief van 2009-2013. En dat alles voor 125 dollar, 75 als je de playoffs en Super Bowl er niet bij neemt.

Figge

Citaat van: Perton op 30 september 2014 - 14:21:35
Eén keer slechts maar, en ik schaamde me daarna :P

Maar inderdaad, het bestaande concept van betaaltelevisie zie ik de jongere generatie ook niet voor betalen. Ik denk dat daar het succes van de NFL Game Pass in zit. Je kan wedstrijden live bekijken, maar ook nog on demand. En in topkwaliteit. Nu heeft dat natuurlijk 17 wedstrijden per weekend en de Formule 1 één wedstrijd per twee weken, dus dat maakt iets als Gamepass ook wel aantrekkelijk. Elk weekend zijn er wel twee of drie wedstrijden die je leuk vindt. Ik zie nu zelfs dat je ook toegang hebt tot het archief van 2009-2013. En dat alles voor 125 dollar, 75 als je de playoffs en Super Bowl er niet bij neemt.

Kijk, das iets wat Bernie eens moet overwegen. Gewoon in eigenbeheer bij de FOM. Slim doen, net wat je schrijft over playoffs en superbowl? WEC DTM en andere klassen benaderen en er voor een kleine meerprijs bij verkopen. Had nog nooit van NFL Game Pass gehoord, maar dat is iets voor F1. Das echt een goed concept denk ik. Dat is wel iets waar ook jongere generaties voor willen betalen denk ik.

SDG

Citaat van: Figge op 30 september 2014 - 14:36:55
Citaat van: Perton op 30 september 2014 - 14:21:35
Eén keer slechts maar, en ik schaamde me daarna :P

Maar inderdaad, het bestaande concept van betaaltelevisie zie ik de jongere generatie ook niet voor betalen. Ik denk dat daar het succes van de NFL Game Pass in zit. Je kan wedstrijden live bekijken, maar ook nog on demand. En in topkwaliteit. Nu heeft dat natuurlijk 17 wedstrijden per weekend en de Formule 1 één wedstrijd per twee weken, dus dat maakt iets als Gamepass ook wel aantrekkelijk. Elk weekend zijn er wel twee of drie wedstrijden die je leuk vindt. Ik zie nu zelfs dat je ook toegang hebt tot het archief van 2009-2013. En dat alles voor 125 dollar, 75 als je de playoffs en Super Bowl er niet bij neemt.

Kijk, das iets wat Bernie eens moet overwegen. Gewoon in eigenbeheer bij de FOM. Slim doen, net wat je schrijft over playoffs en superbowl? WEC DTM en andere klassen benaderen en er voor een kleine meerprijs bij verkopen. Had nog nooit van NFL Game Pass gehoord, maar dat is iets voor F1. Das echt een goed concept denk ik. Dat is wel iets waar ook jongere generaties voor willen betalen denk ik.

Bij MotoGP krijg je er ook het volledige archief vanaf 1992 bij in de prijs. Stel je voor dat je dat ook bij F1 zou kunnen, gewoon oude races nog eens zien. Zou geweldig zijn...

gloudiesaurus

Citaat van: Figge op 30 september 2014 - 14:36:55
Citaat van: Perton op 30 september 2014 - 14:21:35
Eén keer slechts maar, en ik schaamde me daarna :P

Maar inderdaad, het bestaande concept van betaaltelevisie zie ik de jongere generatie ook niet voor betalen. Ik denk dat daar het succes van de NFL Game Pass in zit. Je kan wedstrijden live bekijken, maar ook nog on demand. En in topkwaliteit. Nu heeft dat natuurlijk 17 wedstrijden per weekend en de Formule 1 één wedstrijd per twee weken, dus dat maakt iets als Gamepass ook wel aantrekkelijk. Elk weekend zijn er wel twee of drie wedstrijden die je leuk vindt. Ik zie nu zelfs dat je ook toegang hebt tot het archief van 2009-2013. En dat alles voor 125 dollar, 75 als je de playoffs en Super Bowl er niet bij neemt.

Kijk, das iets wat Bernie eens moet overwegen. Gewoon in eigenbeheer bij de FOM. Slim doen, net wat je schrijft over playoffs en superbowl? WEC DTM en andere klassen benaderen en er voor een kleine meerprijs bij verkopen. Had nog nooit van NFL Game Pass gehoord, maar dat is iets voor F1. Das echt een goed concept denk ik. Dat is wel iets waar ook jongere generaties voor willen betalen denk ik.

Bernie is van de oude stempel. Die snapt dat niet.

Bernie zei in Singapore nog wat sociale media maar overschat was... het zou het niet worden in de toekomst en het zou ook weer overgaan. Nou dan heb je toch echt een update gemist.
Bernie is 84 moet met pensioen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 30 september 2014 - 12:29:07
Rechten MOTOGP™ voor Nederland en België naar Eurosport.

Hopelijk geen Eurosport 2, want die zit niet in m'n pakket. :-\


Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 30 september 2014 - 12:48:38
Van mij mag F1 wel naar het open kanaal van Fox. Graag zelfs ;)

Gaat echt niet gebeuren. ::)