Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 19 augustus 2014 - 20:50:17
Citaat van: Jehoentelaar op 19 augustus 2014 - 18:25:49
Klopt; RTL7 neemt de Champions League over van Nederland NPO 3.

Naar het schijnt kunnen ze dit voor een prikkie overnemen.
Champions League is bijna nooit op zondagmiddag. Dus who knows  ;)
Als er echt weer een Verstappen-hype komt dan wordt de Formule 1 vanzelf weer interessant voor RTL7.

Maar ook weer interessanter voor Sport1. Dus gaat het om de diepste zakken.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 19 augustus 2014 - 21:04:23
Klopt maar RTL7 wil een echte mannenzender zijn.
Als je dan de champions league voor een prikkie hebt (omdat de NOS niet mee biedt) en je kan de Formule 1 erbij krijgen...
Reken maar dat er een Verstappen-mania los breekt...
Dan nog is de NOS budgettair veel sterker dan RTL7 en kun je er niet van uit gaan dat zo'n kleine zender beide dingen kan betalen. Populariteit of niet.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 20 augustus 2014 - 19:25:11
Citaat van: gloudiesaurus op 19 augustus 2014 - 21:04:23
Klopt maar RTL7 wil een echte mannenzender zijn.
Als je dan de champions league voor een prikkie hebt (omdat de NOS niet mee biedt) en je kan de Formule 1 erbij krijgen...
Reken maar dat er een Verstappen-mania los breekt...
Dan nog is de NOS budgettair veel sterker dan RTL7 en kun je er niet van uit gaan dat zo'n kleine zender beide dingen kan betalen. Populariteit of niet.
RTL 7 is onderdeel van een miljardenbedrijf. Als er door Max een paar honderduizend mensen meer gaan kijken, dan zou F1 voor RTL 7 mogelijk wel weer rendabel worden. Maar goed, zoals Jeroen al zegt gaat Sport 1 waarschijnlijk ook profiteren van de Max-mania. Wie weet krijgen we een constructie zoals in Duitsland?

Sabai

#483
In mijn omgeving is het Verstappen effect al merkbaar.  Mensen praten erover en zeggen ook weer F1 te gaan volgen als hij gaat rijden. Ik vermoed dat het Verstappen effect groter word dan het GvdG effect.

Kootje

Dat lijkt me wel ja, van Max wordt wel het eea verwacht, van Giedo niet.

0634


Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 20 augustus 2014 - 19:59:55
Citaat van: Jehoentelaar op 20 augustus 2014 - 19:25:11
Citaat van: gloudiesaurus op 19 augustus 2014 - 21:04:23
Klopt maar RTL7 wil een echte mannenzender zijn.
Als je dan de champions league voor een prikkie hebt (omdat de NOS niet mee biedt) en je kan de Formule 1 erbij krijgen...
Reken maar dat er een Verstappen-mania los breekt...
Dan nog is de NOS budgettair veel sterker dan RTL7 en kun je er niet van uit gaan dat zo'n kleine zender beide dingen kan betalen. Populariteit of niet.
RTL 7 is onderdeel van een miljardenbedrijf. Als er door Max een paar honderduizend mensen meer gaan kijken, dan zou F1 voor RTL 7 mogelijk wel weer rendabel worden. Maar goed, zoals Jeroen al zegt gaat Sport 1 waarschijnlijk ook profiteren van de Max-mania. Wie weet krijgen we een constructie zoals in Duitsland?
Onderdeel van, maar toch net even een aparte subonderneming dan de andere takken van RTL. Maar goed, we komen er niet uit. Ik geloof in ieder geval niet in die dromen van F1 op het open net. Zou het wel leuk vinden natuurlijk.

gloudiesaurus

Je weet het nooit  :)
Maar als Formule 1 populairder wordt profiteert ook Sport1 en zij hebben in 2015 nog het contract.
Geen idee of het loopt bij Sport1, mijn gevoel zegt van niet...

De NOS heeft zelf al aangegeven niet meer de champions league te bieden.
RTL7 wil het hebben, 1+1 = 2.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ik dacht dat RTL zelfs al had bevestigd dat ze de Sjempions Liek hadden binnengehengeld. Maar dat kan ik mis hebben.

BMW.WilliamsF1

Heb idd ook het idee dat de kijkcijfers van Sport1 niet top zijn. Mss als Max volgend jaar mee doet dat ze dan weer wat meer abonnees weten te krijgen, maar het zal niet bepaald winstgevend zijn voor ze.

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 19 augustus 2014 - 20:50:17
Citaat van: Jehoentelaar op 19 augustus 2014 - 18:25:49
Klopt; RTL7 neemt de Champions League over van Nederland NPO 3.

Naar het schijnt kunnen ze dit voor een prikkie overnemen.
Champions League is bijna nooit op zondagmiddag. Dus who knows  ;)
Als er echt weer een Verstappen-hype komt dan wordt de Formule 1 vanzelf weer interessant voor RTL7.
Dat zou best kunnen. Dat weer een NL-er mee doet is voor mij best een reden om het circus met extra aandacht te volgen - maar niet voorbij het punt dat het achter de decoder verdwijnt. En ik zit ook niet wachten op die obligate lulverhalen die men voor- en nabeschouwing noemt. Wat een verzoeking is dat.

Breaktest

Citaat van: Kootje op 20 augustus 2014 - 20:54:22
Dat lijkt me wel ja, van Max wordt wel het eea verwacht, van Giedo niet.
Twee jaar geleden was Giedo precies twee keer zo oud als Max. Dit heeft verder geen enkele betekenis maar vond het wel en opmerkelijk feitje.

0634


NielsD

Citaat van: Jeroen op 20 september 2014 - 08:25:48
Dat zat erin natuurlijk... wil Sport1 F1 behouden zal het diep in de pockets moeten tasten.

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/23104787/__Fox_aast_op_tv-rechten_Formule_1__.html

Ik vind het allemaal best, zolang ik maar niet zoveel hoef te betalen als er voor voetbal moet worden. Dat is wel een belachelijk hoog bedrag. Daarbij moet Fox wel weten dat de Nederlandse kijker kritisch is. Maar stel dat het op het open kanaal wordt uitgezonden, dat zou wel weer top zijn!
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Dat gaan ze niet doen natuurlijk, ja, de eerste race of zo, als teaser. Maar daar zullen ze geen gewoonte van maken neem ik aan. Betaalzenders zijn niet zo goed in het gratis verstrekken van hun diensten.