Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Tuesday

Citaat van: NielsD op 09 april 2014 - 23:25:00
Citaat van: Tuesday op 09 april 2014 - 20:57:47
Citaat van: Perton op 09 april 2014 - 20:32:06
Amerika bewijst keer op keer dat betaal-tv juist kwaliteit is en de commerciële omroepen de partijen zijn die gemakkelijk geld willen verdienen. Dat betaal-tv in Nederland nog in haar kinderschoenen staat, betekent niet dat betaal-tv evil is. Het feit dat Sport 1 ontzettend veel veranderingen (of het verbeteringen zijn, zal nog moeten blijken over een heel jaar genomen) voor 2014 heeft doorgevoerd, geeft mij aan dat het Sport 1 net zo zeer als de commerciële partijen om kwaliteit gaat.
Maar bij F1 is dat niet het geval, die hebben ze gewoon ingepikt van het open net en daar moeten sommigen mensen nu gewoon 180 euro per jaar voor betalen (sommige aanbieders werken alleen met jaarcontracten).

Ingepikt? RTL kon het niet meer betalen, SBS wil het niet en de publieke omroepen staan er ook niet om te springen. Wees blij dat Formule 1 nog te zien is op een Nederlandse zender.
ik ben blij dat het nog gratis te zien is op een Duitse zender en op de BBC, niet dat het in NL achter de decoder zit. En ja, ze hebben het ingepikt, het was jarenlang op het open net, dat moet dan toch rendabel zijn geweest en SBS wilde de rechten ook wel weer terug. Maar met een partij als Sport 1 op de markt werd dat blijkbaar een lastig verhaal. En nogmaals, ik zoek de schuld echt niet alleen bij Sport 1, maar net zo goed bij de FOM

Perton

#406
Sky Sports, betaalde zender, enorm uitgebreide samenvattingen met Ted's Notebook en noem het maar op. BBC, open net, 3 interviewtjes en klaar bij wijze van spreken. Nu weet ik dat BBC wel meer dan dat had voor Sky de boel overnam, maar in mijn herinnering was het niet zo uitgebreid als het nu is bij Sky. Qua Engeland vind ik het dus zeker een vooruitgang sinds het betaald is geworden. En Sport 1 had dus een voorbeschouwing afgelopen weekend? Wanneer had RTL 7 dat voor het laatst? Serieuze vraag, aangezien ik jarenlang Formule 1 op Sky Deutschland heb gekeken.

Ja, Sport 1 was vorig jaar drie keer niks, dat is ook de reden dat ik het abbonement tegen het einde van het seizoen heb gestopt. Maar zoals ze nu bezig zijn, overweeg ik steeds meer weer een abbonement te nemen. En dat voor iemand die een maand terug nog riep geen Sport 1 te willen zolang Mol niet aan duo-commentaar deed. Of een maand? Twee weken terug.

Het probleem is in mijn ogen dan ook niet Sport 1 of de FOM, het probleem is dat de kijker vast blijft klampen aan het oude marktmodel van 'gratis' (je betaalt natuurlijk kijkgeld) zenders zoals vroeger. Dat is passé. Die zenders zijn leuk voor Sterren Springen, datingshows, en kookwedstrijden (dagelijks staat Net 5 hier van 6 tot half 10 op om alle Masterchefs en My Kitchen Rules etc. te kijken). Net als dat de Formule 1 naar de turbo is gegaan, is het niet verwonderlijk dat de Formule 1 van de open netten verdwijnt. Ik ben er niet rouwig om. Nu heb ik nog genoeg gratis alternatieven in streams, maar waren die er niet geweest, dan had ik Sport 1 vandaag nog besteld.

Dat een partij als Sport 1 op de markt kan opereren toont aan dat zulke partijen dus goed werken en de toekomst zijn.

Ik vind het huidige systeem van betaaltelevisie verre van ideaal, en zou liever een systeem zien dat je per content kan betalen (net zoals je bij digitale tv van Ziggo pakketten kunt kiezen welke zenders je wel en niet wilt), dus bijvoorbeeld Voetbal, Basketbal, Auto- en motorsport, Golf, een combinatie, of zelfs alles. Maar goed, je kan ook niet alles hebben. Echter, dat het systeem nog niet optimaal werkt, wil nog niet zeggen dat het systeem niet goed is.

En ik hoop oprecht dat Sport 1 dit jaar meer kijkers weet te lokken door GP2/GP3 en andere zaken aan haar pakket toe te voegen, zodat er volgend jaar nog meer budget is om wellicht zelfs iemand op de paddock te hebben tijdens de races. Daar heb ik dan wel 15 euro per maand voor over. Of ook wel 20.

En laten we eerlijk zijn, zoveel is 15 euro ook niet. Ik kan dat als student zelfs betalen. Goed, voor een bijstandsmoeder is het een ander verhaal, maar in het algemeen kan men best 15 euro per maand missen. Het leven draait nou eenmaal om keuzes. Sommigen werken voor minimumloon/uitkering, maar hebben wel een dure labrador, anderen verdienen modaal en eten alleen maar voedsel van de Euroshopper, omdat ze graag in mooie kleding lopen en een ander rookt liever een pakje shag per dag weg ipv iets minder te roken om 15 euro aan Sport 1 te betalen.

Niet dat iedereen die de 15 euro er niet voor over heeft een sjofele uitkeringstrekker is met een grote hond, 2 kratjes bier naast de bank en een pakje shag op de stoelleuning, maar mijn punt is dat voor een groot deel van de F1-fans 15 euro niet onbetaalbaar is. Of ze het wíllen betalen is een tweede. Maar daar is Sport 1 niet schuldig aan. Of ja, daar is Sport 1 wel schuldig aan door een oninteressant pakket aan te bieden. Maar dat pakket is dit jaar alweer interessanter geworden in mijn optiek.

0634

Citaat van: NielsD op 09 april 2014 - 23:25:00
Citaat van: Tuesday op 09 april 2014 - 20:57:47
Citaat van: Perton op 09 april 2014 - 20:32:06
Amerika bewijst keer op keer dat betaal-tv juist kwaliteit is en de commerciële omroepen de partijen zijn die gemakkelijk geld willen verdienen. Dat betaal-tv in Nederland nog in haar kinderschoenen staat, betekent niet dat betaal-tv evil is. Het feit dat Sport 1 ontzettend veel veranderingen (of het verbeteringen zijn, zal nog moeten blijken over een heel jaar genomen) voor 2014 heeft doorgevoerd, geeft mij aan dat het Sport 1 net zo zeer als de commerciële partijen om kwaliteit gaat.
Maar bij F1 is dat niet het geval, die hebben ze gewoon ingepikt van het open net en daar moeten sommigen mensen nu gewoon 180 euro per jaar voor betalen (sommige aanbieders werken alleen met jaarcontracten).

Ingepikt? RTL kon het niet meer betalen, SBS wil het niet en de publieke omroepen staan er ook niet om te springen. Wees blij dat Formule 1 nog te zien is op een Nederlandse zender.

Of ze het kúnnen weet ik niet, maar ze hadden het vele geld erin ieder geval niet voorover. Is ook niet zo gek he: het is zondagmiddag, de zon schijnt. De tv-markt is niet geweldig. Zeker niet omdat er ook nog eens een hoop sportliefhebbers in voetbalstadia zitten of hun club via Fox aanmoedigen. 

NielsD

Citaat van: Jeroen op 10 april 2014 - 08:01:31
Citaat van: NielsD op 09 april 2014 - 23:25:00
Citaat van: Tuesday op 09 april 2014 - 20:57:47
Citaat van: Perton op 09 april 2014 - 20:32:06
Amerika bewijst keer op keer dat betaal-tv juist kwaliteit is en de commerciële omroepen de partijen zijn die gemakkelijk geld willen verdienen. Dat betaal-tv in Nederland nog in haar kinderschoenen staat, betekent niet dat betaal-tv evil is. Het feit dat Sport 1 ontzettend veel veranderingen (of het verbeteringen zijn, zal nog moeten blijken over een heel jaar genomen) voor 2014 heeft doorgevoerd, geeft mij aan dat het Sport 1 net zo zeer als de commerciële partijen om kwaliteit gaat.
Maar bij F1 is dat niet het geval, die hebben ze gewoon ingepikt van het open net en daar moeten sommigen mensen nu gewoon 180 euro per jaar voor betalen (sommige aanbieders werken alleen met jaarcontracten).

Ingepikt? RTL kon het niet meer betalen, SBS wil het niet en de publieke omroepen staan er ook niet om te springen. Wees blij dat Formule 1 nog te zien is op een Nederlandse zender.

Of ze het kúnnen weet ik niet, maar ze hadden het vele geld erin ieder geval niet voorover. Is ook niet zo gek he: het is zondagmiddag, de zon schijnt. De tv-markt is niet geweldig. Zeker niet omdat er ook nog eens een hoop sportliefhebbers in voetbalstadia zitten of hun club via Fox aanmoedigen.

Dus kunnen ze het niet. Want als die zonnige zondagmiddag niet in de weg zat voor RTL, dan hadden ze het wel gedaan. Nu is het gewoon niet aantrekkelijk omdat het je geld kost en niet oplevert.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

De markt voor F1 in Nederland is gewoon heel klein. Anders was ik nu een full-time schrijver geworden ipv een welwillende amateur... :P


CitaatIk vind het huidige systeem van betaaltelevisie verre van ideaal, en zou liever een systeem zien dat je per content kan betalen (net zoals je bij digitale tv van Ziggo pakketten kunt kiezen welke zenders je wel en niet wilt), dus bijvoorbeeld Voetbal, Basketbal, Auto- en motorsport, Golf, een combinatie, of zelfs alles. Maar goed, je kan ook niet alles hebben. Echter, dat het systeem nog niet optimaal werkt, wil nog niet zeggen dat het systeem niet goed is.


In andere landen, bijv. de VS, kan het wel...dus men wil het gewoon niet? Als Sport1 een echte motorsportpakket zou aanbieden a la MotorsTV met F1, dan had ik het allang binnen gehaald.


CitaatEn laten we eerlijk zijn, zoveel is 15 euro ook niet. Ik kan dat als student zelfs betalen. Goed, voor een bijstandsmoeder is het een ander verhaal, maar in het algemeen kan men best 15 euro per maand missen. Het leven draait nou eenmaal om keuzes. Sommigen werken voor minimumloon/uitkering, maar hebben wel een dure labrador, anderen verdienen modaal en eten alleen maar voedsel van de Euroshopper, omdat ze graag in mooie kleding lopen en een ander rookt liever een pakje shag per dag weg ipv iets minder te roken om 15 euro aan Sport 1 te betalen.


Je kunt niet in de portemonnee van de ander kijken. En inderdaad heeft het met prioriteiten te maken. Ik betaal niet voor Sport1, omdat ik het enkel kijk voor de F1 terwijl er zoveel meer mogelijk was voor hetzelfde geld.


Ik werd 'wakker' toen er vorig jaar een groot gat in het kalender was...ik dacht een week of drie geen F1. Maar de teller liep wél door, zonder dat ik kanaal 212 weer inschakelde. Toen wist ik dat ik Sport1 niet zou aanhouden.


En of 15 euro haalbaar is voor de Nederlandse F1-fan? Vast wel, maar ook die fan heeft een leven.

gloudiesaurus

RTL haalde in 2000 en 2001 toen o.a. Verstappen mee reed meer dan 1 miljoen kijkers per race. Kijk dan levert het wat op. Op het laatste in 2012 keken er rond de 300.000/ 400.000 mensen per race, soms nog minder. Als de FOM dan ook nog meer geld gaat vragen voor de rechten dan weet je hoe laat het is.

Ik las overigens dat Sport1 ook samenvattingen van het WRC heeft gekocht, en ook rallycross gaat uitzenden. Nu volg ik dat beide niet echt maar ze zijn wel bezig om er een echte autosport/ motorsport-zender van te maken.

Ze moeten ook wel want het voetbal raken ze langzaam aan kwijt  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Voetbal wordt inderdaad steeds meer een probleem daar. De Bundesliga verhuist volgend jaar naar FOX, dus dat was de derde grote competitie die ze bij Sport1 kwijtraken. Nou heeft/had Eurosport2 een uitgebreider aanbod qua Duits voetbal, maar het zal ze toch weer kijkers gaan kosten. Ze houden qua voetbal alleen de Primera División over, en dat is behoudens de 'grote drie' ook geweldig overrated.

Ik zou echter pas serieus over een abo gaan denken (mocht de situatie het toelaten, want in een studentenhuis heb je meerdere willetjes) als het aanbod nog verder wordt uitgebreid met raceklassen die mij boeien. Dan wil ik als tegenprestatie ook best wel een wedstrijdje NBA of Aris Saloniki - Atromitos FC kijken. ;)

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 10 april 2014 - 23:14:21
Ik zou echter pas serieus over een abo gaan denken (mocht de situatie het toelaten, want in een studentenhuis heb je meerdere willetjes) als het aanbod nog verder wordt uitgebreid met raceklassen die mij boeien.

Meerdere willetjes betekend ook al sneller voor ieder wat wils. Rekeningetje delen en dan zou ik het voor die paar Euri per maand sowieso niet meer laten. ;)

gloudiesaurus

Zojuist gelezen dat ook Acceleration (de nieuwe raceklasse) bij Sport1 uitgezonden gaat worden. In ieder geval de samenvattingen.

Daarnaast schijnt Sport1 ook bezig te zijn om de Formule 3 wedstrijden van Max Verstappen te gaan uitzenden.
Ook RTL zou hier volgens Jos Verstappen naar hebben geïnformeerd.
Dat zou ik echt super vinden.

Al met al wordt het voor de autosportliefhebber alleen maar mooier bij Sport1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Mooie zet van Sport 1 om dat te doen. Wedstrijden worden al gestreamd (door organisatie, dus Teeven kan zich daar lekker niet mee bemoeien), maar zo bedien je ook de mensen die het niet via internet willen zien.

Jehoentelaar

Formule 3 gaat ook via MotorsTV.

Maar hey, wel mooi dat ze blijkbaar mijn posts hier lezen bij Sport1. Formule 3 vind ik nl. erg leuk. 8)

SDG

Citaat van: Perton op 10 april 2014 - 00:16:49
Sky Sports, betaalde zender, enorm uitgebreide samenvattingen met Ted's Notebook en noem het maar op. BBC, open net, 3 interviewtjes en klaar bij wijze van spreken. Nu weet ik dat BBC wel meer dan dat had voor Sky de boel overnam, maar in mijn herinnering was het niet zo uitgebreid als het nu is bij Sky. Qua Engeland vind ik het dus zeker een vooruitgang sinds het betaald is geworden. En Sport 1 had dus een voorbeschouwing afgelopen weekend? Wanneer had RTL 7 dat voor het laatst? Serieuze vraag, aangezien ik jarenlang Formule 1 op Sky Deutschland heb gekeken.

Ja, Sport 1 was vorig jaar drie keer niks, dat is ook de reden dat ik het abbonement tegen het einde van het seizoen heb gestopt. Maar zoals ze nu bezig zijn, overweeg ik steeds meer weer een abbonement te nemen. En dat voor iemand die een maand terug nog riep geen Sport 1 te willen zolang Mol niet aan duo-commentaar deed. Of een maand? Twee weken terug.

Het probleem is in mijn ogen dan ook niet Sport 1 of de FOM, het probleem is dat de kijker vast blijft klampen aan het oude marktmodel van 'gratis' (je betaalt natuurlijk kijkgeld) zenders zoals vroeger. Dat is passé. Die zenders zijn leuk voor Sterren Springen, datingshows, en kookwedstrijden (dagelijks staat Net 5 hier van 6 tot half 10 op om alle Masterchefs en My Kitchen Rules etc. te kijken). Net als dat de Formule 1 naar de turbo is gegaan, is het niet verwonderlijk dat de Formule 1 van de open netten verdwijnt. Ik ben er niet rouwig om. Nu heb ik nog genoeg gratis alternatieven in streams, maar waren die er niet geweest, dan had ik Sport 1 vandaag nog besteld.

Dat een partij als Sport 1 op de markt kan opereren toont aan dat zulke partijen dus goed werken en de toekomst zijn.

Ik vind het huidige systeem van betaaltelevisie verre van ideaal, en zou liever een systeem zien dat je per content kan betalen (net zoals je bij digitale tv van Ziggo pakketten kunt kiezen welke zenders je wel en niet wilt), dus bijvoorbeeld Voetbal, Basketbal, Auto- en motorsport, Golf, een combinatie, of zelfs alles. Maar goed, je kan ook niet alles hebben. Echter, dat het systeem nog niet optimaal werkt, wil nog niet zeggen dat het systeem niet goed is.

En ik hoop oprecht dat Sport 1 dit jaar meer kijkers weet te lokken door GP2/GP3 en andere zaken aan haar pakket toe te voegen, zodat er volgend jaar nog meer budget is om wellicht zelfs iemand op de paddock te hebben tijdens de races. Daar heb ik dan wel 15 euro per maand voor over. Of ook wel 20.

En laten we eerlijk zijn, zoveel is 15 euro ook niet. Ik kan dat als student zelfs betalen. Goed, voor een bijstandsmoeder is het een ander verhaal, maar in het algemeen kan men best 15 euro per maand missen. Het leven draait nou eenmaal om keuzes. Sommigen werken voor minimumloon/uitkering, maar hebben wel een dure labrador, anderen verdienen modaal en eten alleen maar voedsel van de Euroshopper, omdat ze graag in mooie kleding lopen en een ander rookt liever een pakje shag per dag weg ipv iets minder te roken om 15 euro aan Sport 1 te betalen.

Niet dat iedereen die de 15 euro er niet voor over heeft een sjofele uitkeringstrekker is met een grote hond, 2 kratjes bier naast de bank en een pakje shag op de stoelleuning, maar mijn punt is dat voor een groot deel van de F1-fans 15 euro niet onbetaalbaar is. Of ze het wíllen betalen is een tweede. Maar daar is Sport 1 niet schuldig aan. Of ja, daar is Sport 1 wel schuldig aan door een oninteressant pakket aan te bieden. Maar dat pakket is dit jaar alweer interessanter geworden in mijn optiek.

Heb me vandaag na lang beraad een videopass op de MotoGP aangeschaft. 100 Euro tot het eind van het seizoen, maakt 12 Euro per maand voor de 8 resterende maanden. 100 Euro lijkt op zich een groot bedrag, maar ik ken persoonlijk mensen die 12 Euro per WEEK aan sigaretten spenderen en in rook laten opgaan...

janke

Het is maar wat je wilt. Een stream, een live uitzending incl. Mol. Een dit, ander dat. Ieder zijn budget voor wat het waard is. Inderdaad een stevige roker (of dat nu loosers zijn of niet) paft al snel meer dan 25 euro in de week weg. Een ander doet dat in de kroeg of huurt HP-tjes. Ieder zijn meug en wat het voor hem/haar waard is.

Het is wel zo dat iemand met een minder budget wel nadenkt van "wat krijg ik voor mijn centen".? Logisch en terecht.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

#418
Citaat van: janke op 12 april 2014 - 20:32:35
Het is maar wat je wilt. Een stream, een live uitzending incl. Mol. Een dit, ander dat. Ieder zijn budget voor wat het waard is. Inderdaad een stevige roker (of dat nu loosers zijn of niet) paft al snel meer dan 25 euro in de week weg. Een ander doet dat in de kroeg of huurt HP-tjes. Ieder zijn meug en wat het voor hem/haar waard is.

Het is wel zo dat iemand met een minder budget wel nadenkt van "wat krijg ik voor mijn centen".? Logisch en terecht.
sommigen sparen ook ;) 15 euro per maand, da's toch al gauw 1% van een modaal netto inkomen, voor dergelijke percentages wordt soms keihard actie gevoerd. Ik zou het gewoon opzij zetten en er echt iets leuks mee doen ;) Of zet de kachel het hele jaar een graadje lager en je hebt gratis sport 1 en dus een paar uurtjes per maand F1. Maar goed, de F1 wil graag kostenbesparend en zuinig zijn, jammer dat ze bij de fans wel de kosten flink omhoog drukken.

Perton

Citaat van: janke op 12 april 2014 - 20:32:35
Het is maar wat je wilt. Een stream, een live uitzending incl. Mol. Een dit, ander dat. Ieder zijn budget voor wat het waard is. Inderdaad een stevige roker (of dat nu loosers zijn of niet) paft al snel meer dan 25 euro in de week weg. Een ander doet dat in de kroeg of huurt HP-tjes. Ieder zijn meug en wat het voor hem/haar waard is.

Het is wel zo dat iemand met een minder budget wel nadenkt van "wat krijg ik voor mijn centen".? Logisch en terecht.
Dat was ook precies wat ik met mijn post wilde zeggen inderdaad. Natuurlijk zal je voor zo'n bedrag wel nadenken of het je waard is, maar als het je waard is, is het echt geen onbetaalbaar bedrag (natuurlijk zijn er wat uitzonderingen).