Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Tuesday

#390
Citaat van: Kootje op 09 april 2014 - 18:27:36
Citaat van: Tuesday op 09 april 2014 - 18:09:14
maar ik noem Sport 1 ook geen zwarte piet,

Nee, niet met die woorden nee. Maar je zegt wel dat zonder Sport1 de rechten nog steeds bij RTL hadden gezeten. Ik noem dat de schuld leggen bij, terwijl zij niets anders deden dan wat RTL en SBS al eerder deden.
maar die zaten niet achter de decoder. Sport 1 haalt het wel van het open net af. Ik vond Sport 1 altijd een prima zender, juist omdat ze dingen aanbieden die we anders gewoon niet kunnen zien. Maar sporten weghalen van het open net om ze achter de decoder te gooien gaat mij te ver. Zeker met een sport als F1 omdat veel fans helemaal geen interesse hebben in voetbal en puur voor F1 een duur abonnement moeten afsluiten.


Citaat
Citaatik constateer alleen dat als het je puur om de kijkers te doen is dat je dan niet iets van het open net 'steelt' en het achter de decoder gooit a 15 euro per maand.

Natuurlijk is het ze in de eerste plaats niet om de kijkers te doen, maar dat was het bij RTL ook niet. In alle gevallen gaat het in de eerste plaats om geld te verdienen. Sport1 doet dat voornamelijk dmv abonnementen te verkopen, RTL dmv reclameovereenkomsten. Maar nu komt het. Hoe verkoop je abonnementen of reclamezendtijd? Door 'n pakket aan te bieden dat interessant is voor de kijkers. Er is maar één manier om dat te bereiken, en dat is luisteren naar.
bij de gewone commerciële omroepen draait het in mijn ogen toch veel meer om de kijker, en zit er in mijn ogen veel meer een missie achter. Commerciëel suggereert dan misschien wel dat het alleen om geld gaat, maar t is ook vooral een term om aan te geven dat het om niet publieke omroepen gaat . Sport 1 ziet/zag  F1 alleen maar als een melkkoe en zit er niet mee dat gewoon 2/3 van de F1 kijkers F1 niet meer kan volgen via de NL'se TV. Hoe dan ook, dr zit echt wel een verschil tussen betaal tv en commerciële omroep.

Citaat
CitaatTuurlijk ligt de schuld ook deels of misschien wel vooral bij Bernie, die idd een aantal jaren geleden nog beloofd heeft dat de F1 nooit achter de decoder zou verdwijnen. Ik vraag me ook af of dat op lange termijn wel zo'n goede keus is, je kunt wel lekker de boel uit gaan melken, maar de F1 gaat hierdoor wel flink aan interesse verliezen. Maar gelukkig hebben ze een nieuwe regel bedacht om de daling van kijkcijfers tegen te gaan, door dubbele punten te geven voor de laatste race en uiteraard laten ze zich daar ook weer flink voor betalen.

Precies. Want uiteindelijk draait F1 op alle fronten om geld en niet om ons fans.
dus opzeggen dat Sport 1 ;)

Kootje


Jehoentelaar

Iedereen maakt TV om geld te verdienen (los van enkele publieke omroepen). Haal je dat element weg, blijven er geen TV-zenders over. Sport1 daarom nu neerzetten als de boeman is daarom behoorlijk hypocriet.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 09 april 2014 - 19:46:36
Iedereen maakt TV om geld te verdienen (los van enkele publieke omroepen). Haal je dat element weg, blijven er geen TV-zenders over. Sport1 daarom nu neerzetten als de boeman is daarom behoorlijk hypocriet.
hypocriet nog wel? nee, je hebt gelijk, we moeten ze dankbaar zijn dat ze F1 hebben weten te behouden voor de NL'se F1 fan. Dat er nog maar 150000 mensen kijken ipv 500.000 maakt niet uit, want doe maar eens 150.000x 100 euro per jaar. Lekker cashen.

Perton

Amerika bewijst keer op keer dat betaal-tv juist kwaliteit is en de commerciële omroepen de partijen zijn die gemakkelijk geld willen verdienen. Dat betaal-tv in Nederland nog in haar kinderschoenen staat, betekent niet dat betaal-tv evil is. Het feit dat Sport 1 ontzettend veel veranderingen (of het verbeteringen zijn, zal nog moeten blijken over een heel jaar genomen) voor 2014 heeft doorgevoerd, geeft mij aan dat het Sport 1 net zo zeer als de commerciële partijen om kwaliteit gaat.

0634

Citaat van: Perton op 09 april 2014 - 11:41:40
Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 22:51:06
Ja, ik ga ook niet aan de streams. Voor mij gewoon tv. Dan maar de knip trekken. Ik wil gewoon gaan zitten op de bank (of liggen), de knop indrukken en kijken. Niet dat gekut met streams.
Nu kan je natuurlijk altijd je computer of laptop aan je tv aansluiten ;)

Dan is het nog altijd een stream met alle kenmerken van een stream.

0634

Citaat van: Tuesday op 09 april 2014 - 19:10:26
dus opzeggen dat Sport 1 ;)

En zeg dan ook meteen de Donald Duck op. Flikker je Nike's in de prullenbak. Koop nooit meer grillworst bij de Albert Heijn. Ga nooit meer op de tribune zitten van je favoriete voetbalclub. Bel de loodgieter af en ook meteen de schilder.

Commerciele bedrijven die geld willen verdienen... het moet toch niet gekker worden in de wereld.

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 april 2014 - 20:32:06
Amerika bewijst keer op keer dat betaal-tv juist kwaliteit is en de commerciële omroepen de partijen zijn die gemakkelijk geld willen verdienen. Dat betaal-tv in Nederland nog in haar kinderschoenen staat, betekent niet dat betaal-tv evil is. Het feit dat Sport 1 ontzettend veel veranderingen (of het verbeteringen zijn, zal nog moeten blijken over een heel jaar genomen) voor 2014 heeft doorgevoerd, geeft mij aan dat het Sport 1 net zo zeer als de commerciële partijen om kwaliteit gaat.
voor sommige dingen is betaal tv ook uitermate geschikt, maar niet voor F1 in NL. Ik zeg toch nergens dat het evil is of dat het per definitie mindere kwaliteit levert? sport 1 heeft in dit geval er wel een zootje van gemaakt, dat is waar ik naar kijk en daarnaast hebben ze t ook veel minder toegankelijk gemaakt. Terwijl ze juist met andere sporten het omgekeerde doen. Dankzij Sport 1 kunnen we in NL spaans voetbal kijken, NBA, Golf etc. Dat doen ze juist goed en als daar mensen voor willen betalen dan prima. Maar bij F1 is dat niet het geval, die hebben ze gewoon ingepikt van het open net en daar moeten sommigen mensen nu gewoon 180 euro per jaar voor betalen (sommige aanbieders werken alleen met jaarcontracten).
En mooi dat er wat verbeteringen zijn, maar da's enkel om al de mensen die opgezegd hebben weer voor zich terug te winnen.

0634

Sport 1 heeft geen zooitje van F1 gemaakt, jij vínd dat Sport1 een zooitje van F1 heeft gemaakt. Dat is echt geen feit hoor.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 april 2014 - 20:51:21
Citaat van: Tuesday op 09 april 2014 - 19:10:26
dus opzeggen dat Sport 1 ;)

En zeg dan ook meteen de Donald Duck op. Flikker je Nike's in de prullenbak. Koop nooit meer grillworst bij de Albert Heijn. Ga nooit meer op de tribune zitten van je favoriete voetbalclub. Bel de loodgieter af en ook meteen de schilder.

Commerciele bedrijven die geld willen verdienen... het moet toch niet gekker worden in de wereld.
jammer dat je de quotes niet meeneemt waar ik op reageerde en de knipoog. En jammer dat je mn punt niet begrijpt maar me wel een beetje belachelijk gaat lopen maken. Van mij hoeft niemand wat op te zeggen, maar ik mag het toch wel ergens niet mee eens zijn, zonder daarbij direct de hele vrije markt in twijfel te moeten trekken?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 april 2014 - 20:59:33
Sport 1 heeft geen zooitje van F1 gemaakt, jij vínd dat Sport1 een zooitje van F1 heeft gemaakt. Dat is echt geen feit hoor.
zeg ik dat het een feit is dan?? in principe is alles wat ik hier zeg mijn mening, tenzij het een feit is. Als je niet wilt discussieren, reageer dan gewoon niet.


Enzo

Ik ga ook never nooit betalen om F1 te kijken, voor mij werkt een stream meer dan prima en daarnaast kijk ik liever Sky dan Sport 1.

Kootje

Voor alleen de F1 had ik waarschijnlijk ook geen Sport1 abbo genomen, maar de combi F1-GP2 & 3-MotoGP heeft mij over de streep getrokken het toch te doen.

NielsD

Citaat van: Tuesday op 09 april 2014 - 20:57:47
Citaat van: Perton op 09 april 2014 - 20:32:06
Amerika bewijst keer op keer dat betaal-tv juist kwaliteit is en de commerciële omroepen de partijen zijn die gemakkelijk geld willen verdienen. Dat betaal-tv in Nederland nog in haar kinderschoenen staat, betekent niet dat betaal-tv evil is. Het feit dat Sport 1 ontzettend veel veranderingen (of het verbeteringen zijn, zal nog moeten blijken over een heel jaar genomen) voor 2014 heeft doorgevoerd, geeft mij aan dat het Sport 1 net zo zeer als de commerciële partijen om kwaliteit gaat.
Maar bij F1 is dat niet het geval, die hebben ze gewoon ingepikt van het open net en daar moeten sommigen mensen nu gewoon 180 euro per jaar voor betalen (sommige aanbieders werken alleen met jaarcontracten).

Ingepikt? RTL kon het niet meer betalen, SBS wil het niet en de publieke omroepen staan er ook niet om te springen. Wees blij dat Formule 1 nog te zien is op een Nederlandse zender.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna