teamopstelling 2014

Gestart door wilfried66, 26 november 2013 - 11:11:43

« vorige - volgende »

Gerard

Al bevestigd

RED BULL: Vettel en Ricciardo
McLAREN : Button en Magnussen
MERCEDES : Rosberg en Hamilton
FERRARI : Räikkönen en Alonso
TORO ROSSO : Kvyat en Vergne
WILLIAMS : Massa en Bottas

Nog te bepalen...
LOTUS : Grosjean en Maldonado  :P
FORCE INDIA :  Hulk en Perez
SAUBER : Sutil en Gutierez
CATERHAM : Kova en vd Garde
MARUSSIA : Bianchi en da Costa, als goedmakertje van Red Bull ;)

wilfried66

SAUBER/MARUSSIA: BIANCHI en SUTIL
Naar het schijnt is er een fusie in de maak tussen marussia en sauber

Matthijs

Citaat van: wilfried66 op 28 november 2013 - 16:10:09
Naar het schijnt is er een fusie in de maak tussen marussia en sauber
Ja waarom niet? Beiden azen op Russisch geld en beiden dreigen om te vallen.

Perton

Ik moet dat nog zien gebeuren. Wat willen ze doen, in Zwitserland zitten? Leuk voor al die Britse Marussia-monteurs die dan zonder werk komen te zetten, of nog even in minder dan een maand tijd aan hun gezin moeten melden: "Yo, we gaan Het Kanaal over", en nog in die tijd verhuizen ook. (Of vice versa).

Ik zou de fusie an sich niet verkeerd vinden, maar of eentje tussen Sauber en Marussia op de korte termijn nou zo verstandig is... maar goed, verstand is natuurlijk zeldzaam in de Formule 1, dus het kan zomaar wel gebeuren. Ik heb ook gelezen (maar ik weet niet of dat een theorie van een random iemand is, of een daadwerkelijk gerucht) dat er wellicht eventueel mogelijk een fusie zou plaatsvinden met Russian Time in 2015, of een overname door RT.

Maar mocht de fusie tegen alle verwachtingen in daadwerkelijk plaatsvinden, dan ben ik het eens met jouw line-up.

Franky R.

Raar vind ik het niet. Eerder werd er al door Ecclestone gesproken over een fusie tussen Caterham en Marussia? Het is wel lang geleden dat er twee F1-teams fuseerden, maar waarom niet?
Autofabrikanten werken toch ook samen aan modellen?

Jozef

Citaat van: Perton op 28 november 2013 - 16:21:15
Ik moet dat nog zien gebeuren. Wat willen ze doen, in Zwitserland zitten? Leuk voor al die Britse Marussia-monteurs die dan zonder werk komen te zetten, of nog even in minder dan een maand tijd aan hun gezin moeten melden: "Yo, we gaan Het Kanaal over", en nog in die tijd verhuizen ook. (Of vice versa).

Ik zou de fusie an sich niet verkeerd vinden, maar of eentje tussen Sauber en Marussia op de korte termijn nou zo verstandig is... maar goed, verstand is natuurlijk zeldzaam in de Formule 1, dus het kan zomaar wel gebeuren. Ik heb ook gelezen (maar ik weet niet of dat een theorie van een random iemand is, of een daadwerkelijk gerucht) dat er wellicht eventueel mogelijk een fusie zou plaatsvinden met Russian Time in 2015, of een overname door RT.

Maar mocht de fusie tegen alle verwachtingen in daadwerkelijk plaatsvinden, dan ben ik het eens met jouw line-up.
Het is niet omdat je op maandag fuseert, dat je op dinsdag een van je fabrieken moet sluiten hoor. Zo kan het bv. prima dat ze in Hinwil de aerodynamica doen (goeie windtunnel) terwijl in Engeland een productieafdeling zit. Dit is uiteraard niet ideaal en zou op termijn afgebouwd moeten worden, maar het kan wel.

Jozef

Citaat van: Jozef op 28 november 2013 - 18:51:17
Citaat van: Perton op 28 november 2013 - 16:21:15
Ik moet dat nog zien gebeuren. Wat willen ze doen, in Zwitserland zitten? Leuk voor al die Britse Marussia-monteurs die dan zonder werk komen te zetten, of nog even in minder dan een maand tijd aan hun gezin moeten melden: "Yo, we gaan Het Kanaal over", en nog in die tijd verhuizen ook. (Of vice versa).

Ik zou de fusie an sich niet verkeerd vinden, maar of eentje tussen Sauber en Marussia op de korte termijn nou zo verstandig is... maar goed, verstand is natuurlijk zeldzaam in de Formule 1, dus het kan zomaar wel gebeuren. Ik heb ook gelezen (maar ik weet niet of dat een theorie van een random iemand is, of een daadwerkelijk gerucht) dat er wellicht eventueel mogelijk een fusie zou plaatsvinden met Russian Time in 2015, of een overname door RT.

Maar mocht de fusie tegen alle verwachtingen in daadwerkelijk plaatsvinden, dan ben ik het eens met jouw line-up.
Het is niet omdat je op maandag fuseert, dat je op dinsdag een van je fabrieken moet sluiten hoor. Zo kan het bv. prima dat ze in Hinwil de aerodynamica doen (goeie windtunnel) terwijl in Engeland een productieafdeling zit. Dit is uiteraard niet ideaal en zou op termijn afgebouwd moeten worden, maar het kan wel.

Edit: trouwens, Renault werkte ook op twee locaties. Motoren werden in Frankrijk ontworpen en gebouwd, de rest van de auto in Enstone. En ze zijn er twee keer wereldkampioen mee geworden.

Perton

Daar zeg je het al: motor en auto gescheiden. Dus dat vind ik al iets anders. Productie en aërodynamica kan inderdaad apart maar is dat nuttig? Naja nu ik dat zo typ kan ik geen tegenargument bedenken aangezien de windtunnel toch maar paar keer per jaar mag worden gebruikt.  Ja je hebt wel gelijk. Het kan wel

Jozef

De windtunnel een paar keer per jaar gebruikt? :o Die draait nog steeds zo goed als 24/7 hoor. ;)

Maar of die tunnel nu vaak gebruikt mag worden of niet: Renault heeft bewezen dat het goed kan, want de motor is nu niet effe een klein onderdeeltje wat je afzonderlijk ontwerpt. Het bepaalt grotendeels de packaging én het structureel ontwerp van de monocoque (de motor wordt namelijk als dragend deel van het chassis gebruikt).

Anderzijds zijn dat natuurlijk dingen die je maar 1 keer per jaar moet vastleggen. In tegenstelling tot de dingen die aerodynamici bijna als aan de lopende band verzinnen...

Kootje

Citaat van: Jozef op 29 november 2013 - 04:18:16
De windtunnel een paar keer per jaar gebruikt? :o Die draait nog steeds zo goed als 24/7 hoor. ;)

Nee toch? Daar zitten sinds 'n aantal jaar toch ook restricties aan? :-\

Perton

Hmm heb het nagezocht. Met een 1:1 schaalmodel zijn er restricties, met een 60% schaalmodel mag het altijd wel. Dan had ik die twee dingen door elkaar gehaald.

Perton

Stel die hele Mol/Boekhoorn/Force India-deal is waar (ik las zelfs iets dat Frijns/Caterham bij die deal hoort, hoe dat zit, snap ik ook niet, maar goed, laten we daar voor het gemak maar van uitgaan)

Dan

LOTUS: Grosjean, Maldonado
FORCE INDIA: Hülkenberg, Van der Garde
SAUBER: Pérez, Sutil
CATERHAM: Kovalainen, Frijns
MARUSSIA: Bianchi, Gutiérrez/Chilton

Zoiets?

Gerard

Helemaal goed, niets meer san doen! Al zou ik nóg liever Kobajashi in de Lotus zien ;)

Franky R.

Citaat van: Perton op 29 november 2013 - 16:45:22
Stel die hele Mol/Boekhoorn/Force India-deal is waar (ik las zelfs iets dat Frijns/Caterham bij die deal hoort, hoe dat zit, snap ik ook niet, maar goed, laten we daar voor het gemak maar van uitgaan)

Dan

LOTUS: Grosjean, Maldonado
FORCE INDIA: Hülkenberg, Van der Garde
SAUBER: Pérez, Sutil
CATERHAM: Kovalainen, Frijns
MARUSSIA: Bianchi, Gutiérrez/Chilton

Zoiets?


http://www.gppits.net/nieuws/boekhoorn_is_niet_geinteresseerd/

Perton

Hamilton ging vorig jaar niet weg bij McLaren, van een vertrek van Brawn was de afgelopen absoluut geen sprake en volgens mij zou Wolff vorig jaar ook niet instappen bij Mercedes. Naja, je weet zelf ook wel hoe de Formule 1 werkt ;). Ik zeg niet dat Boekhoorn een waarheid ontkent, ik zeg alleen dat ik wel even afwacht wie volgend jaar de aandelen in handen heeft.

Niet dat ik bovenstaand scenario daadwerkelijk zie gebeuren hoor.