Korea - Banaan van de race!

Gestart door Sabai, 06 oktober 2013 - 14:15:42

« vorige - volgende »

Banaan van de race!

Massa
4 (28.6%)
Di resta
4 (28.6%)
Sutil
1 (7.1%)
Man met de Jeep
3 (21.4%)
Perez
2 (14.3%)
Iemand anders. ..
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 13

Wings

Citaat van: Jeroen op 08 oktober 2013 - 21:30:00
Vind ik ook hoor, Kootje. Zo slecht doet hij het niet. Hij blijft wel wat achter bij Button, maar die is ook wel een paar jaar verder he. Bovendien heel constant. Ik vind Perez het niet gek doen, wel moet hij in duels vaak iets langer nadenken.

Ik vind Perez anders wel behoorlijk matig/net niet slecht. Begon sterk, kon mee met Button en hem zelfs voorblijven, daar is nu weinig van over. Het contrast is groter geworden en bovendien vind ik Perez niet sterk in races en in duels. Altijd erop of erover met alle gevolgen van dien. Bovendien scoort hij minder dan de helft van de punten die Button scoort en moet hij zelfs Hülkenberg nu voor zich dulden in het kampioenschap die met een zeepkist van een Sauber rijdt. Hem na 1 seizoen afschrijven zou niet redelijk zijn maar Hülkenberg eens een rondje in de McLaren laten rijden en resultaten afwegen tegen die van Perez zou ik zeker doen als McLaren zijnde.

0634

Sja, er zijn wel meer teamgenoten met om en nabij de helft van de punten van hun teamleider, of nog minder. Webber, Massa, Grosjean. Ik vind het verschil in de races tussen Button en Perez echter kleiner dan Vettel en Webber, als voorbeeld. Zitten over het algemeen behoorlijk dicht bij elkaar. Dat Button de overhand heeft, accoord, maar voor een eerste seizoen vind ik het helemaal niet zo beroerd.

Wings

Webber en Massa hebben wel Alonso en Vettel als teamgenoot die ik als de buitencategorie beschouw en genieten van een afgedwongen voorkeurstatus. Dus in een situatie die altijd gunstig is voor de teamleiders. Kimi geniet van dezelfde status maar vind ik dan weer niet de buitencategorie. McLaren zit in een andere situatie en kan beiden 'vrij racen' bieden én Button vind ik geen Alonso of Vettel. De afstand vind ik écht te groot geworden en bovendien maakt Pérez veel fouten. Meer dan Hülkenberg in ieder geval die met een minder competitieve Sauber veel meer laat zien. Als jonge telg hoef je niet meteen mee te kunnen maar wil ik wel ontwikkeling zien en dat zie ik niet. Dat hij nu in één zin wordt genoemd met een Massa en Webber, die klaar zijn, zegt genoeg. Daar moet je als toekomstig talent ver bovenuit steken.


0634

Kwali verschil tussen Button en Perez: 8-6. Nou is Button nooit een kwalificatiebeest geweest, maar toch alleszins acceptabel voor Perez.

Zoveel fouten heeft hij volgens mij ook niet gemaakt. 2,3 misschien. Vind ik niet verkeerd voor een jongeling.

Nogmaals; ik zeg niet dat hij het buitengewoon doet of zo. Maar die wagen is bagger (voor McLaren begrippen) en hij zit in races helemaal nooit ver bij JB vandaan. En Button is inderdaad geen Vettel of Alonso, maar wel een verdomd goed coureur, die heel veel gewonnen heeft en ontzettend constant is, zelden fouten maakt, en die de afgelopen drie jaar ook Hamilton cijfermatig bijhield.

Dat allemaal bij elkaar optellend vind ik niet dat Perez het geweldig doet, maar ook zeker niet verkeerd. Hij verdiend zeker nog een jaar de kans. Dan moet hij natuurlijk wel een doorontwikkeling laten zien.

Wings

Citaat van: Jeroen op 08 oktober 2013 - 22:50:04
Kwali verschil tussen Button en Perez: 8-6. Nou is Button nooit een kwalificatiebeest geweest, maar toch alleszins acceptabel voor Perez.

Mijn punt is juist het uitblijven van ontwikkeling en het contrast dat groter wordt. Nu mag Pérez over een ronde dan wel redelijk bijblijven, ik vind dat niet zaligmakend en bekritiseer ook niet zijn snelheid over een ronde. Die is meer dan prima, dat geloof ik best, maar de punten worden zondags verdeeld. En dan is het, even uit de blote bol, 12-2 voor Button. Dat vind ik geenszins acceptabel.

CitaatZoveel fouten heeft hij volgens mij ook niet gemaakt. 2,3 misschien. Vind ik niet verkeerd voor een jongeling.

Ik heb ze niet geteld maar als hij minder fouten heeft gemaakt dan ik nu voor ogen heb vind ik de ruimte tot verbetering wel érg marginaal. Want dacht dat daar juist de winst te halen viel.

CitaatNogmaals; ik zeg niet dat hij het buitengewoon doet of zo. Maar die wagen is bagger (voor McLaren begrippen) en hij zit in races helemaal nooit ver bij JB vandaan. En Button is inderdaad geen Vettel of Alonso, maar wel een verdomd goed coureur, die heel veel gewonnen heeft en ontzettend constant is, zelden fouten maakt, en die de afgelopen drie jaar ook Hamilton cijfermatig bijhield.

Ik kijk dan ook naar ontwikkeling met Button als maatstaf.

CitaatDat allemaal bij elkaar optellend vind ik niet dat Perez het geweldig doet, maar ook zeker niet verkeerd. Hij verdiend zeker nog een jaar de kans. Dan moet hij natuurlijk wel een doorontwikkeling laten zien.

Dat is wat ik dus ook zeg. Maar héél spannend vind ik het niet. De kans die wij hem gunnen dekt wat mij betreft meteen de lading.

Jehoentelaar

Ik ga mee in de stelling van Jeroen. Perez komt een aantal keer negatief onder de aandacht door wat incidentjes, maar dat is helemaal niet zo raar voor een jonge coureur.

T.Nuvolari

Kom nu. Perez is verdorie in zijn derde jaar F1. De tijd van Beginnersfoutjes is vorig seizoen al verlopen. Ik vind dat je wel wat meer mag verwachten van iemand die in een McLaren plaats neemt. Als je Sutil, Di resta en Hulkenberg voor je moet dulden in de puntenstand kan je dat niet enkel afschrijven op de wagen. Die eerste 2 worden algemeen aangestipt als ondermaats in 2013, dan kan je toch niet anders dan Perez op dezelfde manier beoordelen.

Jehoentelaar

Maar mag een coureur na een paar jaar dan opeens helemaal geen foutjes meer maken? Het blijven mensen, en sommige coureurs hanteren een iets risicovollere rijstijl.

T.Nuvolari

Dat zeg ik niet, ik ben zelf ook niet onfeilbaar, maar je kan het niet blijven steken op leeftijd, ervaring of wat dan ook in die richting.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2013 - 16:50:44
Maar mag een coureur na een paar jaar dan opeens helemaal geen foutjes meer maken? Het blijven mensen, en sommige coureurs hanteren een iets risicovollere rijstijl.

Nou ja, als je spits bent, mag je dan eens missen? Natuurlijk. Maar als anderen minder missen, efficiënter zijn, daardoor meer resultaat behalen, ben je je plekje kwijt.

0634

Als je als McLaren zijnde vorig jaar een weloverwogen beslissing maakt om een nieuwe, jonge rijder aan te trekken, dan flikker je hem niet zomaar de straat op als hij presteert zoals Perez nu doet. Het kan beter, zeker, maar falen doet ie niet.

Je kan nu Hulkenberg aantrekken. Of Grosjean of Bianchi. Maar wat als die het volgend jaar niet beter doen? Dan pakken we weer de volgende? Een beetje consistentie in je beleid en vertrouwen in de weloverwogen beslissing van vorig jaar, lijkt mij verstandiger dan plotseling in paniek raken en de volgende dark horse aantrekken. Dat adhoc beleid, slaat nergens op.

Wings

Ligt eraan. Die mannen zien hoe een rijder zich ontwikkeld en kunnen op basis daarvan een prima perspectief in kaart brengen. Bovendien hoop je dat een rijder die instapt bij een topteam volwassener acteert. Als dat in combinatie met een te matige ontwikkeling uitblijft is een systeemscheiding een weloverwogen dan wel verstandig besluit. Het feit dat McLaren Pérez nog niet heeft bevestigd onderstreept dat men bij McLaren (nog) niet overtuigd is. Niettemin mag Pérez nog een kans krijgen maar ben ik niet verbaasd als men afscheid neemt.

Jehoentelaar

Ik zie geen matige ontwikkeling. Net als bij Grosjean vorig jaar wordt Perez nu afgeschreven op basis van wat onhandige acties en omdat hij in een moeilijke auto een wereldkampioen niet altijd lekker bij kan houden. Vind ik wat te ver gaan.

Wings

Ik bekritiseer Pérez omdat ik het contrast juist groter zie worden en hij niet betert qua gedrag.

Arthur

Vergeet ook niet dat de Mc bagger is dit jaar. Dat werkt nu niet echt lekker voor de ontwikkeling van Perez. Dat had ik al eerder voorspeld ergens in een topic.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel