Rush

Gestart door Breaktest, 01 oktober 2013 - 14:00:02

« vorige - volgende »

Breaktest

Een dezer dagen moest ik plotseling aan Robert Doornbos denken - niet vanwege zijn prestaties, maar omdat ie de lichtelijk belachelijke nickname Bobby Deerfield had aangenomen - kennelijk zonder zich te realiseren wat een draak van een film dat was.

Maar daar is dan nu Rush. Geen opvolger - dat zou te veel eer voor BD zijn - maar een nieuwe hoofdstuk in de filmgeschiedenis, zullen we maar zeggen. Het toeval wil overigens dat beide in het jaar 1976 spelen, maar daarmee houden de overeenkomsten wel op. Was Bobby Deerfield een kasteelromannetje tegen achtergrond van het F1 gebeuren, Rush daarentegen is het circus zelf. De gespeelde waarheid. Truth is stranger than fiction.
Het verhaal is dan misschien bekend, maar dat doet niks aan de spanning af; het gaat om de manier waarop het verteld wordt.
En wat ik van de trailer heb gezien zit dat wel goed (net als Appollo 13 destijds van dezelfde regisseur). Terstond werd ik overvallen door heimwee: Those were the days...
De F1 history zit zo vol met dramatische momenten dat ik mag hopen dat met rush een nieuw genre geboren is.   

NielsD

Als-ie uit is ga ik ook zo snel mogelijk heen. In die tijd bestond ik nog niet, al heb ik er wel genoeg materiaal van terug gezien. Hopen dat Rush echt goed laat zien hoe de sfeer en drama was in die tijd.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Ik ga ergens volgende week. Overigens komt binnenkort ook de animatiefilm Turbo uit, die geheel in het thema van de Indianapolis 500 is.

0634

Klopt, ga ik met mn zoontje heen. Over een opgevoerde slak ;D.

En Rush; tja, ga er volgende week of de week erop met een vriend van me heen. Zin in!

Arthur

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2013 - 18:28:20
Klopt, ga ik met mn zoontje heen. Over een opgevoerde slak ;D.

En Rush; tja, ga er volgende week of de week erop met een vriend van me heen. Zin in!

Die turbo heb ik al binnen, alleen nog kijken. Rush kijk ik ook hier @home 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ik prefereer nog altijd de bioscoop. Mijn zoontje overigens ook ;).

Arthur

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2013 - 20:08:48
Ik prefereer nog altijd de bioscoop. Mijn zoontje overigens ook ;).

Met Home Cinema kom je al een aardig eind in die richting 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Niet voor een jongetje van 8 hoor ;).

Arthur

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2013 - 20:39:35
Niet voor een jongetje van 8 hoor ;).

Dan is het nog een extra dimensie ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ach, ieder zijn meug, maar ik vind een doordeweeks bioscoopavondje Rush meer hebben dan thuis dezelfde film op tv te zien. Maar daar mag ieder anders over denken uiteraard :).

Arthur

Sommige films wil je echt in de bios zien. Maar thuis komt het beleven van een film aardig in de buurt [5.1 geluid]. Tja bios is een uitje maar thuis kan ik me ook prima vermaken met een hapje en drankje erbij.

En idd, ieder zijn meug. Ooit is er ook wel eens F1 Live in de bios geweest kan ik me herinneren...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Wat ik altijd leuk gevonden heb aan naar de cinema gaan is dat je later kan zeggen over bepaalde legendarische films dat je 'hem nog in de cinema hebt gezien'. Ik heb trouwens een rare gewoonte ontwikkeld van altijd mijn kaartje te bewaren, iets waarvan ik nog altijd niet begrijp waarom ik het doe :D

Rush zal er deze week wel ergens van komen en dat wordt denk ik wel gegarandeerd genieten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Heb de film gezien. En na de goede recensies had ik hoge verwachtingen. Maar om eerlijk te zijn vond ik er weinig aan. Mooi verhaal Niki erg goed neergezet maar spannend vond ik het geen moment en soms zelfs saai.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 02 oktober 2013 - 16:30:16
Heb de film gezien. En na de goede recensies had ik hoge verwachtingen. Maar om eerlijk te zijn vond ik er weinig aan. Mooi verhaal Niki erg goed neergezet maar spannend vond ik het geen moment en soms zelfs saai.


Maar het verhaal was goed? Dat heb ik liever dan een draak van een film vol "actie", zoals Driven ...


En als het redelijk waarheidsgetrouw is... Tja, dan ga ik voor saai... :)

Sabai

#14
Citaat van: Franky R. op 02 oktober 2013 - 17:28:34
Citaat van: Sabai op 02 oktober 2013 - 16:30:16
Heb de film gezien. En na de goede recensies had ik hoge verwachtingen. Maar om eerlijk te zijn vond ik er weinig aan. Mooi verhaal Niki erg goed neergezet maar spannend vond ik het geen moment en soms zelfs saai.


Maar het verhaal was goed? Dat heb ik liever dan een draak van een film vol "actie", zoals Driven ...


En als het redelijk waarheidsgetrouw is... Tja, dan ga ik voor saai... :)



Het verhaal waar de film over ging was wel ok in de zin van leuk om te weten wat er speelde in die tijd .Alleen word er in de film imho te snel door de jaren heen gegaan.En verder zieje Hunt alleen maar zuipen feesten en kotsen. Vond er gewoon weinig aan.