F1 - schaalmodellen- topic

Gestart door gloudiesaurus, 23 september 2013 - 01:01:37

« vorige - volgende »

Edwin90

Wat schandalig veel geld. Betaal je normaal voor een 1:18 niet rond de 100 euro?

gloudiesaurus

Citaat van: Edwin90 op 01 juli 2015 - 22:39:05
Wat schandalig veel geld. Betaal je normaal voor een 1:18 niet rond de 100 euro?

Enkele jaren geleden wel  ;)
Minichamps heeft nu ook de Resin-collectie (extra gedetailleerd en gemaakt van kunsthars). Die is sowiezo wat prijziger. Ook mooier, dat dan weer wel  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: Edwin90 op 01 juli 2015 - 22:39:05
Wat schandalig veel geld. Betaal je normaal voor een 1:18 niet rond de 100 euro?

Je kunt het net zo duur maken als je zelf wilt. ;) Zo heb ik 1:43 modellen die kosten 250 euro en meer. Zie de Ferrari Maranello die ik gepost hebt bijvoorbeeld. De laatste foto van die 512S kost ook 159,95. Die M1 1:18 met Alan Jones bijna 180 euro. Er zijn zelfs 1:43 modellen die kosten 800 euro en meer. Le Phoenix is zo een dure modelmaker. Maar dan heb je ook wat. Maar daar hoef ik bij mijn vrouw niet mee aan te komen. Ze zou gelijk een psychiater bellen. ;D
Some things are too important to be left in the past.

janke

Deze besteld bij het Belgische modelbouwhuis De Kimpe. Van GT Spirit 1:18. Komt eind augustus uit. de Porsche 911 RSR. Winnaar Targa Florio 1973. Met Gijs van Lennep en Herbert Müller.

Tip kijk eens op de site van De Kimpe. Ook het Belgische Delatour en Miniboutik zijn zéér aan te raden. Ook voor F1 modellen. ;)



Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Mooie model Janke!

Ik heb zelf de Jan Lammers ATS 1/43 van Spark in reservering staan. Komt begin augustus uit.

Gisteren even gekeken voor een Marussianr17 van Spark van Bianchi, wordt nu op E-bay al meer dan 100 euro voor gevraagd  :o

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Was weer eens tijd om een paar schaalmodellen van stal te halen.

1997: Ferrari - Arrows - Prost - Tyrrell.


1998: Williams - Jordan - Stewart.

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 01 augustus 2015 - 20:26:13
Was weer eens tijd om een paar schaalmodellen van stal te halen.

1997: Ferrari - Arrows - Prost - Tyrrell.


1998: Williams - Jordan - Stewart.


Mooie diorama Perton.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Charrel

Citaat van: gloudiesaurus op 12 augustus 2015 - 01:42:41
Het eerste schaalmodel van Max:
http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9268



Hebben hebben hebben  ;)

Maar is dit nou een volledig officieel model? Of heeft de Verstappen Fanclub er een eigen inlay voor gemaakt etc? Ik wil altijd het liefst 100% originele modellen + displays hebben

gloudiesaurus

Volgens mij een officieel model. Vroeger bracht Minichamps ook Verstappen-modellen uit via de fanclub van Jos Verstappen.
Sowieso komt het model uit met certificaat en met handtekening van Max.

Inmiddels is het model uitverkocht. Gelukkig heb ik er een gereserveerd  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ik wacht wel even tot de prijzen wat zakken. Ze zullen vanzelf overal opduiken bij handelaren dus dan moet er een keer mazzel zijn.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 12 augustus 2015 - 13:21:24
Ik wacht wel even tot de prijzen wat zakken. Ze zullen vanzelf overal opduiken bij handelaren dus dan moet er een keer mazzel zijn.

Ik hoop het voor je. Het model is gelimiteerd op 750 stuks dus van de Australie-versie zal verder niets meer gemaakt worden door Minichamps. Max is populair dus ik zie prijzen nu eerder stijgen dan dalen...  ;)

But who knows... marktplaats.nl en e-bay.com in de gaten houden helpt wel eens.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Hoe meer ervan gemaakt worden hoe beter. Minichamps is ook niet gek, die zien wel handel in dat model. Boeit mij verder ook weinig of het een limited edition van een willekeurige race is, zolang auto en coureur maar correct zijn.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 12 augustus 2015 - 22:43:07
Hoe meer ervan gemaakt worden hoe beter. Minichamps is ook niet gek, die zien wel handel in dat model. Boeit mij verder ook weinig of het een limited edition van een willekeurige race is, zolang auto en coureur maar correct zijn.

Ze komen later dit jaar nog een 1/43 en 1/18. En wie weet als dat goed loopt brengen ze nog wel meer modellen van andere races uit.

Maar de eerste blijft wel speciaal. En een certificaat met handtekening en het model dat genummerd is, is een leuk extraatje  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is