F1 - schaalmodellen- topic

Gestart door gloudiesaurus, 23 september 2013 - 01:01:37

« vorige - volgende »

janke

Hoi Charrel. Ik heb een vrije dag en struin wat shops af. Deze kwam ik tegen bij de grote webshop van modelissimo.de. Carels Porsche GP van USA. Bij anderen rond de 55/60 euro excl. verzenden. Hier 50 euro incl. verzendkosten. Een aanbieding. Dit ter info. ;)

Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 18 juni 2015 - 22:11:47
Spark is altijd duur maar ik heb zelden meer dan dertig euro uitgegeven voor een model van Minichamps.

Tegenwoordig is Minichamps heel wat duurder he, reken op zeker 60 euro voor een 1/43-model. Zeker de resin-klasse.
Oudere modellen vind je nog wel rond de 30 euro. Goedkoper soms ook. Maar de nieuwere niet hoor. En zeker de populaire niet. En ik kijk elke paar dagen wel eens op marktplaats.nl of E-bay  :)

Minichamps modellen uit de BMW Sauber-tijd van Vettel vind je in schaal 1/43 zelfs niet onder de 200 euro...

Overigens vind ik Minichamps resin mooier dan Spark.
Gelukkig wordt het Max Verstappen model ook uitgebracht in resin (helaas wel alleen in 1/43). Hieronder de eerste foto van Minichamps:


Die gaat dus zeker niet in mijn collectie ontbreken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ahja maar heel nieuwe modellen bestel ik nooit. Ben ook maar een student. :)

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 20 juni 2015 - 23:36:18
Citaat van: Jehoentelaar op 18 juni 2015 - 22:11:47
Spark is altijd duur maar ik heb zelden meer dan dertig euro uitgegeven voor een model van Minichamps.

Tegenwoordig is Minichamps heel wat duurder he, reken op zeker 60 euro voor een 1/43-model. Zeker de resin-klasse.
Oudere modellen vind je nog wel rond de 30 euro. Goedkoper soms ook. Maar de nieuwere niet hoor. En zeker de populaire niet. En ik kijk elke paar dagen wel eens op marktplaats.nl of E-bay  :)

Minichamps modellen uit de BMW Sauber-tijd van Vettel vind je in schaal 1/43 zelfs niet onder de 200 euro...

Overigens vind ik Minichamps resin mooier dan Spark.
Gelukkig wordt het Max Verstappen model ook uitgebracht in resin (helaas wel alleen in 1/43). Hieronder de eerste foto van Minichamps:


Die gaat dus zeker niet in mijn collectie ontbreken...

De Minichamps modellen uit resin zijn inderdaad voor hun prijs gewoon goed. Moeten ze ook wel. Want Spark blijft maar uitgeven van nieuwe modellen. En of de kwaliteit dat ten goede komt, ik weet niet. Maar Gloudie sta er niet van te kijken dat Minichamps ook met een Verstappen/STR 1:18 op de markt komt. Minichamps heeft nl de goedkeuring van de grote baas van Red Bull om zijn raceauto's op schaal uit te brengen. En dat heeft Spark volgens mij nog niet.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Spark brengt ook al Red Bull uit hoor  :) en ook Toro Rosso.
Dus de kans is heel heel groot dat er ook een 1/43 spark model van Max Verstappen uitkomt.
En wie weet zelfs een 1/18.

Jammer alleen dat zowel Spark als Minichamps geen Ferrari-licentie hebben.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Charrel

@Janke bedankt voor de website! Het is inderdaad erg goedkoop het model, alleen let ik er nog wel op hoe vaak ik een model koop. De meeste goedkopere heb ik ondertussen, alleen nu komen de duurdere.. Alles op zijn tijd helaas  ;)

Hetzelfde met Max Verstappen.. Er komt dus een Spark model en een Minichamps model uit! Pfff.. zonde haha, dezelfde auto van 2 fabrikanten.

gloudiesaurus

Citaat van: Charrel op 21 juni 2015 - 22:28:13
@Janke bedankt voor de website! Het is inderdaad erg goedkoop het model, alleen let ik er nog wel op hoe vaak ik een model koop. De meeste goedkopere heb ik ondertussen, alleen nu komen de duurdere.. Alles op zijn tijd helaas  ;)

Hetzelfde met Max Verstappen.. Er komt dus een Spark model en een Minichamps model uit! Pfff.. zonde haha, dezelfde auto van 2 fabrikanten.

Tsjah het gebeurde vorig jaar al vaker. Spark bracht de Mercedes van Hamilton uit in de Abu Dhabi versie met vlag (1/43). Nu komt Minichamps met hetzelfde model, ook met vlag...

Spark is over het algemeen veel sneller dan Minichamps. Ze brengen ook veel meer uit. Minichamps brengt de laatste tijd niet heel veel meer uit, geen specials meer bijv.

Ik vind zelf resin minichamps net wat mooier dan Spark. Ik kies dus denk ik voor de Minichamps-versie van Max Verstappen. 2 modellen kopen van hetzelfde model gaat me toch wat te ver  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Charrel

Vraagje: Stel je hebt het model van Lammers, zou je die laten signeren door hem? Ja/nee? Zo ja, zou je dan de box laten signeren?

Kootje

#218
Voor de geïnteresseerden:

Nu in de sportmemorabiliaveiling van veilingsite CATAWIKI, een door Damon Hill gesigneerd 1:43 model van zijn WK winnende Williams FW17 uit 1996. Bieden kan nog tot ca 20.00 uur vanavond. Hoogste bod op moment van typen is E.41,- 

Houd er wel rekening mee dat je 'n account nodig hebt, dus ga niet pas 5 minuten van tevoren 'n kijkje nemen als je wilt bieden.

janke

Vandaag in Utrecht weer wat uitgegeven. Een Ferrari 512, 1970. Real stunning.









Le Mans test 1970. Ickx/ Merzario/Giunti enz.

Ecurie Francorchamps hadden dezelfde auto. Met Team Beurlys, een groot Belgisch Team.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Charrel op 24 juni 2015 - 08:14:03
Vraagje: Stel je hebt het model van Lammers, zou je die laten signeren door hem? Ja/nee? Zo ja, zou je dan de box laten signeren?

Ik vind het altijd wel leuk een handtekening op een model.
Heb er een van Fisichella en 1 van Verstappen met handtekening  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 27 juni 2015 - 23:41:00
Mooi model! Hand gebouwd?

Bedankt, ook Perton voor de positieve reactie. Ja dit is handgebouwd uit witmetaal. Er zijn zoveel schitterende creaties van Ferrari van hun Le Mans tijd. Ik heb maar gekozen. Had er drie voor me staan. Een Le Mans 512BB van het NART team en een Le Mans 365P2 van Team Beurlys. Had ze graag alle drie willen hebben, maar daar was mijn vrouw het duidelijk niet mee eens. :-[
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Minichamps heeft vandaag nieuwe F1-modellen aangekondigd waaronder die van Max Verstappen in 1:18  8)
Komt pas in december uit.

In Resin.

Bij autopassion.nl met korting te reserveren: 160 euro... normale prijs 190 euro  :o
Ik ga mijn 1/43 reservering omzetten in een 1/18  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is