F1 - schaalmodellen- topic

Gestart door gloudiesaurus, 23 september 2013 - 01:01:37

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 07 juni 2015 - 14:56:25
Citaat van: janke op 07 juni 2015 - 10:09:25
Op de NAMAC beurs vind je nog wel eens interessante modellen inderdaad. Hier mijn laatste aankoop, wel niet voor een klein prijsje, maar heb er lang naar gezocht. Een handbuilt BBR 1:43 model vd Ferrari 550 GTS met oa Peter Kox. Class winner Le Mans 2003.



Gaaf Janke! BBR is het merk.
Italiaans en hand gebouwd.

Het is gewoon vrij simpel. Voor modellen van Minichamps ben je nu eenmaal niet zoveel geld voor kwijt. BBR/AMR en vooral de F1 bouwer Tameo kost duiten. Het is gewoon wat je wilt uitgeven, en daar is niets mis mee. Je kunt je hobby net zo duur maken hoe je het wilt. Ieder zijn ding.
Hier een BBR Ferrari F430 van Krohn Racing. Le Mans 2011 uit mijn verzameling Le Mans racers. Zijn er ook maar 100 van gemaakt. Maar mijn vrouw is er af en toe niet zo blij mee. Voor haar zijn het speelgoed-autootjes. :D



Some things are too important to be left in the past.

janke

Wachten op de Le Mans winner 2015 van Spark. :)  Dat zal wel niet zolang duren. Graag alle drie liveries.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 14 juni 2015 - 18:23:21
Wachten op de Le Mans winner 2015 van Spark. :)  Dat zal wel niet zolang duren. Graag alle drie liveries.

Wordt een dure Janke  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Charrel

Nieuw model in de collectie, toch wel een echte "must have"! Super mooi mint model van Spark, mijn eerste aankoop ooit via Ebay.nl! Was me prima bevallen overigens  :)





Weten jullie overigens wanneer er weer zo'n modelauto beurs is?

gloudiesaurus

Nice Charrel! Een koopje? Die ontbreekt nog in mijn collectie.
Ik heb wel de oranje Porsche van De Beaufort van Spark in 1/43.

Ik koop vaker modellen via E-bay.com. Soms ook uit het buitenland. In Duitsland zijn ze vaak wat goedkoper dan in Nederland, vooral Minichamps.
Nog nooit problemen mee gehad.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 17 juni 2015 - 21:22:35
Nice Charrel! Een koopje? Die ontbreekt nog in mijn collectie.
Ik heb wel de oranje Porsche van De Beaufort van Spark in 1/43.

Ik koop vaker modellen via E-bay.com. Soms ook uit het buitenland. In Duitsland zijn ze vaak wat goedkoper dan in Nederland, vooral Minichamps.
Nog nooit problemen mee gehad.

Zekers een mooi model Charrel. Die van Ben Pon is er ook van Spark. Ebay is een geweldig fenomeen. Ik koop er regelmatig modellen. Ook met bieden kun je relatief goedkoop aan een nieuw model komen. Alleen je moet opletten met verzendkosten uit het buitenland. Charrel ga naar NAMAC.nl en je krijgt alle info. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Charrel

Citaat van: gloudiesaurus op 17 juni 2015 - 21:22:35
Nice Charrel! Een koopje? Die ontbreekt nog in mijn collectie.
Ik heb wel de oranje Porsche van De Beaufort van Spark in 1/43.

Ik koop vaker modellen via E-bay.com. Soms ook uit het buitenland. In Duitsland zijn ze vaak wat goedkoper dan in Nederland, vooral Minichamps.
Nog nooit problemen mee gehad.

Niet direct een koopje, wilde hem gewoon hebben! Had hem ook hier gezien: http://www.delatour.be/winkel/porsche-6/s1861/ en op Ebay vond ik hem toch iets goedkoper, dus vandaar!

Zal zeker Ebay zo nu en dan checken of ze nog hebben welke ik zoek voor een mooie prijs. De prioriteit ligt nu bij deze:
- Christijan Albers: Spyker MF1 Racing M16 Toyota - Minichamps 400060119
- Carel Godin de Beaufort: Carel Godin de Beaufort - Spark S1866

Mocht iemand deze ergens zien voor een mooie prijs, let me know! :-)

Overigens is er ook een Minichamps Formule 2 auto gemaakt van Kelvin Snoeks uit 2010. Maar deze is heel zeldzaam denk ik, die ontbreekt ook nog in mijn collectie.

@janke Thanks voor de tips en feedback! :-)

janke

Citaat van: Charrel op 17 juni 2015 - 21:35:57
Citaat van: gloudiesaurus op 17 juni 2015 - 21:22:35
Nice Charrel! Een koopje? Die ontbreekt nog in mijn collectie.
Ik heb wel de oranje Porsche van De Beaufort van Spark in 1/43.

Ik koop vaker modellen via E-bay.com. Soms ook uit het buitenland. In Duitsland zijn ze vaak wat goedkoper dan in Nederland, vooral Minichamps.
Nog nooit problemen mee gehad.

Niet direct een koopje, wilde hem gewoon hebben! Had hem ook hier gezien: http://www.delatour.be/winkel/porsche-6/s1861/ en op Ebay vond ik hem toch iets goedkoper, dus vandaar!

Zal zeker Ebay zo nu en dan checken of ze nog hebben welke ik zoek voor een mooie prijs. De prioriteit ligt nu bij deze:
- Christijan Albers: Spyker MF1 Racing M16 Toyota - Minichamps 400060119
- Carel Godin de Beaufort: Carel Godin de Beaufort - Spark S1866

Mocht iemand deze ergens zien voor een mooie prijs, let me know! :-)

Overigens is er ook een Minichamps Formule 2 auto gemaakt van Kelvin Snoeks uit 2010. Maar deze is heel zeldzaam denk ik, die ontbreekt ook nog in mijn collectie.

@janke Thanks voor de tips en feedback! :-)

Geen dank. Spark Porsche S1866 voor 56,95 en gratis verzending op Ebay.fr. Kraitsh heet de webshop. Zéér betrouwbaar (ik koop er zelf ook).



Als je deze bedoeld? Rond 48 euro inclusief verzenden op Ebay.it. Webshop rmtoysltd. Dit alles ter info. Maar iig de modellen zijn nog leverbaar.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Minichamps heeft vandaag officieel aangekondigd dat er een 1/43 model wordt gemaakt van de Toro Rosso van Max Verstappen.
Helaas niet in 1/18...

Tip: hier heb je hem voor 45 euro: http://www.autopassion.nl/minichamps-143-max-verstappen-speciale-aanbieding/
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 18 juni 2015 - 21:24:02
Minichamps heeft vandaag officieel aangekondigd dat er een 1/43 model wordt gemaakt van de Toro Rosso van Max Verstappen.
Helaas niet in 1/18...

Tip: hier heb je hem voor 45 euro: http://www.autopassion.nl/minichamps-143-max-verstappen-speciale-aanbieding/

Ik zette er even bedragen bij. Koopjes zijn er niet meer in de (echte) miniatuurwereld. Op Marktplaats kun je wel eens een zgn koopje tegenkomen. De meesten zijn niet eens verzamelwaardig. Tip van een verzamelaar: Lijkt het een koopje, dan is het te mooi. Voor prima modellen ben je nu eenmaal wat meer geld kwijt. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Spark is altijd duur maar ik heb zelden meer dan dertig euro uitgegeven voor een model van Minichamps.

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 18 juni 2015 - 22:11:47
Spark is altijd duur maar ik heb zelden meer dan dertig euro uitgegeven voor een model van Minichamps.

Dus echte kwaliteit kost geld.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Nee, een verschil in perceptie van kwaliteit jaagt de een meer op kosten dan de ander. Verder lopen er op deze wereld genoeg lieden rond die hun modellen voor lagere prijzen aanbieden. Zoekt en gij zult vinden.

janke

#208
Jij hebt gelijk.  Ik zit niet in de wereld van Miniaturen. Ik zeg al tich keer dat een ieder koopt wat hij mooi vind. En de ene is tervreden met een Minichamps, en een ander gaat voor Spark. Alleen al om hun Le Mans modellen. Nog beter zijn BBR/AMR/Le Phoenix.

Maar NEE, ge hebt gelijk.

Some things are too important to be left in the past.

Charrel

Zoals ik het zie zijn de Onyx Modellen van Verstappen het goedkoopst, daarna Minichamps en Spark zijn de duurste van de modellen die ik spaar. Maar de kwaliteit van Onyx is ook vrij slecht, Minichamps is prima en Spark is toch net dat beetje extra.

Echt koopjes vind je helaas niet echt, een model hoeft niet perse mint boxed te zijn voor mij. Maar de echte goedkope zijn vaak zonder box, of gebruikt als speelgoed etc.. Dan is het goedkoop, maar zeker geen koopje  ;)