F1 - schaalmodellen- topic

Gestart door gloudiesaurus, 23 september 2013 - 01:01:37

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 16 april 2015 - 20:07:28
En ik heb mijn wereldkampioenen collectie weer compleet gemaakt met dit model:



L. Hamilton Abu Dhabi 2014 van Spark in 1/43, incl. Britse hammer-time vlag

Mooi zo een livery. Ik heb twee maanden moeten zoeken maar de Toine Hezemans Porsche 934-Gr4 uit de DRM 1976 is binnen. Uitvoering van de Norisring. Madyero, resin handbuilt. Een vd 25 stuks. Die Hezemans wordt vaak onderschat. Maar die ouwe won veel. Targa Florio en Daytona, 24h Spa, EK winnaar enz. enz. Een vd grootste racers, made in Holland.





Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 16 april 2015 - 20:06:12
Spark heeft vandaag 2 afbeeldingen getoond van de Lammers/ ATS bolide die gaat uitkomen:



En van Gijs van Lennip


Deze mogen zeker niet in mijn collectie gaan ontbreken  :)

Zijn beide zekers mooi zo op een foto. Maar Spark ramt er maar weer nieuwe modellen uit. Komt de kwaliteit niet te goede. Jammer.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Nou ik moet zeggen dat de Hamilton 1/43 Spark die ik deze week gekregen heb er prachtig uit ziet  :)

Hier de eerste foto's van het prototype van het Lammers-model:




En van Lennep:


GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

De van Lennep kun je al bestellen. Komt july/augustus op de markt.
SPARK S3951 1/43 F1 ENSIGN N175 GIJS VAN LENNEP FRENCH GP 1975.

En de Lammers ATS zou in juni op de markt komen.
SPARK S4364 1/43 F1 ATS D4 JAN LAMMERS USA WEST GP 1980.

In die periode komt Spark met veel F1 modellen. Oa, Jack Brabham/Pescarolo/Surer, de Angelis enz enz.

Ik heb wel trek in de Dutch Driver modellen. Maar ga ze eerst in de winkel bekijken. Ben benieuwd.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Volgende maand is er weer een NAMAC-beurs in Houten, hoop wat leuks te vinden voor kleine prijsjes.

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 04 mei 2015 - 13:14:01
De van Lennep kun je al bestellen. Komt july/augustus op de markt.
SPARK S3951 1/43 F1 ENSIGN N175 GIJS VAN LENNEP FRENCH GP 1975.

En de Lammers ATS zou in juni op de markt komen.
SPARK S4364 1/43 F1 ATS D4 JAN LAMMERS USA WEST GP 1980.

In die periode komt Spark met veel F1 modellen. Oa, Jack Brabham/Pescarolo/Surer, de Angelis enz enz.

Ik heb wel trek in de Dutch Driver modellen. Maar ga ze eerst in de winkel bekijken. Ben benieuwd.

Gaaf, ik heb die 2 modellen bovenaan mijn lijstje staan.
De Toro Rosso van Max staat natuurlijk met stipt op 1  ;)

Spark brengt elke maand enorm veel uit. Ik vind Minichamps nog altijd het mooist, maar dan wel de resin-versies.
Daarachter staat wel Spark, het is ook van resin en mooi gedetailleerd.

Daarnaast heeft Spark altijd een mooie luxe doosje met houten plankje.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

De resin modellen van Minichamps zijn inderdaad kwaliteits modellen in die prijsklasse. Op Ebay heb ik deze Spark Porsche's gekocht met hoogste bod. Winkelprijs normaal rond de 110 euro voor de twee modellen. Gekocht voor 52 euro incl. verzenden. Mazzeltje. De Kremer-Porsche 934/Gr4, Le Mans 1976. Uitvoering met Bob Wollek en Didier Pironi. De andere is de Kremer-Porsche 935/77. Winnaar 1000km Dijon 1978. Bob Wollek/Henri Pescarolo. Ze zitten nog wel in de folie verpakt.



Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Mooi prijsje Janke! En mooie modellen.

Ik heb zelf ook weer wat gekocht. Voor 15 euro de showcar van Jos Verstappen van Minichamps gekocht. Die ontbrak nog in de collectie  ;)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Charrel

Tja die van Verstappen moet ook gewoon in de collectie Glaudie ;-)

Bijizondere modellen overigens janke! Zeer mooi.. Ik heb sinds gisteren een Porsche 356 Modelauto 1:43, de eerste Porsche ooit.
Gekregen bij mijn Vip reis naar Porsche Leipzig gisteren, klein aandenken van een droom die is uitgekomen :-)


janke

Porsche verkoopt onder Porsche Museum modellen van oa Spark en Minichamps. Altijd gelimiteerd, ik heb er ook een paar. Ben in Stuttgart in het museum geweest. Werkelijk indrukwekkend. Ook hun shop met modellen/kleding enz.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Citaat van: Jehoentelaar op 04 mei 2015 - 17:29:14
Volgende maand is er weer een NAMAC-beurs in Houten, hoop wat leuks te vinden voor kleine prijsjes.

En dat is heel aardig gelukt:

1996 - Ferrari F310 (low nose) - Eddie Irvine - Minichamps (20€).
1997 - Tyrrell-Ford 025 - Jos Verstappen - Onyx (5€).
1998 - Stewart-Ford SF-2 - Jos Verstappen - Minichamps (10€).
2001 - Arrows-Asiatech A22 - Jos Verstappen (15€).

De Ferrari had ik al met de hoge neus; de lage neus moest er nog bij om behalve alle teams ook alle 'uitvoeringen' bij elkaar te hebben. In totaal staan er nu veertien auto's van dat jaar in de vitrine.

Drie auto's van Verstappen was niet helemaal het plan, maar de jaren 1997 t/m 1999 zijn nu de jaren waar ik mij op focus met de verzameling. De oranje Arrows stond er voor een leuk prijsje bij en die kon ik dus niet laten staan. :)

janke

Op de NAMAC beurs vind je nog wel eens interessante modellen inderdaad. Hier mijn laatste aankoop, wel niet voor een klein prijsje, maar heb er lang naar gezocht. Een handbuilt BBR 1:43 model vd Ferrari 550 GTS met oa Peter Kox. Class winner Le Mans 2003.





Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 06 juni 2015 - 15:58:56
Citaat van: Jehoentelaar op 04 mei 2015 - 17:29:14
Volgende maand is er weer een NAMAC-beurs in Houten, hoop wat leuks te vinden voor kleine prijsjes.

En dat is heel aardig gelukt:

1996 - Ferrari F310 (low nose) - Eddie Irvine - Minichamps (20€).
1997 - Tyrrell-Ford 025 - Jos Verstappen - Onyx (5€).
1998 - Stewart-Ford SF-2 - Jos Verstappen - Minichamps (10€).
2001 - Arrows-Asiatech A22 - Jos Verstappen (15€).

De Ferrari had ik al met de hoge neus; de lage neus moest er nog bij om behalve alle teams ook alle 'uitvoeringen' bij elkaar te hebben. In totaal staan er nu veertien auto's van dat jaar in de vitrine.

Drie auto's van Verstappen was niet helemaal het plan, maar de jaren 1997 t/m 1999 zijn nu de jaren waar ik mij op focus met de verzameling. De oranje Arrows stond er voor een leuk prijsje bij en die kon ik dus niet laten staan. :)

Mooi prijsje voor die modellen hoor! Ik heb ze hier ook staan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 07 juni 2015 - 10:09:25
Op de NAMAC beurs vind je nog wel eens interessante modellen inderdaad. Hier mijn laatste aankoop, wel niet voor een klein prijsje, maar heb er lang naar gezocht. Een handbuilt BBR 1:43 model vd Ferrari 550 GTS met oa Peter Kox. Class winner Le Mans 2003.



Gaaf Janke! BBR is het merk.
Italiaans en hand gebouwd.



GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 07 juni 2015 - 14:52:59
Mooi prijsje voor die modellen hoor! Ik heb ze hier ook staan.

Het leuke van zo'n beurs is dat je bij andere verkopers bijna het dubbele kwijt kon zijn voor hetzelfde spul. De Ferrari kwam ook voor 40€ voorbij, de Arrows voor 22€.