Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

3phasE

De eerst volgende e-prix is in Argentinië en daar lijken de omstandigheden gunstiger te gaan zijn qua temperatuur.
The future is electric!

Sphinx

Citaat van: Lemyek op 12 november 2015 - 14:05:33
De eerst volgende e-prix is in Argentinië en daar lijken de omstandigheden gunstiger te gaan zijn qua temperatuur.

Dit is zo jammer  :P Ik heb het nota bene twee keer vermeld  :-\

CitaatHet volgende weekend wordt half december in Punta del Este gereden in Uruguay.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

3phasE

Je hebt gelijk, sorry  :-[
In ieder geval Zuid-Amerika  ;)
The future is electric!

Jehoentelaar

Formula E gaat het in mei proberen in Mexico-City: http://www.fiaformulae.com/en/news/2015/november/mexico-city-to-host-round-five-of-2015-2016-season.aspx. Het WMSC moet het plan in december nog wel goedkeuren.

3phasE

Nice  :)

Tesla roept trouwens alle model S-en terug.
Het schijnt dat er bij één de veiligheidsgordel is losgekomen.
Tesla wil nu alle auto's van dit type gaan controleren...
The future is electric!

Robbert65

http://www.telegraaf.nl/digitaal/24800402/__Robotraces_in_de_Formule_E__.html
zonder verder commentaar. Ik mag aannemen dat jullie nu wel snappen wat ik hier van denk ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Mjah kan je om lachen maar je hebt ook al jaren die Solar Power Race, die volgens mij ook zo populair als ik weet niet wat is (of het lijkt alleen maar populair omdat Nederlanders zo vaak succesvol zijn).

Het zal niet een raceklasse zijn waar ik als autosportfan bijzonder veel interesse zal hebben, maar het zal ook absoluut geen concurrent zijn van bestaande raceklassen. Ik snap dan ook niet zo goed waarom mensen er commentaar op moeten hebben. Ik kan zo een tiental sporten en competities opnoemen waarvan ik het bestaan totaal niet snap, maar mensen vinden dat blijkbaar leuk. Laat ze lekker, zou ik zeggen. Aangezien we volop bezig zijn met het ontwikkelen van zelfrijdende auto's is dit maatschappelijk een zeer interessante klasse. Want we weten hoe zelfrijdende auto's zich gedragen in situaties waarbij er regeltjes gelden, en dan kunnen ze nog wel redelijk goed anticiperen op situaties waarbij andere gebruikers die regeltjes overboord gooien, maar in race-omstandigheden? Dat zal een zeer interessant gegeven worden en er lacherig over doen vind ik eigenlijk een beetje flauw. Maar goed, misschien dat de planoloog in mij dan iets te veel boven komt drijven ;).

Matthijs

Solar Power Race wordt echter wel door coureurs gereden, niet door robots. Verder sluit ik me aan bij Perton.

Perton

Ah dat verklaart een hoop. Ik vond het altijd al heel bijzonder.

Zo leer ik ook nog wat bij.

Matthijs

Nouja, bij de Solar Power Race gaat het vooral om management van (zonne)elektriciteit dan dat het gaat om talentvolle coureurs, dus je zat niet helemaal verkeerd.

Autoracen gaat om zowel competitie tussen coureurs als competitie in techniek. Klassen als GP2 en GP3 gaan vooral om competitie tussen coureurs, Solar Power Race en robotracen gaat om technologische vooruitgang. F1 en FE zit daar ergens tussenin. Elke autosportklasse heeft zijn eigen doelen en dynamiek. Ik heb daar geen probleem mee, wel denk ik dat competitie tussen coureurs leuker is om naar te kijken dan technologische strijd.

Robbert65

Ik vind het allemaal prima hoor, dat elektrische, dat roboticagedoe, echt, heel interessant ook vanuit ontwikkelingsoogpunt. Autosport is altijd innovatief geweest, alle huidige veiligheidssystemen in de auto komen immers uit autosport. Nou ja, behalve de parkeerhulp dan. Maar ik wil motorsport ruiken, voelen en horen. Dat is alles. Ik ben nergens tegen, ik doe ook niet lacherig, die smiley was meer over je weet wel hoe ik erover denk dan over de Solar Power Race of wat dan ook. Niet bedoeld om wie dan ook tegen de haren in te strijken...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Volgens mij strijk je hier niemand tegen de haren in. Wij geven allemaal netjes antwoord op jouw post. En bovendien heb jij alle recht van de wereld om een andere mening te hebben dan ik.

Zoals je zelf al zei: autosport is een mix van moderne technologie en traditionele waarden. En elke fan wenst een andere verhouding in deze mix. Niks mix mee, ehh mis mee ;)

Miguel

Voor racewagens die bestuurd worden door voorgeprogrammeerde robots is al jaren een raceklasse: Formule 1.
Peace out yo.

Matthijs

God krijgen we dat weer. Als dat zo was, waarom zijn we dan zo enthousiast over Verstappen? Niet zo zuur alsjeblieft.

Miguel

"We"? Ik ben niet bijzonder enthousiast over Max Verstappen. Hij heeft mij in de samenvattingen niet over kunnen halen om weer Formule 1 te gaan kijken. En zodra hij in een topauto zit en vooraan start, is het ook gedaan met dat spektakel.
Peace out yo.