Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 25 augustus 2015 - 16:17:36
Het zou voor Frijns goed zijn om zich voor langere tijd aan deze klasse te kunnen committeren. We gaan nu pas het tweede jaar in maar de ontwikkeling van de klasse gaat razendsnel en ik ben er heilig van overtuigd dat het geen kampioenschap aan de zijlijn wordt zoals A1GP en Superleague dat wel waren.
+1

0634

Citaat van: Miguel op 25 augustus 2015 - 13:13:50
Giedo van der Garde moet blij zijn dat er nog íemand is die hem in hun auto wil hebben. Mijn hart gaat er ook niet sneller van kloppen om hem in Formula E te zien, dan toch veel liever Frijns, of wereldkampioenen zoals Buemi en Villeneuve (die zich blijkbaar niet te goed voelen voor een avontuur, in tegenstelling tot achterhoede-paydriver Van der Garde), kerels die wél weten hoe ze hun carrière gaande kunnen houden.

Carriere gaande houden? Opnieuw opstarten in het geval van Villeneuve.

Robbert65

#362


-0-
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Niet om vervelend te doen, maar het testen wisten we al toch?

gloudiesaurus




Er zijn zelfs al foto's van  :)

Hieronder ook tijden:
Citaat1.  Nicolas Prost         Renault e.dams       1m30.513s
2.  Sebastien Buemi       Renault e.dams       1m30.801s
3.  Jerome D'Ambrosio     Dragon Racing        1m30.860s
4.  Bruno Senna           Mahindra Racing      1m30.869s
5.  Stephane Sarrazin     Venturi              1m30.923s
6.  Jean-Eric Vergne      DS Virgin Racing     1m30.997s
7.  Loic Duval        Dragon Racing        1m31.259s
8.  Robin Frijns          Andretti Autosport   1m31.434s
9.  Jacques Villeneuve    Venturi              1m31.895s
10. Stefano Coletti     Team Aguri           1m32.573s
11. Simona de Silvestro   Andretti Autosport   1m33.180s
12. Nelson Piquet Jr      Team China Racing    1m33.679s
13. Daniel Abt            Abt Audi Sport       1m34.384s
14. Nick Heidfeld         Mahindra Racing      1m34.384s
    Vitantonio Liuzzi     Trulli               no time

Ben benieuwd of hij het stoeltje gaat krijgen. Las dat Frijns erg graag wil racen voor Andretti in Formula E.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 25 augustus 2015 - 19:12:28
Niet om vervelend te doen, maar het testen wisten we al toch?
Mja, ik was een beetje overenthousiast :D las ik eindelijk (goed) nieuws over Frijns, dacht ik meteen een bevestiging te lezen. Ik moet ook niet 3 dingen tegelijk doen, ik zat te eten, TV te kijken én nu.nl te lezen....

Ik neem 'm terug!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Je moet niet 3 dingen tegelijk doen Robbert. Het GPPits.net-forum bekijken is genoeg  :P
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Andretti. Wil niet te hoopgevend doen maar het wil altijd helpen om daar wat connecties te hebben.

Robbert65

Citaat van: gloudiesaurus op 25 augustus 2015 - 19:55:09
Je moet niet 3 dingen tegelijk doen Robbert. Het GPPits.net-forum bekijken is genoeg  :P

Multitasking, ik lijk wel een meisje! Ik zal 't nooooit meer doen Glaudi ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

CitaatWilliams Advanced Engineering, the sole supplier of the batteries for the FIA Formula E Championship, can confirm that the maximum power output of the batteries will increase to 170kW during each race in season two of the Championship.

The batteries were initially designed to meet season one technical specifications from the FIA and operated during a race at a maximum power of 133kW. Following successful pre-season testing this was increased to 150kW for the start of season one to increase the performance of the cars.

The batteries showed excellent reliability during season one, with only one on track failure during the eleven races when operating at 150kW. Both Williams Advanced Engineering and Formula E are keen to test this new technology to its limits and to use Formula E as a vehicle for technology progression. Following a number of tests in recent months to assess the feasibility of a further power increase, it can now be confirmed that all teams will now be able to race with a maximum power of 170kW during each ePrix. Season two of the FIA Formula E Championship kicks off in Beijing on 24th October 2015.

Commenting on the power increase Craig Wilson, Managing Director of Williams Advanced Engineering, said; "Formula E is all about pushing electric vehicle technology to its limits and showcasing its evolution to the public. Williams Advanced Engineering is working on a diverse portfolio of electric and hybrid vehicle projects and the learnings from Formula E are invaluable in developing our technology. During season two the batteries will now be operating at 30% more power than they were initially designed for and we have upgraded certain components and worked closely with the teams to make sure that this is sustainable without significantly affecting reliability. With this development the cars will be travelling faster during each race which will help keep Formula E as an exciting racing series."

Formula E CEO Alejandro Agag added; "The development of future battery technologies is fundamental to the ethos of the championship. Formula E is all about showcasing the progression of electric vehicle technology and thanks to the battery development from Williams Advanced Engineering we will see faster, more efficient and exciting racing this coming season."

Goed nieuws voor Formula E, de batterijen worden 30% sterker. Wist trouwens niet dat deze door Williams gemaakt werden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Betekent 30% sterker dat ze 30% langer met een accu (lees auto) kunnen rijden of dat ze 30% meer vermogen tot hun beschikking hebben? Of een mix van de twee: langer rijden met meer vermogen? Het is hoe dan ook positief, maar ook in de lijn der verwachtingen.

gloudiesaurus

Zoals ik het lees meer vermogen. Tijdens de races moet sowiezo nog van auto worden gewisseld. De verwachting is dat dit pas vanaf seizoen 5 niet meer hoeft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

De topsnelheid is wel hetgene waar ze de meeste progressie op willen boeken in de eerste fase. Zo kunnen ze ook op grotere, snellere circuits rijden.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 16 september 2015 - 16:51:16
De topsnelheid is wel hetgene waar ze de meeste progressie op willen boeken in de eerste fase. Zo kunnen ze ook op grotere, snellere circuits rijden.
Dat lag ook in de lijn der verwachtingen: eerste seizoen traag maar wel grote stappen maken. Hopelijk is dit ook daadwerkelijk het geval, dan wordt/blijft FE een zeer interessante klasse.