is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Jozef

Idd huilen met de pet op. Natuurlijk wel op een circuit waar alles om de motor draait en dus niet echt onverwacht. Maar zelfs Sauber was vandaag te sterk voor McLaren. ::)

Pancake Shield

Als ik die boordradio terug hoor van Alonso, toen hij brandstof moest terugnemen. Hij zegt gewoon "We are like amateurs". Dus tsja, dat is toch al een flinke tik.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Gerard

Jammer.. hopelijk gaat het daar snel beter!!

Jozef

Wat dat radiobericht betreft, tja, dat is wel waarom ik een hekel heb aan Alonso.

Je zult maar race-ingenieur of data-analist zijn bij McLaren. Je hele baan (en dus je hele leven, in het geval van iemand die in de F1 werkt) is toegewijd aan het maximaliseren van de prestaties tijdens de race door in het kleinste detail te analyseren wat er met de auto gebeurt en door tientallen simulaties tegelijkertijd te laten lopen om verschillende scenario's uit te rekenen en zo te bepalen wat je op elk moment met de auto doet.

En dan komt er niks van in huis omdat je coureur met zijn Spaanse hoofd besluit dat hij het beter weet. Tja. ::)

(en kom nu niet met "een rijder moet ook zijn input geven", dat geldt misschien om te bepalen welke banden het best zijn maar niet in een geval als dit)

0634

Ik niet. Geef hem volkomen gelijk. Dit was echt beschamend. En dan moet je ook nog fuel gaan besparen. Waarom? Je haalt het einde toch niet.

Jozef

Wie kon op dat moment zeggen dat ze het einde niet zouden halen? Beide coureurs waren op dat moment probleemloos aan het rondrijden.

Het gaat me er ook niet om of het een beschamende race was of niet. Dat was het namelijk gewoon, en ze zagen er inderdaad uit als amateurs. Van mij mag je dat soort kritiek op je team hebben, misschien jammer dat het op tv gebeurt maar ja, the heat of the moment en zo. Alonso ging echter verder dan dat door gewoon een order van het team te negeren. Een order die gebaseerd was op heel veel werk van hele slimme mensen die hun uiterste best doen precies voor dit soort dingen. Om zo'n order te negeren, is ronduit respectloos voor je team.

Toont gewoon nog maar eens aan dat er met Alonso niet valt samen te werken.

Maikel0230

Alonso heeft over die teamradio op de BBC een verklaring gegeven. Dat ie op dat moment tussen twee auto's zat en dat op dat moment brandstof besparen het laatste was wat ie nodig had.

Daarbij hebben jullie allebei gelijk. Alonso moet zijn Engineer zo niet afsnauwen maar ik begrijp de frustaties wel hoor.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren daar in de komende weken want blijkbaar hebben Button en Alonso een meeting afgedwongen op Woking met al het toppersoneel. Althans geloof ik geloof zoiets op de beep gehoord te hebben.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Jozef op 07 juni 2015 - 22:58:24
Wie kon op dat moment zeggen dat ze het einde niet zouden halen? Beide coureurs waren op dat moment probleemloos aan het rondrijden.

Het gaat me er ook niet om of het een beschamende race was of niet. Dat was het namelijk gewoon, en ze zagen er inderdaad uit als amateurs. Van mij mag je dat soort kritiek op je team hebben, misschien jammer dat het op tv gebeurt maar ja, the heat of the moment en zo. Alonso ging echter verder dan dat door gewoon een order van het team te negeren. Een order die gebaseerd was op heel veel werk van hele slimme mensen die hun uiterste best doen precies voor dit soort dingen. Om zo'n order te negeren, is ronduit respectloos voor je team.

Toont gewoon nog maar eens aan dat er met Alonso niet valt samen te werken.
nou, in dit geval heeft ie misschien wel een punt en moet de boel daar echt ff op scherp gezet worden. Daarnaast kunnen ze de races misschien wel beter gebruiken als een veredelde test ipv net te doen of ze mee doen om de prijzen/punten.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 07 juni 2015 - 23:03:03
Alonso heeft over die teamradio op de BBC een verklaring gegeven. Dat ie op dat moment tussen twee auto's zat en dat op dat moment brandstof besparen het laatste was wat ie nodig had.

Daarbij hebben jullie allebei gelijk. Alonso moet zijn Engineer zo niet afsnauwen maar ik begrijp de frustaties wel hoor.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren daar in de komende weken want blijkbaar hebben Button en Alonso een meeting afgedwongen op Woking met al het toppersoneel. Althans geloof ik geloof zoiets op de beep gehoord te hebben.

Benieuwd wat dat oplevert... Het ergste is dat er geen enkele progressie lijkt te zijn. Niet qua betrouwbaarheid, niet qua snelheid, er is helemaal niks. Ondanks ingeleverde tokens. Monaco is een aparte baan en verbloemd veel, maar dit was echt een aanfluiting.

Jozef

Canada is ook een aparte baan. In de compleet tegengestelde zin. Draait echt bijna alleen maar om de motor. Zie ook de betere prestaties van Williams, Lotus en Force India hier.

Helaas heeft Oostenrijk ook voor een groot stuk een stop-and-go-karakter dus zal het er al niet veel beter gaan voor McLaren.

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 07 juni 2015 - 23:03:03
Alonso heeft over die teamradio op de BBC een verklaring gegeven. Dat ie op dat moment tussen twee auto's zat en dat op dat moment brandstof besparen het laatste was wat ie nodig had.

Daarbij hebben jullie allebei gelijk. Alonso moet zijn Engineer zo niet afsnauwen maar ik begrijp de frustaties wel hoor.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren daar in de komende weken want blijkbaar hebben Button en Alonso een meeting afgedwongen op Woking met al het toppersoneel. Althans geloof ik geloof zoiets op de beep gehoord te hebben.

Ik heb ook op de BBC gekeken. Ik dacht begrepen te hebben dat McLaren binnenkort een groot feest geeft in Woking en dat Alonso en Button misschien liever hadden dat het team zijn tijd in de auto zou steken. Ik zou ook niet weten wat er te vieren valt. Ik heb niks van een meeting gehoord, maar ik heb ook niet altijd nauwlettend gevolgd dus misschien ligt dat aan mij.

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 07 juni 2015 - 23:14:50
Citaat van: Maikel0230 op 07 juni 2015 - 23:03:03
Alonso heeft over die teamradio op de BBC een verklaring gegeven. Dat ie op dat moment tussen twee auto's zat en dat op dat moment brandstof besparen het laatste was wat ie nodig had.

Daarbij hebben jullie allebei gelijk. Alonso moet zijn Engineer zo niet afsnauwen maar ik begrijp de frustaties wel hoor.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren daar in de komende weken want blijkbaar hebben Button en Alonso een meeting afgedwongen op Woking met al het toppersoneel. Althans geloof ik geloof zoiets op de beep gehoord te hebben.

Ik heb ook op de BBC gekeken. Ik dacht begrepen te hebben dat McLaren binnenkort een groot feest geeft in Woking en dat Alonso en Button misschien liever hadden dat het team zijn tijd in de auto zou steken. Ik zou ook niet weten wat er te vieren valt. Ik heb niks van een meeting gehoord, maar ik heb ook niet altijd nauwlettend gevolgd dus misschien ligt dat aan mij.

Ja het was zoiets in die orde, kon Suzi niet goed verstaan wat ze nou precies bedoelde.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Het is sowieso lang geleden dat McLaren zo'n slecht jaar draait.

Ik heb het even opgezocht:

Het minste aantal punten dat McLaren in een kampioenschap gehaald heeft is 1. Debuutjaar 1966. Lag toen een beetje vreemd want McLaren had toen 'twee' teams. Eentje met een Ford en eentje met een Serrenisma. Die zijn dus ook allebei apart opgenomen in het kampioenschap. Maar goed als je realitisch kijkt is het dan drie zowel voor 66 als 67. Voor de rest zitten ze bijna altijd boven de vijfentwintigpunten-grens. Uitzonderingen zijn dan 71 (10 punten), 78 & 79 (allebei 15) en 80 (11). En dan heb je nog het jaar dat ze gediskwalificeerd zijn, maar dat heb ik dan ff niet meegerekend voor het gemak. Dus afgelopen twee jaar liepen ook niet heel lekker. Maar daar pakten ze nog wel vaak punten mee uiteindelijk. McLaren heeft ook nog nooit zo'n slecht begin van het seizoen gedraaid. Langste dat het duurde voordat ze punten pakte was na vijf races in het 66. Toen Bruce McLaren als 6e finishte in de Britse GP. Niet helemaal vergelijkbaar is 78. Toen pakten James Hunt en Patrick Tambay nog wel in de eerste race een vierde en zesde plaats. Maar vervolgens was het wachten tot de zevende race voordat Hunt weer eens een puntje pakte.

Ook leuk om te weten. Dit is al de tweede race dit jaar dat beide auto's niet de finish zien. In Bahrein vorig jaar finishte ze ook allebei niet, maar werd Button wel geklasseerd. De laatste keer dat beide McLarens ook echt daadwerkelijk uitvielen was de Europese GP van 2004 (ik heb even de Amerikaanse GP van 2006 niet meegerekend ivm met de Michelin-affaire). Leuk extra weetje: de race voor de Europese GP (Monaco) in 2004 vielen ook al allebei de McLaren uit. En in Bahrein dat jaar was het ook raak. Om het voor de weetjes-freaks nog leuker te maken: de laatste keer voor dit jaar dat er twee McLaren-Honda's uitvielen was in 1992 tijdens de Franse GP.

Teveel info ik weet het, maar ik wilde het eens uitzoeken. Maar het lijkt er iig sterk op dat McLaren zijn slechte jaar gaat draaien sinds zijn eerste twee debuutjaren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Robbert65

#808
Citaat van: Maikel0230 op 08 juni 2015 - 00:20:30
Citaat van: Jozef op 07 juni 2015 - 23:14:50
Citaat van: Maikel0230 op 07 juni 2015 - 23:03:03
Alonso heeft over die teamradio op de BBC een verklaring gegeven. Dat ie op dat moment tussen twee auto's zat en dat op dat moment brandstof besparen het laatste was wat ie nodig had.

Daarbij hebben jullie allebei gelijk. Alonso moet zijn Engineer zo niet afsnauwen maar ik begrijp de frustaties wel hoor.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren daar in de komende weken want blijkbaar hebben Button en Alonso een meeting afgedwongen op Woking met al het toppersoneel. Althans geloof ik geloof zoiets op de beep gehoord te hebben.

Ik heb ook op de BBC gekeken. Ik dacht begrepen te hebben dat McLaren binnenkort een groot feest geeft in Woking en dat Alonso en Button misschien liever hadden dat het team zijn tijd in de auto zou steken. Ik zou ook niet weten wat er te vieren valt. Ik heb niks van een meeting gehoord, maar ik heb ook niet altijd nauwlettend gevolgd dus misschien ligt dat aan mij.

Ja het was zoiets in die orde, kon Suzi niet goed verstaan wat ze nou precies bedoelde.

Het was precies zoals Maikel zei: er wordt binnenkort een groot feest gegeven volgens Eddie Jordan, want hij was het die met dat verhaal kwam, en de rijders zijn van mening dat die tijd beter besteed zou worden aan het verbeteren van de auto's.

Overigens hoorde ik op Sky het verhaal, dat Gerhard Berger op de stoel van Ron Dennis uit zou zijn en dat lijkt me wat onwaarschijnlijker, maar het is wel typerend voor in welk vaarwater ze zich bevinden in Woking...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Wat een wanprestatie. Fernando kan nu hij z'n vorm nog enigszins heeft beter wat trofeeën in andere klassen gaan verzamelen denk ik. Hier valt de komende drie jaar geen eer te behalen.