Round 10: Formula 1 Magyar Nagydij 2013, Budapest

Gestart door Super Seb, 18 juli 2013 - 11:42:15

« vorige - volgende »

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar voor wie?

Vettel
Alonso
Hamilton
Kimi
Webber
Rosberg
Massa
Grosjean
Iemand anders, nl........

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2013 - 20:37:29
Ik weet niet goed wat ik van het de DT van Grosjean moet denken. Ik heb zoiets van ja hij heeft een inhaalbeweging gemaakt buitenom over de witte lijnen met alle wielen buiten de baan maar aan de andere kant kan Massa niet verwachten dat Grosjean verdwijnt op dat moment. Een heel moeilijk te beoordelen incident vind ik. Massa zit daar aan de binnenkant dus hem kun je ook niet echt iets verwijten. Als aan Grosjean een straf toebehoort is het voor dat incident met Button


Mooi uitgelegd door Anthony Davidson

Zeggen dat hij daar een voordeel behaalt lijkt me iets te voorbarig maarja hij was wel aan een inhaalbeweging bezig en ander coureurs niet.

Alonso kruipt weer door de oog van de naald zie ik, men zou consequent toch een straf mogen geven gewoon om Ferrari te laten voelen dat zulke praktijken niet gewenst zijn, vergeten de DRS knop uit te zetten tijdens een gele vlag laat me niet lachen. Ferrari dacht er even mee weg te kunnen komen en het is hen ook nog gelukt ook. Alonso moet toch ook gezien hebben dat daar gele vlaggen waren? Komaan kerel zo kom je er niet dit jaar.


In BEIDE gevallen had Grosjean er totaal GEEN schuld aan. Bij Massa probeert hij het buitenom. Romain komt met twee wielen naast de baan voorbij Massa. Geen probleem.


Bij Button heeft hij de binnenste lijn, maar Jenson zat te slapen...Geen fout van Grosjean. Denk eerder dan Romain Grosjean vanege zijn verleden onder de vergrootglas is gelegd... :-X

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 28 juli 2013 - 20:51:05
In BEIDE gevallen had Grosjean er totaal GEEN schuld aan. Bij Massa probeert hij het buitenom. Romain komt met twee wielen naast de baan voorbij Massa. Geen probleem.


Bij Button heeft hij de binnenste lijn, maar Jenson zat te slapen...Geen fout van Grosjean. Denk eerder dan Romain Grosjean vanege zijn verleden onder de vergrootglas is gelegd... :-X

Twee wielen Franky?

Je snapt wat ik bedoel?
Maar goed het is geen incident dat zo gemakkelijk te beoordelen valt als dat van Vetel vs button (hockenheim 2012). Massa probeert hem te laten staan en Grosjean kan nergens naartoe. En hij is er op dat moment van de opname hierboven al voor 75 % langs. Gewoon een race incident. Geen penalty waard

En Button kan ook niet vaporiseren in lucht hé, maar dat was gewoon een race incident. Ook geen penalty waard.


Men moet die stewards eens goed doorlichten vind ik.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Ja, de kerbs horen toch ook bij de baan? Of zeg ik nu iets geks?

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 28 juli 2013 - 21:06:21
Ja, de kerbs horen toch ook bij de baan? Of zeg ik nu iets geks?

Tja dat is waar Anthony Davidson in dat filmpje de lijn trok, hij is coureur geweest dus hij MOET dat toch wel weten. Of hij verkoopt daar zever aan de onwetende Fan? Ik dacht ook dat de Kerbs tot de baan behoorden maar volgens de stewards en Davidson niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Waarom liggen er dan kerbs als je niet zover mag doorschieten...

Kootje

Citaat van: Franky R. op 28 juli 2013 - 21:06:21
Ja, de kerbs horen toch ook bij de baan? Of zeg ik nu iets geks?

Nee ... de kerbs horen niet bij de baan. De witte streep markeert het begin en einde vd baan, de kerbs liggen daarbuiten.


Echter is het wel zo dat men nog nooit eerder bestraft is wanneer men met 4 wielen op de kerbs reed. Sterker nog, bij het uitkomen van meerdere bochten op dit en vele andere circuits is het de normaalste zaak vd wereld dat te doen. Een straf in deze is dan ook volledig onterecht. De aanklacht luidde namelijk: Leaving the track with all 4 wheels and gaining an advantage. Door het nemen van 'n wijdere lijn, zoals men zo vaak doet, kun je 'n hogere snelheid aanhouden. Ook dat levert 'n voordeel op, zij het minimaal.

Daarnaast moeten de stewards ook zien dat Massa Grosjean naar buiten dwingt en hij weinig anders kon op dat moment. De tijdsstraf voor de touche met Buitton was dan wel weer terecht. Overbodig want imo 'n gewoon en onschuldig raceincidentje, maar in de basis was het toch echt Grosjean die tegen Button aanreed. De laatste kon geen kant meer op. Gelukkig had de tijdsstraf geen verdere gevolgen.

Kootje

Citaat van: Fabian op 28 juli 2013 - 21:18:57
Waarom liggen er dan kerbs als je niet zover mag doorschieten...

In de eerste plaats liggen die daar om ervoor te zorgen dat het asfalt niet afbrokkelt, vergelijk het met 'n stoeprand ed.
Daarnaast mogen ze best over de kerbs rijden, maar slechts met 2 wielen. Het feit dat dit echter nooit bestraft wordt, maakt deze straf nu belachelijk en was imo nooit gegeven als het 'n ander dan Romain betrof. Dat hij al "under investigation" was hielp daar ook niet bij.

Maikel0230

Kootje brengt redding in de mist. Dus Davidson was toch juist.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Dank voor de uitleg Kootje!

Ach ja heb eigenlijk vrij weinig zin om er verder over na te denken.  ;)

Kootje


Maikel0230

Ik denk dat ondanks onze verschillende meningen over de juiste omstandigheden van de incidenten dat we het unaniem eens zijn over het feit dat men Grosjean vandaag gediscrimineerd heeft op basis van zijn vorige *foutjes*.

Ik zie daar een coureur met kwaliteiten die kampioenwaardig te noemen zijn. Mits de juiste ervaring gaat dit een groot coureur worden. De opvolger van Prost is opgestaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2013 - 21:37:26
Ik denk dat ondanks onze verschillende meningen over de juiste omstandigheden van de incidenten dat we het unaniem eens zijn over het feit dat men Grosjean vandaag gediscrimineerd heeft op basis van zijn vorige *foutjes*.

Dat denk ik wel ja. Net als met Hamilton 'n tijd het geval was ligt Romain nu gewoon onder de loep. Het minste foutje wordt hem zwaar aangerekend.


CitaatIk zie daar een coureur met kwaliteiten die kampioenwaardig te noemen zijn. Mits de juiste ervaring gaat dit een groot coureur worden. De opvolger van Prost is opgestaan.

Mogelijkerwijs.
Of hij Prost ook gaat verbeteren betwijfel ik, maar Frankrijk kan sinds lange tijd weer eens trots zijn.

Fabian

Citaat van: Kootje op 28 juli 2013 - 21:31:21
Moet je dan ook vooral niet doen Fabian ;D
Hahaa. Doe ik ook niet. Ik haak af!  :)

0634

Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2013 - 21:37:26
Ik denk dat ondanks onze verschillende meningen over de juiste omstandigheden van de incidenten dat we het unaniem eens zijn over het feit dat men Grosjean vandaag gediscrimineerd heeft op basis van zijn vorige *foutjes*.

Ik zie daar een coureur met kwaliteiten die kampioenwaardig te noemen zijn. Mits de juiste ervaring gaat dit een groot coureur worden. De opvolger van Prost is opgestaan.

Dat van PRost is wellicht wat overtrokken, die was buitencatergorie, maar dat hij kan sturen, zeg ik al jaren.

Wel moet hij leren, los van vandaag want dat heb ik nog niet gezien, dat hij minder bij incidenten betrokken is. Even tot tien tellen soms. Je hoeft niet meteen bij de eerste de beste bocht iemand proberen uit te remmen.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2013 - 22:54:12
Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2013 - 21:37:26
Ik denk dat ondanks onze verschillende meningen over de juiste omstandigheden van de incidenten dat we het unaniem eens zijn over het feit dat men Grosjean vandaag gediscrimineerd heeft op basis van zijn vorige *foutjes*.

Ik zie daar een coureur met kwaliteiten die kampioenwaardig te noemen zijn. Mits de juiste ervaring gaat dit een groot coureur worden. De opvolger van Prost is opgestaan.

Dat van PRost is wellicht wat overtrokken, die was buitencatergorie, maar dat hij kan sturen, zeg ik al jaren.

Wel moet hij leren, los van vandaag want dat heb ik nog niet gezien, dat hij minder bij incidenten betrokken is. Even tot tien tellen soms. Je hoeft niet meteen bij de eerste de beste bocht iemand proberen uit te remmen.

Misschien wel ja maar op de Hungaroring is het denk ik essentieel dat je niet te lang achter iemand blijft zitten. Verliezen van teveel tijd en zo.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25