Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Super Seb op 10 juli 2013 - 08:40:51
Het mag scorebordjournalistiek zijn maar Alonso beschouwen we met zn allen als misschien wel de beste coureur van het veld. Heeft bij meerdere topteams gereden en desondanks toch maar 1 titel. Daarmee valt de beste man wat mij betreft net onder het rijtje met de allergrootsten. Zoals reeds eerder aangegeven neigt Vettel steeds meer naar dat rijtje dan Fernando. We drijven echter een beetje af van het topic....

Alonso was Wereldkampioen in 2005 en 2006, 2 titels dus beste super seb. Voor de rest ben ik het eens met je objectieve analyse, want geloof me die zijn zeldzaam. Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik me daar niet aan houd  :-X

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Ik zie geen enkele reden waarom Vettel wel bij dat rijtje zou horen. Om het uit te breiden van titels naar een top 3 in het WK, heeft Alonso dat bij drie teams gedaan. Vettel moet wat mij betreft bij meerdere teams succesvol zijn geweest, en in de huidige gang van zaken wint hij de komende vijf kampioenschappen ook nog wel (los van de regelwijzigingen van 2014). Weinig indrukwekkend wat mij betreft.

Enfin, mijn laatste woorden hierover mocht om dit topic niet verder te verzaken. :)

Super Seb

@Maikel: Herstel, my bad, 2 inderdaad.  ::)

@Jehoentelaar: Titels bij meerdere teams zou alle twijfel teniet doen inderdaad. Toch vind ik dat wanneer je de jongste 3-voudig wereldkampioen ooit bent (zij het bij hetzelfde team), je hard op weg bent naar het rijtje grootste toppers ooit. Anders zouden we volgens die beredenering Ayrton ook niet bij het rijtje allergrootse mogen scharen and we all know that ain't true.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

0634

Mwah, van Senna kan je niet zeggen dat hij mindere auto's niks heeft laten zien.

Maar soit, verder met je eens hoor. Ik zou niet weten waarin Vettel nog van Alonso onder doet.

T.Nuvolari

Dan zullen we Stirling Moss ook maar als kneusje bestempelen en wat heeft G.Villeneuve nou betekent?

Jehoentelaar

Als jij van zwart/wit kijken houdt zou je dat kunnen doen.

0634

Dat is inderdaad veel te kort door de bocht. Al heb ik met Gilles Villeneuve overigens wel altijd het idee dat zijn mythe veel groter is dan dat hij zelf ooit geweest is.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 12 juli 2013 - 06:30:20
Dat is inderdaad veel te kort door de bocht. Al heb ik met Gilles Villeneuve overigens wel altijd het idee dat zijn mythe veel groter is dan dat hij zelf ooit geweest is.

En zijn vroege vertrek uit deze wereld heeft dat waarschijnlijk nog meer in de hand gewerkt. Wie weet wat hij ons nog had kunnen laten zien.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 12 juli 2013 - 06:30:20
Dat is inderdaad veel te kort door de bocht. Al heb ik met Gilles Villeneuve overigens wel altijd het idee dat zijn mythe veel groter is dan dat hij zelf ooit geweest is.
Mwaoh, dat valt mee...Was de man scrupuleuzer geweest, dan had hij het WK in 1979 gewonnen ipv teamgenoot Scheckter... ;)

0634

#24
Maar dan nog... Zo goed als de legende ons wil doen geloven, was hij niet hoor. Scheckter was ook niet echt een vreselijke grootheid, he. ;)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 12 juli 2013 - 19:23:31
Maar dan nog... Zo goed als de legende ons wil doen geloven, was hij niet hoor. Scheckter was ook niet echt een vreselijke grootheid, he. ;)
Scheckter was de Button van zijn tijd...Maar Gilles? Die heeft naar mijn mening veel tijd verspilt aan weerbarstige Ferrari's. Maar die man was al maar wat blij dat hij betaald kreeg om te raggen met raceauto's... :P

Wings

Citaat van: Franky R. op 08 juli 2013 - 19:26:17
Vettel is IMHO nog te veel afhankelijk van Red Bull geweest [ook in die zogenaamde Toro Rosso]...Begrijp mij niet verkeerd...Vettel is goed, maar hoe goed?

Iedere rijder is afhankelijk van zijn bolide. En van het team. Vettel écht niet meer of minder dan een Schumacher of dan een Alonso. Geloof me, ik ben geen fan van Vettel , verre van dat zelfs, maar ik kan niet om Vettel heen. Net als Schumacher doet hij alles goed wat je goed kunt doen. Zelfs zo verschrikkelijk goed dat het eng is. Het enige tegengewicht om dat af te strijden is een competitief Red Bull....Even zonder gekkigheid, denk daar eens over na! Zo kun je ieder succes in elke sport afschieten. Ik vind dat een tikkeltje onredelijk.

Franky R.

Citaat van: Wings op 14 juli 2013 - 11:59:02
Citaat van: Franky R. op 08 juli 2013 - 19:26:17
Vettel is IMHO nog te veel afhankelijk van Red Bull geweest [ook in die zogenaamde Toro Rosso]...Begrijp mij niet verkeerd...Vettel is goed, maar hoe goed?

Iedere rijder is afhankelijk van zijn bolide. En van het team. Vettel écht niet meer of minder dan een Schumacher of dan een Alonso. Geloof me, ik ben geen fan van Vettel , verre van dat zelfs, maar ik kan niet om Vettel heen. Net als Schumacher doet hij alles goed wat je goed kunt doen. Zelfs zo verschrikkelijk goed dat het eng is. Het enige tegengewicht om dat af te strijden is een competitief Red Bull....Even zonder gekkigheid, denk daar eens over na! Zo kun je ieder succes in elke sport afschieten. Ik vind dat een tikkeltje onredelijk.


Niet mee eens. Niemand zal Usain Bolt of Vitali Klitsko afschieten. Dat is ook het verschil met de autosport. Een coureur is toch afhankelijk van zijn auto. En die auto is pas succesvol indien een team de juiste mensen verzameld heeft... :-X

Wings

Natuurlijk moet de formule kloppen maar dat geldt toch voor iedereen? Vettel is echt niet meer afhankelijk van zijn materiaal als Hamilton. Beiden kunnen geen ijzer breken met handen. Oh, en achter Klitschko schuilt natuurlijk ook een team aan trainers/managers. Goed, hij is niet afhankelijk van materiaal en teamgenoten maar je begrijpt toch wel wat ik bedoel?

Kootje

maar juist omdat ze allemaal afhankelijk zijn van hun materiaal is het zo lastig om precies in te schatten hoe goed ze daadwerkelijk zijn
dat vettel goed is, heel goed zelfs, stelt niemand dan ook ter discussie
ik bedoel .... webber heeft al jaren nagenoeg hetzelfde materiaal en die is er geen kampioen mee geworden
laat staan 3-voudig
maar waar staat hij nu echt tegenover bijvoorbeeld alonso
zou hij ook mee kunnen strijden om de titel als hij in de Ferrari zat en alonso in de red bull, of kan hij het ook van hem winnen wanneer ze over gelijk materiaal beschikken?
dat is eigenlijk wat voor sommigen van ons de vraag is
hoe goed is hij nu echt?